Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.02.2014, 15:42:45
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de androni Vezi mesajul
Daca i-mi permite-ti domnu senior sa vin cu un exmplu de mantra foarte eficient
mantrele eficiente sunt formate din mai multe cuvinte.
eu folosesc urmatoarea mantra:

"Doamne Dumnezeule miluestema pe mine inselaciunea inselaciunii".
este o mantra care produce o stare de iubire divina.

Ion
cel mai mic dintre cei mici.

Felicitari Domnule Ion!


“I i s u s” ESTE O MANTRA


Ce este cuvantul?

Orice denominare (numire) este o unealta a mintii (mantra).

Ce este denominarea?

Denominarea este fundamentul proceselor mentale conceptuale.

Un proces mental conceptual foloseste in mod necesar “intermediari mentali”/”procese mentale proxy”/”procese mentale agent”/”procese mentale de substitutie”.

Procesul mental conceptual se desfasoara in conjunctie cu alte procese mentale pentru producerea cognitiei, clipa de clipa.

O denominare, definita in sens clasic, este o reprezentare grafica cu sonoritate asociata.

In limbajul nostru avem LITERE cu dubla asociere 'sonora-grafica'...care compun diferite CUVINTE.

Un cuvant, ca sa fie cuvant, trebuie sa indice spre “altceva” decat este el insusi.

Putem spune ca, un cuvant clasic este o tripla asocieresonora-grafica-fenomen desemnat.

Pot fi si cuvinte cu dubla asociere, “tactil - fenomen desemnat”, fara grafie si sonoritate. Orice asociere a unui obiect/fenomen cu o amprenta senzoriala este un “cuvant”.


Cuvintele nu sunt nimic in sine

Cuvintele sunt simpli intermediari. Sunt doar semne de circulatie care indica spre “ceva”.

Cuvintele nu sunt nimic in sine. Sunt simple nelinearitati mentale produse prin stimuli - vizuali/unde sonore. Ele sunt “prescurtari/shorcut-uri” catre diferite fenomene, recunoscute in mod conventional de un grup de indivizi.

Cuvantul “m a s a” este un fenomen diferit de masa insasi.

Cuvantul “D u m n e z e u” este un fenomen diferit de ceea ce desemneaza. Este doar o amprenta senzoriala in fluxul mental.

Cuvantul “G-o-d” este un fenomen diferit de ceea ce desemneaza. Este o alta amprenta senzoriala in fluxul mental, care ar desemna ceea ce desemneaza amprenta “D-u-m-n-e-z-e-u”.

Cuvantul “D-i-o-s” este un fenomen diferit de ceea ce desemneaza. Este o alta amprenta senzoriala in fluxul mental, care ar desemna ceea ce desemneaza amprenta “G-o-d”.

Cuvantul “B-u-d-d-h-a” este un fenomen diferit de ceea ce desemneaza.

Cuvantul “I-i-s-u-s” este un fenomen diferit de ceea ce desemneaza.


Impuritatea primara a formatiilor intelectuale

In procesul de formare al limbajului, initial este nevoie de un anumita doza de efort mental pentru a produce asocierea amprentei senzoriale cu fenomenul pe care il desemneaza.

Prin consolidarea progresiva a legaturii neuronale (“proces de invatare”) - apare inerent si impresia ca amprenta este acelasi fenomen cu fenomenul pe care-l indica – asa-numitul produs secundar de izo-identitate.

Pentru ca aceasta impresie este o falsitate se spune ca este o impuritate.

Toate formele de fundamentalism (social, religios…) isi au originea in aceasta falsitate, in impuritatea de izo-identitate conceptuala.

Trezvia conceptualitatii sau constientizarea impuritatii primare a formatiilor intelectuale

Aceasta impresie de izo-identitate este un fenomen mental destul de subtil, care nu poate fi constientizat cu usurinta “in timp real". Ca amprenta este diferita de fenomenul asociat.

Obtinerea acestei capabilitati de discriminare necesita un proces suplimentar de invatare prin care fiecarei legaturi ii este asociata constientizarea disocierii celor doua identitati.

Cand devenim, in timp real, constienti de procesele de asociere si disociere conceptuale atingem un nivel superior de dezvoltare a mintii.

O vigoare deosebita, o trezvie aparte pe care cei ce nu sunt antrenati astfel, nu o poseda.

Mintea incepe sa devina constienta de procesele ei intime prin care se produce cognitia in aspect conceptual, procesul de denominare si distingerea clara a naturii fenomenelor mentale implicate in procesele de asociere.

Deci, cuvantul “I i s u s” nu este Iisus. Cuvantul este o conventie. Dar dificil de constientizat ca este un proces mental separat de ceea ce indica.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 16.02.2014 at 16:22:26.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 16.02.2014, 22:12:10
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Deci, cuvantul “I i s u s” nu este Iisus. Cuvantul este o conventie. Dar dificil de constientizat ca este un proces mental separat de ceea ce indica.
Oare?!? Eu stiu ca numele Domnului Iisus Hristos emana lumina. Ce conventie emana lumina?!?
E ciudat sa citim aceste lucruri pe un forum crestin-ortodox.
Ati putea gasi alte cuvinte decat numele Domnului, ca sa exemplificati ideile in care credeti.

Last edited by Miha-anca; 16.02.2014 at 22:14:29.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 14.03.2014, 09:21:57
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Oare?!? Eu stiu ca numele Domnului Iisus Hristos emana lumina. Ce conventie emana lumina?!?
E ciudat sa citim aceste lucruri pe un forum crestin-ortodox.

Ati putea gasi alte cuvinte decat numele Domnului, ca sa exemplificati ideile in care credeti.
Daca o singura denominare ar fi suficienta, atunci toata lumea ar trebui sa repete indefinit "I i s u s".

Daca este suficienta pronuntarea cuvantului "I i s u s" , de ce mai este necesar sa citim vietile sfintilor?

De ce in timpul slujbelor folosim si alte cuvinte decat numele Domnului?

De ce mai este necesara intelegerea virtutilor, lucrarea lor, prin parabole sau explicatii filocalice profunde?


.....pentru ca intelesul cuvantului "I i s u s" nu este atat de facila, precum pare!

Intelesul lui se arata din lucrari, iar lucrarile din intelegeri corecte ale caii.

Cand intelegem corect cuvantul "I i s u s" atunci, intradevar, nu mai avem nevoie de niciun alt cuvant - acesta fiind "regele tuturor mantrelor".

Pana atunci avem nevoie de rationamente si alte cuvinte - unelte ale mintii "mantre", ca sa fim intelegatori cand pronuntam "I i s u s".
__________________

Reply With Quote
  #4  
Vechi 14.03.2014, 12:12:35
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Sau altfel spus, o lectie de cum sa pierzi din vedere padurea din cauza copacilor.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Budism - Ce este Vacuitatea florin.oltean75 Alte Religii 178 01.07.2016 21:08:39
Budism tantric - Vajrayana florin.oltean75 Alte Religii 50 28.03.2015 11:50:49
Budism-Despre cauzalitate florin.oltean75 Alte Religii 42 25.08.2012 22:22:25
Budism - Natura Mintii florin.oltean75 Alte Religii 29 16.08.2012 08:54:01
Budism - Lamrim florin.oltean75 Alte Religii 4 06.12.2011 12:40:18