![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Noi (si ma refer la ortodocsi) nu luam idei si le interpretam, tocmai asta ti-am spus in mesajul precedent. Protestantii iau idei si le interpreteaza si ecumenistii ii copiaza. Noi spunem doar ce spun sfintii si Biserica, nimic mai mult. De obicei am observat ca cei ce au idei ecumeniste au tendinta sa ii judece pe cei ce nu le au. Ei luand invatatura de la protestanti cred ca sunt sfinti si se vad pe ei mari traitori si pe ceilalti fara dragoste, traire. Si fariseul tot asa gandea. Tot de la protestanti au luat si mandria. Tu de fapt marturisesti inavatura protestanta, inclusiv trairea pietismul protestant. Panteismul se refera la conceptia conform careia divinitatea este inclusa in lumea creata, toate lucrurile au in ele si dvinitatea. Ti-am scris, legea lui Iisus este sa iubesti pe Domnul mai mult decat pe tine si pe aproapele la fel ca pe tine. Ce lege implinesc cei mentionati de tine? Legea veche are zece porunci, ce fapte bune face cineva care se inchina la zei? Toate poruncile trebuie respectate, nu doar unele. De exemplu tu spui ca daca nu e respectata o porunca acea persoana face fapte bune. Sa spunem ca porunca e sa nu ucizi, deci daca cineva ucide e un om bun, face fapte bune si va ajunge in Rai. Porunca sa nu ai alti ze sa te inchini al ei e prima, cea mai mare, la fel cum a spus si Isus. Ai inteles acum? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De unde sunteti asa convinsi ca aceasta e atitudinea cea mai potrivita si mai rodnica pentru un ortodox ? E adevarat ,ca sa arat ca inteleg ceea ce zici ,ca asa spun multi sfinti: pe cei rataciti,pe eretici sa ii ignori si sa nu ai de aface cu ei. Dar nicaieri nu spune sa ii jignesti,sa ii desconsideri . Chiar nu va dati seama de nuante ? Nu va dati seama ca a-ti avea si alte alternative ? Ca a-ti putea vorbi cu mai mult har,fara a ceda deloc la convingerile voastre ,si a-ti castiga admiratia fratilor ortodocsi si chiar a celor rataciti ? De ce faceti asta ? Datorita mandriei ,caci in loc sa ii ascultati pe sfinti,si mai bine sa nu aveti de aface cu ereticii ,voi va credeti pregatiti pentru lupta cu satana ,si acesta ride de voi,caci va castiga asa ieftin sufletul. Se foloseste de ortodoxie ,ca sa va faca intoleranti , surzi,lipsiti de mila, amagindu-va cu mandria ca a-ti fi ceva in lumea ortodoxa ,si astfel va batjocoreste sufletele. Lupta cu satana,se cuvine sfintilor,palmele si atitudinile radicale sunt rezervate pentru ei. Caci si-au pus toata viata si tot sufletul in slujba lui Hristos,si satana ii poate prinde greu . Daca ma palmuieste un sfant,ma umplu de bucurie,si ii intorc cu drag obrazul celalalt,caci se vede harul in el. Dar in voi se vede doar ingustimea omeneasca,imposoiboiltatea de a iubi,si palmele voastre infecteaza obrazul care il ating,si nu il vindeca. Pastrati-va respectul pentru cuvintele sfintilor in inima ,dar ingaduiti-va sa fiti oameni . Caci Dumnezeu va iubeste pentru credinta voastra si invartosarea cu care o aparati. Dar se intristeaza cand nu reusiti sa faceti distinctia intre credinta,poate gresita a unui om, si iubirea care a-ti fi putut sa io aratati ,si nu a-ti facut-o. Nimic nu garanteaza ca atitudinea voastra e potrivita.Simpla copiere a spuselor unor parinti,nu e doar o copiere,ci introduceti si idei ale voastre ,si,prin necunoastere ,puteti deveni mai rai decat e cazul. Nu . Nu copiati pe sfinti . Ci doar ii imitati. Last edited by iustin10; 24.08.2012 at 19:46:14. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Care pălmuire a aproapelui, domnule Iustin? Despre ce vorbești, domnule, la dumneata o critică făcută pe baze teologice este pălmuire a aproapelui? Nu îmi aduc aminte ca să fi promovat vreun ecumenism al pălmuirii aproapelui, dar în același timp nici nu cred că Biserica Ortodoxă tolerează vreun ecumenism al ereziei, împreună cu toți ereticii care se auto-ei-intitulează pe ei înșiși drept "biserici". Să ne fie cu iertare domnule Iustin, eu v-am mai spus-o: faptul că Dumnezeu este peste tot asta nu înseamnă că oricine are acces la El.
Last edited by Decebal; 24.08.2012 at 20:03:43. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lipsa de intelegere a aproapelui,acestea sunt palmele ,cuvintele pretioase dar neinspirate ,care nu se potrivesc starii aproapelui. Acestia intra aici cu speranta ,si afla respingere ,daca inca nu judeca ca noi.Pai nu de aia au intrat ? sa ne inteleaga? Cum va asteptati sa judece ca un ortodox? Cuvintele sunt corecte,si orotdoxia e corecta ,problema e ca treceti usor la judecati,aproape personale, si atunci nu se mai vede Dumenzeu in voi.Si stricati tot ce cladiserati prin eruditie . Care este cea mai mare masura a iubirii ? Sa iti iubesti dusmanul. Faceti la fel,si nu mai va lasati asa usor cuprinsi de sentimente personale |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nu vă mai erijați în marele judecător domnule Iustin, că sunteți departe de o asemenea funcție. Dumneavoastră încercați să vă mai puneți la punct cu ortodoxia și după aceea mai discutăm, după aceea poate vă voi da oportunitatea să fiți dumneavoastră marele judecător, marele inițiat. Te-am prins și atunci când te-ai contrazis spunând ba o dată că sunt mai multe căi adevărate, ba că doar ortodoxia e cea adevărată. Încearcă să devii mai coerent, mai ortodox și după aceea mai stăm de vorbă. Cam toată sporovăiala pe care au expus-o unii pe aici nu are nici cea mai mică treabă cu ecumenismul. După cum am mai spus, ecumenismul se ocupă cu altceva, au și discuțiile teologice sensul lor dar ținta este în altă parte, ori această țintă nu se va atinge decât într-o singură Biserică. Nu există mai multe biserici; faptul că unii fac nu știu ce "evanghelizare" pe stradă cu chitara în mână pe mine nu mă impresionează până acolo încât să spun că suntem din aceeași Biserică. Apartenența la Biserică nu se face doar pe niște criterii minimale pe care ni le impun niște pseudo-creștini care nu înțeleg aproape nimic din Biblie, care interpretează Biblia doar după nivelul lor gregar. Ortodoxia nu se amestecă cu heterodoxia, sfințenia nu se amestecă cu lumescul și cu spurcăciunea, lumina nu se amestecă cu întunericul, Christos nu se amestecă cu Diavolul.
canonizarea Sfântului Ioan Maximovici http://www.youtube.com/watch?v=LkZ9w5R7hyk Moastele Sfantului Ioan Hozevitul. http://video.crestinortodox.ro/bcg4c...Hozevitul.html |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am inteles ca nu am nivelul necesar de a discuta cu dv. dar atunci veniti si invatati-ma ,si invatati si pe ceilalti .Invatati-ne cum sa implinim mai bine porunca iubirii,sau macar cum sa avem sperante ca ajungem acolo. Am inteles ca vreti neaparat sa discutati despre ecumenism ,eventual sa il studiati ca pe o broasca raioasa supusa disectiei. Si la sfarsit sa plasati etichete,fiecare ,cat de ecumenist este,poate chiar si numai prin priviri sau gesturi. Eu insa nu dezvolt acest subiect,pentru ca acuzele de ecumenism mi se pare o prostie.Nu vad de ce fiecare ar renunta la convingerile sale.Nici ortodoxul nu o va face ,nici protestantul. V-ati trezit suflind in iaurt,dar acolo unde arde focul ,nu vreti sa suflati. Poate si aici e doar o impresie,asa cum ma judecati si pe mine ,ca unii prelati s-ar lasa ei insisi amagiti de ecumenism. Si macar pe mine aveti dreptul sa ma jucdeati, dar aceasta patima fara sfarsit a punerii etichetelor, patrunde pina si asupra celora care ar trebui sa va fie parinti spirituali .Caci nu conteaza ce vrea omul acela de fapt ,ci cum vi se pare dv. Intr-un fel semanam,nici mie nu imi tace gura ,si eu am patima indreptarii celorlalti.Atat ca eu o recunosc.Sunteti in stare sa faceti la fel? Ma indoiesc,pentru ca va ascundeti in spatele sfinteniei cuvintelor altora,ca si cum v-ar apartine,ca astfel sa aveti mana libera pt a lovi |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Păi asta este diferența fundamentală între noi domnule Iustin, se spre deosebire de dumneata cred că heterodocșii trebuie să ajungă la convingere și credință ortodoxă. Nu zic că nu avem ce învăța și împrumuta de la ei, dar identitatea ortodoxă trebuie păstrată cu orice chip, chiar și în ciuda unor împrumuturi de la alții. Da, deci diferența dintre noi este clară: eu văd de ce protestantul trebuie să devină ortodox și văd de ce ortodoxul nu trebuie să devină protestant; poate să împrumute ceva de la protestant, de la "catolic", dar identitatea trebuie să și-o păstreze pentru că Biserica Ortodoxă este Biserica lui Christos. În schimb ceilalți trebuie din punctul meu de vedere să vină la ortodoxie, altfel de fapt nici nu prea putem discuta. Biserica Ortodoxă dialoghează doar sub cupola Bisericii sale, iar nu în săli de conferințe ecumeniste.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Preacurata Nascatoare de Dumnezeu, casa pe care Intelepciunea lui Dumnezeu Siesi Si-a zidit-O, datatoarea darurilor duhovnicesti, ceea ce de la cele lumesti la cele dinainte de lume mintea noastra o inalti si pe toti la cunostiinta intelepciunii ii ridici! Primeste aceasta cantare de rugaciune de la noi, nevrednicii robii Tai, care cu credinta si cu smerenie ne inchinam in fata Preacinstitei Tale icoane! Indupleca-L pe Fiul Tau si Dumnezeul nostru sa le dea mai marilor nostri intelepciune si putere, judecatorilor dreptate si necautare la fata omului, pastorilor intelepciune duhovniceasca, ravna si buna paza a sufletelor noastre, invatatorilor smerita intelepciune, fiilor ascultare si noua tuturor Duhul chibzuintei si al evlaviei, duhul smereniei si al blandetii, duhul curatiei si al adevarului. Si acum, maica prealaudata, da-i lui Iustin buna sporire a mintii, pe cei aflati in vrajba si in dezbinare impaca-i, uneste-i si pune intre ei o legatura de iubire nedespartita, pe cei rataciti din nesocotinta intoarce-i spre lumina adevarului lui Hristos, povatuieste-i frica de Dumnezeu, infranarea si harnicia, da-le cuvantul intelepciunii si cunostiinte folositoare de suflet celor ce le cer, lumineaza-ne cu bucuria cea nepieritoare, Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita decat Serafimii. Iar noi, vazand faptele minunate si preachibzuita intelepciune a lui Dumnezeu in lume si in viata noastra, ajuta-l pe Iustin sa se instraineze de desertaciunea pamanteasca si de prisositoarele griji lumesti si sa -si ridice mintile si inimile spre cer, pentru ca, prin ocrotirea si ajutorul Tau, lauda, multumire si inchinare pentru toate sa-i aducem Intreit Slavitului Dumnezeu si Ziditorul tuturor, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin!
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
De aceea tot spun de dragoste si se arata smeriti, pentru ca, preluand de la protestanti, cred ca sunt sfinti si astfel au ajuns ca sfintii sa aiba multa dragoste si sa spuna ca sunt smeriti. Iustin, smereste-te cu adevarat, nu falsa smerenie, altfel nu o sa intelegi si o discutam degeaba. Pentru ca mandria ne face sa ni se intunece mintea si sa intelege doar gresit. Cum toti avem pacate, toti avem si mandrie, ca altfel am fi sfinti. Tu crezi ca nu ai mandrie, pentru ca tu crezi ca deja ai ajuns asemenea sfintilor si ai si trairea si dragostea lor. Aceasta mandrie ne indeparteaza de Dumnezeu, din cauza acesteia nu poti intelege ca dragstea fata de Dumnezeu inseamna respectarea primei porunci. Ti-ai facut o credinta proprie, dupa gandirea ta (de fapt ai preluat de la ecumesnimul protestant), pana si cele zece porunci le-ai schimbat. Macar Adriana spune ca ortodoxia greseste, nu e de acord, dar tu spui ca ce crezi tu e ortodoxa si incerci sa iti impui aceasta credinta si ii mai si condamni pe cei ce nu o recunosc. MariS gandea exact ca tine. Eu te-am mai intrebat daca esti practicant, ca din ce spui reiese ca nu are nicio importanta daca se roaga cineva, trebuie doar sa faca niste fapte bune, poate sa fie si ateu sau bosiman, tot aia e si tot acolo ajung in Rai toti. De ce sa mergem la biserica, pentru ca bosimanii sau protestantii nu merg la biserici ortodoxe, putem sta si acasa. Spui ca eu asa interpreta si as da citate trunchiate. Si ar trebui sa ascultam doar interpretarea ta, ca esti aproape sfant si doar un sfant ca si tine daca te cearta inseamna ca gresesti. Ceilalti sunt inferiori tie, nu ai ce invata de le ei, tu trebuie sa ii inveti pe ei. Din ce am vazut in mesajele tale nu dai vreodata citate, ci spui doar ce crezi tu, eventual cu cate o intepretare a unui pasaj din Biblie tot in conceptia ta, la fel cum fac si protestantii. Ca doar faptele conteaza, fara credinta e o conceptie de la atei, filozofii atei pe asta au mizat. Ecumenismul mai are pe langa protestantism si umanismul ateu, sa facem bine fara credinta sau invatatura. Si revolutia din Paris si comunistii si alte ideologii aveau la baza aceasta conceptie, sa facem binele fara vreo credinta. Si ai vazut ce a iesit, mai rau ca in timpul paganilor, macar aia mai aveau ceva constiinta. Aproape tot ce ai inteles este gresit, trebue sa reinveti ce este de fapt crestinismul, nu ce ai auzit de la protestanti si atei. Eu nu am zis ca esti eretic, pana la sfarsitul vietii toti avem sansa sa ne schimbam si sa ne mantuim. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ma cunosc f bine,si stiu ca nu e nimic de mine ,si asta nu e falsa smerenie. Si ma mir si eu de ce deschid gura in fata voastra ,care pare ca aveti o viata mult mai credincioasa .Eu sunt doar caldicel sa zic asa . Si desi stiu asta despre mine ,si teortic ar trebui sa ma protejeze asupra mandriei,totusi mai pic si eu in mandrie ,crezand ca pot indrepta pe cineva .E adevarat sfintii pot folosi arma mustrarii,pentru ca si smerenia si invatatura lor e autentica. Dar eu ? Un nimeni,un gunoi, ce sens are sa dau sfaturi celorlalti,ba chiar sa ii judec ? Deci te rog,nu ma mai privi ca pe un sfant .Sunt un biet om ca si voi ,care intra in acelasi joc de contre de aici,numai ca mi-am permis o alta directie . Sunt la fel de agresiv ca si ateii,ca si dogmatici,ca si protestanti,doar ca vin dintr-o directie inedita .Vin din interiorul ortodoxiei,si culmea ,ma razboiesc cu ce e rau in ea. Si chiar si cu mine . Nu ma mai razboiesc cu ateii,si nici cu protestantii ,ci cu cei care imi sunt cu adevarat dragi. Sunt si eu un defect ca si majoritatea dintre noi. O caricatura a acestui forum ,asa cum suntem toti care nu reusim sa ne trasfiguram vietile. Nu ma bagati asa mult in seama,au fost atitia ciudati pe aici si i-ati acceptat. Stiu ca daca a-ti putea m-ati caterisi,caci sunt mai periculos decat ceialalti,pentru ca sunt ca un ferment din interior. Doar ca nu sunt atat de credincios,si atunci e mai comod sa ma considerati un ratacit. Chiar de as tacea,tot aia as gandi despre atitudinea agresiva la care poate duce dogma prost inteleasa.Doar ca trebuie sa gasesc calea de a ma face inteles,fara a abuza eu insumi de aceasta agresivitate Pentru ca daca oricum nu am nici o valoare ,macar sa reusesc sa va ajut sa fiti mai buni,chiar cu mijloacele voastre. Niciodata nu am sa inteleg de ce nu faceti acest gest simplu,sa spuneti aproapelui : uite eu asta sunt dar te iubesc si fac asta si asta pentru tine. De ce asteptati mereu zeci de zile de post si de chinuri , si ani de progrese,ca sa spuneti acest lucru simplu ? De ce? Pentru ca nu aveti dragostea acasta pentru celalalt in inima,asa cum de asemenea vad ca si eu nu o am. O sa incerc sa ma abtin sa judec ,dar si voi,incercati sa mai priviti si la lucrurile simple de linga voi,ca sa capete sens credinta voastra.Si forumul asta e o particica din viata noastra ,ca de aia pierdem atata timp din viata noastra aici. Nu se fac doar schimburi de idei aici,ci cautam pe undeva si sprijin,alinare,intelegere . Incercati sa daruiti celorlalti ,ceea ce ei au nevoie ,nu ceea ce credeti voi ca au nevoie. Credinta trece,speranta are un sfarsit,dar dragostea nu va pieri niciodata,si nici nu va fi vreodata judecata de Dumnezeu. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ecumenism? | BogdanF2 | Generalitati | 150 | 21.12.2014 21:06:04 |
Ecumenism | ancah | Biserica Ortodoxa Romana | 206 | 31.05.2010 03:51:19 |
ecumenism | alexandra | Generalitati | 15 | 20.04.2008 16:10:49 |
Ecumenism | Iacov | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 178 | 08.10.2007 20:02:36 |
Ecumenism | Noesis | Generalitati | 13 | 17.07.2007 09:35:57 |
|