![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
FILOZOFIE:
HICK John, Filozofia religiei, București: Herald, 2010. MATSOUKAS Nikolaos, Istoria filozofiei bizantine, trad. Pr.Prof. Constantin Coman, Nicușor Deciu, București: Bizantină, 2011. MORESCHINI Claudio, Istoria filosofiei patristice. București: Polirom, 2009. PHILON din Alexandria, Comentariu Alegoric al Legilor Sfinte după Lucrarea de Șase Zile, trad. Zenaida Anamaira Luca. București: Paidea, 2002. ȘTIINȚĂ: ATKINS Peter, Amprenta lui Galileo. Cele 10 mari idei ale științei. București: All, 2007. BARROW John, Cartea infinitului. Scurta introducere în nemărginit, etern și nesfârșit. București: Humanitas, 2008. BARROW John, Mic tratat despre nimic. București: Tehnică, 2006. BARROW John, Originea universului, trad. Alexandru David. București: Humanitas, 2008. CALVIN William, Cum gândește creierul, trad. Oana Munteanu. București: Humanitas, 2006. CREȚU Traian, Fizica – Curs Universitar. București: Tehnică, 1996. DAVIES Paul, Ultimele trei minute. București: Humanitas, 2008. EINSTEIN Albert, Cum vad eu lumea. București: Humanitas, 2008. EINSTEIN Albert, Teoria relativității pe înțelesul tuturor. București: Humanitas, 2008. EINSTEIN Albert, The Meaning of Relativity. New Jersey: Princenton University Press, 1988. FEYNMAN Richard, Despre caracterul legilor fizicii. București: Pergament, 2006. FEYNMAN Richard, QED - Strania teorie despre lumina si materie. București: Pergament, 2006. FEYNMAN Richard, Șase lecții ușoare, trad. Mihai Gavrilă, Oliviu Gherman. București: Humanitas, 2007. GREENE Brian, The Elegant Universe. New York: Random House, 2000. GREENE Brian, The Fabric of the Cosmos. New York: Random House, 2005. HART-DAVIS Adam, The Book of Time: The Secrets of Time, How It Works and How We Measure It, London: Mitchell Beazley, 2011. HAWKING Stephen, A Brief History of Time. New York: Bantam Books, 1988. HAWKING Stephen, A Briefer History of Time. New York: Bantam Books, 2008. HAWKING Stephen, The Theory of Everything. Phoenix: Phoenix Books, 2005. HAWKING Stephen, The Universe in a Nutshel. New York: Bantam Books, 2002. HAWKING Stephen, Visul lui Einstein si alte eseuri, trad. Gheorghe Stratan. București: Humanitas, 2005. HEISENBERG Werner, Partea și întregul. Discuții în jurul fizicii atomice, trad. Maria Titeica. București: Humanitas, 2008. KAKU Michio, Einstein’s Cosmos. London: Weidenfeld & Nicolson, 2004. KAKU Michio, Introduction to Superstrings and M-Theory. New York: Springe, 1999. KAKU Michio, Jennifer Trainer Thompson, Beyound Einstein. Oxford: Oxford University Press, 1995. KAKU Michio, Physics of the Impossible. New York: Doubleday, 2008. KUHN Thomas, Structura revoluțiilor științifice, trad. Radu J. Bogdan. București: Humanitas, 2008. LIVIO Mario, Ecuația care n-a putut fi rezolvata. Matematicieni de geniu rezolva limbajul simetriilor, trad. Mihnea Moroianu, București: Humanitas, 2008. LIVIO Mario, Este Dumnezeu matematician?, trad. Anca Florescu-Mitchell, București: Humanitas, 2012. LIVIO Mario, Secțiunea de aur. Povestea lui phi, cel mai uimitor număr, trad. Mihnea Moroianu, București: Humanitas, 2012. LOCKWOOD Michael, Labirintul timpului, București: Tehnică, 2008. PENROSE Roger, Mintea noastră… cea de toate zilele, trad. Cornelia și Mircea Rusu, București: Tehnică, 2006. REES Martin, Doar șase numere, trad. Irinel Caprini. București: Humanitas, 2008. ROBINSON Andrew, Măsura lucrurilor, București: Art, 2008. SAGAN Carl, Cosmos. London: Abacus, 1995. SEIFE Charles, Zero. Biografia unei idei periculoase, trad. Emilia Eremia. București: Humanitas, 2008. SINGH Simon, Big Bang – The Origin of the Universe. New York: Harper Collins, 2004. SINGH Simon, Marea teoremă a lui Fermat, trad. Luiza Gervescu, Mihnea Moroianu. București: Humanitas, 2012. SMOLIN Lee, Three roads to quantum gravity. New York: Basic Books, 2002. STEWART Ian, De ce frumusețea este adevărul. O istorie a simetriei, trad. Irinel Caprini . București: Humanitas, 2010. STEWART Ian, Îmblânzirea infinitului. Povestea matematicii, trad. Narcisa Gutium. București: Humanitas, 2011. STEWART Ian, Numerele naturii. Ireala realitate a imaginației matematice, trad. Gheorghe Stratan. București: Humanitas, 2011. SUSSKIND Leonard, Peisajul cosmic. Teoria corzilor și iluzia unui plan inteligent, trad. Irinel Caprini. București: Humanitas, 2012. WEINBERG Steven, Descoperirea particulelor subatomice, trad. Irinel Caprini. București: Humanitas, 2008. WEINBERG Steven, The first Three Minute., New York: Basic Books, 1994. WEINBERG Steven, Visul unei teorii finale, trad. Bogdan Amuzescu. București: Humanitas, 2008. TEOLOGIE ORTODOXĂ ȘI ȘTIINȚĂ: FIRCA Iova, Cosmologia biblică și teoriile științifice. București: Anastasia, 1998. ICĂ Ioan, Pr., Alexandros Kalomiros, Andrei Kuraev, Doru Costache, Sfinții Părinți despre originile și destinul cosmosului și omului. Sibiu: Deisis, 2003. KALOMIROS Alexandros, Dr., De la Facere la Apocalipsa, București: Lumea credinței, 2005. LEMENI Adrian, Adevăr și comuniune. București: Basilica, 2010. LEMENI Adrian, Repere patristice în dialogul dintre teologie și știință. București: IBMBOR, 2007. LEMENI Adrian, Teologie ortodoxa și știință. București: IBMBOR, 2007. LUCA AL CRIMEEI, Sfântul, Puterea inimii, trad. Savga Evdochia, Bucuresti: Sophia, 2010. NESTERUK Alexei, Light from the East: Theology Science and the Eastern Orthodox Tradition, Minneapolis: Fortress Press, 2003. NESTERUK Alexei, Universul in comuniune, trad. Mihai-Silviu Chirilă. București: Curtea Veche, 2009. PETCU Lucian-Razvan, Pr., Cosmologia creștină și teoriile fizicii moderne, București: Sophia, 2008. PUHALO Lazăr, IPS, Dovada lucrurilor nevăzute. Ortodoxia și fizica modernă, trad. Corina Stavinschi, Doina Ionescu. București: XXI Eonul Dogmatic, 2005. RELIGIE ȘI ȘTIINȚĂ: ALEXANDER Denis, Creation and Evolution: Do We Have to Choose?. Oxford: Monarch , 2008. ALEXANDER Denis, Ronald L. Numbers, Biology and Ideology from Descartes to Dawkins, Chicago: University of Chicago Press, 2010. COLLINS Francis, DNA and the Revolution in Personalized Medicine, London: HarperCollins, 2010. COLLINS Francis, The Language of God: A Scientist Presents Evidence for Belief. New York: Free Press, 2006. HICK John, Noua frontiera a religiei și științei, trad. Alexandru Anghel. București: Herald, 2012. McGRATH Alister, Dawkins' God: Genes, Memes, and the Meaning of Life. New Jersey: Wiley-Blackwell, 2004. McGRATH Alister, The Dawkins Delusion? Atheist fundamentalism and the denial of the divine. London: SPCK, 2007. McGRATH Alister, Why God Won't Go Away: Engaging with the New Atheism. London: SPCK, 2011. ARTICOLE: CIRA Călin Emilian, “Teoria evoluției și creștinismul. Sunt ele incompatibile?”, Revista Tabor, anul V, nr. 8, noiembrie, pg. 34-38, 2011. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Amin.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Va multumim . . . !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ceva mai bland se dovedeste scrisul cu italice. Nu stiu de ce supara boldul, poate din cauza contrastului prea violent intre griul acela aproape 100% si fondul foarte deschis. Contrastul mare oboseste ochiul, intr-adevar. or mai fi asi alte explicatii, insa ma alatur si eu rugamintii lui Cristian, sa folosim boldul doar cand e musai sa evidentiem un aspect pe care il consideram decisiv. Cat priveste lista de carti propusa de Eugen, am de zis doua lucruri: 1) Sunt acolo adevarate bunatati, minunatii mari (dupa gustul meu). Frumoasa recomandare, Eugen! Multumesc! 2) Ofer un premiu de 5000 lire sterline celui care, in urmatorii 5 ani (vedeti ca nu pun presiune) le va citi pe toate si va face un rezumat de 2-3 pagini pentru fiecare...:) Asta asa ca gluma. Intrucat chiar si pe alocuri, capitole sau fragmente mai mici, daca citim, cu vremea sigur ne vom imbogati sufleteste si vom trai ameliorari semnificative ale felului nostru de a trai crestineste. Inca o data multumiri, frate Eugen! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pentru cei din Bucuresti, am gasit ceva interesant - un curs de vara, "Stiinta, religie si filosofie", pe tema Teism vs. Ateism.
Facultatea de Filosofie a Universității din București organizează, în perioada 3 – 7 septembrie 2012, cea de-a doua ediție a cursului de vară „Știință, religie și filosofie”. Tema din acest an va fi „Teism vs Ateism”. Acest curs organizat de Facultatea de Filosofie este un dialog între oameni de știință, teologi și filosofi despre o problemă intelectuală și de conștiință. În cadrul întâlnirilor cursului de vară, vor fi dezbătute subiecte inedite, precum „Este creierul nostru construit pentru a-l percepe pe Dumnezeu sau pentru a-l produce pe Dumnezeu?” (prof. dr. Maria-Luiza Flonta, Universitatea din București, Facultatea de Biologie) și „Credința – satisfacție a intelectului sau virtute?” (preot prof. dr. Vasile Răducă, Universitatea din București, Facultatea de Teologie Ortodoxă). În plus, se va organiza și o masă rotundă cu tema „Ce stă azi în centrul dezbaterii publice despre religie?”, moderată deprof. dr. Mircea Flonta (Universitatea din București, Facultatea de Filosofie). Vor lua cuvântul, în primul rând, profesorii care prezintă expuneri, dar, de asemenea, sunt binevenite intervențiile din sală. Cursul de vară „Știință, religie și filosofie” este deschis tuturor studenților și absolvenților ai oricărei universități din țară sau din afara țării, precum și elevilor din clasele a XI-a și a XII-a. Numărul de locuri este de 150. Nu se percepe taxă de participare. La sfârșit, se vor oferi Diplome de participare. Cei care doresc să urmeze acest curs sunt rugați să completeze Formularul de înscriere și să-l trimită până la data de 15 august a.c. la adresa de e-mail: cursdevara2012@gmail.com. Ocuparea locurilor se va face în ordinea primirii solicitărilor de înscriere. Lista participanților va fi afișată pe site-ul facultății. La sfârșitul fiecărei săptămâni, vor fi adăugați noii solicitanți, până la ocuparea tuturor celor 150 de locuri. Mai multe informații despre cursul de vară „Știință, religie și filosofie” se pot afla accesând programul evenimentului. Iata si programul comunicarilor - http://topub.unibuc.ro/cursul-de-var...ofie%E2%80%9D/ Din pacate, e depasit deadline-ul, dar stiu ca sunt publice cursurile Universitatii...
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iertati-ma pentru neplacerile cauzate. Citat:
Citat:
Sa multumim Domnului si Sfintilor Sai. Subscriu asertiunii dvs in ceea ce priveste studiul adecvat si consider ca daca ne organizam corespunzator vom gasi sponsori pentru a oferi premiul propus. Consider intiativa dvs pertinenta in ceea ce priveste dialogul onest intre teologia ortodoxa si stiinta. Ignoranta (teologica, teopraxica, teognostica, stiintifica, filozofica) trebuie starpita... caci aduce moartea mintii (intelectului) si moartea duhovniceasca definitiva. Dracovenia ateista (sustinuta de materialismul filozofic) este cumplita in zilele noastre (face fooooooarte multe victime in randul oamenilor) si demonii cu precadere isi concetreaza lucrarea lor draceasca in acest domeniu. Biserica este chemata sa raspunda corespunzator acestei realitati! Consider ca nu trebuie sa stam in defesiva, dimpotriva trebuie ca Biserica sa iasa la atac impotriva dracoveniei ateiste sustinuta de filozofia materialista, fara a face din stiinta o victima colaterala. In acest sens consider pertinet (ba mai mult, consider imperios necesar) ca Biserica Ortodoxa trebuie sa adopte pozitia inechvoca Sfantului Luca al Crimeei care, geniu medical fiind, a stiut sa puna stiinta contemporana in slujba lui Hristos si a Sfintei Sale Biserici, cu harul Duhului Sfant. Randurile de mai sus nu sunt simple vorbe... ci asteapta ecoul in inimile celor competenti (atat in domeniul stiintific cat si in cel teologic). Biserica este un "organism duhovnicesc", si consider ca este nevie nu doar de "pescari" iscusiti ci si de "vanatori" iscusiti care sa stie (luminat de harul Duhlui Sfant, intarit de Biserica si de Sfintii Parinti, dar si de studiu stiintfic adecvat) sa smulga oamenii inlantuiti giarele demonului ateist contemporan (ce se bazeaza in mare parte pe filozofia materialista dar nu exclusiv). "Singurul lucru necesar ca raul sa triumfe este ca oamenii buni sa nu faca nimic."(Edmund Burke) Cu precizarea ca omanii buni sunt aceaia care renunta la voia lor proprie, la egosim, la egocentrism, la slava desarta si mandrie... pentru a lasa "loc" in ei lui Hristos Iisus ca sa lucreze... Asadar sa luam aminte. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Prin însuși exercițiul preoției sale, dacă nu mai întâi de toate la școala propriilor căderi și neputințe, preotul este un om avertizat prin experiența concretă asupra amplorii căutărilor și zbaterilor și tatonărilor fiecărui suflet în parte, pe care le îmbrățișează cu înțelegere. „Departe de noi gândul de a socoti ilegitime ezitările și întrebările sufletului”, mărturisește în acest sens arhimandritul Sofronie. Fiecare om este o căutare. Dar, deopotrivă, fiecare om este o mântuire, constată părintele Rafail Noica, ucenicul arhimandritului Sofronie. Cu alte cuvinte, cu fiecare om în parte se poate naște în lume soluția unei căi unice de a-L câștiga pe Dumnezeu. Fiecare venit în lume este în potențialitate un sfânt, fiind limpede că Dumnezeu nu cheamă pe nimeni să rateze veșnicia. Iar sfântul desăvârșește unicitatea persoanei, pentru că prin sfințenie eu-l personal își sublimează și împlinește trăsăturile.
Taina aceasta a unicității fiecăruia dintre noi poate nu o pătrundem, sau nici măcar nu o conștientizăm cum că ar exista, preocupați fiind cu problemele curente și presante ale vieții. Oare însă e puțin lucru că acest „eu” care sunt nu se va repeta niciodată în istorie? Sau că așa cum un părinte are mai mulți copii și nici unul nu este în plus, ci fiecare e inestimabil în parte și își ocupă locul său unic, Dumnezeu Însuși ne are pe toți, o familie de copii în care fiecare este de neînlocuit? Și ce dorește Dumnezeu de la noi? Exact ce dorește un părinte de la copiii săi: să crească mari și să se împlinească. Să ajungă la vârsta și la statura asemănării cu Părintele lor. De aceea nu-I putem da lui Dumnezeu doar o atenție de tip intelectual sau o preocupare cu El din vârful buzelor. Pentru că unui Părinte nu-i putem răspunde în acest chip ieftin la investiția de viață pe care o face în noi din momentul apariției noastre în lume. Pentru aceasta arhimandritul Sofronie situează răspunsul nostru față de Dumnezeu în plan ființial și nu intelectual. Și constată diferențe, în sensul că „[...] atunci când unul așteaptă un răspuns în plan rațional și e satisfăcut de el, altul, din contră, îl caută în ordinea ființei adevărate”. Or, aceasta din urmă este cea în care ne împărtășim din viul propriu lui Dumnezeu. Este atunci când căutăm să ființăm prin împărtășire din viața „Celui ce este”, Ființarea prin excelență. Intelectualistul ratează întâlnirea cu Dumnezeu pentru că cere minții ceea ce nu poate încape fără schimonosire și pervertire. Mintea lui nu îngăduie să vadă că Dumnezeu nu poate fi forțat să intre în tiparul strâmt al judecăților sale, fie acestea cele mai înalte cu putință din punct de vedere omenesc. O astfel de minte este idolatră, pentru că Dumnezeu caricaturizat astfel este departe de Cine este El în realitate. Munca aceasta intelectuală este remarcabilă, este uriașă, dar stearpă teologic. „Pentru a răspunde exigențelor minții sale, raționalistul înalță sisteme teologico-filosofice extrem de complexe. Depune o muncă considerabilă, dacă nu pentru a demonstra, cel puțin pentru a expune și dezvolta dialectic propria viziune asupra naturii lucrurilor. Nu arareori își consacră întreaga sa viață, toate puterile sale, darurile remarcabile, acestui scop. Dar, lucru ciudat, nu-și dă seama că unor asemenea cercetări le lipsește o temelie de nezdruncinat.” Teologie înseamnă să te lepezi intelectual de cine crezi tu că este Dumnezeu ca produs exclusiv al minții tale pentru a-L lăsa pe El Însuși să se descopere inimii tale. Orice alt gest al demersului intelectual care vrea roadă teologică decât acela de a se lepăda de sine, de a-și lua crucea sa (răstignirea minții, iată începutul gândului duhovnicesc și teo-logic) și de a-I urma lui Dumnezeu este prea mic și meschin față de Cine este Dumnezeu în realitate. Asadar sa luam aminte !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 17.08.2012 at 11:01:07. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sunt si cateva lucrari despre evolutionismul teist, o eroare pe care au primit-o in ortodoxie prima data stilistii. Lucrarea lui Kalomiros sta la baza oricarei carti de evolutionism teist ortodox, Kalomiros era deja stilist cand a scris-o. Rarisimile carti ce trateaza evolutionismul teist in ortodoxie se bazeaza pe interpretari false, masluite, ale sfintilor parinti. Acesti autori, luandu-se dupa Kalomiros (si Puhalo i-a tinut partea, si el a devenit stilist la un moment dat, cand a fost exclus din ROCOR), dau citate din sfinti care ar arata ca acestia ar fi spus si ei de evolutionism. Total fals, parintele Serafim Rose i-a si raspuns detaliat lui Kalomiros si a rezultat o lucrare de baza in acest dimeniu. Iata de fapt ce spun sfintii parinti, exact invers decat ce vor sa arate evolutionistii teisti (e din cartea parintelui Serafim): http://www.hexaimeron.ro/Hexaimeron/Facerea.html Parintele si numeste aceasta teorie ceea ce si este, o erezie. Printre cartile date sunt si autori care scriu impotriva ecestor doua teorii, ca acel parinte de la Draganescu si Adrian Lemeni. Reprezentative pentru invatatura ortodoxa adevarata sunt cartile parintelui Serafim Rose care a tratat si evolutionismul, si evolutionismul teist. Cartea impotriva evolutionismului am citit-o mai demult pe sfaturiortodoxe.ro, mai sunt si alte carti despre evolutionism acolo: http://www.sfaturiortodoxe.ro/teoria-evolutionista.htm Intre timp stiinta a evolutat si mai mult, cazand una cate una dovezile evolutionismului. P.S. Mai e o problema, parerea mea e ca cine se apuca sa citeasca teologie inalta cand nu a ajuns la acel nivel si nu are o baza a invataturii ortodoxe inteleasa nu face decat sa isi creasca mandria, crezand ca ajuns teolog. Pentru noi catehismul si vietile sfintilor sunt baza, ca si lucrari de baza ale sfintilor, deoarece noi suntem la nivelul de jos, multi ortodocsi nici nu au ajuns sa inteleaga catehismul si au o invatatura gresita luata din ecumenism (adica protestanta). |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Subscriu asertiunii dvs. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Amin.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Doamne ajută! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Am găsit ceva foarte ontopic. Iată piatra de mormânt a lui Wernher von Braun, tăticul misiunilor Apollo de la NASA, care a lucrat și la primele proiecte de trimitere a sondelor pe Marte:
![]() Trimiterea la Ps 19.1 (corespunde Psalmului 18.2 în numerotare catolică): Cerurile spun slava lui Dumnezeu și facerea mâinilor Lui o vestește tăria (caeli enarrant gloriam Dei et opus manus eius adnuntiat firmamentum). Văzând credința unor asemenea oameni, care nu au fost exploratori prin almanahe, ci adevărați cercetători ai spațiului cosmic, îți spui: iată cum adevărata știință duce la credință !
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 08.09.2012 at 08:34:22. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman | Ciprian Mustiata | Teologie si Stiinta | 8 | 19.12.2012 16:12:08 |
Cum pot "aduce" pe cineva drag la credinta? | lourdes19 | Generalitati | 2 | 19.10.2010 12:06:29 |
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 07:26:42 |
"Interconfesionalitate" in aceeasi credinta | praxis | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 0 | 18.11.2008 12:42:40 |
|