![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Si apropos de casatorie: apostolul Pavel se confrunta, printre altele, si cu situatia in care, intr-o familie de doi pagani, doar unul din ei trecea la crestinism. Pe acestia ii sfatuieste sa ramana in continuare cu sotul/sotia pagan(a) daca si acel(a) o doreste in continuare, si nu spune deloc ca acea casatorie ar fi invalida pentru ca nu fusese oficiata de un preot in fata lui Dumnezeu. Astazi, orice casatorie oficiata in afara bisericii este considerata nula de catre biserica, iata insa ca nu aceasta a fost si pozitia ap. Pavel ci dimpotriva, el considera casatoria intre pagani perfect valida din moment ce increstinarea unuia din soti nu ii afecta calitatea de sot, ba chiar putea sa isi pastreze in continuare partenerul de viata pagan daca si acela o dorea in continuare, si nici vorba sa isi refaca ritualul casatoriei in fata unui preot de data asta. Si daca sa presupunem ca li s-ar fi cerut sa il refaca, ne-am fi aflat exact in situatia casatoriei mixte crestin+pagan. Dar iata ca nici macar nu era nevoie, statutul de casatorit era recunoscut de comunitatea crestina si la pagani...
Last edited by Tartaruga; 05.08.2012 at 19:30:03. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Din punct de vedere catolic, căsătoriile ortodoxe sunt perfect valide, ca și cele protestante. Desigur, dacă nu există impediment la căsătorie, spre exemplu situația în care unul dintre soți este deja căsătorit
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Recent a fost redifuzat filmul despre Ciprian Porumbescu si in acest film se pune la un moment dat problema casatoriei ortodox-anglican, si ceea ce m-a surprins este faptul ca preotul ortodox era deacord iar cel anglican nu, exact pe dos fata de realitate. Am verificat imediat pe Internet ca sa vad daca pe vremea lui Ciprian Porumbescu anglicanii se opuneau casatoriilor mixte si am gasit ca nu, sunt primii sau printre primii care au acceptat casatoriile mixte crestine. Nu am verificat si despre BC, dar ramasesem cu impresia ca BC accepta casatoriile mixte cu alti crestini doar cu conditia ca apoi copiii sa fie crescuti in BC, se cere promisiunea non-catolicului in acest sens. Ma insel? Revenind insa la ceea ce scriam in postarea anterioara, nici Biserica catolica nu recunoaste casatoriile civile care nu au fost oficiate si in biserica, nu? Ma refer la oricare biserica recunoscuta de BC. In timp ce apostolul Pavel le recunostea, cel putin pe cele incheiate intre oameni necredinciosi inainte de a ajunge la credinta. Daca astazi doi oameni necredinciosi si nebotezati se casatoresc civil si apoi unul dintre ei ajunge la credinta ortodoxa, proaspatul credincios afla ca pana atunci a trait in pacat pentru ca in fata lui Dumnezeu nu-i casatorit din moment ce nu a facut casatoria la biserica, ca atare trebuie sa se casatoreasca la Biserica daca vrea sa nu mai traiasca in pacat, iar pentru a se casatori la biserica trebuie ca si celalalt sa se boteze si sa devina ortodox (ma refer aici la oameni nebotezati deloc, exact ca pe vremea apostolului). Iar daca nu accepta, atunci sa se desparta. Aceiasi oameni pe vremea Ap. Pavel au auzit de la acesta ca trebuie sa traiasca in continuare ca sot-sotie si sa nu se desparta decat daca cel necredincios doreste despartirea. Last edited by Tartaruga; 06.08.2012 at 00:05:04. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Dintotdeauna.
Citat:
Citat:
Citat:
Despre privilegiul paulin puteți citi de la sursă, aici: http://www.vatican.va/archive/ENG1104/__P44.HTM Precum și în românește, de aici: http://www.profamilia.ro/familia.asp?manual=06
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Multumesc Mihnea de informatii. Bine-nteles ca fictiunea ramane fictiune, eu doar spuneam ca anomalia din acea fictiune m-a determinat sa fac o mica cercetare ca sa vad cum ar sta in realitate lucrurile intr-o situatie similara celei prezentate in fictiune. Un singur lucru nu am inteles legat de ceea ce mi-ati dat sa citesc: o casatorie naturala nesacramentala intre doi necrestini ramane tot naturala si nesacramentala daca unul din ei se converteste? Iar BC cum ii considera pe cei ce traiesc intr-o casatorie naturala si nesacramentala? Ii considera in pacatul curviei ca la ortodocsi sau nu? Si inca o intrebare: unde a permis Ap. Pavel recasatorirea unui proaspat botezat si parasit de partenerul necrestin? El a permis doar despartirea pentru a trai in pace, nu a zis ca cel credincios s-ar putea recasatori cu altcineva. El a dat doar un motiv in plus de despartire, in plus fata de cel dat de Domnul: adulterul. Insa la fel ca Domnul, apostolul nu a zis ca partea vatamata ar avea voie la recasatorie. Una din doua ar fi adulter/curvie. Last edited by Tartaruga; 06.08.2012 at 01:54:25. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci pana la venirea la credinta nu se considera curvie, dar apoi da, am inteles bine? In cazul acesta, cel care ajunge la credinta si se boteaza, cum ar putea face el casatoria sacramentala cu partenerul sau necredincios si nebotezat? Este permis asa ceva la catolici? Si cum de Ap. Pavel nu da o asemenea invatatura, el care era atat de atent la acest tip de pacat ce opreste intrarea in Imparatie? Cum de el nu considera ca ar fi curvie? Ce raspuns da BC? Si inca o intrebare la care nu am inteles raspunsul: daca doi oameni necredinciosi se casatoresc doar civil, apoi divorteaza, dupa care unul din ei gaseate pe altcineva (niciodata casatorit) cu care vrea sa se casatoreasca si de data asta ajunge la credinta si vrea casatorie in biserica, este posibil sa o aiba la catolici sau nu? Last edited by Tartaruga; 06.08.2012 at 11:00:29. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Reamintesc prin urmare cum stau lucrurile pentru un ortodox sau pentru o ortodoxă, așa cum le-a citat Laura19 pentru a se îndepărta confuzia creată de fumigenele mincinoase ale domnului Mihnea D.: Citat:
Last edited by Decebal; 06.08.2012 at 09:03:03. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Cei care puneau bețe în roate căsătoriei erau de fapt preoții catolici care nu acceptau botezarea și creșterea copiilor în Biserica Ortodoxă și care practic l-au obligat să semneze o Declarație, în cazul în care avea să aibă loc căsătoria "catolică", prin care bărbatul ortodox să se angajeze că își va boteza copii în Biserica Catolică. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nunta mixta - care sunt problemele? | Ciprian Mustiata | Secte si culte | 100 | 04.05.2013 13:31:46 |
Nunta | honney | Nunta | 27 | 27.04.2011 19:25:22 |
nunta | cojanete | Nunta | 3 | 24.03.2010 11:31:35 |
nunta | killerandrew | Nunta | 5 | 07.07.2009 12:55:29 |
casatorie mixta, rog raspuns de la preot, daca se poate | lumar | Nunta | 5 | 13.10.2008 20:29:10 |
|