Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.01.2012, 06:19:06
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Unui mic scoțian supărat... tocmai de sărbători...

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
O ultima intrebare:vorbesti la plural.Care ,,noi"?Sau si asta este secret? :)
Rom 3:7 Căci dacă adevărul lui Dumnezeu, prin minciuna mea, a prisosit spre slava Lui, pentru ce dar mai sunt și eu judecat ca păcătos?
Rom 3:8 Și de ce n-am face cele rele, ca să vină cele bune, precum suntem huliți și precum spun unii că zicem noi? Osânda aceasta este dreaptă.
Rom 3:9 Dar ce? Avem noi vreo precădere? Nicidecum. Căci am învinuit mai înainte și pe iudei, și pe elini, că toți sunt sub păcat,



Vezi? Noi ortodocșii încercăm să ne însușim gramatica Sfinților Apostoli. Aceștia când vorbeau de păcat, chiar și cel presupus și neadevărat ca în citatul de mai sus vorbeau cu eu, eu păcătuiesc, eu sunt acuzat de minciună etc.
Atunci însă când mărturiseau adevărul Bisericii se simțeau mici și vorbeau de noi, adică ei personal nu își expuneau propria părere ci Adevărul dat de Sfânta Biserică în sobor. Acesta este și motivul pentru care folosesc pronumele noi și folosesc citatele în loc de cuvintele mele. Voi asta nu aveți cum să o știți pentru că eu este stimulat în papism de singurul eu papă iar în protestantism fiecare cititor al bibliei este un eu papă.

2Co_10:12 Căci nu îndrăznim să ne numărăm sau să ne asemănăm cu unii care se laudă singuri; dar aceia, măsurându-se și asemănându-se pe ei cu ei înșiși, nu au pricepere.


Eu am multă treabă și cu Facultatea și cu serviciul și de aceea nu pot sta să vă răspund amănunțit la toate, de aceea scriu noaptea și în perioadele de sărbători. Vă rog să mă iertați dacă poate vă simțiți jigniți că nu stau la discuții amănunțite și prompte. Tot ce pot face eu este să aduc ortodocșilor care îmi scriu pe mesageria privată că se folosesc de postările noastre bucuria pe care am primit-o eu de la Dumnezeu și Sfânta Sa Biserică în problemele discutate aici. Faptul că vă stimulează la replici, chiar și ironice, este tot o bucurie a mea că Sfinții și Părinții citați de mine vă trezesc interesul, chiar dacă îi criticați, poate vreo dată vi se va străpunge inima... desigur nu cu cuvintele mele ci ale noastre, ale ortodocșilor. Dacă însă nu vă veți folosiți până la capăt corectându-vă defectele ci întărindu-vă în ele criticându-i pe sfinți asta e propria voastră sminteală, vă aparține:


Fil 1:14 Și cei mai mulți dintre frații întru Domnul, îmbărbătați prin lanțurile mele, au mai multă îndrăzneală să propovăduiască fără teamă cuvântul lui Dumnezeu.
Fil 1:15 Unii, e drept, vestesc pe Hristos din pizmă și din duh de ceartă, alții însă din bunăvoință.
Fil 1:16 Unii o fac din iubire, știind că stau aici pentru apărarea Evangheliei;
Fil 1:17 Ceilalți, însă, - din zavistie - vestesc pe Hristos, nu cu gânduri curate, ci socotind să-mi sporească necazul în lanțurile mele.
Fil 1:18 Dar ce este? Nimic altceva decât că, în tot chipul, fie din fățărie, fie în adevăr, Hristos se propovăduiește și întru aceasta mă bucur. Și mereu mă voi bucura.
Fil 1:19 Căci știu că aceasta îmi va fi mie spre mântuire, prin rugăciunile voastre și cu ajutorul Duhului lui Iisus Hristos


Postările voastre în duet îmi aduc aminte de anii copilăriei mele...
Atunci mă uitam pe la TV și era un serial numit The Muppet Show. În el erau doi bătrâni cârcotași ce bârfeau pe toți și pe toate. Dădeau savoarea emisiunii. Vă mulțumesc că faceți pauze de divertisment la subiecte atât de dureroase și încordate. Vă aștept cu foarte mult drag și pe mai departe. Și nu v-o spun aceasta cu ironie ci cu simpatie.

În rest vă doresc numai cele bune și să veniți la Sfânta Lumină...
Cu durere și dragoste, Alexandru
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.

Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 16.01.2012 at 06:48:00.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 16.01.2012, 06:36:49
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Înșelarea în medicină se înțelege mai bine prin studiul înșelării în creștinism 1

Citatele de mai jos sunt date din cartea:

Mircea Păcurariu, Preot Prof. Dr. Istoria Bisericii Ortodoxe Române. Vol. 2. Editura IBMBOR. București, 1992. Pag. 63-92

IV. SĂ VEDEM ACUM ROADELE ACESTEI TEOLOGII LA NOI
A. MITROPOLITUL GHENADIE
După înlăturarea lui Dosoftei, scaunul mi-tropolitan a fost ocupat de preotul nobil Gheorghe de Brad (cel pomenit în inscripția din Alba Iulia-Maieri din 1622 : «preot chir Gheorghe»), numit în călugărie — și ca mitropolit — Ghenadie.'Presupunem că el a fost hirotonit la Tîrgoviște de mitropolitul de atunci al Ungrovlahiei, Luca din Cipru. Este atestat documentar ca mitropolit la 17 octombrie 1627. La 4 decembrie 1628 da o carte de întărire în slujbă protopopului Ianăș din Hunedoara, în care se intitula «Prea-sfințitul arhiepiscop chir Ghenadie al scaunului Bălgradului și Vadului și Orăzii și Sătmarului și al întregii țări a Ardealului și celelalte». Observăm că eparhia Vadului apare aici, oficial, încorporată în Mitropolia. propriu-zisă a Ardealului. Acest fapt s-a putut petrece cu puțin timp în urmă.
Cu toate că principele Gabriel Bethen își va fi pus mari nădejdi în mitropolitul Ghenadie că-1 va ajuta în încercările sale de răspîn-dire a calvinismului printre români, nu cunoaștem nici o abatere a iui de la credința ortodoxă. Dimpotrivă, a întreținut în permanență legături cu domnii, ierarhii și egumenii din Moldova. Desigur, în urma refuzului lui Ghenadie de a-I ajuta în acțiunea sa prozeli'tistă, Gabriel Bethlen a scris — se pare în mai multe rînduri — patriarhului ecumenic Ciril Lucaris (f 1638), cerîndu-i consimțămîntul pentru trecerea romanilor ortodocși din Transilvania la calvinism. Nu se cunosc scrisorile lui Bethlen, ci numai răspunsul patriarhului, din 2 septembrie 1629, din care se pot afla și unele din argumentele invocate de Bethlen în sprijinul încercării sale. Ei considera că preoții români — prin calvinism — s-ar putea împărtăși de lumina cărții și că trecerea lor la noua învățătură a lui Calvin ar fi salutată cu satisfacție de regele Suediei (Gustav II Adolf, admirator al lui Ciril Lucaris), de electorul de Brandenburg și de principii protestanți ai Germaniei (!) Patriarhul a combătut însă cu multă demnitate toate argumentele principelui calvin. Intre altele, îi scria : «noi nu putem nici cum să dăm ajutorul nostru fățiș unei lucrări de felul acesta» ; și apoi continua : «Dacă acea sărmană națiune (românii, n.n.), lipsită de orice dreaptă învățătură, ar trece la credința luminăției voastre, din neștiință sau din silă..., noi n-o putem împiedica, din cauza depărtării mare a locului și a lipsei noastre de putere ; și nici nu ni se cade nouă să ne luptăm altfel decît cu cuvîntul. Dar dacă am sprijini din partea noastră pe față sau în ascuns această părăsire de credință, am săvîrși un păcat pe care nu l-ar putea spăla toate chinurile pamîntești». Ca unul care a călătorit în mai multe rînduri prin țările române, patriarhul Ciril îi atrăgea atenția lui Bethlen asupra zădărniciei planurilor sale și prin aceste cuvinte : «Pentru îndeplinirea fericită și pașnică a acestei (schimbări de religie), ar trebui mai întîi să se rupă legătura de sînge și de simțire care zvîcnește în taină, dar cu multă putere, între românii din țara Transilvaniei și locuitorii din țările Munteniei și Moldovei. Negreșit, domnii vecini ai ziselor țări nu vor îngădui aceasta niciodată și foarte sigur vor pune piedici, dacă nu cu armele, cel puțin cu îndemnuri tainice». Deci și străinii erau conștienți de unitatea de credință, de limbă și de origine a românilor din Transilvania, Țara Românească și Moldova.
Cu aceasta, s-au încheiat și încercările lui Bethlen de a atrage pe români la calvinism, căci a murit la scurt timp (15 noiembrie 1629). Politica sa religioasă a fost continuată de noul principe Gheorghe Râkoczy I (1630—1648). Astfel, la 9 aprilie 1638, la rugămintea lui Ghenadie a întărit un decret dat de Betheln, în 1624, prin care preoții din Țara Făgărașului erau scutiți de impozite față de fisc. Din cuprinsul acelui decret, aflăm că încă din timpul lui Bethlen s-au impus cinci condiții mitropolitului român, pe care «totdeauna nevătămate le va ține și le va plini și să fie ascultător de vlădica bisericii ungurești de legea dreaptă». înseamnă că mitropolitul român era pus sub ascultarea superintendentului calvin încă din timpul lui Gabriel Bethlen. Trebuie să ne rețină atenția afirmația superintendentuilui Geleji Katona Istvân că Ghenadie «pe unele (condiții) le ținea, pe al-tele nu».[…]
La 3 septembrie 1640, mitropolitul Ghenadie a trecut la cele veșnice. Deși a păstorit în împrejurări vitrege, el a rămas un bun ortodox, căci nu s-a abătut cu nimic de la învățătura Bisericii orto-doxe, știind să îndrume și pe păstoriții lui să păstreze adevărurile de credință ortodoxă.

Dacă ne ajută Dumnezeu Va urma
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.

Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 16.01.2012 at 06:46:44.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 31.01.2012, 04:04:31
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Înșelarea în medicină se înțelege mai bine prin sutdiul înșelării în creștinism 2

B. MITROPOLITUL ILIE IOREST.
Îndată după moartea lui Ghenadie, s-au ivit mai mulți candidați pentru ocuparea scaunului mitropolitan: egu-menul Meletie Macedoneanul de la Govora -(a cărui activitate tipo-grafică este cunoscută), protopopul din Hațeg și ieromonahul Iorest din mînăstirea Putna. Meletie a fost recomandat lui Râk6czy de superintendentul Geleji Katona Istvân, căruia i 1-a recomandat Ștefan Csernatoni, un sol al lui Râkoczy, trimis adeseori în Țara Româ-nească. Dintr-o corespondență purtata între Geleji și Râkoczy în cursul lunii septembrie 1.640 aflam că superintendentul a fixat viito-rului mitropolit o listă cu 24 de condiții pe care urma să le respecte. O simplă lectură a acestora arată că acceptarea lor ar fi dus la o completă calvinizare a Bisericii românești.
Dintr-o nouă scrisoare a lui Geleji cu data de 8 octombrie 1640, aflăm că a fost numit un «moldovean», exprimîndu-și regretul că n-a fost numit cel recomandat de el. Noul mitropolit se numea din botez Ilie, iar ca monah lorest, era originar din Transilvania, fiind «din copilărie dat să crească pentru învățătură de carte... în mînăstirea Putnei și în aceeași mînăstire a fost călugărit și înaintat după oarecare vreme în treapta preoției». Așa îl recomandau, mai tîrziu, țarului Mihail Feodorovici al Rusiei ierarhii dan Moldova. Pe o Psaltire în manuscris de la mînăstirea Putna se află și însemnarea : «Ieromonahul lorest, vleat 7133 (1624), noiembrie 3», care ar putea să fie făcută de el însuși, pe cînd era tînăr ieromonah în ctitoria lui Ștefan cel Mare. Un preot, Manoil din Suceava, termina, în 1637, copierea unei Cronici universale a lui Simion Magistrul și Logotetul, în slavo-nește, începută sub îndrumarea mitropolitului Anastasie Crimca și con-tinuată sub a «ieromonahului lorest, egumen» (azi se păstrează în biblioteca Saltîkov-Scedrin din Petersburg). Să fie viitorul mitropolit al Transilvaniei sau e viitorul episcop de Rădăuți din anii 1651—1656? Numirea lui ca mitropolit s-a făcut la stăruințele lui Vasile Lupu, care era în raporturi prietenești cu Râkoczy. A fost hirotonit la Tîrgo-viște de mitropolitul Teofil al Ungrovlahiei pe la începutul lunii noiembrie 1640.
Păstoria sa a căzut în vremuri de restriște, cînd acțiunea pro-zelitistă condusă de Gheorghe Râkoczy I și de Geleji Katona Istvân se întețea tot mai mult. S-au făcut numeroase presiuni și asupra mitropolitului lorest, ca să-i ajute la răspîndirea învățăturii calvine. în acest scop, cu prilejul confirmării sale ca mitropolit, i s-a fixat un program în mai multe puncte, prin care îi cereau sa lucreze în această direcție. Ca mitropolit a continuat legăturile cu Moldova, fiind cercetat de călugări de la Putna. A făcut vizite canonice în diferite parohii, ajungînd pînă în Maramureș. Arătam mai sus că în 1641 a ieșit de sub tipar, la Alba Iulia, o nouă ediție din Evanghelia cu învățătură editată de Coresi, în care se intitula «lorest arhimitropolit». La 18 februarie 1642, Dieta Transilvaniei se plîngea de el că hirotonește preoți dintre iobagii români de pe moșiile nobiliare, ca să-i scape de iobăgie. De aceea, membrii Dietei cereau să i se interzică astfel de hirotonii, iar cei pe care i-a hirotonit să fie înapoiați proprietarilor, ca iobagi. Dar mitropolitul n-a îndeplinit nici una din dorințele calvinilor, ci a rămas statornic în credința ortodoxă, împreună cu păstoriții săi.
In 1642 (după unii cercetători 1640), s-a tipărit în satul Prisaca un Catehism calvinesc, în românește, care avea să primească acel renumit Răspuns, din partea mitropolitului Varlaam al Moldovei. Catehismul a apărut «cu voia și cu porunca» principelui Gheorghe Râkoczy, cu cheltuiala predicatorului Gheorghe Csulai, cu «scrisoarea s-a ostenit popa Gheorghe din Secul», iar cu tiparul, popa Dobre. Era împărțit după cele trei virtuți teologice, explicînd Simbolul (apostolic), cele 10 porunci și Tatăl nostru, sub formă de întrebări și răspunsuri. Se pare că una din cauzele înlăturării vlădicii forest din scaun a fost tocmai opoziția sa la tipărirea și difuzarea Catehismului. Va fi fost întărit în convingerile sale ortodoxe și de Sinodul de la Iași din septembrie—octombrie 1642, care a aprobat Mărturisirea ortodoxă a lui Petru Movilă.
în aceeași perioadă, relațiile dintre Vasile Lupu și Gheorghe Râkoczy erau pe cale de a se înrăutăți, căci domnul moldovean urmărea cucerirea Transilvaniei. Din aceste motive, la începutul anului 1643, Gheorghe Râkoczy, îndemnat de superintendentul Ștefan Geleji și de predicatorul curții, Gheorghe Csulai — care a urmat apoi lui Geleji —, a convocat «un sinod obștesc al tuturor protopopilor și păstorilor români de ritul grecesc și sîrbesc», în vederea judecării mitropolitului, învinuit de viață nedemnă de un slujitor al Bisericii. Vlădica lorest a fost înlăturat clin scaunul mitropolitan, aruncat în închisoare, iar bunurile i-au fost confiscate. A fost eliberat abia în noiembrie 1643, pe baza răspunderii ce și-au asumat 24 de garanți (che-zași), că va plăti 1.000 de taleri pentru vistieria principelui. S-a reîntors apoi în Moldova, așezîndu-se la mînăstirea sa de metanie, la Putna. în iunie 1645 a plecat în Rusia, pentru ca să strîngă banii trebuitori în vederea răscumpărării garanților. Avea asupra sa o scrisoare de recomandare către țarul Rusiei, Mihail Feodorovici Romanov, dată în Suceava, la 2 iunie 1645, de ierarhii moldoveni : mitropolitul Varlaam, cu sufraganii săi : Anastasie al Romanului, Ștefan al Rădăuților și Ghedeon al Hușilor, avînd și sigiliile egumenilor de la Putna, Moldo-vița, Slatina și Bistrița. Vlădicii moldoveni, după ce înfățișau pe scurt viața mitropolitului lorest, relatau și suferințele pe care le-a îndurat din partea cîrmuitorilor calvini ai Transilvaniei, îndeosebi din partea lui Gh. Csulai, care «a adus mărturii mincinoase și i-a făcut mare nedreptate și i-au luat tot ce avea și l-au legat și l-au închis în temniță nouă luni, și a suferit în surghiun și împreună cu el o mulțime de preoți creștini, nu pentru altă vină, decît pentru credința creștină, voind să-i convertească la calvinism». Cereau apoi ajutorul țarului pentru mitropolitul lorest, ca să-și poată răscumpăra cei 24 de garanți. A primit și un «pașaport» din partea domnului Vasile Lupu.
Ajuns la Moscova, — probabil prin Kiev, unde va fi cercetat pe mitropolitul Petru Movilă —, fostul vlădică al românilor transilvăneni a fost primit de țarul Rusiei (la 26 august 1645), căruia i-a dăruit părticele din moaștele Sfîntului Dumitru. In schimb, țarul i-a făcut daruri bogate în bani și obiecte. După o ședere de cîteva luni la Moscova, vlădica lorest s-a reîntors în Moldova, răscumpărîndu-și garanții de la Alba lulia. Și-a petrecut restul vieții la mînăstirea Putna (n-a ajuns episcop de Huși, cum au crezut unii istorici). A murit aici, la adinei b£trîneți, căci pe un Minei slavon în manuscris, din acea mî-năstire, se găsește însemnarea : «Să se știe cînd a murit vlădica lorest, în anul 7186 (= 1678) luna martie 12».
Ținînd seamă de viața sa curată, dar mai ales de rîvna și pătimirea îndurată pentru apărarea Ortodoxiei, Sfîntul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a hotărît — la 28 februarie 1950 — ca mitropolitul Il'ie lorest să fie cinstit ca sfînt mărturisitor de către întreaga Biserică Ortodoxă Română, în ziua de 24 aprilie a fiecărui an, odată cu Sfântul Sava Brancovici, unul din urmașii lui în scaunul mitropolitan. Canonizarea lor solemnă s-a făcut la Alba lulia, la 21 octombrie 1955.
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 31.01.2012, 04:05:44
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Înșelarea în medicină se înțelege mai bine prin studiul înșelării în creștinism 2

Mitropolitul Sfântul Simion Ștefan. îndată după înlăturarea lui Ilie lorest din scaun, soborul protopopilor a ales ca mitropolit pe ieromonahul Ștefan (din botez Simion) de la mînăstirea din Alba lulia. Nu avem știri despre el pînă la alegerea ca mitropolit. Presupunem că a învățat carte în gimnaziul clin Alba lulia, care funcționa de prin 1580, transformat în «colegiu academic» de principele Gabriel Bethlen, în 1622. Alegerea ca mitropolit a avut loc la sfîrșitul lui februarie sau în primele zile ale lunii martie 1643, căci dintr-o scrisoare a lui Geleji către Gh. Râkoczy, din 4 martie, aflăm că protopopii eparhiei se găseau încă în Alba lulia și că «popa Ștefan... este acum vlădică». Din aceeași scrisoare aflăm că din cele 20 de protopopiate ortodoxe din Transilvania, 17 se găseau sub autoritatea superintendentului calvin. Această situație a nemulțumit pe.noul mitropolit, dar și pe unii protopopi (de pe Cîmpie și din Țara Făgărașului), care i-au declarat lui Geleji — în dimineața aceleiași zile — că nu doresc să iasă de sub ascultarea mitropolitului ortodox. Dîndu-și seama de insuccesul propagandei calvine, Geleji sfătuia pe principe — în aceeași scrisoare — să îngăduie lui Sfântul Simion Ștefan să facă vizite canonice și în protopopiatele puse sub ascultarea lui. în aceste vizite, mitropolitul urma să fie însoțit de «popa Gheorghe și de Molodiț» (probabil Gheorghe din Secul care a lucrat la traducerea Catehismului calvinesc și Mihail Molodeț, viitorul episcop de Maramureș, din 1651) «fără de care să nu vorbească nimic cu nimenea, ci adunînd preoții români la fiecare protopopie, să-i sfătuiască a primi condițiunile și articolele...». Desigur este vorba de cele 15 puncte umilitoare care i-au fost impuse prin decretul de recunoaștere dat de Gh. Râkoczy I la 10 octombrie 1643. lată principalele îndatoriri : să se predice în românește, clar numai după Sfînta Scriptură, înlăturîndu-se astfel Sfînta Tradiție ; tineretul să fie instruit după Catehismul calvinesc ,■ în locul Sfintei Împărtășanii să se folosească pîine și vin nesfințite , să se înlăture ritualul botezului și al înmormîntării, introducîndu-se — în locul lor — rugăciunile și cîn-tările folosite de calvini , să se înlăture cultul icoanelor și al crucii ] să nu se pună piedici preoților și credincioșilor care, «din însufiarea Sfîntului Duh», doreau si treacă la calvinism ș.a. Se precizau apoi cî-teva din drepturile pe care le avea superintendentul calvin asupra Bisericii Ortodoxe și a mitropolitului. Astfel, «episcopul ortodox unguresc» trebuia să fie consultat «în orice lucru greu în trebile reli-giunii», își dădea avizul la numirea, menținerea sau îndepărtarea clin slujba a protopopilor și se pronunța — în caz de apel — asupra sen-iințelor date de mitropolit și protopopi.
În aceeași diplomă de confirmare erau menționate și comitatele peste care se întindea jurisdicția mitropolitului Ștefan : Alba, Crasna, Solnocul de Mijloc, Dobîca, Cluj, Turda, Cetatea de Baltă (Tîrnava), apoi districtele Chioar, Bîrsa și Bistrița, scaunele secuiești și săsești. în zonele care — după părerea lui Râkoczy — erau cîștigate pentru calvinism (Alămor, Orăștie, Hațeg, Hunedoara, Ilia, Criș și trei protopopiate din Țara Făgărașului), «nu va putea să aibă nici o putere, decît numai cît îi va îngădui domnul episcop ortodox unguresc» (!).
Daca mitropolitul Ștefan ar fi îndeplinit toate condițiile care i-au fost impuse, fără îndoială că s-ar fi schimbat din temelii nu numai viața Bisericii, ci și viața poporului român din Transilvania. Faptul că ele n-au fost îndeplinite se datorează nu numai curajului și destoiniciei mitropolitului Ștefan, ci mai ales credincioșilor ortodocși, care au știut să-și apere cu dîrzenie legea strămoșească.
Un caz interesant prezintă parohiile românești din Țara Făgărașului care, încă din 1585, au fost puse — pentru mai bine de un deceniu — sub autoritatea preotului calvin maghiar din Făgăraș. Aceeași situație s-a repetat la începutul secolului următor, în timpul principelui Gabriel Bethlen. în 1647, printr-un decret al lui Gheorghe Râkoczy I, toate bisericile românești din Țara Făgărașului erau scoase de sub ascultarea mitropolitului și puse sub conducerea protopopului Stefan din Berivoi, dependent direct de principe. Noului protopop și preoților ssi li se cerea să învețe pe credincioși Biblia și Catehismul calvinesc. Drepturile acestui «protopop suprem» vor fi durat pînă prin 1659, cînd principele Acațiu Barcsai a pus Țara Făgărașului sub ascultarea mitropolitului Sfântul Sava Brancovici.
în 1648, sub principele Gh. Râkoczy II, s-a tipărit un nou Catehism calvinesc, în românește, cu litere latine și ortografie maghiară. Era tradus din ungurește de cunoscutul predicator calvin Fogarasi Istvân din Lugoj și tipărit cu cheltuiala lui Acațiu Barcsai — un român maghiarizat din Bîrcea Mare (jud. Hunedoara), banul Lugojului și Caransebeșului și comite suprem al Severinului, mai tîrziu principe al Transilvaniei. Am arătat și în alt loc că primul Catehism — cel din .1642 —■ a primit din partea lui Varlaam, mitropolitul Moldovei, cu-noscuta replică : Răspuns la Catehismul calvinesc. Nu se știe din ce motive calvinii au răspuns mitropolitului moldovean, abia în 1656, printr-o broșură tipărită la Alba Iulia cu titlul : „Scutul catichizmusului, cu răspuns den Scriptura svăntă, împotriva răspunsului a doao țări fără Scriptură svăntâ”. Se ocupa cu Sfînta Scriptură, combătînd deci tradiția, sfintele icoane, sfintele taine și apărînd învățătura calvină. N-ar fi exclus ca autorul să fie superintendentul Gheorghe Csulai, care a luat locul lui Geleji (-J- 1649), iar în românește să-I fi tradus vreun preot româno-calvin. Se cunosc multe .cazuri de trecere cu forța a unor biserici românești în stăpînirea calvinilor. De pildă, în 1652 a fost răpită biserica ortodoxă românească din Turdaș (jud. Hunedoara) și dată celor 26 de credincioși calvini din sat, iar ortodocșii, siliți să-și facă o biserică nouă, din nuiele. […]
Concluziile care se desprind din această sumară prezentare sînt evidente.
Mitropoliții Dosoitei, Ghenadie 11, Sfântul llie Iorest și apoi Sfântul Simion Ștefan au fost confruntați în permanență cu tentativele principilor și superintendenților calvini de a produce dezbinarea bisericească a românilor prin calvinism. în această luptă de apărare a credinței, dar și a ființei naționale, s-a remarcat mai ales mitropolitul Sfântul llie Iorest, un adevărat martir al Ortodoxiei românești (canonizat ca atare în 1955, prâznuit la 24 aprilie). Iar urmașul său, Sfântul Simion Ștefan, cu mijloacele care i-au stat la îndemînă, cu dîrzenia si abilitatea sa, la care se adaugă credința puternică a păstoriților, a știut să treacă peste orice obstacole, lăsînd culturii românești acel dar neprețuit care este Noul Testament din 1648. Ierarh cu alese preocupări cărturărești, insuilețit de un cald patriotism, Si-mion Ștefan se încadrează în curentul larg umanisto-renascentist de culturalizare a poporului și de ap rare a Ortodoxiei, reprezentat la noi de marii săi contemporani: Varlaam al Moldovei, Ștefan al Ungrovlahiei, iar dincolo de hotare, de Petru Movilă al Kievului. […]
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.

Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 11.02.2012 at 21:22:26.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 31.01.2012, 04:10:11
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Întrebare

Ați dori să postez în paralel cu înșelarea din creștinism, concret și înșelarea din medicină? Să sar peste o etapă? Că datorită atâtor intervenții din afară a trebuit să fac paranteze prea mari și mă tem că se amână prea mult ajungerea la subiect, iar în timpul acesta bântuie multă rătăcire demonică în medicină.
Și nici nu se știe cât va mai fi timp...
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 11.02.2012, 21:24:53
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Înșelarea în medicină se înțelege mai bine prin studiul înșelării în creștinism 3

C. SFÂNTUL MITROPOLIT SAVA BRANCOVICI AL TRANSILVANIEI.
A îndeplinit slujba de preot-protopop timp de mai mulți ani, pînă în 1656, cînd soborul de preoți și mireni ortodocși, întrunit la Alba Iulia, 1-a ales în scaunul de mitropolit al Ardealului. A trecut din nou în Țara Românească, unde, după ce a fost călugărit sub numele de Sfântul Sava, a fost hirotonit arhiereu în catedrala mitropolitană din Tirgoviște, a treia zi după înălțarea Sfintei Cruci din anul 1656, de către mitropolitul Ștefan, vlădica Longhin Brancovici, episcopii țării și unii arhierei străini aflați în capitala Țării Românești. încărcat cu daruri, primite de la domnitorul Constantin Șerban Basarab și de la mitropolitul Ștefan, s-a reîntors apoi la turma sa din Transilvania, fiind primit cu mare cinste în reședința sa de la Alba Iulia.
La 28 decembrie 1656, a primit diploma de recunoaștere din partea principelui Gheorghe Râkoczy II (1648—1660), prin care i se acorda o jurisdicție foarte întinsă, așa cum n-a avut nici unul din înaintașii lui : Transilvania propriu-zisă, Severinul, Zarandul, Bihorul și Maramureșul, cu excepția Țării Făgărașului și a cîtorva biserici. Nu era pus sub atîrnarea superintendentului calvin și nici nu i s-au impus cele 15 puncte calvine, așa cum se întîmplase cu Simion Ștefan, în 1643. Acest lucru s-ar putea explica atît prin personalitatea sa — făcînd parte dintr-o familie de vlădici și de luptători împotriva turcilor —, cît și prin legăturile politice pe care Gh. Râkoczy II le încheiase înainte cu un an cu domnii români Constantin Șerban al Țarii Românești și Gheorghe Ștefan al Moldovei.
Păstoria lui Sfântul Sava, deși îndelungată, a fost mult tulburată de acțiunea prozelitistă calvină care se ducea printre românii ortodocși, patronată de înșiși principii Transilvaniei, dar și de războaiele și schimbările politice petrecute atunci.
în ce privește politica religioasă, notăm c'î după moartea lui Gheorghe Râkoczy I (1648), văduva sa, Susana Lorântffy, a făcut noi încercări pentru atragerea românilor (mai ales a celor din Făgăraș) la calvinism. în acest scop, la 2 aprilie 1657, a numit niște «vizitatori» (un fel de inspectori calvini), care să inspecteze de două ori pe an toate parohiile românești din Țara Făgărașului, să se intereseze de pregătirea preoților și de felul cum își desfășoară activitatea. Chel-tuielile lor de deplasare și întreținere Ie suportau preoții și credincioșii români (în 1658, de pildă, au fost cercetați preoții și grămăticii din 39 de sate). A doua zi, 3 aprilie 1657, principesa Susana Lorântfiy a semnat un nou decret, prin care se înființa o școală calvină românească în Făgăraș, alături de biserica și școala reformată maghiară. Decretul respectiv era însoțit de o serie de dispoziții privitoare la organizarea școlii, elevi, inspectori, învățători, mijloacele de întreținere etc.
Din lectura acestor dispoziții, "rezultă limpede că prin înființarea școlii nu se urmărea altceva decît «calvinizarea» viitorilor preoți și învățători din Țara Făgărașului și — prin ei — a maselor largi de credincioși. De pildă, se prevedea ca învățătorul școlii să fie absolvent al unei școli reformate maghiare, fiind îndatorat să învețe pe elevi Catehismul calvinesc și cîntările calvine folosite de comunitățile ro-mâno-calvine din Lugoj și Caransebeș, să traducă rugăciunile calvine în românește etc. Se dispunea apoi ca toți «grămăticii» români din Țara Făgărașului să frecventeze cursurile acelei școli, urmînd ca după absolvire sa funcționeze ca învățători și preoți în Țara Făgărașului. Absolvenții buni învățau — în continuare — și la școala latinească, i Elevii săraci erau întreținuți clin contribuțiile preoților (cîte 25 de/ bani și o găină) și ale satelor (cîte 25 de bani) din Țara Făgărașului.;
[…]
Dar nu peste mult timp, vlădica Sfântul Sava a ajuns la neînțelegeri cu principele și cu ceilalți cîrmuitori calvini ai Transilvaniei. Astfel, în 1667, principele a încredințat pe cei patru «epitropi» ai averii mitropoliei să ceară socoteală mitropolitului de toate veniturile încasate de la începutul păstoririi sale și să ia măsuri pentru deschiderea unei școli și pentru reînființarea tipografiei. Cerea de asemenea să fie ascultați preoții români care ar fi suferit vreo nedreptate din partea mitropolitului.
[…]
Noi asupriri. După reîntoarcerea din Rusia, pentru mitropolitul Sfântul Sava a început o perioadă de asupriri din partea lui Mihail Apaffi și a celorlalți cîrmuitori calvini, care și-au dat seama că prin această călătorie i-a sporit încrederea în Ortodoxie și hotărîrea de a rămîne statornic în credința strămoșească și în toate rînduielile ei. Se adaugă la aceasta și teama lui Apaffi — om de încredere al turcilor — că Sfântul Sava urmărise în călătoria sa și interese de natură politică. De aceea, la 20 februarie 1669, îndemnat de superintendentul calvin Kovăsznay Peter, Apaffi a dat un decret, prin care i s-au impus lui Sfântul Sava noi restricții, în esență identice cu cele impuse lui Simion Ștefan, în 1643.
Cea mai grea îndatorire era aceea a subordonării mitropolitului față de superintendentul calvin «atît în hirotonirea preoților și a protopopilor, precum și în destituirea celor nevrednici sau reprimirea celor ce făgăduiesc îndreptarea vieții... în convocarea și conducerea sinodului generai românesc» etc, De asemenea, i se cerea să înființeze școli românești, să reînființeze tipografia, în care să publice cărți noi, să se săvîrșească slujbele numai în românește. Cu toate că aceste măsuri păreau favorabile Bisericii Ortodoxe, totuși, prin ele nu se urmărea decît calvinizarea ei treptată. Dîndu-și seama că prin reînfi-ințarea tipografiei nu se urmărea altceva decît tipărirea de cărți calvine, vlădica Sfântul Sava a ținut-o ascunsă ani de zile.
La 14 iunie 1674, Mihail Apaffi dispunea ca mitropolitul ortodox, protopopii, preoții și toate bisericile românești să fie puse sub ascul-tarea noului superintendent calvin Tiszabeczi Gâspâr. Acesta urma «să aibă de grijă de toate bisericile românești și să le cîrmuiască după conștiința sufletului său». Mitropolitul era îndatorat să-i dea ascultare în toate. Era limpede că principele urmărea însăși desființarea Bisericii românești. Dar, cu abilitatea sa cunoscută, mitropolitul Sfântul Sava a știut să treacă și peste aceste noi umilințe pe care i le pregătea Apaffi.
[…]
Din dispoziția lui Apaffi, la 2 iunie 1680 s-a constituit un «scaun de judecată» la Alba Iulia. Președinte era Alvinczi Pal din Vurpăr, protonotarul principelui, prefectul bunurilor fiscale din Transilvania, iar printre membri se numărau: protopopul calvin Veresmarty Jânos din Benic, protopopul român Ioan Zoba din Vințu de Jos, notarul soborului mare, un cunoscut filocalvin și dușman al mitropolitului, «împreună cu alți bărbați — mireni și din ceata bisericească — știutori de legi», în total 101 persoane. Primul acuzator era superinten-dentul Tofoi Mihâly, reprezentat prin Ștefan Paloș. Apărătorii mitropolitului erau : fratele său Gheorghe și negustorul «grec» (macedoromân) Ioan Patăr (Pater Ianoș).
în aceeași zi s-a pronunțat sentința de destituire a mitropolitului —- redactată în ungurește — în care era învinuit că a dus o viață imorală și că a neglijat mînăstirea din Alba Iulia și tipografia. Pe baza acestor învinuiri nedrepte, Sfântul Sava Brancovici a fost înlăturat «din dre-gătoria episcopească și din cea preoțească, pe temeiul canoanelor 80 și 81 ale bisericii calvine din Ardeal și canonul 75 al legii românești», urmând să i se intenteze și un proces civil, pe baza prevederilor din Approbatae Constitutiones (partea I, titlul I, art. 3). Iată, dar, că mitropolitul ortodox era judecat după «canoanele» calvine ! Scriind despre osîndirea lui Sfântul Sava, cronicarul maghiar Cserei Mihâly (1668—1756) relatează că Ioan Zoba a fost «mituit cu daruri» de principe, ca să-I învinuiască pe Sfântul Sava de imoralitate. Același cronicar spune că «au prădat întreagă averea» mitropolitului și că l-au silit să plătească 3000 de taleri, pentru procurarea cărora a trimis pe fratele său Gheorghe în Țara Românească.
Chiar în ziua în care s-a pronunțat sentința, Apaffi a adresat o scrisoare Sfatului orășenesc din Sibiu, cerînd imediata sigilare a bunurilor avute de cei doi frați Brancovici în casa în care locuiau la Sibiu. La inventarierea acelor bunuri, s-au găsit trei traiste, apoi alți 14 saci cu cărti și o tipografie cu toate piesele ei, apoi alte numeroase cărți românești, maghiare și latine, precum și «un ziar legat în piele», probabil jurnalul său personal, care, dacă s-ar fi păstrat, ar fi constituit un însemnat izvor de informații privitoare la arhipăstoria sa. Alte bunuri — mai ales cărți — s-au aflat la reședința sa din Alba Iulia. Se desprinde de aici că mitropolitul Sfântul Sava avea o frumoasă bibliotecă, ceea ce reflectă preocupările sale cărturărești.
După judecată, vlădica Sfântul Sava a fost închis, fapt relatat de mai mulți contemporani. De pildă, Cserei Mihâly, pe care l-am pomenit mai sus, relatează că era scos din închisoare numai în cămașă și bătut cu biciul pînă cînd «se rupea cămașa... și carnea de pe trupul lui». Aceleași lucruri le relatează un cronicar sas, pastorul Andrei Gunesch din Petrești.
La scurt timp după judecarea și întemnițarea lui Sfântul Sava, au început să se facă felurite încercări pentru eliberarea lui. De pildă, fratele său Gheorghe, plecat în Țara Românească, a cerut sprijinul domnitorului Șerban Cantacuzino. Acesta, prin Constantin Brîncoveanu, trimisul său la Poartă, a încheiat o înțelegere cu adversarii politici ai lui Apaffi aflați la Constantinopol, în care se prevedea ca, în cazul înlăturării lui, să se dea libertate credinței ortodoxe în Transilvania, iar mitropolitul Sfântul Sava să fie reabilitat.
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 11.02.2012, 21:40:38
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Înșelarea în medicină se înțelege mai bine prin studiul înșelării în creștinism 4

Desigur, principele Apaffi nu putea rămîne străin de uneltirile îndreptate împotriva lui. Toate acestea l-au determinat să-I elibereze pe mitropolitul Sfântul Sava, pentru a înlesni, în felul acesta, o apropiere de Șerban Cantacuzino. Bătrîn și bolnav, vlădica Sfântul Sava n-a mai trăit mult timp, ci a trecut la cele veșnice, probabil în aprilie 1683. La 1 mai 1683, -fratele său Gheorghe dăruia bisericii din Veștem (jud. Sibiu) o Evanghelie, pe care lăsa o însemnare, cu rugămintea ca preoții acelei biserici să pomenească la liturghie și pe «răposatul Sfântul Sava Brancovici, mitropolitul Ardealului...».
Din cele expuse, rezultă că mitropolitul Sfântul Sava Brancovici a păstorit, aproape un sfert de veac, în împrejurări din cele mai grele. Personalitatea lui o conturează atît luptele necontenite pe care a trebuit să le poarte cu dușmanii credinței ortodoxe, cît și suferințele pe care le-a îndurat la sfîrșitul vieții și pe care le-a suportat cu demnitate și cu resemnare creștinească. Relatînd suferințele și moartea sa mucenicească, Samuil Micu scria : «Tot norodul și clerul românesc ca un lucru adevărat ține, cum de la cei bătrîni au luat, că Sfântul Sava acesta toate întîmplările acestea le-a pățit pentru credință, că s-a împotrivit eresului calvinesc și 1-a lepădat și n-a vrut a se uni cu acela».
Pentru toate acestea — ținînd seama de viața lui curată, de statornicia sa în Ortodoxie și de lupta pentru apărarea ei —, Sfîntul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române — în ședința sa din 28 februarie 1950 — a hotărît ca mitropolitul Sfântul Sava să fie cinstit ca sfînt mărturisitor în întreaga Biserică Ortodox-1 Română, împreună cu înaintașul său în. scaun, Ilie lorest. Canonizarea lor solemnă s-a făcut la Alba lulia, la 21 octombrie 1955, iar prăznuirea li se face, în Biserica noastră, în fiecare an, la 24 aprilie.

Calvinii tirani - ortodocșii cu Sfinți Mucenici, avantaj noi.

După cum mi s-a scris pe mesageria privată, tot eu trebuie să decid... Greu, Ortodoxia nu e a individului ci a soborului... Aș prefera un sfat împreună. Văd că deja s-au făcut alt lanț despre homeopatie și noi tot rămași codași la introducere. Și aceasta din cauza intervențiilor celor care aruncă o piatră în baltă, pleacă fericiți de contribuția lor unduioasă și rămâne să o scoatem cu multă osteneală noi, ortodocșii, pe ei de fapt nici măcar interesându-i consecințele. Se alungă concizia și deci și efectul percutatant în conștiință. Mi-au zis însă unii că se foloses și așa. Astea au început de pe vremea lui Topcat. Dacă va vrea Dumnezeu ne va dărui totuși ceva de folos și mie care învăț odată cu întrebările și cu răspunsurile ce le primesc și celor ce doresc cu adevărat Adevărul.
Cum însă nu se poate înțelege gravitatea înșelării în medicină dacă nu vedem gravitatea înșelării cu masca rîvnei de Dumnezeu în creștinism voi încerca să desfășor în paralel și una și alta. Ca să nu obosim prea mult voi încerca câte o postare din rădăcina înșelării (creștinism) și alta din roada ei (medicină). Rămân deschis pentru orice sugestii (constructive și nu distructive sau distractive) publice sau private.
Așa să ne ajute Bunul Dumnezeu!
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 11.02.2012, 22:07:40
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Medicina contemporană și vindecările ei 90

Să nu creadă cineva că avem ceva doar cu ereticii. Avem cu minciuna și patimile. Că ei le numesc adevăr și virtuți treaba lor. Nouă ne pare rău de ei, sărmanii dar ne doare în adâncul inimii când acestea lucrează la cei ce au adevărul, au sfințenia dar nu o lucrează în credință iubitoare smerită.
Duhurile înșelătoare acționează și la ortodocși dacă nu duc o viață de pocăință, o viață de smerenie (nu să vrea să primească de la Dumnezeu daruri ci să li se ierte păcatele) singura viață care mântuiește:

Mat 4:17 De atunci a început Iisus să propovăduiască și să spună: Pocăiți-vă, căci s-a apropiat împărăția cerurilor.

Acesta este începutul. Nu se poate Împărăție adevărată, netrecătoare fără pocăință adevărată, netrecătoare. La fel nici medicină

(B) ÎNȘELARE MAI SPECTACULOASĂ ÎN ORTODOXIE, SPOVEDANIA UNUI ÎNȘELAT
Spovedania unui înșelat

Scrisoarea aceasta a fost scrisă de un grec aflat în străinătate către Părintele Thepdosie de la Mănăstirea athonită Sfântul Pavel, autorul cărții "Spritismul, urâciunea pustiirii", deoarece prin intermediul acesteia, s-a regăsit pe sine și s-a slobozit din ghearele diavolului.


Părinte Theodosie,
Citind cartea sfinției voastre „Spiritismul, urâciunea pustiirii", am
simțit o mare nevoie să vă scriu ca să vă mulțumesc, dar și ca să mărturisesc, eu ne¬vrednicul, pe scurt, despre marea înșelare în care am căzut. Vă rog să mă iertați că vă rețin și vă obosesc, scriindu-vă marile mele păcate.
Cu vreo zece ani în urmă, Părinte Tlieodosie, am cunoscut în Thessalonic un bărbat în vârstă, pe nume Vasilios, care se îndeletnicea cu hidromanția1[' Vrăjitorie care se bazează pe observarea caracteristi¬cilor apei (culoarea, transparența, formele, umbrele, reflexiile și unduirile).]. Căra cu el o geantă în care-și avea „uneltele". Doream și eu mult să învăț acest mod de comunicare cu duhurile, însă, cu toate rugămințile mele, nu m-a învățat nimic. Mintea fiindu-mi mereu ,1a aceasta, într-o noapte, în somn, a venit ci¬neva și s-a așezat lângă patul meu. Mi-a spus că este „Sfântul Gheorghie" și că de atunci înainte mă va povățui și ocroti. Vă puteți da seama ce bucurie m-a cuprins!
A doua zi dimineața am chemat-o pe sora mea, de 33 de ani, cu șapte ani mai mică decât mine, de curând măritată. Bătrânul Vasilios o pusese de multe ori pe sora mea să privească într-o cană de lut plină de apă. I-am spus că am pregătite cana, cuțitașul cu mânerul negru și că poate privi în apa din cană. Dar ea a râs și mi-a spus că, dacă nu va fi de față bătrânul ca să-i citească, ea nu va putea vedea nimic, pentru că încercase sin¬gură să privească în apă, dar fără să reușească ceva. Dar spunându-i ce mi se întâmplase în somn, s-a așezat și s-a concentrat asupra cănii. După două-trei minute a început să vadă o biserică necunoscută nouă, de la ca¬pătul Acropolei, numită a Cuviosului David. In partea de sus a ei se afla o piatră din care curge agheasmă, numită a Cinstitului Brâu al Maicii Domnului. Acolo trebuia să mer¬gem să ne rugăm, să ne spălăm cu agheasmă, să luăm și cu noi — și în continuare vom avea comuniune cu duhurile. Și, într-adevăr, am acționat potrivit îndrumărilor duhului.
De atunci au început să curgă răspunsu-rile-îndrumări la diferitele noastre întrebări. Și, încet-încet, odată cu trecerea timpului, am înaintat în această „știință" a satanei, ca apoi să venim în contact cu președintele de atunci al Societății Cercetărilor Spiritiste, Nikolaos Firihon - Barbeta. Acela ne-a rezolvat dife-rite nedumeriri referitoare la comuniunea pe care o aveam și, concret, m-a învățat cum să primesc „stăpânirea celor patru arhangheli" (Mihail, Gavriil, Rafail, Uriil). Nu-mi aduc aminte exact câte zile am postit. In fiecare zi citeam câțiva psalmi ai Prorocului David, apoi, cu sora mea, făceam comuniunea. Ea îi vedea pe cei patru „arhangheli" cum mă însemnează în chipul Crucii și-mi dau stă¬pânirea să supun duhurile viclene, să vindec nebuni, vrăjiți și bolnavi. De asemenea, pre¬ședintele ne-a dat „permisiunea de lucru". De acum înainte eram deja profesioniști și lumea venea pe zi ce trecea, din ce în ce mai multă!
Ar trebui multe foi de hârtie să vă de-scriu amănunțit cele întâmplate, însă vă voi scrie foarte puține lucruri despre comuniu-nea pe care am avut-o cu duhurile. Nu am vrut să înaintez în „magia albă", așa cum este de obicei ea numită de către spiritiști. Astfel permanentul nostru îndrumător, presupusul „arhanghel Gavriil", într-una din învățătu¬rile sale ne-a spus că Evanghelos (adică eu) este născut numai pentru bine. „Tu, roabă Kiriald" (sora mea), „în cealaltă cămăruță poți da oamenilor diferite buruieni-ape" etc.
Faptul că în anumite cazuri (bolnavi, împăcarea soților despărțiți etc.) nu aveam nici un rezultat îmi pricinuia nedumerire, de vreme ce îndrumătorul ne făgăduise că în toate vom avea izbândă; răspunsul lui, că „lipsește credința de la oameni", precum și faptul că unele prorocii nu se împlineau și că ne spunea uneori cuvinte încurcate, potrivit cu puterea mea de pricepere - toate acestea m-au făcut să mă îndoiesc de „sfânta noas¬tră comuniune". De aceea i-am recomandat surorii mele să ne rugăm mai mult și să ne împlinim, pe cât se poate mai corect, înda¬toririle noastre creștinești.
Am început să pun multe întrebări și să insist asupra întrebării: de ce luăm bani de la cei ce suferă, de vreme ce Domnul a spus: „în dar ați primit, în dar să dați"?, ca și multe altele. Dar fiindcă diavolul este minci¬nos și mult-meșteșugăreț, găsea întotdeauna justificări potrivite. Din păcate însă, pe sora mea nu o prea mâhnea acest lucru, ci, dim¬potrivă, era mulțumită că putea câștiga bani și că viața ei devenea mai lesnicioasă cu fi¬ecare zi ce trecea. Astfel, fără ca eu să știu nimic, s-a înțeles cu bărbatul ei să mă alunge și să lucreze numai ei doi. în felul acesta, ar fi câștigat și mai mulți bani de la oameni, care le-ar fi rămas doar lor. Dar trebuiau să învețe să facă invocarea. De aceea, m-au în¬trebat pe mine într-o zi despre cum se face, iar eu, fără să gândesc nimic rău, i-am învă¬țat. Fapta lor m-a mâhnit și mai mult, și mi s-au înmulțit îndoielile despre autenticitatea „sfintei comuniuni".
A trecut destul de multă vreme în care am căutat să aflu omul potrivit, care să „vadă" în locul surorii mele. Am găsit până la urmă o femeie pe nume Hristini; ea era căsătorită, însă despărțită de bărbat, și avea o fetiță. Fiind săracă, a acceptat să lucreze îm¬preună cu mine. A început instruirea, care consta într-un program zilnic de rugăciuni, paraclise, spălare cu agheasmă la diferite bi¬serici unde izvora Agheasmă etc. Și, astfel, numita Hristini a început să „vadă" limpede și, de multe ori, cu ochii deschiși!
îndrumătorul nostru era același „arhan¬ghel Mihail".
Acum însă aveam mai multă experien¬ță și, pe lângă aceasta, mă rugam și studiam mai mult decât altă dată Sfânta Scriptură. Dar și aici satana devenise mai tare și mai meșteșugăreț decât înainte. Predici uimi-toare și vindecări spectaculoase mă făceau să cred că de această dată dețin cu adevărat „sfânta comuniune". Dar, ca un mincinos ce este, diavolul a intrat în contradicție, din pricina multor mele întrebări. De aceea a început să mă lingușească. Unde se oprește mintea omului! A început să mă îndrume prin acea femeie și să mă urce la înălțime cu egoismul, spunându-ne că eu și cu el purtăm aceeași îmbrăcăminte (uniforma romană de culoarea aurului a soldatului roman), numai că noi avem Crucea în față. Nu s-a mulțu¬mit cu aceasta, ci a luat și chipul „Maicii Domnului" și ne-a vorbit; ne-a arătat țăr-murile Asiei Mici, Constantinopolul, Sfânta Sofia, spunându-ne că foarte curând acestea vor deveni iarăși grecești.
Se apropia praznicul Bunei-Vestiri a Preasfintei Născătoare de Dumnezeu, 25 martie, și mincinosul „arhanghel Mihail" mi-a făgăduit că după sfârșirea slujbei de la biserică îmi va aduce un dar, de vreme ce-mi sărbătoresc ziua numelui2. Așteptam cu multă nerăbdare să văd ce dar îmi va adu¬ce „arhanghelul". După ce ne-am despărțit la Biserica Sfintei Varvara, noi ne-am făcut îndatoririle noastre (am tămâiat, am stropit cu agheasmă locul comuniunii, am făcut in-vocarea ca întotdeauna). Apoi Hristini 1-a văzut cu ochii deschiși pe mincinosul „ar-hanghel" cum i-a dat o „floare de crin", iar ea mi-a „dat-o" mie, spunându-mi să fiu atent să nu o stric. Desigur, mai înainte acesta ne-a heretisit și binecuvântat, afirmând că crinul este adus din Muntele Sinai. Apoi mi-a dat o povață: să iau aminte în viața mea la fapte, pentru că orice cădere și păcat va fi ca și cum
aș călca în picioare acest „crin"
. Desigur, nu am văzut niciodată crinul; numai Hristini îl vedea întotdeauna, lângă icoane. Și, când 1-a dus la ea, casa a fost plină de mireasma lui vreme de trei zile!
După aceasta, diavolul mi-a pregătit o surpriză. într-o zi, Hristini 1-a văzut pe „Iisus Hristos" cum ne binecuvintează, mă îmbră¬țișează și mă sărută spunându-mi: „Fratele meu, am venit lângă tine ca să te sui pe cele patruzeci de trepte ale luminii și adevărului. De acum înainte voi veni în fiecare miercuri la ora 4 după amiază, ca să te îndrum și să te sui pe acele trepte. Iți dau ceva de la mine. îți dau mâinile mele, ca să-i vindeci pe cei bol¬navi." Și într-adevăr, mâinile mele au început să vindece! Pe lângă aceasta, în mijlocul pal¬melor mele au apărut două pete negre. Odată l-am întrebat pe mincinosul „arhanghel" des¬pre ele, iar el mi-a spus că sunt de la piroanele cu care a fost răstignit Domnul! Apoi „Hristosul" mi-a mai spus: „Eu te voi povățui drept, deoarece cunosc aceas¬tă lume, am trăit-o cu trup când am venit pe pământ, în timp ce «arhanghelul Mihail» nu a trăit în trup, ca să-i cunoască bine pe oameni. Ești fratele meu mai mic, am ieșit din aceeași mamă, numai că eu am tată pe Dumnezeu, și atunci când învățam lumea, tu alergai în brațele mele" etc.
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 11.02.2012, 22:08:19
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Medicina contemporană și vindecările ei 91

Atunci Hristini 1-a „văzut" pe mincino¬sul „arhanghel" că se închină înaintea mea. învățăturile sale erau pline de dragoste, pace și dăruire față de Dumnezeu. Apoi minci¬nosul „Hristos" ne-a suit la cele cerești, ne-a arătat raiul, pe însuși „Dumnezeu", ne-a învățat cum slujesc îngerii, arhanghelii, sfin¬ții etc. Ne-a mai arătat și iadul, și orice își poate închipui mintea noastră cea săracă! Mi-a mai înainte-vestit și moartea tatălui meu cu 6-7 luni mai devreme, însă fără să-mi spună o dată anume.
După aceasta mi s-a întrerupt comuni-unea, pentru că, într-o zi când am pus-o pe Hristini „să vadă", a văzut întuneric și a au-zit un glas spunându-i: „îți luăm lumina și o dăm iarăși fratelui tău, pentru că crinul pe care ți l-am dat și ție l-ai stricat, l-ai făcut bu¬căți". Am întrebat-o pe Hristini ce făcuse, iar ea i-a spus mamei mele că a „mers" cu bărba¬tul surorii sale, adică a făcut preacurvie.

Vedeți aghiasmă, tămâie, Sfânta Cruce, Sfânta Liturghie dacă nu există smerenie nu ne pot ajuta.
Iarăși stigmatele, acea ciumă demonică ce face pe oameni antihriști ca și pe Francisc de Assisi cînd de fapt ele sunt semnul de identificare numai al lui Hristos:


Joh 20:27 Apoi a zis lui Toma: Adu degetul tău încoace și vezi mâinile Mele și adu mâna ta și o pune în coasta Mea și nu fi necredincios ci credincios.
Joh 20:28 A răspuns Toma și I-a zis: Domnul meu și Dumnezeul meu!
Joh 20:29 Iisus I-a zis: Pentru că M-ai văzut ai crezut. Fericiți cei ce n-au văzut și au crezut!


Fericiți sunt cei ce n-au văzut dar au crezut că Singurul Mântuitor al lumii deci și Singurul pironit pentru noi, care își păstrează în veșnicie găurile Sale sfinte ca semn de slavă a Sa este Domnul Hristos, nu Francisc, nu Padre Pio nu orice alt antihrist, care vrea să se pună în locul lui Hristos ca Dumnezeu sau răstignit pentru Mântuirea lumii.
Să ne dea Dumnezeu la toți harul pocăinței, în veci, Amin!
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
bioterapie, înșelare demonică

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 14:28:48
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 16:37:16
Despre pacate si despre Canoanele duhovnicilor gheorghecoser23 Preotul 5 25.06.2008 18:01:23