![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Doamne ajuta urmam lui Iisus Hristos in sfintenie... pe drumul "batatorit" de parintii filocalici si de Sfintii Parinti. Drumul sfinteniei este ingust dar cine il doreste il poate vedea (duhovniceste).
Revenid la eronata conceptie juridica a mantuirii, inceputa de teologia romano-catolica si exacerbata de teologia protestanta si invatatura cultelor neoprotestante vom continua prezentand efecte mentale nocive ale acestei conceptii. 1) Daca "murim pentru ca pacatuim" asa cum sustine teologia romano-catolica si cea protestanta atunci omul pacatos este cel care merita moartea. Pacatosul trebuie "scuturat" cu orice pret de pacate pentru a indeparta cauza mortii. Pacatosul este privit ca un condamnat, ca unul care nu a respectat legea desi putea face acest lucru. Astfel el este dispretuit. Conform acestei interpretari juridice a mantuirii, demonii au un rol important: acela de a fi calai, implinitori ai sentitei divine si provocatori ai durerilor specifice mortii ca urmare a pcatelor. Astfel satana si demonii sunt de temut, li se acorda o putere pe care evident nu o au. Frica de moarte si de demoni este folosita pentru "indreptarea" omului la viata virtuoasa. Demonologia apuseana este dovada inechivoca a afirmatiilor de mai sus. Pe de alta parte cel ce practiva virtutea si are fapte bune chiar daca considera ca ele sunt urmare a conlucrarii cu harul divin, are drept unica tinta: fariseismul. Pilda vaemesului si a fariseului este elocventa. Astfel el, fariseul crestin considera ca nu trebuie sa moara din moment ce nu pacatuieste. Este astfel exacerbat egoismul si egocentrismul concentrat in cele mai mari patimi: mandria, trufia si slava desarta. Astfel relatia cu Dumnezeu este afectata precum si cea cu semenii. 2) In opozitie cu aceasta conceptie, teologia ortodoxa patristica si filocalica este straina de aspectul juridic al mantuirii. Ortdoxia considera ca "pacatuim pentru ca murim", pentru ca suntem aproape morti duhovniceste (prin nasterea fireasca din parintii nostri ca urmare a pacatului stramosesc al lui Adam). Astfel toata atentia este indreptata catre eliminarea motii duhovnicesti ce implica lucrarea virtutii (si astfel nu mai ramane energie pentru lucrarea pacatului). Cum putem face acest lucru? Evident ca numai si numai intru Hristos Iisus prin harul Duhului Sfant, caci inceptului vietii duhovnicesti este Taina Sfantului Botez iar culminarea este Taina Sfintei Euharistii. Astfel pacatosul este vazut ca cel mai mare bolnav duhovniceste si precum intr-un spital urgentele au prioritate asa si in Biserica urgentele duhovnicesti au prioritate. Credinciosul ortodox este constient ca viata virtuoasa nu este meritul sau personal ci este urmarea conclucrarii cu harul lui Dumnezeu prin mila si iubirea Domnului Iisus Hritos. Astfel cu cat inainteaza omul in viata duhovniceasca, in sfintenie, cu atat este este mai constient de conlucrarea cu harul Duhului Sfant... de fatul ca "nu mai traiesc eu ci Hristos traieste in mine" (Galateni). Astfel apare sentimentul responsabilitatii fata de Dumnezeu si fata de oameni care se manifesta in smerenie (opusul fariseismului: mandrie, trufie, slava desearta)"datori suntem noi cei puternici sa purtam suferintele celor neputiciosi". Sfantul este constient ca fara Hristos este nimic... praf si cenusa. Pe treapta indumnezeirii el vede duhovniceste acest lucru. In teologia ortodoxa demonii nu sut vazuti nicidecum sub aspect juridic ca niste calai, instrumente divine menite sa tortureze omul pentru pacatele savarsite. Dipotriva, satana si demonii sunt ironizati caci Hristos Iisus le-a luat puterea. Ei sunt privit ca ceea ce sunt: niste neputinciosi in fata lui Hristos Iisus, niste fiinte moarte duhovniceste care au orbit duhovniceste si nu mai pot primi lumina harului lui Dumnezeu. Astfel ei sunt neputinciosi si in fata omului care traieste in Hristos Iisus prin harul Duhului Sfant. Evident ca neputinta demonilor in acest caz nu e datoreaza omului ci lui Hristos Iisus cu care omul conclucreaza. Caci numai si numai Hristos Iisus da omului harul dumnezeiesc, puterea sa calce in picioare patimilile, pacatele si duhurile necurate... Asadar sa luam aminte. Doamne ajuta. Har si pace Domnul sa ne daruiasca. Last edited by Eugen7; 12.07.2012 at 10:27:01. |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Hristos S-a nascut pentru toti oamenii! | laurastifter | Alte Religii | 24 | 05.04.2013 14:10:48 |
De ce romanii nu mai fac filme istorice. | Theodor_de_Mopsuestia | Generalitati | 22 | 27.03.2012 17:53:00 |
Bisericile din Apocalipsa | joseph_ben_iacob | Secte si culte | 36 | 01.01.2011 14:38:29 |
Ingerul pazitor,pentru toti oamenii sau numai pentru crestini? | mihailt | Generalitati | 45 | 12.11.2010 18:46:27 |
Cine cunoaste adaposturi pentru oamenii fara casa ? | irina1f | Umanitare | 3 | 24.12.2008 08:47:09 |
|