![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eu aș zice că Dumnezeu este cauza fără de cauză, Tatăl fiind autoritatea în Sf. Treime. Dacă de la cauzalitate sunt excluși Duhul și Fiul rezultă că prima cauză este fără desăvârșire, la fel și Tatăl, și mai mult, chiar și Duhul împreună cu Fiul ar fi ”cauzați”. Din punctul meu de vedere, tema Fillioque nu are soluție și este una de veșnică dispută, nu de clarificare; din dragoste față de tradiția ortodoxă, din care cândva a făcut parte și care nu s-a schimbat, părții catolice îi stă în putere să renunțe la rostirea formulei ”Fillioque” în Crez fără niciun sacrificiu și fără să afecteze mântuirea nimănui, ca un prim pas spre comuniune. De asemenea, s-ar cuveni ca partea ortodoxă să nu-L priveze pe Fiul de purcederea Duhului pentru că altfel L-ar decade pe Cristos din dumnezeirea Sa. Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt nu pot fi despărțiți de niciun fel de exprimări(cuvinte) oricât de elevate. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Discutia despre "ei si ce daca si Fiul Il purcede pe Sfantul Duh", imi aminteste de parintii de la sinodul I ecumenic care au luptat aprig pentru o litera. Ei vorbeau despre omoousios (de o fiinta), iar altii propuneau omoiousius (asemanator dupa fiinta). Se vede clar cata diferenta este intre acesti termeni. Last edited by costel; 30.05.2012 at 18:42:06. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Partea ortodoxa nu-l decade pe Hristos din dumnezeire, din moment ce fiecare ipostas le contine pe celelalte doua. Existenta se identifica cu autodeterminarea ipostatica a Tatalui, Fiul si Duhul fiind alteritati ipostatice.Prin faptul ca exista prin el insusi, Fiul se deosebeste de la cel care are existenta, dar prin faptul ca arata in El insusi pe acelea care se vad la Tatal, este identic cu El in ceea ce priveste natura. Idem pentru Duh.Ortodocsii spun ca Duhul purcede din Tatal si e dat prin Fiul, deci nu neaga rolul Fiului, dar nu admit doua surse(Tatal,Fiul) ale dumnezeirii caci atunci am avea doi ipostaze care fiinteaza, doi "dumnezei". Nu este vorba de orgoliu, cum ati spus, nu de aceea nu accepta ortodocsii Filoque, ci de credinta. (pt. mine formularea lor e dubioasa) Citat:
Last edited by ioanna; 30.05.2012 at 21:25:24. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Cele 7 daruri ale Duhului Sfant | Laurentiu | Generalitati | 52 | 28.03.2016 13:29:30 |
| Hula impotriva Duhului Sfant | Eliana | Generalitati | 22 | 19.02.2011 02:52:40 |
| Despre pacatul impotriva Duhului Sfant | lacrimi | Din Noul Testament | 35 | 14.04.2010 08:23:20 |
| hula impotriva Duhului Sfant | anaana71 | Generalitati | 14 | 30.01.2010 15:30:27 |
| DUMINICA POGORARII DUHULUI SFANT | SSB | Despre Biserica Ortodoxa in general | 14 | 11.06.2008 20:37:23 |
|
|