![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Din moment ce tu crezi ca MihailC impartaseste aceleasi conceptii ca si tine (asta trebuie sa il lamuresti si pe el) e normal ca vezi subiectiv.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Draga Catalin, eu nu am zis ca impartaseste aceleasi conceptii ca si mine, nici vorba de asa ceva. Asta nu ma impiedica sa imi placa ceea ce scrie. Imi place cum scriu multi de pe site, chiar daca eu gandesc mai mult saau mai putin diferit. Nu este numai ideea comunicata, ci si modul in care este comunicata. In ceea ce te priveste am fost intru totul deacord cu observatia: daca ar fi ca cineva sa creada dupa ce te-a ascultat pe tine, ar face-o din frica si nu de dragul adevarului continut in cuvintele tale. Ceea ce pentru mine evoca motivul pentru care te-ai convertit tu...
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In cartea cu regizorul convertit acesta povesteste ca tocmai de laxitatea asta protestanta a fugit, e a venit la ortodoxie pentru adevar, pentru invatatura ortodoxa, nu pentru ca ii placea cum arata bisericile. A mai scris ca nimeni nu s-a convertit la ortodoxie din cauza ecumenismului, poate foarte putini, toti vin pentru ca aici e adevarul. Si ca protestantismul a devenit mai mult un fel de psihoterapie, eu am mai spus ca e cam la fel ca in grupurile acelea de genul AA. Discursul protestant nu atrage pe nimeni la ortodoxie, din moment ce spune ca toate cultele sunt la fel de ce si-ar parasi cultul? Cultele protestante pun pret pe atragerea exterioara, comunitate, ca omul sa se simta cat mai bine si sa aleaga cultul lor. Cine se coverteste la ortodoxie marturiseste inainte de botez credinta ortodoxa, e primul pas pe care trebuie sa-l faca. Despre asta vorbim noi aici, despre primul pas. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Cătălin, pentru că după cum mărturisești consideri că cel mai mare pericol care amenință Ortodoxia este ecumenismul, aș vrea să-ți pun niște întrebări, mai ales având în vedere că citezi îndeosebi din anumiți autori, la care sper să răspunzi deschis.
Ce părere ai despre Părintele Stăniloae? Ai citit dogmatica sa? sau altceva din opera sfinției sale. Face parte dintre scriitorii tăi preferați? Dacă da, de ce? Dacă nu, de ce? Aceleași întrebări în legătură cu alți teologi contemporani: Losky, Schmemann, Evdokimov. I-ai citit? Cum îi privești din perspectiva ecumenismului? Pun întrebările astea și din cauza nedumeririi pe care o am cu privire la faptul că știu că Teologia dogmatică a părintelui Stăniloae nu se studiază la facultatea de teologie din București. Mă întreb dacă lucrul ăsta se întâmplă din cauză că există niște semne de întrebare cu privire la opera sa. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Imi place foarte mult parintele Staniloae, ma uit si la video chiar daca le-am mai vazut ce cateva ori. In rest luam de la teologi tot ce e in concordanta cu invatatura Bisericii, pentru ca au fost si teologi care au mai sustinut si pareri personale. DE exemplu au fost teologi rusi care au afirmat o invatatura asemantoare Filioque, sau care au spsu ca nu e o erezie (pe la sfarsitul sec. XIX). Unii teologi vin din filozofie, dar adevarii teologi sunt sfintii, care imbina si sfintenia cu teologia. De aceea acestia sunt pe primul loc. In legatura cu teologii rusi enumerati, am gasit un articol interesant, care ma ajuta sa inteles si ce am citit pe forum despre Yannaras: http://www.razbointrucuvant.ro/2012/...emica-moderna/ Scrie ca unii rusi plecati din cauza bolsevicilor au luat contactul cu spirtualitatea catolica si protestanta in Franta si au incercat o renastere patristica, cum catolicii aveau si ei o reintoarcere la izvoare. Dar preocupati de inlaturarea influentelor catolice au alunecat putin spre protestantism, adoptand un modernism teologic. "Aceasta, după părerea Părintelui Serafim, descria însuși modul de abordare al moderniștilor purtători de cuvânt ai ortodoxiei: ei nu readuceau ortodoxia la o presupusă puritate pierdută, ci o „renovau” conform concepției moderne. " "Desi dezavuează roadele Reformei, ei fac de fapt exact ceea ce spusese Guenon ca face protestantismul." Asta nu inseamna ca nu trebuie sa luam tot ce este bun, dar pentru asta trebuie sa stim ce este bun, adica sa cunoastem invatatura Bisericii. Si adevarul este ca e mia placut sa citesti scrierile unor sfinti, stiind ca acestia au fost apoi canonizati. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si toti autorii enumerati se studiaza. Mai ales la admiterea la Master, vei gasi lista bibilografica (intra pe www.ftoub si te convingi cu ochii tai, chiar acum de voiesti). Ca sa nu mai zic mai departe, la doctorate... Necazul e ca parintii profesori pun de obicei "stacheta" mai jos, intrucat nivelul de pregatire al studentilor, indeosebi in primii ani, este incalificabil de slab. Astia suntem! In concluzie: Parintele Dumitru Staniloae se preda chiar in amfiteatrul principal (care ii poarta numele!) si nu numai... (Vezi la cine mai pleci urechea, inocenta voastra...:)) |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Dogmatica Patristica Ortodoxa | myself00 | Generalitati | 7 | 10.09.2012 19:23:37 |
Despre lectura, in general | Lilith23 | Generalitati | 26 | 15.06.2011 12:11:07 |
sentimentalism si un dumnezeu general | lareine | Generalitati | 0 | 31.12.2009 01:15:25 |
Sf. Andrei este sarbatoare cu rosu/mare in general? | sophia | Diverse Sarbatori | 3 | 13.11.2009 11:07:58 |
Scrisoarea unui general roman catre Nero,despre Hristos | ortodox4life | Generalitati | 18 | 14.10.2008 22:09:52 |
|