Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu
Iar Legea Nouă când a fost instituită și când a fost ratificată, îmi poți spune? De ce evangheliștii, apostolii și Apocalipsa nu suflă o vorbuliță despre "poruncirea ținerii duminicii" la 30-40-50-60 de ani de la data instituirii/ratificării Legii Noi? E normal lucrul acesta?
|
Am ajuns cu raspunsul la mesajul acesta, imi aminteam ca am vazut ceva dar nu mai gaseam mesajul. E si greu, tu de exemplu numai ieri ai scris 46 de mesaje, ca am cautat mesajul asta si le-am numarat.
Nu au scris amanuntit un capitol despre acest lucru si pentru adventisti pentru ca cel mai probabil nu stiau ca in secolul XIX va apare in SUA un mic cultulet care va vorbi tot timpul despre ziua de odihna. Probabil ar fi putut avea o revelatie ca va apare, dar fiind un cult atat de mic si neinsemnat nu a fost nevoie. Nici macar nu stiau ca exista America. La fel nu au scris despre nicio erezie aparuta de-a lungul timpului, ci doar in general:
http://ro.orthodoxwiki.org/Eretic
Dar au scris cate ceva cum ai vazut in Epistola catre Evrei, pentru ca atunci crestinii oricum se intalneau in prima zi a saptamanii, ce rost mai avea sa scrie. De asemenea vedem ca in Biblie porunca cu ziua de odihna nu are aceeasi insemnatate supradimensionata pe care o dau adventistii care isi bazeaza aproape toata invatatura lor pe tinerea sabatului. Chiar si in Vechiul Testament era data ca o zi de odihna, zi in care il slaveau si pe Dumnezeu. La fel si crestinii de azi au o zi de odihna in care il slavesc in mod special pe Dumnezeu.
Pe de alta parte ti-am ami scris ca Noul Testament nu are aceeasi descreire amanuntita ca Vechiul Testament, pentru ca practica exista inainte de a se scrie prima Evanghelie, totul s-a dat la inceput prin viu grai, nu in scris. Abia apoi au fost scrise Evangheliile.
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu
Și cu ne-evreii o făceau tot în sabat:
"Și ieșind ei din sinagoga iudeilor, îi rugau neamurile ca sâmbăta viitoare să li se grăiască cuvintele acestea." (Fapte 13,42 - versiunea Sinodală Nepăcălicioasă)
|
E un citat scos din contextul dat. Chiar in pasaj scrie ca Apostolii fusesera in sinagoga si vorbisera evreilor, iar dupa ce au iesit cei din cetate i-au rugat sa le spuna si lor data viitoare propovaduirea. Pentru ca scrie ca ei intrau sa le vorbeasca doar iudeilor in sinagoga, iar asta o faceau sambata cand ii gaseau pe toti la sinagoga. De asemenea, cei ce aveau comunitati evreeiesti si sinagogi in cetatile lor stiau ca evreii se intalnesc sambata in sinagogi. Asadar nu are nicio relevanta pasajul asta.
Citat:
Cu exemplul frângerii pâinii ne-am lămurit (o frângeau zilnic, nu doar duminica), exemplul cu donațiile nu e cu donațiile*, iar exemplul cu "etc."... urmează să se facă săpături...
|
Am aratat ca nu reiese din acel pasaj ca se tinea in fiecare zi.
Exemplul cu donatiile este destul de clar: "În ziua întâi a săptămânii (Duminică), fiecare dintre voi să-și pună deoparte, strângând cât poate, ca să nu se facă strângerea abia atunci când voi veni"
E evident ca spune de comunitati, deci ei se intalneau duminica, pentru ca in primul verset scrie: "precum am rânduit pentru Bisericile Galatiei, așa să faceți și voi." In plus nu ar fi avut niciun sens sa spuna ca sa adune in prima zi, de parca era o zi speciala de strans, puteau sa o faca in orice zi. Deci nu e ce ai sugerat tu, ca in prima zi se apucau de cautat prin case, iar la asfintitul soarelui probabil se opreau. Asadar atunci le colectau intr-un loc.
Si doar acest pasaj este mai mult decat lamuritor pentru oricine, chiar daca n-am mai exista nimic in rest. Trebuie doar ca un adventist sa elimine sablonul ce i-a fost bagat in cap de cult si sa vada adevarul, ceea ce e extrem de greu.