![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Într-adevăr, prin credință înțelegem că e vorba de o referire avant la lettre la trupul Lui crucificat, înviat (poate mai puțin în contextul Cinei, dar totuși prezent) și slăvit la Revenirea Lui (Mat.26,29). Această credință ne face apți să înțelegem că pâinea și vinul este/reprezintă trupul și sângele Lui, adică viața (Deut.12,23) Lui curată de care trebuie să fim părtași și noi. Ideea este că nu trebuie să ne împărtășim [doar] cu pâine și vin, ci [și] cu viața Lui Hristos; adică așa cum pâinea și vinul ce le luăm devin prin procesul asimilației parte din noi (carne, sânge, oase, nervi), așa și viața curată a Lui Hristos să devină viața noastră trăită prin El și pentru El. Citat:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pe de alta parte , nimeni nu poate avea viata curata ca a Lui Hristos... El a fost fara de pacat, insa oamenii au tendinta de a pacatui. Iar a -L imita pe Hristos , nici asa nu se poate , pentru ca ne pe noi insine dumnezei. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
am cautat in Biblia lor sectanta, ca sa le arat hotia, indivizi precum 'osutafaraunu' baga adanc mainile in buzunarele unor naivi, pentru a le fura a zecea parte din venit !
5. Aceia dintre fiii lui Levi care indeplinesc slujba de preoti, dupa Lege, au porunca sa ia zeciuiala de la norod, adica de la fratii lor, cu toate ca si ei se coboara din Avraam. 6. Iar el, care nu se cobora din familia lor, a luat zeciuiala de la Avraam si a binecuvantat pe cel ce avea fagaduintele. 7. Dar fara indoiala ca cel mai mic este binecuvantat de cel mai mare. 8. Si apoi aici, cei ce iau zeciuiala sunt niste oameni muritori; pe cand acolo, o ia cineva despre care se marturiseste ca este viu. 9. Mai mult, insusi Levi, care ia zeciuiala, a platit zeciuiala, ca sa zicem asa, prin Avraam; am ingrosat versetul 8, pe care acesti extorcatori il scot din context si-l prezinta credinciosilor lor, prostindu-i sa dea zeciuiala ! dar acolo scrie: "si apoi aici", deci referirea este la practica de a lua zeciuiala de catre fiii lui Levi !!! care nu primisera parte la impartire ! Pavel nu spune: "si noi crestinii, asemeni lor, luam zeciuiala" ! nu spune, da?? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nu-mi permit să spun că dumneata ai "orbul urșilor", însă de "orbul găinilor" precis ai auzit! Este o o afecțiune (nictalopie/cecitate nocturnă) din cauza căreia omul sau animalul nu vede în întuneric. Respectiv în bezna spirituală în care se găsește. Căci de câte ori am spus până aici că nu sunt pastor, ori vreun angajat al cultului care să aibă un anume interes în folosirea zecimii...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
nu va inteleg, daca am gresit spunand ca sunteti pastor sau angajat al cultului, se cheama ca sunt in bezna spirituala? bezna spirituala afecteaza lucrurile duhovnicesti si nu perceptiile vis-a-vis de alte persoane.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Păi ce percepție e asta, când am spus clar de atâtea ori că nu sunt pastor!? E chiar atât de greu de priceput?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
dar de ce nu recunoasteti ca sunteti in cardarsie cu pastorii si acestia va mituiesc dandu-va o parte din zeciuieli, ca sa nu spuneti ca practica zeciuielii nu este noutestamentara influentand alti adventisti, nu atat de inteligenti ca dumneavoastra?
Last edited by Cornel Urs; 29.07.2012 at 09:53:43. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inca tot nu sesizati nici o distinctie intre trupul crucificat si trupul inviat? Ceea ce fusese trup crucificat era trupul firesc (soma psychikon) alcatuit din carne si sange (sarka/sarx) insa trupul inviat (soma pnevmatikon), e diferit, avea si are alta consistenta, nu mai e supus legilor carnii si sangelui. „Se seamana trup firesc, inviaza trup duhovnicesc” (speiretai sōma psychikon egeiretai sōma pneumatikon) 1 Cor 15, 44. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acest trup inviat avea in continuare carne si oase. Vorbiti de consistenta lui care s-a schimbat. Imi puteti detalia va rog? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Adriana, bine ai revenit! Evident ca avea oase, carne si sange, doar ca, dupa Inviere, erau pe deplin transfigurate, indumnezeite, pnevmatizate si nu mai erau supuse nici unei legi a materiei, spatiului si timpului. Firea umana ramane fire umana in veac, cu tot ce pus Dumnezeu in alcatuirea trupeasca a omului la facerea lumii. Hristos nu a anulat trupul firii umane, ci l-a transfigurat. De aceea si-a luat constitutie umana cu trup uman cu tot tocmai ca sa indumnezeiasca intreaga fire umana cu tot cu materia trupului, dupa care sa ne-o transfere noua, inclusiv partea trupeasca, fiindca altfel nu vom putea avea Viata harica vesnica in noi. „De nu veti manca Trupul Meu, NU veti avea Viata in voi!” Cu acest trup cu oase si tot restul, insa transfigurat pe deplin a putut strabate fara sa intampine nici o rezistenta duritatea stancii mormantului, cu acest trup transfigurat a putut trece prin prin usile incuiate, cu acest trup transfigurat a depasit legile timpului si spatiului, strabatand instantaneu distanta de la Emaus la Ierusalim. La aceste schimbari pe care le provoaca unirea deplina dintre firea dumnezeiasca cu firea umana materiala cu oase si tot restul, m-am referit. Cu acest trup transfigurat s-au impartasit Luca si Cleopa la Emaus, cu acest trup transfigurat ni se da de 2000 de ani in chip de paine si vin in Potirul ortodox. Despre acest trup indumnezeit si transfigurat a spus cand a spus: „de nu veti manca Trupul Meu NU veti avea Viata in voi”. Exista pe undeva pe forum un topic relativ recent initiat de domnul Mihnea Dragomir, http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=14879, in care prezinta succint cateva din trasaturile trupurilor inviate atat cat ni s-a revelat deocamdata in Scriptura si scrierile sfintilor: straluminarea, agilitatea (proprietatea trupului pnevmatizat de a transcende spatiul si timpul), subtilitatea (proprietatea trupului pnevmatizat de a transcende orice materie, pereti, stanci, usi incuiate), impasibilitatea in fata bolii, suferintei, lipsurilor, necesitatilor biologice si fiziologice. Pt. mai multe detalii, vezi in lucrarea lui Jean Claude Larchet „Traditia ortodoxa despre viata de dupa moarte”, capitolul in care trateaza despre Natura trupurilor inviate. Vezi mai ales referintele bibliografice pe aceasta tema (ex. Sf. Grigorie de Nyssa, Dialogul despre suflet și înviere; Sf. Grigorie de Nyssa, Despre morți; Sf. Grigorie de Nyssa, Despre facerea omului). |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daca nu sintem ecumenisti ce rost are sa discutam cu sectantii? | bmd | Secte si culte | 177 | 08.11.2010 20:20:53 |
Ignorati | Sf.Asteapta | Generalitati | 5 | 03.05.2010 07:01:32 |
|