Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 13.06.2012, 21:09:48
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

"Iesirea din Lume" este conditia esentiala pentru a intra in Dumnezeu (Dharmakaya).

Fara aceasta miscare (cognitiva) nu se poate cunoaste Adevarul.

Aceasta virtute este ca un Inainte Mergator care pregateste calea pentru Imparat.

Last edited by florin.oltean75; 13.06.2012 at 21:14:00.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 13.06.2012, 21:24:31
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
"Iesirea din Lume" este conditia esentiala pentru a intra in Dumnezeu (Dharmakaya)...
Frumos subiect!
Această condiție este cam la fel cu mersul pe apă, iar pentru a merge pe apă trebuie neapărat să ieșim din barcă(titlu al unei cărți).
Reply With Quote
  #3  
Vechi 13.06.2012, 21:36:00
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

"Iesirea din lume" este, de regula, interpretata gresit ca "Respingerea lumii".

"Iesirea din lume" este in fapt o "iesire a mintii" dintr-o intelegere defectuoasa a lumii.

Intelegerea dintr-un punct de vedere corect, produce automat o "Imbratisare plenara-esentiala a lumii" fara fumul inecacios al pacatelor.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 16.06.2012, 17:28:14
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit


Iesirea din lume
presupune in mod necesar schimbarea punctului de vedere,
din cel de "jucator" - in cel de "observator".
Reply With Quote
  #5  
Vechi 16.06.2012, 23:23:30
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Iesim usor, usor din lume, cugetand la:

-moarte - in noua runde de meditatie (noua aspecte)

-cele sase clase de suferinte samsarice

-trei tipuri de suferinta in continuumul experientei

-cele trei forme de non-apartententa (non-posesiune) din punct de vedere conventional (proprietati lumesti, posesiunea propriului trup, posesiunea propriilor trairi/ganduri).
Reply With Quote
  #6  
Vechi 17.06.2012, 09:17:24
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Iesim usor, usor din lume, cugetand la:

-moarte - in noua runde de meditatie (noua aspecte)

-cele sase clase de suferinte samsarice

-trei tipuri de suferinta in continuumul experientei

-cele trei forme de non-apartententa (non-posesiune) din punct de vedere conventional (proprietati lumesti, posesiunea propriului trup, posesiunea propriilor trairi/ganduri).

Prima forma de non-apartenenta

1. Nimic din aceasta lume nu este cu adevarat al nostru.

Cei bogati au impresia ca posed averi - este o amarnica inselare.
Cei saraci cred ca posed camasa de pe ei - este o amarnica inselare.

Tot ce pare ca avem - se datoreaza unor conjuncturi cu caracter temporar.

Daca posesiunile ar fi cu adevarata noastre am avea control deplin si absolut asupra acestora.
Insa nu este cazul.
Acestea daca nu sunt pierdute in timpul vietii, sunt in mod inevitabil parasite in momentul mortii.

Nicio particula din aceasta lume nu este cu adevarat a noastra.

Insa mintea este intoxicata - concepand cu o forta irezistibila "posesiunea".

Aceasta meditatie are doua aspecte:

1)meditam ca noi insine nu posedam cu adevarat ceva din lumea aceasta
2)meditam ca ceilalti nu poseda cu adevarat ceva din lumea aceasta


Aceste meditatii trebuie sustinute de cugetari la cazuri concrete, si anume acelea care ne impresioneaza puternic in continuumul experientei proprii.

Luati seama la crinii campului cum cresc: nu se ostenesc, nici nu torc. Si va spun voua ca nici Solomon, in toata marirea lui, nu s-a imbracat ca unul dintre acestia.

Last edited by florin.oltean75; 17.06.2012 at 09:45:26.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.07.2012, 22:16:08
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

A face daruri, desi apare la exterior ca o actiune emergenta, in mod paradoxal, este o intrare in miezul propriei noastre fiinte.


Fara a face daruri nu putem identifica cu usurinta drumul catre camara ascunsa a inimii.

Aducerea in dar este in fapt o dezbracare de omul vechi - apucator si imbracarea in omul nou-daruitor.


Pentru ca aceasta miscare a intentiei este naturala fata de cei apropiati noua, relativ usor de inteles, este prima paramita (perfectiune) - virtutea de a da cu motivatia dragostei - din cele sase, predate de Buddha.

Actiunea de a da produce simultan in continuumul mental al celui angajat in aceasta virtute atat intelepciune cat si extaz in forma bucuriei.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
"Fiul Omului" - "Cel Vechi de zile" Daniel 7,13 georgeval Din Vechiul Testament 25 25.10.2016 06:31:20
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman Ciprian Mustiata Teologie si Stiinta 8 19.12.2012 16:12:08
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! valentinalogo Preotul 28 06.06.2010 07:26:42