Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 05.09.2012, 16:29:09
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Intreb si nu retoric:
ESTE Hristos Iisus Dumnezeu Adevarat si OM Adevarat?
Daca "intru EL si pentru EL au fost facute TOATE cele din Cer si cele de pe pamant" de ce sa nu ascultam de EL si sa urmam EVANGHELIA, voia LUI, Sfintele Taine? De ce sa nu ascultam de Biserica, de Sfintii Parinti?
In postare am scris sa nu ascultam de El?
Sa nu urmam Evanghelia?
Sa nu facem voia Lui?


Care este esenta legii Eugen? "cine iubește pe alții a împlinit Legea"


Citat:
Daca Hristos este "CALEA, ADEVARUL SI VIATA" de ce sa mai privim si "in alta parte" daca avem congnitia ADEVARULUI (Iisus Hristos)?
Pentru a intelege rational care este natura ultima a Persoanei.


Citat:
Nu amestecati crestinismul ortodox cu alte invataturi! Nu putem urma doi invatori ce invata sensuri existentiale diferite, precum nici nu putem sluji la 2 stapani.
Doamne ajuta.
Ce sens existential "diferit" de cel al crestinismului am prezentat in postare?
__________________

Reply With Quote
  #2  
Vechi 05.09.2012, 18:27:47
eliza-georgiana eliza-georgiana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.08.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 444
Unhappy

diferenta o faci chiar tu, prin completarea la rubrica nr.3 prin cuvintele "alta confesiune"!!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 05.09.2012, 19:47:31
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Initial, am specificat "ortodox".

Mi s-a reprosat ca sunt lup deghizat in oaie, avand in vedere expunerile "neortodoxe".

Intelegand ca o prezentare care nu cadreaza (aparent) cu invataturile ortodoxe vexeaza cititorul cand citeste "ortodox" la confesiune, am ales "alta confesiune" din cele patru posibile si am specificat la interese: crestin sincretic.

Aceasta ca sa fiu "clasificat" intr-o categorie - si recunoscut pe baza de conventie si eticheta.


In conceptia mea, este mai putin important cum te intitulezi, ci cum gandesti si actionezi.
__________________

Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.09.2012, 13:38:42
antoradoi's Avatar
antoradoi antoradoi is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 146
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Initial, am specificat "ortodox".

Mi s-a reprosat ca sunt lup deghizat in oaie, avand in vedere expunerile "neortodoxe".

Intelegand ca o prezentare care nu cadreaza (aparent) cu invataturile ortodoxe vexeaza cititorul cand citeste "ortodox" la confesiune, am ales "alta confesiune" din cele patru posibile si am specificat la interese: crestin sincretic.

Aceasta ca sa fiu "clasificat" intr-o categorie - si recunoscut pe baza de conventie si eticheta.


In conceptia mea, este mai putin important cum te intitulezi, ci cum gandesti si actionezi.
Ti-ai gasit unde sa opinezi! Astora de pe Cr Ort nu le pasa de GINDIREA ta,ci doar sa fii un bou care le asculta cretinismele lor asa-zis ortodoxe..N-am mai intrat de-o vesnicie,pe aici,tocmai pt ca ma scot din uz,cu "evlaviile"lor exacerbate..eu nici macar nu mai aveam dreptul sa postez ceva sau sa comment..asa ca m-am inscris cu un alt nick,dar m-au dibuit,si daca vb ,o fac precum Moise in desert...urmareste :ivanacristescu.wordpress.com,si ivanacristescu pe blogul CR Ort,precum si drumulevanghelic.blogspot.com
O Sfinta Zi ,cu bucurie!
Ivana-Antoaneta
Reply With Quote
  #5  
Vechi 08.09.2012, 20:30:42
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoradoi Vezi mesajul
Ti-ai gasit unde sa opinezi! Astora de pe Cr Ort nu le pasa de GINDIREA ta,ci doar sa fii un bou care le asculta cretinismele lor asa-zis ortodoxe..N-am mai intrat de-o vesnicie,pe aici,tocmai pt ca ma scot din uz,cu "evlaviile"lor exacerbate..eu nici macar nu mai aveam dreptul sa postez ceva sau sa comment..asa ca m-am inscris cu un alt nick,dar m-au dibuit,si daca vb ,o fac precum Moise in desert...urmareste :ivanacristescu.wordpress.com,si ivanacristescu pe blogul CR Ort,precum si drumulevanghelic.blogspot.com
O Sfinta Zi ,cu bucurie!
Ivana-Antoaneta
Imi pare rau, dar nu pot fi de acord cu epitetele specificate. Limbajul violent arde - nu construieste, limbajul violent este asemeni unei agresari fizice.

Doar sfintii il pot folosi corectiv/constructiv (fara sa pacatuiasca), pentru ca pot anticipa precis efectele pozitive ale actiunii lor, intentiile fiind complet pure (dragostea de semeni, fara niciun strop de iubire-de-sine).

Toti suntem un Trup. Daca o parte doare, tot Trupul sufera.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 08.09.2012 at 20:44:27.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 05.09.2012, 20:42:22
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Ce sens existential "diferit" de cel al crestinismului am prezentat in postare?
Simplu.
Daca filosofia lor este valida, lucratoare, mantuitoare, Hristos este inutil.

Daca nu este asa, atunci filosofia lor este inutila.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 09.09.2012, 08:58:01
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul

Simplu.

Daca filosofia lor este valida, lucratoare, mantuitoare, Hristos este inutil.

Daca nu este asa, atunci filosofia lor este inutila.

Buna Alin,

Daca ai cunoaste mai mult din ceea ce inseamna cu adevarat budismul (fara sa-ti alimentezi cunoasterea din surse "contaminate") vei ajunge sa realizezi ca cele doua religii sunt complementare si au, de asemenea, spatii largi in care se suprapun.


Problema fundamentala a crestinismului este urmatoarea:

Jertfa Lui Iisus nu este suficienta in sine mantuirii omului.

Daca ar fi fost suficienta aceasta realitate patrunsa de dureri atroce nu ar mai fi avut cauze sa se manifeste.

Doar a crede in jertfa Lui Iisus nu este suficient pentru mantuire.

Jertfa Lui Iisus nu are puterea sa ridice pacatele niciunui singur om daca acesta nu actioneaza la randul sau.


Problema este ca omul trebuie sa faca ceva pentru a potenta jertfa cristica.

Acest ceva trebuie mai intai bine inteles si actionat in concordanta cu spiritul invataturii.

Este esential ca jertfa cristica si efortul personal sa interactioneze mutual.

Nici jertfa nu este suficienta singura, nici efortul personal nu este suficient.

Mantuirea presupune conlucrarea ambelor "puteri lucratoare".

Doar cand omul se uneste desavarsit cu Iisus, nu mai este nevoie de efort voluntar din partea acestuia.

Budismul detaileaza rational acest "ceva" - ce trebuie facut din partea persoanei - si clarifica 'stiintific' experientele psihologice.

Puterea mantuitoare a jetfei Lui Iisus este inteleasa integral si eliberata in continuumul persoanei doar atunci cand persoana are intelegerea profunda care vine din practicarea virtutilor ("urmarea Lui Hristos").
__________________


Last edited by florin.oltean75; 09.09.2012 at 10:58:12.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 09.09.2012, 13:15:21
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Salut Florine,

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Doar cand omul se uneste desavarsit cu Iisus, nu mai este nevoie de efort voluntar din partea acestuia.

Budismul detaileaza rational acest "ceva" - ce trebuie facut din partea persoanei - si clarifica 'stiintific' experientele psihologice.
De cînd Îl mărturisește budismul pe Hristos? Și ce îi lipsește creștinismului pentru a-i arăta omului calea corectă către Dumnezeu (spuneai că aceste două religii sînt complementare)?

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Puterea mantuitoare a jetfei Lui Iisus este inteleasa integral si eliberata in continuumul persoanei doar atunci cand persoana are intelegerea profunda care vine din practicarea virtutilor ("urmarea Lui Hristos").
Urmarea Lui Hristos presupune întîi credința în Hristos ca Fiul Lui Dumnezeu-Tatăl, Om deplin și Dumnezeu adevărat. Practicarea unor virtuți fără această credință înseamnă lucrarea faptelor fără credință (credința creștină, nu orice credință), combătută de Apostolul Pavel după cum bine știi.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 10.09.2012, 22:49:09
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Salut Florine,
De cînd Îl mărturisește budismul pe Hristos?
Și ce îi lipsește creștinismului pentru a-i arăta omului calea corectă către Dumnezeu
(spuneai că aceste două religii sînt complementare)?
Budismul mahaiana il marturiseste pe Hristos prin propovaduirea dragostei pentru toate fapturile, fara deosebire: fie prieteni, dusmani, animale, ingeri sau demoni.

Nu oricine-Mi zice: Doamne Doamne (Iisus Dumnezeu) va intra in Imparatia cerurilor, ci cel ce face voia Tatalui Meu care este in ceruri."

Budismul este pentru cei cu un profil psihologic care inseteaza dupa rationalitatea simtirii si simtire prin ratiune.

Multi nu simt aceasta nevoie, fie pentru ca deja sunt induhovniciti, fie ca resping instinctiv efortul introspectiv, fie ca argumentele simple, axiomatice le sunt suficiente si nu pot intrezari paradigme mai profunde.

Budismul are in plus fata de crestinism, doar din punct de vedere formal, explicatii psihologice precise la modul in care trebuie corectate miscarile mintii.

De exemplu, Sfintii Parinti spun ca nu este buna imaginatia in rugaciune - dar totusi sa-ti "imaginezi" cand te rogi ca esti in prezenta Lui Dumnezeu si ca te asculta. Dumnezeu este imaginat fara forma. Intradevar nu este o imaginatie grosiera (cu forme nascocite detaliate) dar este totusi o imaginatie subtila, creata - activata prin efort propriu, voluntar.
Se pune intrebarea, cat de subtila trebuie sa fie imaginatia pentru ca rugaciunea sa fie curata?

Daca imaginatia este suprimata complet, nu mai poate fi activat mental nici macar conceptul de pacatos - pentru ca si acesta depinde de procese psihice de evaluare a unor actiuni in raport cu norme etice. Crestinismul nu ofera un raspuns rational la aceasta intrebare. Tatonarea caii este empirica (in raport cu principii psihologice obiective), bazandu-se exclusiv pe rationamente de ordin dogmatic.

Budismul este complementar crestinismului prin mai multe repere, unele specificate mai jos:
- invata cum sa te rogi fiind complet fara imaginatie;
- invata cum sa te folosesti corect de imaginatie;
- invata cum sa schimbi sinele cu ceilalti - aceasta invatura nu este explicata in crestinism dar este formulata sub forma de porunca (metoda crestina se rezuma la urmarea exemplului divin);
- cum poti sa-L vezi pe Dumnezeu prin 'perdeaua lumii', cum orice fenomen oricat de marunt ar fi, oricat de potrivnic sau util ar fi iL 'dezvaluie pe Dumnezeu. In crestinism ochii se intorc de la imaginile lumii, se feresc de lume, in budism 'lumea' iL descopera pe Dumnezeu, in fiecare aspect al ei.

Crestinismul este complementar budismului pentru ca invata virtutile prin ochii Lui Dumnezeu:
- invata smerenia prin intelegerea smereniei Lui Dumnezeu;
- invata iubirea prin intelegerea iubirii Lui Dumnezeu.

Citat:
Urmarea Lui Hristos presupune întîi credința în Hristos ca Fiul Lui Dumnezeu-Tatăl, Om deplin și Dumnezeu adevărat. Practicarea unor virtuți fără această credință înseamnă lucrarea faptelor fără credință (credința creștină, nu orice credință), combătută de Apostolul Pavel după cum bine știi.
Apostolul Pavel are perfecta dreptate.

Daca cel ce aspira la mantuire nu crede ca Iisus este Dumnezeu, nu poate patrunde esenta virtutilor dumnezeiesti si ramane gol, fara focul nematerial al iubirii. Dragostea dumnezeiasca poate fi inteleasa doar din perspectiva smereniei dumnezeiesti. Deci, practicarea unor virtuți fără credința ca cel jertfit din dragoste este Dumnezeu Insusi - înseamnă ca faptele sunt lucrate fără credință, deci fara rodirea intelegerii si dragostei abisale.

A intelege budismul nu inseamna negarea crestinismului.
A intelege matematica nu inseamna negarea Lui Hristos.
Aceasta incerc sa fac sa se inteleaga, prin aceste postari.

Un mare avantaj al budismului este acela ca ajuta la intelegerea Lui Dumnezeu dincolo de ipostas ...si prin ipostas.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 10.09.2012 at 23:00:18.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 11.09.2012, 11:59:59
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Salut Florine,

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Budismul mahaiana il marturiseste pe Hristos prin propovaduirea dragostei pentru toate fapturile, fara deosebire: fie prieteni, dusmani, animale, ingeri sau demoni.

Nu oricine-Mi zice: Doamne Doamne (Iisus Dumnezeu) va intra in Imparatia cerurilor, ci cel ce face voia Tatalui Meu care este in ceruri."
Acest citat ne învață că pe lîngă rugăciune trebuie să lucrăm faptele dragostei, făcînd astfel voia Tatălui. Simpla rugăciune cu cuvîntul, cu buzele, nu este de ajuns.

Problema este că singurul mijlocitor între Dumnezeu-Tatăl și oameni este Omul Iisus Hristos. El este Rațiunea tuturor lucrurilor, fără ajutorul Lui nu putem face nimic, cu atît mai mult nu putem accede la despătimire sau la mîntuire. Deci explică-mi te rog, unde în teologia budistă mahaiana scrie că Hristos este Fiul Lui Dumnezeu Unul-născut, unde scrie de Jertfa Lui răscumpărătoare, unde este dată măcar o trimitere la Sfintele Scripturi creștine?

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Budismul este pentru cei cu un profil psihologic care inseteaza dupa rationalitatea simtirii si simtire prin ratiune.

Multi nu simt aceasta nevoie, fie pentru ca deja sunt induhovniciti, fie ca resping instinctiv efortul introspectiv, fie ca argumentele simple, axiomatice le sunt suficiente si nu pot intrezari paradigme mai profunde.

Budismul are in plus fata de crestinism, doar din punct de vedere formal, explicatii psihologice precise la modul in care trebuie corectate miscarile mintii.

De exemplu, Sfintii Parinti spun ca nu este buna imaginatia in rugaciune - dar totusi sa-ti "imaginezi" cand te rogi ca esti in prezenta Lui Dumnezeu si ca te asculta. Dumnezeu este imaginat fara forma. Intradevar nu este o imaginatie grosiera (cu forme nascocite detaliate) dar este totusi o imaginatie subtila, creata - activata prin efort propriu, voluntar.
Se pune intrebarea, cat de subtila trebuie sa fie imaginatia pentru ca rugaciunea sa fie curata?
Eu am senzația că tu confunzi imaginația cu credința însăși. În rugăciune nu trebuie să ne imagimăm cum este Dumnezeu, cum arată Iisus Hristos sau lucruri de felul acesta. Imaginația este periculoasă deoarece lăsată liberă poate duce la gînduri de hulă care pe mulți părinți îmbunătățiți i-au surpat aruncîndu-i în deznădejde, ei neștiind cum să le stea împotrivă. Intervine aici rolul icoanelor care ne dă o idee schițată (numai la ortodocși) asupra înfățișării Domnului Hristos, a Sfinților, a Îngerilor, chiar și despre anumite evenimente importante.

Noi trebuie să avem credința că Dumnezeu există, că este în Treime de o Ființă, că Iisus Hristos este Cel ce S-a jertfit pentru noi șamd. În rugăciune însă există ispita teologhisirii, adică putem aluneca ușor din rugăciune în meditație asupra anumitor probleme dogmatice sau de orice fel ce ține de teologie. În Sfînta Tradiție, parcă și Părintele Cleopa tratează acest aspect al ispitelor subtile care intervin între noi și Dumnezeu cînd vrem să ne rugăm. Eu unul cred că nu ai citit suficient din Filocalie ca să vezi răspunsul Sfinților la probleme de acest gen.

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Daca imaginatia este suprimata complet, nu mai poate fi activat mental nici macar conceptul de pacatos - pentru ca si acesta depinde de procese psihice de evaluare a unor actiuni in raport cu norme etice. Crestinismul nu ofera un raspuns rational la aceasta intrebare. Tatonarea caii este empirica (in raport cu principii psihologice obiective), bazandu-se exclusiv pe rationamente de ordin dogmatic.
Imaginația e una, credința și dogmatica e alta. Rugăciunea necesită doar credință și speranță că așa va fi. Iar cînd Îl rogi pe Domnul să te miluiască și să te mîntuiască, știe el mai bine cum fără să-ți imaginezi tu detaliile.

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Budismul este complementar crestinismului prin mai multe repere, unele specificate mai jos:
- invata cum sa te rogi fiind complet fara imaginatie;
- invata cum sa te folosesti corect de imaginatie;
- invata cum sa schimbi sinele cu ceilalti - aceasta invatura nu este explicata in crestinism dar este formulata sub forma de porunca (metoda crestina se rezuma la urmarea exemplului divin);
- cum poti sa-L vezi pe Dumnezeu prin 'perdeaua lumii', cum orice fenomen oricat de marunt ar fi, oricat de potrivnic sau util ar fi iL 'dezvaluie pe Dumnezeu. In crestinism ochii se intorc de la imaginile lumii, se feresc de lume, in budism 'lumea' iL descopera pe Dumnezeu, in fiecare aspect al ei.

Crestinismul este complementar budismului pentru ca invata virtutile prin ochii Lui Dumnezeu:
- invata smerenia prin intelegerea smereniei Lui Dumnezeu;
- invata iubirea prin intelegerea iubirii Lui Dumnezeu.
Nu am înțeles ce este a schimba sinele cu ceilalți.

De remarcat că există mai multe sensuri ale cuvîntului "lume". Tu înțelegi lumea ca natură, fenomene, totul-înconjurător, în Biblie lumea înseamnă pe de o parte răul infiltrat în creație, iar pe de altă parte oamenii. Pe de o parte trebuie să urîm răul, pe de alta trebuie să iubim necondiționat creaturile Domnului.

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Apostolul Pavel are perfecta dreptate.

Daca cel ce aspira la mantuire nu crede ca Iisus este Dumnezeu, nu poate patrunde esenta virtutilor dumnezeiesti si ramane gol, fara focul nematerial al iubirii. Dragostea dumnezeiasca poate fi inteleasa doar din perspectiva smereniei dumnezeiesti. Deci, practicarea unor virtuți fără credința ca cel jertfit din dragoste este Dumnezeu Insusi - înseamnă ca faptele sunt lucrate fără credință, deci fara rodirea intelegerii si dragostei abisale.

A intelege budismul nu inseamna negarea crestinismului.
A intelege matematica nu inseamna negarea Lui Hristos.
Aceasta incerc sa fac sa se inteleaga, prin aceste postari.

Un mare avantaj al budismului este acela ca ajuta la intelegerea Lui Dumnezeu dincolo de ipostas ...si prin ipostas.
"Daca cel ce aspira la mantuire nu crede ca Iisus este Dumnezeu, nu poate patrunde esenta virtutilor dumnezeiesti si ramane gol, fara focul nematerial al iubirii." - Păi nici o religie necreștină nu mărturisește asta. Nici măcar religia islamică. Dacă tu ai convingeri personale care invocă o astfel de credință - e cazul tău particular și nu se poate automat generaliza.

"A intelege budismul nu inseamna negarea crestinismului." Corect. A înțelege budismul e una, pe cînd a încerca sincretisme budisto-creștine este cu totul altceva.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Budism - Ce este Vacuitatea florin.oltean75 Alte Religii 178 01.07.2016 21:08:39
Budism tantric - Vajrayana florin.oltean75 Alte Religii 50 28.03.2015 11:50:49
Budism-Despre cauzalitate florin.oltean75 Alte Religii 42 25.08.2012 22:22:25
Budism - Natura Mintii florin.oltean75 Alte Religii 29 16.08.2012 08:54:01
Budism - Lamrim florin.oltean75 Alte Religii 4 06.12.2011 12:40:18