![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Trebuie sa intreb cine este responsabil pentru necunostinta ortodocsilor care pleaca la np? Nu am vazut ortodox care sa Il fi cunoscut pe Hristos si sa plece in alte parti. Dar BO nu se ocupa de catehizarea propriilor credinciosi, asa ca ei cauta in alte parti.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Da' nici în alte părți nu se face catehizare ci prostire. Pentru că dacă s-ar face catehizare, pastorii, profeții, guru și cum s-or autodenumi "din alte părți" ar rămâne singuri, "propovăduind" la perete sau la oglindă.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Chiar sunt curioasa ce catehizare face biserica penticostala?
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am vrut sa cumpar si eu o carte de dogmatica ortodoxa ca sa invat cate ceva, insa limbajul folosit da impresia ca ortodoxia este rezervata numai unui cerc restrans, obisnuit cu un anumit tip de vocabular, foarte descurajant. Si nu ma mir ca multi ortodocsi nu isi cunosc credinta. Mai caut insa carti mai pe inteles...
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Doriana, Dogmatica Ortodoxa nu e o carte cu ajutorul careia sa incepi aprofundarea Ortodoxiei, ea este mai mult un manual pentru institutiile teologice, de aceea are acel limbaj greu de digerat. Te-as sfatui sa cauti ultima editie a lucrarii "Invatatura de credinta ortodoxa" sau "Catehism". E o lucrare foarte bine structurata, cu intrebari si raspunsuri. Iti atasez aici si adresa de unde o poti comanda: http://www.librarie.net/carti/143063...dinta-ortodoxa.
Last edited by giancris90; 12.07.2012 at 14:42:10. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
![]() Ideile acestea le aveam inainte de a sti ca sunt ortodoxe, dar teologii le exprima mult mai bine decat mine. Oricum, am si destule idei neortodoxe, doar ca nu le expun prea des. Eugen, N.Pricceputu, va multumesc pentru clarificari.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Legat de afirmatia:
"Daca "murim pentru ca pacatuim" asa cum sustine teologia romano-catolica si cea protestanta atunci omul pacatos este cel care merita moartea." Apostolul Pavel este cel care sustine ca plata pacatului este moartea. Si nu este deloc contradictoriu cu ceea ce ati afirmat apoi dvs. legat de moarte: cauzeaza apoi pacatul. Ambele sunt adevarate si nu se exclud una pe alta ci se completeaza, pacatul duce la moarte iar moartea la pacat, si asa apare cercul vicios impotriva caruia trebuie luptat din ambele parti: trebuie combatuta atat moartea cat si pacatul prin cele pe care le-ati scris foarte bine apoi. Cu o exceptie: antibioticele ucid bacteriile, este singurul lor rol, iar bacteriile invata sa capete rezistenta la antibiotice daca nu sunt utilizate cum trebuie. Comparatiile cu medicina ar trebui lasate celor care cunosc medicina, altfel risca sa fie false. Argumentul pe care il dati dvs. cu scopul de a contrazice ceea ce Ap. Pavel a spus: "plata pacatului este moartea" este urmatorul: "Pacatosul este privit ca un condamnat, ca unul care nu a respectat legea desi putea face acest lucru. Astfel el este dispretuit." Aceasta idee nu are nici un fundament biblic in sensul ca dispretuirea pacatosului nu este un lucru normal izvorat din faptul ca plata pacatului este moartea ci este o prejudecata umana izvorata din inimile fara iubire, inimile fariseice, iar fariseul isi ia rasplata. Faptul ca exista farisei nu anuleaza un adevar biblic: plata pacatului ramane moartea asa cum spune Biblia si cum se vede pe viu in jurul nostru. Si nu este de dispretuit ci de plans. Apoi spuneti: "Conform acestei interpretari juridice a mantuirii, demonii au un rol important: acela de a fi calai, implinitori ai sentitei divine si provocatori ai durerilor specifice mortii ca urmare a pcatelor. Astfel satana si demonii sunt de temut, li se acorda o putere pe care evident nu o au. Frica de moarte si de demoni este folosita pentru "indreptarea" omului la viata virtuoasa. Demonologia apuseana este dovada inechivoca a afirmatiilor de mai sus." De asa ceva nu am auzit niciodata in Apus (in zilele noastre) dimpotriva, este exact diferenta care m-a izbit in Apus fata de Ortodoxia traita in Romania: in Apus totul este centrat de Iisus si de iubirea acestuia pentru om si iubirea pe care o cere de la om de aceea pentru multi diavolul nici nu este o entitate spirituala aparte ci diavolul este pur si simplu rautatea umana si ca atare nimeni nu se concentreaza pe ideea de diavol si cu atat mai putin sa fie careva speriat. Au ajuns exact in extrema cealalta, sa creada ca Dumnezeu este atat de bun incat ii ia pe toti oamenii in Rai, in timp ce Iadul nici nu exista. Aceste idei le-am auzit la multi catolici (apuseni) cu exceptia unei fete catolice carismatice aflata in China si care mi-a spus la un moment dat ca a fost atacata de diavol printr-o boala din cauza rugaciunilor facute pentru altii dar din fericire textul primit a fost Daniel 3:44. In Biserica Ortodoxa dimpotriva, nu numai ca predicile in Biserica aduc adesea in discutie diavolul si sperie cu acesta, dar o sora mai mica de-a mea a trebuit sa asculte la o ora de religie in scoala (in gimnaziu) o caseta cu oameni demonizati... Cand responsabilul de la Facultatea de Teologie Ortodoxa pe care am inceput sa o urmez anul asta ne-a intrebat ce ne incanta la catolici, eu asta i-as fi raspuns: faptul ca viata lor spirituala graviteaza in jurul Domnului Iisus si nu il baga in seama pe diavol. Dar am tacut, am lasat pe altii sa vorbeasca si singura persoana care a raspuns a zis acelasi lucru: faptul ca toti oamenii din Biserica iau Sfanta Impartasanie in fiecare duminica... Last edited by Adrianna; 12.07.2012 at 21:29:41. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Despre Galateni cap. 3:
Despre ce Lege vorbeste Ap. Pavel avand in vedere ca galatenii erau razboinici celti veniti din regiunea Galilor si amestecati apoi cu grecii, devenind galo-greci? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Adrianna, îmi permit să-ți atrag și eu atenția, după ce au mai făcut-o și alții, cu speranța că nu mi-o vei lua în nume de rău, și că poate îți va fi cândva de folos. Cu greu m-am încumetat, știindu-mă bolnav de aceeași patimă cu privire la care vreau să te atenționez: mândria. Sper însă să o fentezi un pic și să reușești să iei aminte la tine însăți.
Te văd un suflet tare neliniștit și incapabil să vadă adevărul, frumusețea și profunzimea ortodoxiei, deși ți s-a argumentat în fel și chip cu argumente care mai de care mai frumoase, documentate, gândite, simțite. Faptul că rămâi în continuare atât de critică indică o gravă opacitate din partea ta. Pur și simplu nu vrei să vezi. Iar teologia ortodoxă îmi pare că o studiezi doar pentru a-i căuta eventualele puncte slabe ca să o ataci mai bine. Ai grijă de sufletul tău, căci te pierzi! Nu ai nevoie de mulțime de cunoștințe și de studiu amănunțit, ci de pocăință și smerenie. Mă rog ca Domnul să-Și sporească harul, dându-ți puterea de a te smulge din această stare. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Argumentul nu este al meu personal ci este: a) Sfanta Scriptura: "boldul (puterea, efectul, actiunea) mortii este pacatul" (II Corinteni 15,56) b) teologia patristica si filocalica. (Recomand sa studiati cel putin scrierile Sfantului Serafim de Sarov pentru a intelege inechivoc acest lucru). Citat:
Ce facultate de teologie ortodoxa urmati? la ce nivel? (studii de licenta, master, doctorat) Daca simpatizati mai mult cu teologia romano-catolica de ce nu urmati studiile teologice in cadrul universitatilor romao-catolice. Diferentele fundamentale intre teologia romano-catolica si cea ortodoxa, in prezent, sunt urmatoarele: ecleziologia (primatul papal), imaculata conceptie, harul creat, purgatoriul... progrese teologice semnificative s-au facut in ceea ce priveste filioque (Papa Ioan Paul al II-lea a clarificat ca Tatal este unica cauza a Duhului Sfant). De asemnea "indulgentele" au fost "interzise" de catre Biserica Romano-Catolica. In ceea ce priveste cunostintele teologice care reies din expunerile dvs., va rog sa imi permiteti sa imi exprim rezerva fata de o intelegere corecta (temeinica, aprofundata) a teologiei romano-catolice, a celei ortodoxe si a celei protestante. In ceea ce priveste Sfanta Impartasanie. Toti credinciosii ortodocsi sunt chemati la Fiecare Sfanta Luturghie sa se impartaseasca... daca asa cum spune Sfantul Pavel "se cerceteaza pe sine inainte" caci altfel "osanda manaca si bea". Preotii ortodocsi nu sunt exclusi de la aceasta regula, ei trebuie sa se cerceteze continuu pentru a se putea impartasi la fiecare Sfanta Liturhgie. Doamne ajuta. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Hristos S-a nascut pentru toti oamenii! | laurastifter | Alte Religii | 24 | 05.04.2013 14:10:48 |
De ce romanii nu mai fac filme istorice. | Theodor_de_Mopsuestia | Generalitati | 22 | 27.03.2012 17:53:00 |
Bisericile din Apocalipsa | joseph_ben_iacob | Secte si culte | 36 | 01.01.2011 14:38:29 |
Ingerul pazitor,pentru toti oamenii sau numai pentru crestini? | mihailt | Generalitati | 45 | 12.11.2010 18:46:27 |
Cine cunoaste adaposturi pentru oamenii fara casa ? | irina1f | Umanitare | 3 | 24.12.2008 08:47:09 |
|