![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
As mai intreba de ce se regaseste in multe icoane pozitia aceasta nefireasca a capului Pruncului Iisus, ca aici de exemplu, care este semnificatia?
Doamne ajuta! |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Icoanele ortodoxe vor sa transmita realitatea interioara a vietii sfinte, reducand mintea la contemplarea ratiunilor duhovnicesti din lucruri, de aceea avem perspective psihologice si nu perspective vizuale reale, ce ar corespunde dimensiunii marginite spatio-temporale, nu celei spirituale. Icoanele sunt mereu un spatiu transcendent, ce te pun in relatie cu prezente vii din afara realitatii materiale,prezentate simbolic, de aceea imaginea nu e naturalista, ci transfigurata, modul de reprezentare fiind din perspectiva eschatologica: lucrurile nu lasa umbra, ci lumina vine din interior, o lumina dumnezeiasca, necreata („și nu va mai fi nevoie de lumina soarelui sau a lămpii, căci Însuși Domnul Dumnezeu va fi lumina lor.” Apo. 22:5) Last edited by ioanna; 13.02.2012 at 16:30:50. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Pe mine ma intriga „prezenta prin absenta” din iconografia ortodoxa, cand trasaturile fetei sunt slab conturate, aproape disparente, in spatiul lasat liber de preaplinul ferecaturii metalice. Slava si splendoarea fundalului decupeaza "absenta" fetei, prezenta undeva dincolo de vizibil si a carei calitati simbolice le intuiesti.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Mie nu-mi displace, spuneam ca ma intriga. Spre deosebire de icoanele pictate pe lemn, ce pun accentul pe lumina interioara a celor prezentati, aceasta parca face vazut nevazutul ca nevazut, focalizandu-ti privirea spre el, chipurile se intreved in mediul transcendent din care apare intunericul divin luminos si in care omul se scufunda, deschizandu-si orizontul nelimitat al contemplatiei. Reprezentarea pe lemn imi da senzatia ca sfantul "coboara" pentru a se apropia de om, imaterialul prinde forma transfigurata, aceasta ca omul "urca" pentru a se apropia, depasind tot ce are forma si figura.
Last edited by ioanna; 13.02.2012 at 19:23:33. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Sunt bucuros să găsesc topicul acesta în stare ”caldă”, îmbogățit cu informații și curiozități prețioase.
Ferecătura icoanelor, realizată de obicei din argint și pietre prețioase, dincolo de un anume mod de a cinsti împărătescul prototipului sau, secundar, de a proteja de degradarea fizică, are legătură cu împământenirea concepției conform căreia icoana este un obiect sacru în sine, un fel de catalizator al puterilor dumnezeiești într-o formă materială ”tangibilă”. Icoanele făcătoare de minuni sunt de obicei ”victimele” acestei fetișizări inconștiente și întrucâtva inocente. În realitate, orice icoană face minuni prin însăși natura ei, chiar dacă prototipul nu-și afirmă spectaculos prezența prin semne exterioare evidente pentru toată lumea. Și avem dreptate când ne exprimăm preferința pentru icoana vizibilă în întregul ei, având intuiția că nu există important și accesoriu, doar o ierarhie a partiției vizuale și o ordine a limbajelor. O icoană, printre multe altele, reflectă, în tot ce arată și ascunde, organicitatea Bisericii și structura ei divino-umană, exprimată concis de Apostolul Pavel în 1Corinteni capitolul 12.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
![]() |
| Tags |
| sfantul trifon |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Blestem in molitfele Sfantului Trifon | costel | Generalitati | 14 | 31.01.2013 16:34:04 |
| Apostolul Luca a pictat icoane | spre_rasarit | Generalitati | 17 | 09.08.2011 16:49:36 |
| Sfantul Mucenic Trifon | costel | Diverse Sarbatori | 3 | 02.02.2009 03:48:07 |
| parintele Trifon | cristina83 | Generalitati | 5 | 27.09.2007 19:20:36 |
|
|