![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
A face daruri, desi apare la exterior ca o actiune emergenta, in mod paradoxal, este o intrare in miezul propriei noastre fiinte.
Fara a face daruri nu putem identifica cu usurinta drumul catre camara ascunsa a inimii. Aducerea in dar este in fapt o dezbracare de omul vechi - apucator si imbracarea in omul nou-daruitor. Pentru ca aceasta miscare a intentiei este naturala fata de cei apropiati noua, relativ usor de inteles, este prima paramita (perfectiune) - virtutea de a da cu motivatia dragostei - din cele sase, predate de Buddha. Actiunea de a da produce simultan in continuumul mental al celui angajat in aceasta virtute atat intelepciune cat si extaz in forma bucuriei. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Actiunea de a darui din dragoste (dana paramita) poate fi clasificata dupa mai multe criterii:
1) Localizarea obiectului daruit si al destinatarului. Patru forme de manifestare a generozitatii: Daruirea exteriorului catre exterior Daruirea exteriorului catre interior Daruirea interiorului catre exterior Daruirea interiorului catre interior 2) Dupa modul cum este perceput destinatarul Daruiri catre Dharmakaya (Dumnezeu) Daruiri catre Sangha (Sfinti) Daruiri catre fiintele obisnuite 3) Dupa forma darului In aspectul vorbirii In aspectul mintii In aspectul fenomenelor 4) Dupa esenta darului In aspectul intelepciunii ultime In aspectul extazului Last edited by florin.oltean75; 04.07.2012 at 22:56:25. |
#3
|
||||
|
||||
![]() - Toate invataturile budiste, indiferent cat de adanci ar fi, sunt cuprinse in rugaciunea refugiului : "Eu, impreuna cu toate fiintele ne refugiem in triplul giuvaer Buddha, Dharma si Sangha pana cand focul samsaric se stinge" - Atisha |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Cugetari la natura samsarei prin analogii
pentru maturarea instinctului "renuntarii" si instinctului "refugiului" Samsara este ca un foc nestins, este durere fara de sfarsit. Samsara este ca o mlastina urat mirositoare pentru ca mintea este inglodata in atractiile ei impure. Samsara este ca o gradina cu flori otravite, care odata mirosite provoaca durere si moarte. Samsara este ca zambetul demonitei care odata prins in mrejele ei te devoreaza cu cruzime. Last edited by florin.oltean75; 01.08.2012 at 21:43:06. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Rugaciunile facute cu motivatia renuntarii sunt mult mai puternice decat "rugaciunile obisnuite" (rostite fara o dorinta manifesta in inima de a renunta la "hrana lumeasca").
Rugaciunile sustinute de un puternic instinct al renuntarii sunt "rugaciuni inaltatoare" pentru ca trag sufletul sus-sus in Dumnezeu. Rugaciunile facute cu motivatia dragostei pentru toate fapturile sunt mult mai puternice decat "rugaciunile inaltatoare". Acestea se numesc "rugaciuni de foc". Insa, "rugaciunile de foc" se nasc in mod necesar din "rugaciunile inaltatoare". |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Renuntarea este reactia fireasca a mintii care sesizeaza natura adevarata a realitatii pe care o experimenteaza.
Nivelul initial al renuntarii: lasa lasa – Cand mintea intelege ca toate cele omenesti sunt zadarnice, ca toate aspiratiile lumesti (functii, bani, vise, promisiuni de placeri …) sunt sfarmate de moartea implacabila se intoarce si cauta fericirea nestricacioasa, vesnica. lasa sahaya = lasa totul si urmeaza-Ma Nivelul profund al renuntarii: tyaga tyaga - cand realizam ca toata samsara arde, de fapt, in flacarile pacatului, adica totul este in natura suferintei.Unul ca acesta striga cu putere catre Dumnezeu: Scoate-ma. Experienta renuntarii, in acest caz, este mult mai profunda ca in primul caz. Numai cine isi curata intr-o anumita masura mintea si inima poate vedea limpede ca este in foc. In budism se spune ca este realizat Primul Adevar Sfant: Adevarata Suferinta (True Suffering). Aceasta forma profunda a renuntarii se numeste tyaga. Intr-o traducere libera - o strigare puternica din adancul inimii “scoate-ma”. Lucrarile duhovnicesti facute cu motivatia tyagai sunt foarte puternice. Lucrarile duhovnicesti facute fara motivatia tyagai sunt slabe.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 04.10.2012 at 19:36:34. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
"Fiul Omului" - "Cel Vechi de zile" Daniel 7,13 | georgeval | Din Vechiul Testament | 25 | 25.10.2016 06:31:20 |
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman | Ciprian Mustiata | Teologie si Stiinta | 8 | 19.12.2012 16:12:08 |
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 07:26:42 |
|