![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Din ce e alcatuita materia la nivelul cel mai de jos nu stiu nici oamenii de stiinta. Una din teorii e teoria stringurilor ( e doar o teorie, nu e acceptata ca evoutionismul), care spune ca materia e formata din vibratii. E tot o teorie din imaginatie. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Reiau articolul lui Adrian Lemeni, care e si doctor in teologie si a facut si o facultate tehnica. S-a ocupat in special de legatura dintre stiinta si ortodoxie.
http://www.crestinortodox.ro/sanatat...ism-72636.html "Creatia este specifica teologiei, pe cand evolutia este unul din termenii reprezentativi pentru mentalitatea moderna, impus de gandirea stiintifica in diferite domenii. Acest concept a devenit cheia unei adevarate paradigme. O asemenea viziune parea definitiva, armonioasa, globalizanta. Astfel aceasta teorie se acorda in anii 1970 cu teoria holistica. O prima critica a acestei teorii vine din observarea unui nou comportament, chiar daca nu exista o explicatie inscrisa in patrimoniul genetic. O alta critica vine din partea biologiei moleculare care a schimbat maniera de a vedea rolul genelor. Genomul nu mai e vazut ca un ansamblu stabilit supus schimbarii prin mutatii, ci genomul insusi este o structura variabila, dinamica. Genomul nu este constituit dintr-o succesiune secventiala de gene limitate, ci este o retea de interactii multiple. Evolutionismul a depasit granitele unei teorii stiintifice, devenind o adevarata paradigma ce integreaza o viziune asupra lumii. Se poate vorbi de adevarate implicatii religioase ale paradigmei evolutioniste ce depasesc orizontul unei revolutii stiintifice sau culturale. In contemporaneitate asistam la triumful evolutionismului, la atotputernicia lui. Conjugat cu teoria relativitatii a lui Einstein si cu pshianaliza lui Freud, evolutionismul e integrat intr-o megateorie. Civilizatia apuseana a secolului XX a dezvoltat aceasta megateorie, impunand-o la nivelul mentalitatii contemporane si extinzand-o la scara planetara. Acest text este sugestiv pentru a ne lamuri de orgoliul noii religii ce-l prezinta pe om ca supremul agent al istoriei, inlocuindu-se perspectiva biblica asupra lumii cu una ce implica o credinta intemeiata pe naturalismul evolutionist. Philip Johnson in Defeating Darwinism by Opening Minds (lucrare publicata in 1997 la Illinois) arata ca noua credinta bazata pe evolutionism urma sa devina temei nu doar al stiintei, ci si al guvernarii, legii si moralei. Urma sa fie filosofia religioasa a modernitatii. Progresele stiintifice din deceniile sapte si opt ale secolului XX au inceput sa ridice numeroase obiectii atotputernicei ideologii evolutioniste prezentate ca unica teorie stiintifica legitima. Prin rezultatele geneticii moleculare, ale embriologiei si ale altor stiinte biologice, evolutionismul era pus in dificultate. Au aparut carti stiintifice ce criticau teoria lui Darwin, printre care amintim Implicatiile evolutiei (1961) de G. A. Kerkut, profesor de fiziologie si biochimie la Unversitatea Southampton in Anglia, si Evolutia organismelor vii (1973) de Pierre Grassé, unul din marii biologi contemporani, fostul presedinte al Academiei Franceze de Stiinte. Pierre Grassé isi incheia cartea cu urmatoarele cuvinte: "Prin uzul si abuzul unor postulate ascunse, al unor indraznete si adesea neintemeiate extrapolari, s-a creat o pseudo-stiinta. Ea prinde radacini in chiar miezul biologiei, facand sa rataceasca numerosi biochimisti si biologi, ce cred in mod sincer ca acuratetea conceptelor fundamentale a fost demonstrata, ceea ce este departe de realitate". |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Continuarea citatelor.
" Pe la sfarsitul anilor 1980 o importanta fisura apare in esafodajul evolutionist. Renumitii paleontologi Niles Eldredge si Stephen Jay Gould si-au publicat noua teorie evolutionista a echilibrului punctual, care demasca lipsa formelor de tranzitie in arhiva fosilelor. Apoi tot in acei ani in geologie e reabilitata teoria catastrofelor. Darwinismul sustinea formarea uniforma a straturilor geologice, pe cand teoria catastrofelor ce prindea teren din ce in ce mai mult in lumea academica spuneau ca toate straturile s-au format prin inundatii si alte catastrofe similare. In ultimii ani Philip Johnson a devenit unul dintre principalii critici ai darwinismului. Johnson a predat dreptul 30 de ani la Universitatea Berkeley din California, fiind specialist in analizarea logicii argumentelor. Citind lucrarile apologetice ale darwinismului a sesizat magia discursurilor din aceste lucrari, bazate nu atat pe argumente stiintifice, ci pe butade retorice, insotite de amanunte de specialitate pentru impresionarea marelui public, necunoscator al detaliilor ce tin de stiintele biologice. In 1991, Johnson a tiparit cartea Darwin sub acuzatie, caracterizata de o luciditate a gandirii concretizata printr-o argumentatie temeinica, in contrast cu discursul retoric si alambicat al darwinistilor. Profesorul Johnson marturisea: "In loc sa se ia in serios problemele intelectuale si sa le riposteze, ei raspundeau de obicei prin tot felul de divagatii si un limbaj imprecis, ceea ce facea cu neputinta discutarea obiectiilor reale fata de darwinism. Este exact felul in care vorbesc oamenii ce incearca cu tot dinadinsul sa nu inteleaga un lucru". Lucrarea lui Johnson a incurajat si pe alti savanti sa publice lucrari ce evidentiaza dificultatile evolutionismului. In 1996 biochimistul Michael Behe in cartea Cutia neagra a lui Darwin arata ca recentele descoperiri din biochimie nu se impaca cu darwinismul. Fara sa faca parte din miscarea creationista stiintifica, el vorbeste de proiectarea mecanismelor biochimice interdependente, ceea ce exclude o evolutie autonoma a acestor procese. In 1997 cartea Nu intamplator! A biofizicianului Lee Spetner a dat o alta lovitura darwnismului. El s-a ocupat 30 de ani cu mutatiile genetice, aratand ca acestea niciodata nu vor duce la schimbarile transformiste interspecii pretinse de evolutionisti, evidentiind totodata limitele variatiilor genetice in cadrul aceleiasi specii. In 1998 publicarea cartii Deducerea existentei unui plan a profesorului de matematica si filosofie William Dembski, convertit la ortodoxie aduce o argumentatie solida (bazata pe legile probabilitatilor matematice) care demonstreaza ca ordinea si complexitatea lumii nu pot fi justificate prin cauze naturale. Cu toate ca evolutionismul este prezentat exclusiv ca incununare a eforturilor stiintifice de a descifra tainele lumii, este in mod fundamental o filosofie atee ce pretinde un act de credinta aprioric, un angajament efectiv fata de ideologia materialista ce vrea sa-L alunge pe Dumnezeu din orice teorie a originii si sensului cosmosului. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
:
![]() Junior Member ![]() "Dragă Eugen, Tu pari creștin, ortodox, drept, însă jignești și persiflezi Adevărul și susții elucubrațiile științificilor și-i crezi pe ei și ești sigur de ei .. deci nu faci altceva decât să-i iei de buni pe mincinoșii care s-au crezut mari, iar pe noi care ți-am demon-strat absurdul tuturor teoriilor acelora ne consideri proști și retardați și creduli și nebuni și medievali. Cu batjocura și cu ironia nu convingi pe nimeni ci te înșeli mai tare pe tine însuți și te și mulțumești cu înălțarea măririi minciunii părerii tale că tu nu știi dar lauzi părerile altora Oare nu ți-ai dat seama că și noi am făcut facultăți și suntem la curent cu tot ce susțin oamenii de ''știință''? Dacă nu m-ar fi luminat Iisus Hristos ce crezi că aș susține acum? Pe acest topic, dacă ai fi avut răbdare să citești și nu doar să te arăți știutor fiindcă-i crezi prea aușor pe alții care s-au dat mari fiindcă au născocit modele și explicații fanteziste și le-au numit știință demon-strând teoriile lor absurde cu experimente interesante însă trăgând concluzii absurde, ai fi putut avea un început de smerenie și te-ai fi îndoit mai mult de ei și de teoriile lor în loc să te îndoiești de noi și de Dumnezeu care nu minte și n-a mințit pe nimeni afară de minciunile cele frumoase care tăinuiesc tainele cele sfinte pentru ca să nu cădem în slava deșartă proprie și de la oameni sau draci. Nu ai dumneata Adevărul și nici ei, ci Calea spre Adevăr este scrisă în scripturi și imediat ce vei înceta să negi trufindu-te ți se va deschide posibilitatea cunoașterii lui Dumnezeu și Acela te va călăuzi în tot Adevărul spre bucuria priceperii Creației și a înțelepciunii ei și a Creatorului căci Bun este Domnul. Vai lor și vai tuturor celor ce-i cred pe ei și-i urmează căci toți sunt niște rătăciți rătăcitori ce-și pierd toată Viața. Scriptura și Harul vă va face liberi în Dumnezeu... căci o să vă scape de iadul oamenilor de știință vicleni și neputincioși și răi și profitori și desfrânați și hulitori și lacomi și urâcioși și pismași și cretini până la urmă." Subscriu asertiuneii tale pe care o consider pertinenta si elocventa !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 04.10.2012 at 23:10:31. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Imi pare ca ne-a prins nebunia pe toti...
Ce abrambureala! Ce zapaceala, ce de neintelegeri, cata ura, cata rautate... Dumnezeu sa ne tina cu Mare Mila Lui! AMIN+ |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca ati fi demonstrat stiintific ceva atunci nu ar mai fi fost nevoie de atitudinea aceata violenta (injurii, calomnii...) a voastra fata de mine. Daca paradigma stiintifca contemporana (teoria relativitatii, mecanica cuantica, genetica...) ar fi absurta (asa cum "demon-strati" voi) atunci voi insiva nu v-ati mai putea manifesta in acest mod "virtual", caci intreaga tehnologie contemporana (concret: dispozitive electronice, GPS...) este bazata pe paradigma stiintifica actuala... Citat:
Daca nu as intelege cele despre care vorbesc as tacea... insa studiez si incerc sa inteleg din ce in ce mai bine, ajutat de harul lui Dumnezeu spre mantuirea mea spre slava lui Dumnezeu si a Sfintei Sale Biserici... in detrimentul ignorantei, al mortii duhovnicesti... Afirmatiile mele se bazeaza pe intelegere si ofer referinte concrete: Sfantul Luca al Crimeii, Pr. Prof. Nikolaos Matsoukas, Pr. Ioan Ica Sr... si lista ar putea continua. Citat:
Cel ce cunoaste stiinta si o intelege vorbeste adecvat. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. P.S. Nu voi raspunde injuriilor cu injurii, nici calomniilor cu calomnii... "prietenii stiu de ce".
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#7
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#8
|
||||
|
||||
![]() ![]() Daca numa' la blonde iti sta "mintea"... poti face "spume". Mai sunt si alti prieteni si prietenii care au ca scop nu doar "blondele" si "spumele". OMUL a spus "voi sunteti prietenii mei"... la aceasta prietenie (duhovniceasca) m-am referit. Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu am si aratat ca este o teorie gresita, am dat dovezi stiintifice care o contrazic (atat cat m-am priceput eu). Tu nu ai comentat, nici nu ai dat vreo dovada a evolutionismului (nu e vine ta, nici nu prea ai avea ce sa dai pentru ca nu exista prea multe dovezi). Ajungem asadar la ceva caruia o sa-i dau o tenta comica, tu sustii stiinta si cunoasterea, dar eu spun ca tu sustii o teorie care nu e stiintifica, deci nestiinta. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Elemente de cosmologie traditionala
Apologetic, moral si mistic: trei moduri ale viziunii eclesiale asupra creatiei - elemente de cosmologie traditionala- "Cosmologia contemporana a bulversat atat perspectiva "clasica" (determinista si mecanicista) despre lume a modernitatii cat si reflectia teologica. In primul caz, pentru ca perspectiva "clasica" a trebuit sa treaca pe linia moarta a istoriei ideilor; in cel de-al doilea, pentru ca, inca rusinata de infrangerile suferite la inceputurile modernitatii, teologia nu stie cum sa priveasca si, deci, cum sa se foloseasca de noua cosmologie. Daca, in incercarea de fata, ma intereseaza foarte putin socul suferit de gandirea moderna sub loviturile noii viziuni despre realitate, efortul meu se va canaliza catre suferinta teologiei. Mesajul meu este ca, indiferent de gradul de perenitate al noii cosmologii (pentru ca, heracleitian vorbind, "toate curg" in stiinta timpului nostru), teologii trebuie sa considere cu seriozitate posibilitatile pe care aceasta le deschide acum pentru vehicularea mesajului evanghelic in lumea contemporana. Or, pentru a privi curajos catre principalele repere ale acestei viziuni despre realitate, teologii trebuie sa construiasca mai intai un know how. De fapt, sarcina lor este foarte simpla: nu au decat sa rememoreze caile deschise de Parintii Bisericii. Intr-o asemenea intreprindere insa, ei trebuie sa-si pastreze neadormita atentia fata de ispitele "fundamentalismului patristic" (pentru a utiliza expresia mitropolitului Ioannis Zizioulas), anume de a idolatriza, in stilul literalismului protestant, discursul Parintilor din vechime. De la Parinti nu avem astazi doar a invata citate, ci o lectie - aceea a unui mod de lucru. [...] Acest conflict, i.e. al creationismului (fundamentalism in marginea teologiei) si al evolutionismului (ateist) (fundamentalism in marginea stiintei), ramane insa din perspectiva traditiei Parintilor o falsa problema, care, e drept (si evident), scurtcircuiteaza raporturile dintre cele doua domenii ale cunoasterii. Vladimir Lossky observa va Biserica nu a avut niciodata de aparat vreo stiinta sau paradigma culturala, servindu-se mereu cu mare libertate de diversele sisteme care functionau la un moment dat. [...] O teologie traditionala nu se va multumi cu recitarea textelor Parintilor, incercand mai curand sa repete aici si acum reusita lor; aceasta cu atat mai mult cu cat pamantul culturii, bine lucrat de cosmologia contemporana, este bun. Iar pamantul bun asteapta o samanta buna. Pr. Dr. Doru Costache http://www.crestinortodox.ro/sanatat...ala-72678.html Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
![]() |
Tags |
creatie, darwin, evolutie, habotnici, maimute |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
CREATIE sau EVOLUTIE? | C.tin | Teologie si Stiinta | 550 | 30.09.2017 17:36:17 |
Teoria Big-Bang-ului il exclude pe Dumnezeu din Creatie | neica_nimeni_altul | Teologie si Stiinta | 59 | 27.11.2012 12:25:23 |
creatie sau evolutionism? | codana | Generalitati | 11 | 15.09.2010 19:10:27 |
Crezi in evolutie? | radugherasim | Teologie si Stiinta | 680 | 07.03.2010 19:25:54 |
Evolutie sau involutie? | silverstar | Generalitati | 34 | 17.02.2007 22:09:45 |
|