![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sa nu urmam Evanghelia? Sa nu facem voia Lui? Care este esenta legii Eugen? "cine iubește pe alții a împlinit Legea" Citat:
Citat:
__________________
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
diferenta o faci chiar tu, prin completarea la rubrica nr.3 prin cuvintele "alta confesiune"!!
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Initial, am specificat "ortodox".
Mi s-a reprosat ca sunt lup deghizat in oaie, avand in vedere expunerile "neortodoxe". Intelegand ca o prezentare care nu cadreaza (aparent) cu invataturile ortodoxe vexeaza cititorul cand citeste "ortodox" la confesiune, am ales "alta confesiune" din cele patru posibile si am specificat la interese: crestin sincretic. Aceasta ca sa fiu "clasificat" intr-o categorie - si recunoscut pe baza de conventie si eticheta. In conceptia mea, este mai putin important cum te intitulezi, ci cum gandesti si actionezi.
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
O Sfinta Zi ,cu bucurie! Ivana-Antoaneta |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Doar sfintii il pot folosi corectiv/constructiv (fara sa pacatuiasca), pentru ca pot anticipa precis efectele pozitive ale actiunii lor, intentiile fiind complet pure (dragostea de semeni, fara niciun strop de iubire-de-sine). Toti suntem un Trup. Daca o parte doare, tot Trupul sufera.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 08.09.2012 at 20:44:27. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca filosofia lor este valida, lucratoare, mantuitoare, Hristos este inutil. Daca nu este asa, atunci filosofia lor este inutila. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Buna Alin, Daca ai cunoaste mai mult din ceea ce inseamna cu adevarat budismul (fara sa-ti alimentezi cunoasterea din surse "contaminate") vei ajunge sa realizezi ca cele doua religii sunt complementare si au, de asemenea, spatii largi in care se suprapun. Problema fundamentala a crestinismului este urmatoarea: Jertfa Lui Iisus nu este suficienta in sine mantuirii omului. Daca ar fi fost suficienta aceasta realitate patrunsa de dureri atroce nu ar mai fi avut cauze sa se manifeste. Doar a crede in jertfa Lui Iisus nu este suficient pentru mantuire. Jertfa Lui Iisus nu are puterea sa ridice pacatele niciunui singur om daca acesta nu actioneaza la randul sau. Problema este ca omul trebuie sa faca ceva pentru a potenta jertfa cristica. Acest ceva trebuie mai intai bine inteles si actionat in concordanta cu spiritul invataturii. Este esential ca jertfa cristica si efortul personal sa interactioneze mutual. Nici jertfa nu este suficienta singura, nici efortul personal nu este suficient. Mantuirea presupune conlucrarea ambelor "puteri lucratoare". Doar cand omul se uneste desavarsit cu Iisus, nu mai este nevoie de efort voluntar din partea acestuia. Budismul detaileaza rational acest "ceva" - ce trebuie facut din partea persoanei - si clarifica 'stiintific' experientele psihologice. Puterea mantuitoare a jetfei Lui Iisus este inteleasa integral si eliberata in continuumul persoanei doar atunci cand persoana are intelegerea profunda care vine din practicarea virtutilor ("urmarea Lui Hristos").
__________________
Last edited by florin.oltean75; 09.09.2012 at 10:58:12. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Salut Florine,
Citat:
Urmarea Lui Hristos presupune întîi credința în Hristos ca Fiul Lui Dumnezeu-Tatăl, Om deplin și Dumnezeu adevărat. Practicarea unor virtuți fără această credință înseamnă lucrarea faptelor fără credință (credința creștină, nu orice credință), combătută de Apostolul Pavel după cum bine știi.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
“Nu oricine-Mi zice: Doamne Doamne (Iisus Dumnezeu) va intra in Imparatia cerurilor, ci cel ce face voia Tatalui Meu care este in ceruri." Budismul este pentru cei cu un profil psihologic care inseteaza dupa rationalitatea simtirii si simtire prin ratiune. Multi nu simt aceasta nevoie, fie pentru ca deja sunt induhovniciti, fie ca resping instinctiv efortul introspectiv, fie ca argumentele simple, axiomatice le sunt suficiente si nu pot intrezari paradigme mai profunde. Budismul are in plus fata de crestinism, doar din punct de vedere formal, explicatii psihologice precise la modul in care trebuie corectate miscarile mintii. De exemplu, Sfintii Parinti spun ca nu este buna imaginatia in rugaciune - dar totusi sa-ti "imaginezi" cand te rogi ca esti in prezenta Lui Dumnezeu si ca te asculta. Dumnezeu este imaginat fara forma. Intradevar nu este o imaginatie grosiera (cu forme nascocite detaliate) dar este totusi o imaginatie subtila, creata - activata prin efort propriu, voluntar. Se pune intrebarea, cat de subtila trebuie sa fie imaginatia pentru ca rugaciunea sa fie curata? Daca imaginatia este suprimata complet, nu mai poate fi activat mental nici macar conceptul de pacatos - pentru ca si acesta depinde de procese psihice de evaluare a unor actiuni in raport cu norme etice. Crestinismul nu ofera un raspuns rational la aceasta intrebare. Tatonarea caii este empirica (in raport cu principii psihologice obiective), bazandu-se exclusiv pe rationamente de ordin dogmatic. Budismul este complementar crestinismului prin mai multe repere, unele specificate mai jos: - invata cum sa te rogi fiind complet fara imaginatie; - invata cum sa te folosesti corect de imaginatie; - invata cum sa schimbi sinele cu ceilalti - aceasta invatura nu este explicata in crestinism dar este formulata sub forma de porunca (metoda crestina se rezuma la urmarea exemplului divin); - cum poti sa-L vezi pe Dumnezeu prin 'perdeaua lumii', cum orice fenomen oricat de marunt ar fi, oricat de potrivnic sau util ar fi iL 'dezvaluie pe Dumnezeu. In crestinism ochii se intorc de la imaginile lumii, se feresc de lume, in budism 'lumea' iL descopera pe Dumnezeu, in fiecare aspect al ei. Crestinismul este complementar budismului pentru ca invata virtutile prin ochii Lui Dumnezeu: - invata smerenia prin intelegerea smereniei Lui Dumnezeu; - invata iubirea prin intelegerea iubirii Lui Dumnezeu. Citat:
Daca cel ce aspira la mantuire nu crede ca Iisus este Dumnezeu, nu poate patrunde esenta virtutilor dumnezeiesti si ramane gol, fara focul nematerial al iubirii. Dragostea dumnezeiasca poate fi inteleasa doar din perspectiva smereniei dumnezeiesti. Deci, practicarea unor virtuți fără credința ca cel jertfit din dragoste este Dumnezeu Insusi - înseamnă ca faptele sunt lucrate fără credință, deci fara rodirea intelegerii si dragostei abisale. A intelege budismul nu inseamna negarea crestinismului. A intelege matematica nu inseamna negarea Lui Hristos. Aceasta incerc sa fac sa se inteleaga, prin aceste postari. Un mare avantaj al budismului este acela ca ajuta la intelegerea Lui Dumnezeu dincolo de ipostas ...si prin ipostas.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 10.09.2012 at 23:00:18. |
#10
|
|||||
|
|||||
![]()
Salut Florine,
Citat:
Problema este că singurul mijlocitor între Dumnezeu-Tatăl și oameni este Omul Iisus Hristos. El este Rațiunea tuturor lucrurilor, fără ajutorul Lui nu putem face nimic, cu atît mai mult nu putem accede la despătimire sau la mîntuire. Deci explică-mi te rog, unde în teologia budistă mahaiana scrie că Hristos este Fiul Lui Dumnezeu Unul-născut, unde scrie de Jertfa Lui răscumpărătoare, unde este dată măcar o trimitere la Sfintele Scripturi creștine? Citat:
Noi trebuie să avem credința că Dumnezeu există, că este în Treime de o Ființă, că Iisus Hristos este Cel ce S-a jertfit pentru noi șamd. În rugăciune însă există ispita teologhisirii, adică putem aluneca ușor din rugăciune în meditație asupra anumitor probleme dogmatice sau de orice fel ce ține de teologie. În Sfînta Tradiție, parcă și Părintele Cleopa tratează acest aspect al ispitelor subtile care intervin între noi și Dumnezeu cînd vrem să ne rugăm. Eu unul cred că nu ai citit suficient din Filocalie ca să vezi răspunsul Sfinților la probleme de acest gen. Citat:
Citat:
De remarcat că există mai multe sensuri ale cuvîntului "lume". Tu înțelegi lumea ca natură, fenomene, totul-înconjurător, în Biblie lumea înseamnă pe de o parte răul infiltrat în creație, iar pe de altă parte oamenii. Pe de o parte trebuie să urîm răul, pe de alta trebuie să iubim necondiționat creaturile Domnului. Citat:
"A intelege budismul nu inseamna negarea crestinismului." Corect. A înțelege budismul e una, pe cînd a încerca sincretisme budisto-creștine este cu totul altceva.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Budism - Ce este Vacuitatea | florin.oltean75 | Alte Religii | 178 | 01.07.2016 21:08:39 |
Budism tantric - Vajrayana | florin.oltean75 | Alte Religii | 50 | 28.03.2015 11:50:49 |
Budism-Despre cauzalitate | florin.oltean75 | Alte Religii | 42 | 25.08.2012 22:22:25 |
Budism - Natura Mintii | florin.oltean75 | Alte Religii | 29 | 16.08.2012 08:54:01 |
Budism - Lamrim | florin.oltean75 | Alte Religii | 4 | 06.12.2011 12:40:18 |
|