![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ati omis un detaliu. Pt. dvs. minor, pentru noi, esential. Omul nu e „o creatura facuta dupa chipul si asemanarea becului electric”, ci una care, de-i va face lui Hristos salas in fiinta sa, „chiar de va muri, viu va fi”, chiar de se va stinge lumina (cu l mic), in fiinta lui, va fi Lumina. Aceea pe care n-o pot stinge adventistii de la intrerupator. Pentru ca El Insusi a zis: „Eu cu voi sunt pana la sfarsitul veacurilor”. Fara intermitente, fara sincope, fara pauze de non-fiinta, fara iesiri din decorul ontologicului. Numai adventistii si iehovistii au inteles altceva. Ceva de genul: eu cu voi sunt dar numai pana la sfarsitul vietii, dupa care se stinge lumina, apoi partea materiala se intoarce in tarana iar latura spirituala se goleste de tot continutul, se scutura de toate trairile, afectele, gandurile si tot ceea ce il face pe om sa fie o persoana anume, unica si inconfundabila, si astfel golita de tot ce a reprezentat acel om, latura spirituala se intoarce la Cel ce a suflat-o fara nici o urma ca ar fi apartinut cuiva anume si cu asta basta. Acea persoana unica a carei unicitate si valoare e data tocmai de chipul moral al lui Dumnezeu primit odata cu nasterea pentru ca prin lucrare proprie sa ajunga la o cat mai mare asemanare prin virtuti cu El, ei bine, acele trasaturi unice au disparut in non-fiinta. E ca si cum acea persoana n-a existat niciodata pe fata universului, chiar si de a fost sfant. Hristos zice una, adventistii inteleg alta. Hristos zice: „cel ce crede in Mine, chiar de va muri, viu va fi”. Adventistii inteleg: „cel ce crede in Mine, dupa ce va muri, mort va fi”. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Cu o mică corectură: adventiștii înțeleg că Hristos a vorbit de moarte și înviere. Parcă așa sună cuvintele Lui, nu? Deci ca să devină iar viu (după moarte) trebuie mai întâi să învie. Doar în contextul învierii, context în care a rostit Hristos acele cuvinte, poți înțelege acel "viu va fi". |
#3
|
||||
|
||||
![]()
[quote=osutafaraunu;448294]Dacă ați aduce și niște probe scripturistice pentru partea subliniată v-aș crede.QUOTE]
V-am raspuns de mai multe ori pana acum. Ultima oara aici: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...9&postcount=77 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
„Pe bune” a zis Hristos, nu ”chipurile”: „Eu cu voi sunt pana la sfarsitul veacurilor”. Dvs. sunteti cel care trebuie sa demonstrati ca Hristos s-a referit la sincope si pauze de non-relatie, in conditiile in care cuvintele Lui sunt clare: „Eu sunt cu voi, pana la sfarsitul veacurilor”, in sensul ca nu va parasesc nici o clipa. Dvs. sunteti cel care trebuie sa explicati cum de Hristos isi incepe aici comuniunea in Duh cu duhul omului, insa la moartea omului, si-o intrerupe, iar la Parusie o reia din nou, ca si cum Dumnezeu are nevoie sa astepte pana la Parusie ca sa-si continue comuniunea de iubire cu cei ce Il iubesc, inceputa inca pe pamant. In conditiile in care Dumnezeu e in afara legilor timpului si nu e supus asteptarii. Dvs. sunteti cel care trebuie sa demonstrati ca Hristos are o relatie cu intermitente, ca El intra in non-comuniune chiar si cu sfintii, in fiinta carora S-a salsluit. Dvs. sunteti cel care trebuie sa explicati de ce Hristos nu mai vietuieste in duhul unei fiinte ca apostolul Pavel, cel care in timpul vietii a zis „nu mai traiesc eu, ci Hristos traieste in mine”. Care e sensul, motivul, logica, pentru care Hristos a intrat in non-relatie cu sfantul Pavel si cu cei ce au inceput o comuniune de iubire cu El? Last edited by delia31; 29.05.2012 at 21:13:43. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
V-am spus cuvintele lui Hristos: „Eu cu voi sunt pana la sfarsitul veacurilor”. Nu se intelege limpede de aici ca asta inseamna „nu va parasesc nici o clipa”? Din pacate, pentru adventisti nici cuvintele lui Hristos nu-s suficient de biblice. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________ Domnule 100-1, toate citatele din VT referitoare la starea post-mortem nu au cum sa vorbeasca despre conditia restaurata a firii umane, nu au cum sa surprinda schimbarea ontologica produsa in conditia umana, pentru ca in VT, Hristos inca nu inviase firea umana. Din momentul in care Hristos a inviat firea umana, conditia ontologica a omului s-a modificat esential pentru ca fiecare ipostas uman e incorporat in firea umana pe care Hristos a inviat-o. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Suflet Románesc-Suflet Crestinesc | C-tin | Generalitati | 27 | 11.10.2017 16:07:48 |
Despre suflet, duh si starea omului in moarte | tricesimusquintus | Secte si culte | 1674 | 06.02.2012 09:56:04 |
Despre suflet | allisa | Intrebari utilizatori | 14 | 20.02.2011 09:58:29 |
Intrebare despre suflet | Adelinaa | Generalitati | 3 | 11.06.2009 11:52:43 |
Despre suflet | silverstar | Generalitati | 64 | 09.01.2007 18:43:52 |
|