![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In ortodoxie nu exista mostenirea pacatului stramosesc, deci nici Preasfanta Fecioara Maria nu avea acest pacat. Doar in catolicism exista intelegerea cu transmiterea pacatului originar, poate de aceea au si adoptat dogma lor cu Imaculata Conceptie (pentru ca Fecioara Maria nu a a avut pacate poate s-au gandit ca nu ar fi putut sa aiba un pacat ca cel stramosesc). In invatatura ortodoxa se transmit doar urmarile pacatului stramosesc, inclinatia spre pacat. Nu e o problema ca multi nu stiu, si eu mi-am lamurit asta in timp. Adam pierzand harul urmasii au fost mai predispusi sa pacatuiasca, adica inclinatia spre pacat. Cam asa spune si Par. Staniloae: http://www.crestinortodox.ro/dogmati...esc-68987.html |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Recomand sa mai scotocesti prin ceea ce sti... si sa gasesti definitia orotodoxa a pacatului stramosesc (adamic) precum si urmarile sale... si abia apoi sa incerci sa intelegi "stergerea in momenul zamislirii". Conform filocaliei "stergerea" pacatului stramosesc nu este juridica ca in teologia romano-catolica si protestanta; ci este tamaduitoare... Tema de cugetat pentru cunostere (intelegere): De ce a adormit (murit) firesc Maica Domnului daca nu mai avea pacatul stramosesc? Si inca ceva, daca Maica Domnului ar fi avut deplinatatea harului indumnezeitor din momentul zamislirii de ce a mai fost necesar sa adoarma (moara) firesc ca orice om ce are firea cazuta (bolnava) a lui Adam? Si mai mult? Cum ar fost posibil sa se impartaseasca cineva de deplinatatea harului indumnezeitor intru Hristos Iisus inainte de patimile, moartea si invierea Domnului Iisus Hristos? Maica Domnului are deplinatatea harului indumnezeitor numai si numai intru Hristos Iisus. Oare nu scrie clar (Faptele Apostolilor 1,14) ca Maica Domnului Nascatoarea de Dumnezeu plina de harul Duhului Sfant, staruia in rugaciune impreuna cu Sfintii Apostoli pentru ca Hristos Iisus sa trimita deplinatatea harului Duhului Sfant in Sfata Biserica? Daca Maica Domnului ar fi avut deplinatatea harului Duhului Sfant indumnezeitor in momentul zamislisrii s-ar mai fi intamplat acestea... oare nu s-a umplut si ea de deplinatatea harului indumnezeirii la cinzecime? Oare Maica Domnului nu mai avea nevoie de impartasirea cu Sfintele Taine (adevarat trupul si sangele Mantuitorului)? Departe de ortodoxie asemnea cugetari dracesti. Maica Domnului, nascatoarea de Dumnezeu se impartaseste firesc cu adevarat cu Sfanta Euharistie: Adevarat trupul si adevarat sangele Domnului Iisus Hristos (ca atunci cand era rastignit pe cruce). Taina Intruparii este una insa ea nu exclude Sfintele Taine ale Bisericii care sunt pentru om... si nici nu le face inutile pentru Maica Domnului care este om, caci Maica Domnului este in Biserica pentru Biserica. Da ontologic personal Maica Domnului are cea mai intima si cea mai apropiata unire duhovniceasca indumnezeitoare cu Hristos Iisus si nici un om nu poate fi ca EA... dar asta nu inseamna ca EA nu are nevoie sau este aparte de Hristos Iisus si De Biserica Sa, de Sfintele Taine. (Nicidecum Maica Domnului nu s-a mantuit, indumnezeit altfel decat prin si intru Hristos Iisus in Sfanta Biserica... si nici nu putem spune ca Taina Intruparii care a fost numai si numai pentru Maica Domului, a facut inutila Taina Sfintei Euharistii). Asadar fratilor ortodocsi sa studiem adecvat scrierile parintilor filocalici ca sa intelegem ortodoxia si sa nu o amestecam cu invataturi straine de duhul ortodoxiei... Chiar nu puteti intelege diferenta intre teologia romano-catolica si protestanta pe de o parte (cu caracter juridic) si ce ortodoxa (cu caracter tamaduitor: duhovnicesc, psiho-somaitc si trupesc) pe de alta parte in ceea ce priveste: pacatul stramosesc, urmarile lui, marilogia, hristologia, soteriologia, ecleziologia... Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hrisots.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; Last edited by Eugen7; 12.10.2012 at 12:58:01. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Toti oamenii, care au un trup sunt datori cu o moarte a trupului.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Acesta afirmatie are o vadit tenta maniheista si filozofica greaca... conform careia trupul este pacatos in sine (ca materia este rea in sine), in timp ce Sfantul Pavel condamna nu trupul in sine ci poftele trupului, adica nefirescul psiho-somatic. Omul ESTE trup SI suflet... si nu din trup si din suflet. Moartea (adormirea) nu este a trupului ci moartea este a persoanei! Dumnezeu cand spune "veti muri negresit" nu se rfera doar la moartea trupului ci la moartea duhovniceasca... care evident nu este instantanee si care evindent implica moartea biologica. Sufletul dupa moarte nu exista prin sine... ci doar prin harul lui Dumnezeu. Sfintii asteapta invierea trupurilor insa aceasta asteptare a lor este activa si (con)lucratoare (insa nedeplina) cu harul Duhului Sfant... Nu intram in detalii acum. Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Prin harul lui Dumnezeu exista intreaga faptura, tot Universul; dupa moarte sufletul singur(in sine) merge la judecata particulara. Persoana este trup si suflet, dar trupul moare si sufletul exista cum vrei tu, prin har sau fara har ca oricum nu mai poate face nimic, decat in trup. Din ce spui tu se poate intelege ca judecarea sufletului nu conteaza, ca persoana oricum a murit. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Biserica se roaga pentru cei adormiti. Citat:
Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Asta am vrut sa spun. Normal ca omul e trup si suflet; fara una din ele, nu mai e om. Last edited by Miha-anca; 12.10.2012 at 21:19:59. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Este posibil ca oamenii să trăiască în abstinență o viață cu adevărat curată? Cum reușesc călugării acest lucru?De câțiva ani mă tot străduiesc să aflu un limbaj prin care să ajung la urechile celor care pun această întrebare și mă tem că nu voi reuși să-l aflu.
De ce? Pentru că majoritatea oamenilor aud cu urechile mentalității acestei lumi, interpretează prin rețeaua de sinapse impusă de cei din jur, uneori prin experiențe destul de traumatizante... Apoi, oamenii aud ce vor ei să audă, pentru că cel ce întreabă crede deja că „nu se poate!" și că cei care afirmă altfel „ascund ei ceva" (așa credea și unul din securiștii care mă „cercetau"). Și au dreptate. Da, toți cei care s-au oprit și au cunoscut în viața lor, în sufletul și în trupul lor, că Dumnezeu nu ne-a adus la viață pentru chin și plăceri efemere, ci pentru a ne împărtăși de Bucuria Lui de a fi, își ascund propria viață cu Hristos în Dumnezeu. Nu este o metaforă biblică, ci o realitate. Adică, viața creștinului viu este ascunsă chiar și pentru el în Dumnezeu, nici chiar el nu înțelege rațional cum a devenit imposibilul posibil. Nu înțelege intelectual, dar constată pe „pielea lui". Pur și simplu: zice „Doamne!", și „Doamne" vine și le face pe toate posibile. Nu în locul omului, ci în om, cu puterea omului pătrunsă, îmbrățișată, susținută de harul Lui. Tot meșteșugul omului este acela de a învăța să-și cunoască neputința și, prin asceză, să dobândească și să păstreze harul. Călugării și toți cei care duc o viață curată primesc de la Dumnezeu, în mod simțit, ceva atât de bun încât strădania de a dobândi și păstra harul (asceza) devine o bucurie, iar sărmana plăcere senzuală adusă de păcat devine jalnică și demnă de disprețuit. Abstinența nu este decât calea (la început strâmtă) prin care obținem acel Ceva pe care îl pierdem prin păcat. Despre Acest Ceva atât de bun, nu se poate povesti. Vă pot spune doar atât: Veniți și vedeți! Faceți o probă: faceți tot ce vă poruncește Domnul, respirați Răsuflarea Lui, mâncați Trupul Lui, beți Sângele Lui, ascultați cuvintele și tăcerea Lui și veți vedea. Restul sunt vorbe goale, fiori trecători și multă suferință și angoasă. Cu înțelegere și respect, Maica Siluana
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 20:09:21 |
Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 13:18:21 |
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 19:42:24 |
Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 21:30:02 |
|