Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Cultura, Arta, Stiinta > Teologie si Stiinta
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 05.12.2011, 11:28:01
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul

pe TRO o O lul
!

Îți amintești cum motorul electric a murit în fază de proiect acum muuuuult timp în urmă. De ce oare?!

Petrolul implică bani și putere și mai implică poluare globală. Na că am folosit cuvîntul interzis...
Nu a murit, chiar se produc masini electrice dar pretul este exorbitant.
De ce? Din cauza acumulatorilor, au sute de kg (adio portbagaj) pentru o autonomie cat de cat decenta si costa mai mult decat masina propriuzisa.
Si nici n-au o durata de viata prea mare, parca vreo 3 ani.

Tragedia este ca singura tehnologie de acumulatori care are raportul necesar de eficienta si densitate e cea bazata pe litiu.
Iar rezervele de litiu sunt extrem de limitate si exploatarea lor abia asigura necesarul actual, ce sa mai vorbim de o comutare pe scara larga de la petrol la litiu.

Desigur, daca rezervele de petrol se vor diminua atat de mult si pretul va creste pe masura, vrand nevrand se va gasi o alternativa chiar daca scumpa, va fi mai buna decat nimic.
Hidrogenul e o posibila solutie dar obtinerea lui se face in principiu pe baza de curent electric care este destul de scump + stocarea ridica probleme de fiabilitate si siguranta.
Deocamdata din pacate petrolul are eficienta economica maxima.

Deci pana se rezolva problemele astea sau apar noi tehnologii sau se scumpeste petrolul fff. mult,..masina pe curent la scara larga - ioc.
Dar tu daca ai vreo 50k - 100k $ poti sa-ti cumperi si maine una, eventual un hibrid.

Last edited by AlinB; 05.12.2011 at 11:32:42.
  #2  
Vechi 05.12.2011, 11:41:20
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Nu a murit, chiar se produc masini electrice dar pretul este exorbitant.
De ce? Din cauza acumulatorilor, au sute de kg (adio portbagaj) pentru o autonomie cat de cat decenta si costa mai mult decat masina propriuzisa.
Si nici n-au o durata de viata prea mare, parca vreo 3 ani.

Tragedia este ca singura tehnologie de acumulatori care are raportul necesar de eficienta si densitate e cea bazata pe litiu.
Iar rezervele de litiu sunt extrem de limitate si exploatarea lor abia asigura necesarul actual, ce sa mai vorbim de o comutare pe scara larga de la petrol la litiu.

Desigur, daca rezervele de petrol se vor diminua atat de mult si pretul va creste pe masura, vrand nevrand se va gasi o alternativa chiar daca scumpa, va fi mai buna decat nimic.
Hidrogenul e o posibila solutie dar obtinerea lui se face in principiu pe baza de curent electric care este destul de scump + stocarea ridica probleme de fiabilitate si siguranta.
Deocamdata din pacate petrolul are eficienta economica maxima.

Deci pana se rezolva problemele astea sau apar noi tehnologii sau se scumpeste petrolul fff. mult,..masina pe curent la scara larga - ioc.
Dar tu daca ai vreo 50.000$ poti sa-ti cumperi si maine una, eventual un hibrid.
A murit temporar, evident. Dacă s-ar fi dezvoltat în contiunare și nu s-ar fi oprit cercetările, probabil că astăzi am fi respirat un aer mult mai curat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Electri...nd_development

In 1888 Nikola Tesla invented the first practicable AC motor and with it the polyphase power transmission system. Tesla continued his work on the AC motor in the years to follow at the Westinghouse company.
The development of electric motors of acceptable efficiency was delayed for several decades by failure to recognize the extreme importance of a relatively small air gap between rotor and stator.

Bla bla, ca să vezi unde s-au blocat cercetătorii pentru atîtea decade, mai exact un secol și ceva.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
  #3  
Vechi 05.12.2011, 11:47:46
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
A murit temporar, evident. Dacă s-ar fi dezvoltat în contiunare și nu s-ar fi oprit cercetările, probabil că astăzi am fi respirat un aer mult mai curat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Electri...nd_development

In 1888 Nikola Tesla invented the first practicable AC motor and with it the polyphase power transmission system. Tesla continued his work on the AC motor in the years to follow at the Westinghouse company.
The development of electric motors of acceptable efficiency was delayed for several decades by failure to recognize the extreme importance of a relatively small air gap between rotor and stator.

Bla bla, ca să vezi unde s-au blocat cercetătorii pentru atîtea decade, mai exact un secol și ceva.
Aiurea, motorul electric exista, functioneaza, este foarte eficient, etc.
Problema mare e cu bateriile..asta daca nu te astepti sa mergi cu firul de la priza dupa tine :))

Last edited by AlinB; 05.12.2011 at 11:49:51.
  #4  
Vechi 05.12.2011, 12:11:18
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Aiurea, motorul electric exista, functioneaza, este foarte eficient, etc.
Problema mare e cu bateriile..asta daca nu te astepti sa mergi cu firul de la priza dupa tine :))
Intaresc cuvintele lui Alin. In sua automobile electrice exista, iar multe parcari publice au locuri special rezervate pt ele, unde pot fi puse la incarcat.
  #5  
Vechi 05.12.2011, 12:28:55
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Intaresc cuvintele lui Alin. In sua automobile electrice exista, iar multe parcari publice au locuri special rezervate pt ele, unde pot fi puse la incarcat.
Am spus eu că nu există? Ideea era că pentru multă vreme cercetarea industriei auto cu motoare electrice a fost oprită. Se pare că din cauza acumulatoarelor, dar asta nu scuză faptul că abia după un secol companiile au început să miște ceva în sensul găsirii unei soluții fezabile.

Dar să nu deviem prea mult de la subiect.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
  #6  
Vechi 05.12.2011, 13:31:07
Raoul's Avatar
Raoul Raoul is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.12.2006
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.046
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Aiurea, motorul electric exista, functioneaza, este foarte eficient, etc.
Problema mare e cu bateriile..asta daca nu te astepti sa mergi cu firul de la priza dupa tine :))
Asta este "abureala". Uita-te la masinile Tesla,au o autonomie mai mult decat decenta,design futuristic etc. Deci se poate.

Sau daca nu... modelul Chevrolet Volt / Opel Ampera. Cu rezervele actuale de petrol acest tip de vehicule ar fi functionale sute de ani de acum inainte,au un consum de 1 litru/100 km,sau 1 litru si ceva...



Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Oamenii mint, instrumentele greșesc doar. Voi reveni cu detalii.
Subject closed,te-ai incuiat singur! Acum sa te intreb: daca o distanta reala (conform PS) intre doua puncte este de 1000 km,iar in cazul PP ar fi 3000,cum se face ca NICIUN mijloc de transport (avion,vapor etc.) nu a ramas fara combustibil? Adica ei traiesc cu iluzia ca sunt X km... Ca atare,pun combustibil exact pt. atat,cu o mica marja de toleranta. Cum se face ca a ajuns exact? Ca poate instrumentele mint,dar motorul ala tot se invarte si consuma... Astept un raspuns clar (care oricum ai da-o logig,el NU exista). De-aia te intrebasem si cu Antarctica. E ciudat cum multe nave folosesc Oceanul de Sud dar calculele la distanta si implicit combustibil le ies intotdeauna (am prieten care este marinar si a facut chiar inconjurul lumii).

Last edited by Raoul; 05.12.2011 at 13:45:26.
  #7  
Vechi 05.12.2011, 15:06:46
Dumitru73's Avatar
Dumitru73 Dumitru73 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2010
Locație: București
Mesaje: 5.788
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Raoul Vezi mesajul
Asta este "abureala". Uita-te la masinile Tesla,au o autonomie mai mult decat decenta,design futuristic etc. Deci se poate.

Sau daca nu... modelul Chevrolet Volt / Opel Ampera. Cu rezervele actuale de petrol acest tip de vehicule ar fi functionale sute de ani de acum inainte,au un consum de 1 litru/100 km,sau 1 litru si ceva...

Subject closed,te-ai incuiat singur! Acum sa te intreb: daca o distanta reala (conform PS) intre doua puncte este de 1000 km,iar in cazul PP ar fi 3000,cum se face ca NICIUN mijloc de transport (avion,vapor etc.) nu a ramas fara combustibil? Adica ei traiesc cu iluzia ca sunt X km... Ca atare,pun combustibil exact pt. atat,cu o mica marja de toleranta. Cum se face ca a ajuns exact? Ca poate instrumentele mint,dar motorul ala tot se invarte si consuma... Astept un raspuns clar (care oricum ai da-o logig,el NU exista). De-aia te intrebasem si cu Antarctica. E ciudat cum multe nave folosesc Oceanul de Sud dar calculele la distanta si implicit combustibil le ies intotdeauna (am prieten care este marinar si a facut chiar inconjurul lumii).
Ai si tu dreptate.
Dar ai vazut cat costa un autoturism electric? Iar mare parte din cost este dat de acumulatori.
Dar de autonomie ce zici? Bun, o sa aibe toate benzinariile prize pentru masini. Ai vazut cat dureaza incarcarea bateriilor?
In acest moment nu sunt bune decat ca masini pentru mers la locul de munca. Ai ajuns seara acasa si ai conectat-o la sursa de curent.
  #8  
Vechi 05.12.2011, 19:44:06
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Dumitru73 Vezi mesajul
Ai si tu dreptate.
Dar ai vazut cat costa un autoturism electric? Iar mare parte din cost este dat de acumulatori.
Dar de autonomie ce zici? Bun, o sa aibe toate benzinariile prize pentru masini. Ai vazut cat dureaza incarcarea bateriilor?
In acest moment nu sunt bune decat ca masini pentru mers la locul de munca. Ai ajuns seara acasa si ai conectat-o la sursa de curent.
1. Se pare ca nu de acumulatori, vezi mai sus.
2. Dureaza 3 ore se pare, probabil va mai scadea. Nu e putin dar nici foarte mult.
3. Sunt destul de multi care folosesc masina mai mult pentru a ajunge la locul de munca sau drumuri scurte prin oras.
Sunt unii care fac peste 1000km/luna pentru servici (~40km/zi), in loc sa dea 400ron/benzina, de ce sa nu dea sa zicem 100ron/electricitate?
Intr-un an sunt economii de peste 1000$. Ar merita poate chiar sa dai 10.000$ in plus pe masina.
Dar din pacate pretul masinii este inca prohibitiv, diferenta nu se acopera din economia de consum.

Si daca au un drum mai lung, pot sa-l faca pe benzina exact ca la o masina 100% pe benzina, dupa ce depasesc autonomia celor 60km electrici.
  #9  
Vechi 05.12.2011, 20:29:58
Dumitru73's Avatar
Dumitru73 Dumitru73 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2010
Locație: București
Mesaje: 5.788
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
1. Se pare ca nu de acumulatori, vezi mai sus.
2. Dureaza 3 ore se pare, probabil va mai scadea. Nu e putin dar nici foarte mult.
3. Sunt destul de multi care folosesc masina mai mult pentru a ajunge la locul de munca sau drumuri scurte prin oras.
Sunt unii care fac peste 1000km/luna pentru servici (~40km/zi), in loc sa dea 400ron/benzina, de ce sa nu dea sa zicem 100ron/electricitate?
Intr-un an sunt economii de peste 1000$. Ar merita poate chiar sa dai 10.000$ in plus pe masina.
Dar din pacate pretul masinii este inca prohibitiv, diferenta nu se acopera din economia de consum.

Si daca au un drum mai lung, pot sa-l faca pe benzina exact ca la o masina 100% pe benzina, dupa ce depasesc autonomia celor 60km electrici.
cat costa o astfel de masina?
  #10  
Vechi 05.12.2011, 19:30:50
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Am spus eu că nu există? Ideea era că pentru multă vreme cercetarea industriei auto cu motoare electrice a fost oprită. Se pare că din cauza acumulatoarelor, dar asta nu scuză faptul că abia după un secol companiile au început să miște ceva în sensul găsirii unei soluții fezabile.

Dar să nu deviem prea mult de la subiect.
Tu nu reusesti sa intelegi..nu motorul e problema ci stocarea portabila a energiei electrice.

Citat:
În prealabil postat de Raoul Vezi mesajul
Asta este "abureala". Uita-te la masinile Tesla,au o autonomie mai mult decat decenta,design futuristic etc. Deci se poate.
Ce intelegi tu prin "masinile Tesla"?
Eu n-am auzit de asa ceva.

Citat:
Sau daca nu... modelul Chevrolet Volt / Opel Ampera. Cu rezervele actuale de petrol acest tip de vehicule ar fi functionale sute de ani de acum inainte,au un consum de 1 litru/100 km,sau 1 litru si ceva...
Mai informeaza-te in prealabil..nu consuma 1l/% (benzina), este o masina in principal electrica, are si motor termic cand ramai fara electricitate, ala consuma cat consuma si la alte masini.

In ceea ce priveste autonomia si pretul:

http://www.opel.ro/descopera-opel/op...el-Ampera.html

"Noul Ampera utilizează electricitatea ca principală sursă de energie. Un generator/motor pe benzină, utilizat ca sursă secundară, generează energie electrică atunci când bateria este descărcată, pentru a asigura o călătorie plăcută și fără întreruperi.

Roțile modelului Ampera sunt acționate electric în permanență indiferent de viteza de deplasare a autovehiculului. Pentru călătorii pe distanțe mai mici de 60 km (ciclul MVEG), noul Ampera este alimentat cu energie electrică stocată în bateria litiu-ion de 16 kWh"


http://www.auto.ro/opel/modelul-elec...ia--52860.html

"atunci cand bateria este incarcata complet. Conform normei R(EC)715/2007 pentru masurarea consumului de carburant si a nivelului de emisii de CO2 , modelul Opel Ampera consuma 1,2 l/100 km si inregistreaza o valoare a emisiilor de 27 g de CO2/km."

Deci consuma electricitate a carui echivalent energetic in benzina este 1.2l/100km.
Asta NU inseamna ca poti produce cu 1.2l de benzina electricitate astfel incat masina sa mearga 100km, in realitate consumul cand bateriile sunt goale este similar cu cel a unei masini cu motor termic.

Ex. la Chevrolet Volt:

The U.S. Environmental Protection Agency (EPA) officially rated the 2011 model year Volt's combined city/highway fuel economy in all-electric mode at 93 miles per gallon gasoline equivalent (MPG-e) (2.5 L gasoline equivalent/100 km; 112 mpg-imp gasoline equivalent). This rating considers a conversion factor of 33.7 kW-hr of electricity being the energy equivalent of a gallon of gasoline. The EPA rating in gasoline-only mode is 37 mpg-US (6.4 L/100 km; 44 mpg-imp)

http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt

"Aici trebuie mentionat ca in ciuda faptului ca sistemul Voltec are in componenta si un motor cu ardere interna, solutia nu este hibrida, motorul pe benzina actionand generatorul, producand curent electric. Opel Ampera se deplaseaza doar electric, autonomia marita fiind ajutata de interventia acestui motor clasic imprumutat de la modelul Opel Corsa."

"Dupa prezentarea oficiala, Opel Ampera urmeaza sa intre la vanzare incepand cu iunie 2012, la un pret estimat de 42.900 euro. "


Deci.. 60km daca ai ~ 50.000 Euro, astea sunt posibilitatile tehnice actuale.

Daca ar fi masina de serie mare si concurenta puternica probabil pretul ar mai scadea, se pare ca pretul de 1000$/kw atribuit bateriilor este mult mai mare decat in realitate, deci in fatza unei crize iminente a petrolului, pretul masinii (cu baterii de 16kw) ar putea scadea undeva pe la 20.000Euro sau chiar mai jos.
http://www.treehugger.com/clean-tech...n-1000kwh.html

Last edited by AlinB; 05.12.2011 at 19:51:10.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? Florin-Ionut Din Noul Testament 279 11.07.2014 18:23:24
Curcubeu sferic la mormant la Pr. Arsenie Boca au_relian Pelerinaje la locuri Sfinte 26 30.12.2011 22:17:05
Rugaciune pentru bolnavul care nu poate dormi bettykalazar Intrebari utilizatori 3 25.06.2011 11:42:05
Pentru cei sau cele care poate sunt pe aici si vor alecsandru Stiri, actualitati, anunturi 2 09.04.2009 11:36:14
Cum pot demonstra altora existenta lui Dumnezeu ? question Generalitati 27 09.08.2008 18:24:43