Citat:
În prealabil postat de AlinB
Da, dar transformarea autentica vine din plan duhovnicesc in plan social, nu invers cum propui tu sau cum cred protestantii ca vor face lumina in societate daca poarta tricouri cu inimioare "Jesus loves you".
|
Bineînțeles că în primul rând asta trebuia și trebuie să fie ordinea, însă lucrurile sunt mai complicate pentru că se mai și intercondiționează, în sensul că și Biserica are nevoie de un anumit mediu pentru a își dezvolta "spațiul vital", pentru a se dezvolta, pentru a crește, pentru a avea în fond o viață normală. După cum s-a văzut un sistem totalitar ateu socialist a fost de natură să calce în picioare viața Bisericii și să impună limite absolut inacceptabile, cu scopul de a închide gura Bisericii și posibilitățile ei de influențare a societății. Deci vedeți că nu ați spus absolut nimic diferit, în citatul pe care l-ați comentat afirmasem foarte clar întâietatea planului spiritual și teologic înaintea celui social.
Citat:
În prealabil postat de AlinB
La fel ca mai sus, transformarea pentru care Biserica are mandat este cea de ordin duhovnicesc.
Daca are success in plan duhovnicesc, se vede si in social, daca esueaza in plan duhovnicesc, si socialul e dezastru.
Dupa cum se vede, la ora actuala vorbim mai degraba un esec, dar nu cred ca vina o poarta doar vladica daca vrei sa insinuezi asta.
|
În această problemă am spus clar că nu cred că lucrurile stau așa și m-am bazat tocmai pe teologia Părintelui Stăniloaie în care Biserica trebuie să transforme întreaga lume, altfel spus transformarea spirituală se răsfrânge sau trebuie să se răsfrângă și în celelalte planuri ale vieții, iar asta este în deplină concordanță cu făgăduința făcută în liturghia răsăriteană, anume "Toată viața lui Christos să o dăm", ceea ce înseamnă că trebuie să ne străduim ca toate aspectele vieții să fie transformate în sensul creștin al lucrurilor.
Nu exclud că ar exista posibilitatea să apară tot felul de dubioși care au impresia că dacă fac sau au făcut un lucru oarecare pe plan social ar fi mari creștini. Ordinea este clar stabilită și transformarea pe care Biserica o vizează este în primul rând una spirituală și aici de fapt trebuie concentrată acțiunea Bisericii din punctul meu de vedere cu ajutorul lui Dumnezeu.
Citat:
În prealabil postat de AlinB
A. si situatia nu se repara prin mobilizari comuniste gen: bagam la puscarie homosexualii, interzicem avortul, toata lumea la post cu legume si salam de soia.
|
Cred totuși că trebuie să existe anumite legi, atât unele ecleziale cât și unele statale. Nu este vorba despre măsuri comuniste; Biserica a interzis avortul de mult timp fără să fi fost comunistă. Însă în ceea ce privește România fenomenul avortului a fost unul mult prea amplu, ale cărui consecințe trebuiau prevăzute de mult și luate măsuri, luate poziții. Unii au luat poziții, Biserica s-a limitat în comportamente din cauze extrem de bizare, și extrem de bizar de necunoscute și de neexplicate. În primul rând așa zisa libertate a avortului nu a constituit una dintre revendicările revoluționarilor din '89; nu am auzit pe nici un revoluționar cu o asemenea revendicare. În al doilea rând, încă de la începutul anilor '90 dimensiunile îngrijorătoare ale acestui fenomen, dacă luăm în calcul poziția BOR că avortul este crimă, și asta nu doar din punct de vedere duhovnicesc, adică nu este văzut doar ca un păcat de moarte, erau cunoscute; am văzut pe internet poziții ale lui Ioan Alexandru ori ale lui Ioanichie Bălan, semne care arată că amploarea fenomenului uciderii prin avorturi era cunoscut la niveul BOR, și sunt sigur că inclusiv la nivelul autorităților ecleziale, nu doar la nivel de duhovnici. Bineînțeles că dușmanii României care au făcut lovitura de stat din România din '89 au planificat cu mare grijă acest aspect al liberalizării avortului, în condițiile în care inginerii sociali ai Occidentului știau cu siguranță ce situație grea din punct de vedere economic și social avea să urmeze prin tranziția de la sistemul socialist la sistemul de piață liberă. În contextul în care s-ar mai fi născut vreo câteva milioane bune de români după '90 tranziția nu avea nici o șansă să reușească, revolta socială de proporții împotriva regimului venit prin lovitură de stat fiind absolut iminentă. Planificatorii noii ordini mondiale au aranjat bine condițiile așa încât să se lucreze atât pe partea reducerii populației cât și pe partea evitării pe cât posibil a condițiilor favorizante unei revolte de proporții.
Fenomenul fiind cunoscut iar consecințele, pentru niște oameni zdraveni la cap, fiind anticipabile, cei care nu au luat măsuri nu doar că sunt vinovați sau responsabili, chiar și indirect, chiar și numai la nivel moral, pentru uciderea prin avorturi, dacă luăm de referință poziția BOR că avortul este ucidere, dar sunt vinovați și pentru consecințele inevitabile, cum este spre exemplu îmbătrânirea României, scăderea serioasă a populației, și mai ales în contextul în care noi românii trebuia să fim la ora actuală în jur de peste 30 de milioane de oameni și cu o pondere mai mare a copiilor și tinerilor, sau cum este spre exemplu schimbarea raportului între pensionari și persoanele active în câmpul muncii. Evident că sunt și alți factori care au dus la astfel de stări de lucruri, însă fenomenul avorturi petrecut prin intermediul sistemului de sănătate din România (sistem care și-a încălcat jurământul, pentru că jurământul lui Hipocrate specifică clar refuzul avortului) a contribuit cu proporția lui la actualele crize din domeniul demografic, social, economic și de fapt în toate planurile, în special prin diminuarea potențialului uman sau al resurselor umane pentru toate domeniile; putem vedea spre exemplu cine era România în perioada comunistă pe plan sportiv la jocurile olimpice și cine este astăzi România, înainte România era constant printre primele țări de pe Planetă la Jocurile Olimpice, azi este o țară care se chinuie din greu pentru a câștiga vreo câteva medalii, iar aceste lucruri vin și din lipsa bazinului demografic din care să mai fie tineri care să facă sport și dintre care să se facă selecții. Dar acesta este numai un mic aspect al realității; se pot vedea multe altele. Românii, ca popor, nu luați individual, care au săvârșit avort în masă, clasa politică aproape în integralitate și alte instituții responsabile poartă culpă în fața istoriei și în fața lui Dumnezeu pentru ceea ce s-a întâmplat și pentru consecințele care au venit și care vor veni. Însă, așa cum este normal, responsabilitatea cea mai mare revine factorilor de conducere.
Dacă sunt unii care au ceva opoziții, le transmit că în Coran există o interdicție expresă ca să nu se comită avorturi în situații de sărăcie. Românii care au luat de multe decizia de avort pe așa zise motive economice trebuiau consiliați și avertizați foarte clar asupra unor astfel de lucruri, pentru creștini suferința împreună în sărăcie fiind calea de urmat, așa cum specifică de altfel și Coranul. Fenomenul trebuia de asemenea discutat foarte serios la nivel național atât la nivel politic cât și la nivel religios iar tăcerea de mormânt în care a fost învăluit fenomenul aruncă o culpă extrem de gravă asupra tututor instituțiilor responsabile.
Nu știu alții cum sunt, dar eu când mă gândesc la toată viața mea, chiar și așa cum a fost sau în halul în care a fost, CU NICI UN CHIP NU MI-AȘ FI DORIT SĂ FIU AVORTAT. Și cred că și ceilalți sunt de aceeași părere. Acest fenomen de avorturi nu mi se pare altceva decât unul bazat pe o ideologie sau pe o gândire de tip nazist sau bolșevic, doar că aici nu mai este vorba despre eliminarea celor de o anumită rasă sau clasă socială, ci de eliminarea celor indezirabili pe niște criterii absolut aleatorii și în realitate nejustificate.
Cred deci că avortul trebuie interzis și că Biserica are obligația de a promova o asemenea politică și de a se asigura pe toate căile posibile care îi stau la îndemână ca această politică să fie decisă și aplicată în practic, precum trebuie controlată inclusiv prin intermediul organelor ecleziale pentru aceia care fac parte dintre creștinii ortodocși. Asta în sensul că fiecare cult trebuie să se ocupe de oamenii lui, nu în sensul în care ar fi vorba despre o chestiune egoistă.
În ceea ce privește homosexualitatea, este bine știut că din punct de vedere religios este un păcat foarte grav, un păcat de moarte, iar din punct de vedere psihiatric ori psihanalitic, din câte am citit până acum, acest fenomen este văzut ca o perversiune, ca o inversiune sexuală, ca un lucru în mod cert anormal deși nu știu cât de patologic. Însă este clar că din punct de vedere religios este vorba despre o boală spirituală gravă. Homosexualilor în mod clar trebuie să li se respingă așa zisele "căsătorii" sau cum le-or mai denumi, și în mod special adopția de copii. În primul rând că aici nu este vorba despre copiii proprii ai homosexualilor. În al doilea rând, din punct de vedere spiritual este din start absolut inacceptabil. În al treilea rând trebuie avute în vedere posibilitățile de corupere morală, spirituală precum și alte consecințe nefaste pe care le poate avea pentru dezvoltarea unui asemenea copil dat pe mâna homosexualilor. Nu știu dacă trebuie băgați la pușcărie, dar în mod clar trebuie controlat fenomenul pentru ca nu cumva actualii homosexuali să îi pervertească și pe alții la problema lor, la anormalitatea lor, ca să mă exprim în termeni mai soft.