![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca neoprotestantul exclude orice interventie externa intre relatia personala si semi-imaginara cu Dumnezeu. Iar daca judecatul si judecatorul e una si aceeasi persoana, vorbim clar de un caz de coruptie. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La a doua afirmatie subscriu intr-o anumita masura. Corect! Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Pe de alta parte, fara a judeca, nu pot sa nu remarc ca anumte afirmatii sunt false si trebuie cateodata ca multi dintre cei ce le fac trebuie sa le corecteze, cel putin in masura in care considera despre ei insisi ca sunt in Adevar. De exemplu: am discutat - si am pus premiza ca sa nu fiu numit sectant, ca nu se potriveste numele - si cineva a continuat sa zica ca inca sunt. Indiferent de pozitia BOR, unii trebuie sa creasca in cunoastere si chiar sa foloseasca partile din Scriptura cu folos, de genul "sa vorbeasca cu grecul greaca, si cu evreul evreeasca". Citat:
Iti recomand aici: http://orthodoxwiki.org/Evolution Citat:
Last edited by Ciprian Mustiata; 25.11.2012 at 19:06:39. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Icono ce? Cum era aia cu ' iar cu sectarii...'?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Zi-le frate!
Om bun, eu unul nu te cunosc si nu te judec. Fii absolut sigur ca am mai auzit cuvinte mult mai ofensive insa tot ce pot zice in ceea ce conta in discutie nu este ca tu, sau oricine altcineva mi-ar da nume sau nu. Insa folosirea lor schimba atitudinea unei discutii. Daca - ipotetic vornind - un catolic ar veni pe un forum protestant cu intrebarea mea, si i s-ar zice "idolatrule" sau alte nume, eu unul as fi foarte revoltat. Si asta nu are absolut nimic cu faptul ca sunt de acord cu statuile in BC. Dava mi-ar spune ca Luther nu a inteles Doctrina Catolica cu Sola Fidae si mi-ar da o sursa, trebuie sa ii dau dreptate, ca imi place sau nu. Daca insa eu zic lucruri rele de catolicism precum Inchizitia, si zic ca ea a omorat 10000000 protestanti, si el imi arata ca au murit 2000 oameni in 300 ani, trebuie sa accept asta. Imi place sau nu. Asta e tot, de ce te-ar ofensa ca Iconoclasmul e considerat ca e Islamic? Cred ca oricum crezi ca era o erezie. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar dacă ție așa ți se pare.. Citat:
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru asta este nevoie, cum ziceam, ca cel judecat sa fie asisteant de un martor impartial, pe care neoprotestantul in exclude din start, deci ramane la mana propriei judecati pacatoase, pentru ca avand in vedere caracterul vicios al pacatului (corupe inclusiv gandirea) este putin probabil sa dea rezultatele corecte. Exemplu: Zaheu neoprotestant: aude ca Hristos e in trecere prin oras, isi zice: "Ce sa ma imbulezesc eu cu prostimea, stiu ca Dumnezeu este acolo unde il chem, deci daca ma rog in camaruta mea, eventual iau nevasta si inca o sluga (ca sa implinim si cuvantul "unde sunt doi sau trei..") nu mai trebuie sa ma las calcat in picioare cu toti gura casca care binenteles ca au o evlavie doar formala altfel nu si-ar da coate ca sa-l vada sau culmea, sa-l atinga (ce idolatrie!). Si incepe rugaciunea: "Doamne, imi pare rau ca am furat si nedreptatit, dar uite, o sa dau un ban in plus la colecta de saptamana viitoare de la templu. Stiu ca tu imi asculti rugaciunea, asadar iti multumesc ca mi-a iertat pacatele. Amin" Si gata, se ridica fericit de "relatia personala" cu Dumnezeu, curatat, chipurile, de pacat si gata de treaba (murdara) in continuare. Sa mai zicem? Tanarul cel bogat (neoprotestant si el). Pana sa se confrunte efectiv cu Hristos in persoana, era f. multumit de viata lui "spirituala" combinata cu averea pe care o detinea, nu-i lipsea parca nimic. Fara doar si poate ca in felul lui si dupa normele lui avea o viata spirituala (spune-i "relatia cu Dumnezeu" daca vrei), insa era incapabil sa vada viermele viciului (dragostea de avere) care ii submina intreaga pretentie de traire spirituala. Spun unii ca de fapt intrebarea pe care i-a adresat-o totusi lui Hristos nici macar n-a fost dintr-o dorinta sincera de perfectionare ci pentru a se fuduli cu ceea ce isi inchipuia el ca realizase dpdv spiritual. Rezultatul -cand s-a confruntat cu adevarat cu un martor obiectiv - il stim: a plecat cu coada intre picioare. Vezi, de asta Sf. Scriptura spune ca pacatele trebuiesc marturisite altora - pasaj ignorant grosier de traditia neoprotestanta (macar cu asta esti de acord?). Last edited by AlinB; 26.11.2012 at 12:48:07. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Nereprezentarea pozitiei adverse se numeste "om de paie" si nu ataca cu adevarat Sola Fidae (daca asta e dorinta de a o fa ce). Legat de pozitia neoprotestanta, ce trebuie sa intelegi e ca ambele pasaje sunt la fel de "problematice" si pentru un ortodox: Zacheu a vorbit direct cu Iisus, nu a vorbit cu Petru, ca sa arate ce sa faca, sau un ucenic din linia apostolica pentru a avea a o rezolvare a ideii de pacat in care se gasea; iar pilda fiului risipitor plecand de al ideea ca e pilda, poate fi interpretata in absolut orice fel, dar bineinteles, fiul risipitor s-a dus direct la tatal lui sa isi ceara iertare, nu-i asa? In fapt orice biserica suficient de mare, este (destul de) consistenta in doctrine, in cele mai multe cazuri! A dezbate versete si pilde sub interpretarea ortodoxa, foarte probabil nu au sens intr-o interpretare protestanta, dar nu e o scuza a simplifica pozitia adversarului in a pierde toate detaliile, ce pleaca de la alte premize de cele mai multe ori, si ajungi la o concluzie complet gresita. Atentie! Acest citat e o incorecta reprezentare a ortodocsilor: Citat:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
"Doctrinele" se numesc dogme și nu prea avem ce discuta despre ele.
Interpretarea versetelor o lăsăm pe seama Sfinților Părinți. Cât despre faptul că știi că o să mori peste două minute, nasoală treabă! Ai sărit peste versetul cu "Privegheați deci că nu știți când vine...", nu? Dacă aștepți o viață să te pocăiești, s-ar putea să nu mai ai ocazia!
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" Last edited by DragosP; 26.11.2012 at 14:15:30. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dogmele sunt separate, dar doctrinele formeaza toata ortodoxia, tot baptismul. Nu cred ca este un consiliu ecumenic (ce e dogmatic in ortodoxie din cate inteleg) ce descrie Zacheu sau Pilda fiului risipitor, dar e din doctrina. Ideea de a interpreta Biblia de Sfintii Parinti e o parte dogmatica in ortodoxie, dar nu in protestantism, deci pozitiile sunt clar diferite si concluziile sunt la fel. Legat de accidentul de masina are o interpretare diferita exact ca avem doctrine diferite, ideea era sa arat ca interpretarea neoprotestanta e putin mai diferita, decat cea prezentata anterior. Sunt de acord cu versetul zis, am zis ca "nu ai solutie" e in ideea ca daca nu pui context si simplifici pozitia oponentului, pare ca pozitia nu are sens. Last edited by Ciprian Mustiata; 26.11.2012 at 14:38:13. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Care sunt fobiile voastre? | Bast-et | Intrebari utilizatori | 69 | 27.03.2017 20:23:33 |
nunta mixta | monicaelena | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 286 | 22.09.2014 09:52:40 |
problemele noastre + problemele altora = un ocean de probleme | VladCat | Spiritualitatea ortodoxa | 11 | 07.06.2012 09:49:48 |
|