![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar nu asta e problema. E aberant să ne tot plângem de sărăcie, de nedreptate sau de orice altceva dacă nu facem nimic pentru Patrie. Fără o Patrie puternică, reîntregită, independentă și liberă, sau pur și simplu fără o Patrie echitatea, dreptatea sunt doar vise. Predescu Virgil
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si cu cat faci mai mult pentru Patrie poti sa ai surpriza sa beneficiezi de mai putina echitate, dreptate...Vorbesc din experienta. Depinde de ce vrea Dumnezeu pentru tine...iti poate lua familia, iti poate lua Patria..ca sa Il cauti...sau poate sa iti daruiasca aceste directii pentru ca poti face ceva mai bun in acest sens. Si culmea e ca si atunci cand nu avem directii tot cautam una care sa ne departeze de Dumnezeu. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Idealismul, adică facultatea de a se sacrifica pentru Țara și pentru Neamul său, conferă individului măreție.
Nu existența idealismului trebuie reproșată ci lipsa lui. Nicio Țară nu poate fi puternică, civilizată și prosperă fără idealism. Dacă ne vom strădui, fiecare după puteri, să remediem situția, echitatea și dreptatea vor deveni realități. Predescu Virgil
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Ce ne împiedică să ne înfrumusețăm orașele, să ne acoperim pământul cu holde, să ne întocmim legi drepte care nu apasă săracul, să facem din Țară o gură de rai în care fiecare să trăiască mândru și cu capul sus? Nu ar fi fi frumos să poată spune copii noștri despre noi "cinste părinților noștri pentru că au fost vrednici și ne-au lăsat moștenire Țară, dreptate și prosperitate."? Mihail Gh. Bujor (Ghebu)
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#5
|
||||
|
||||
![]() ![]() PLUGUȘORUL Aho, aho, copii si frați, Stați puțin și nu mânați Și cuvântul mi-a scultați: Am plecat să colindăm Pe la case sa urăm, Plugușorul românesc Obiceiul strămoșesc. Vă urăm cum se cuvine Pentru anul care vine Holde mari Cu bobul des Și pe creste Și la șes! Câte mere în livezi Atâtea vite-n cirezi; Câta apă în izvoare Atâta lapte-n șiștare; Să ne fîe-ndestulată Casa toată! Țara toată! Ia mai mânați, măi flăcăi! Și strigați cu toții măi! Hăi, hăi, hăi! ![]()
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dumnezeu sa va ocroteasca , sa va inmulteasca si sa va binecuvanteze , caci in voi este speranta ! La multi ani cu bucurii ! ![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
La mulți ani!
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
[quote=TINERI PENTRU ROMANIA;491832]Idealismul, adică facultatea de a se sacrifica pentru Țara și pentru Neamul său, conferă individului măreție.
Nu existența idealismului trebuie reproșată ci lipsa lui. Nicio Țară nu poate fi puternică, civilizată și prosperă fără idealism. Nu am zis ca idealismul e ceva gresit...doar trebuie avut grija sa nu fim tristi/daramati cand realitatea nu se ridica la nivelul asteptat sau la idealul dorit. Sunt tot mai multe emisiuni acum ca romanii sunt negativisti, au o mentalitate gresita si de asta nu rezultate. Partial este adevarat. Si eu mi-as dori sa fiu mai optimista in general (sunt negativista datorita realitatii cu care lupt de ceva ani si vad lucrurile ca merg mai prost). Este si o parte buna a acestei realitati: sunt unii oameni care sunt mai buni, mai deosebiti... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Tomita;492007]
Citat:
Toate cele bune Tomita! Cu ajutorul lui Dumnezeu va fi bine.
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
ÎNVĂȚĂMINTELE ISTORIEI
Fără instinct de conservare omul moare. Fără afecțiune familia se destramă. Fără patriotism Națiunea decade și Patria ajunge sub stăpânire străină. O atestă viața. O atestă istoria. Grecia antică Istoria Greciei antice e istoria rivalității dintre Sparta și Atena. Aceste două orașe au pus în mișcare toată Țăra, au dat conducătorii și au stabilit direția generală de evoluție. Celelalte orașe grecești le-au fost aliate sau supuse. Sparta a fost așa cum a conceput-o Lycurg, un popor sub arme gata oricând să-și apere Patria. Guvernul, educația, legile toate au tins spre acest țel unic și au neglijat restul ca indiferent sau vătămător. O asemenea organizare socială austeră a creat un popor eroic și a dezvoltat într-o asemenea măsură patriotismul că onoarea de a muri pentru Patrie a fost cea mai mare răsplată conferită de autorități. Când un spartan învingea la Jocurile Olimpice era trimis să lupte cu dușmanul în prima linie și o astfel de cinste era invidiată de toți. Societatea ateniană s-a remarcat prin blândețe și suplețe. Principalul legislator al Atenei a fost Solon. Solon, cunoscând caracterul nestatornic al ionienilor, nu le-a impus o organizare socială strictă lăsând ușa larg deschisă pentru orice reforme. Marile libertăți acordate fiecăruia, instabilitatea aparentă a puterii, care depindea de opțiunile populației, nu au diminuat măreția Atenei. La Atena devotamentul față de Patrie și spiritul de sacrificiu au fost la fel de mari ca în Sparta. Epoca războaielor cu perșii e cea mai glorioasă din istoria Greciei. Când grecii au văzut formidabilele pregătiri de război făcute de Xerxes s-au unit, au acceptat lupta, și-au păstrat cedința în victorie și au învins. În timpul războaielor cu perșii s-au evidențiat Leonidas spartanul și Aristide atenianul. Înainte să plece la luptă, regele Leonidas și cei trei sute de soldați ai săi și-au organizat propria ceremonie funebră și au jurat în fața eforilor că vor apăra Patria cu prețul vieții. Sacrificiul pe care urmau să-l facă era, prin urmare, premeditat. Acești trei sute de soldați și regele lor știau că nu se vor mai întoarce niciodată acasă. Aristide, apreciind talentele militare ale lui Miltiade, i-a cedat comanda armatei, deși îi era rival. Aristide și-a slujit astfel Țăra și în calitate de cetățean, nu doar de soldat. Conduși de Miltiade, o mie o sută de atenieni înfrâng la Marathon, în anul 490 î.Hr., o armată de o sută zece mii de oameni. Grecii s-au distins în timpul războielor cu perșii, dar nu au învățat nimic din ce li s-a întâmplat. Pericolul care i-a amenințat ar fi trebuit să-i facă mai patrioți, mai solidari, mai uniți, mai virtuoși. Nu a fost așa. Nici nu au respins bine invadatorii că s-au și întors la vechile lor discordii, dezbinări și agitații turbulente. S-au format alianțe între provincii, în provincii alianțe între orașe, în orașe alianțe între partide. Era o confuzie, o descompunere totală. Unitatea națională nu mai exista. Și ca și când toate acestea nu ar fi fost de ajuns o altă cauză de ruină se adugă acestei fatale anarhii, imoralitatea. Caracterele slăbesc, inteligențele se degradează, filozofii propagă disprețul pentru Țară, poeții cântă vinul și mâncarea. Virtuților de odinoară le urmează o indiferență generală, un scepticism scandalos, o sete nemaipomenită de plăceri josnice. Pausanias, regele Spartei, învingătorul de la Plateea, îi cere lui Xerxes fiica de soție promițându-i în schimb predarea cetății sale. Alt rege spartan, Leotychidas, învingătorul de la Mycale, se lasă mituit. Atenianul Themistocle, învingătorul de la Salamina, se pune în slujba Regelui Regilor pentru câteva orașe din Asia. Exemplul celor trei pomeniți mai sus a fost urmat de mulți alții cu nume la fel de ilustre și chiar de către popor. Astfel învinsul de la Marathon și Salamina ajunge să domine Grecia. Cetățile care curtau străinul, care primeau aur de la el, care se supuneau ordinelor lui, locuitorii acestor cetăți care trădau din ambiție, din dorință de răzbunare, din lăcomie au împins Patria la ruină și la pierderea libertății. Persanii au fost primii dintre cei care au stăpânit Grecia antică. Au urmat macedonenii și romanii. Roma antică Primii romani preferau să fie săraci într-o Romă bogată. Cele mai de preț comori pentru ei erau Patria și libertatea. Fiindu-le mereu amenințată independența, erau permanent pe picior de război. Niciun popor nu e mai liber ca acela care acceptă să trăiască cu ce-i dă Dumnezeu, nu așteaptă nimic de la nimeni și-și întemeiază existența doar pe munca sa. În Roma antică plebeii și patricienii se confruntau constant, primii pentru noi drepturi, ceilalți pentru menținerea vechilor lor privilegii. Dar când Patria era în pericol fiecare își uita ranchiunele, pasiunile și urile și o apăra. Fiind săraci și liberi romanii posedau toate elementele eroismului. Erau patrioți și viteji. În perioada lor de ascensiune idealul social, gândirea dominantă era Patria. Educația, religia, politica tindeau spre ea și-o făceau iubită. Pentru ea, pentru apărarea ei și pentru măreția ei se făceau toate sacrificiile. Polybius, Titus-Livius, Salustius laudă disciplina militară a romanilor, vitejia lor, statornicia lor, dârzenia lor, zelul lor pentru binele general. Disciplina atât de lăudată a romanilor începea din familie și de acolo se răspândea în toate instituțiile Statului. Se știe că tații aveau drept de viață și de moarte asupra copiilor lor. Acest drept al autorității paterne, care ne pare atât de monstruos azi, a pregătit cetățeni devotați Patriei și legilor ei. Trebuie precizat că niciun istoric nu pomenește de violențe în familiile romane. Dacă educația în familie făcea rare încălcările disciplinei, Statul prin recompensele sale stimula practicarea virtuților. Onorurile publice acordate lui Cocles, lui Scaevola, lui Clelius arată preocuparea de a genera la cetățeni un zel activ pentru Patrie și de a provoca o nobilă emulație la toți aceia care puteau s-o slujească. Cu astfel de moravuri se poate spera orice. De aceea romanii nu se temeau de nimeni. Asediați de gali ei au părăsit Roma, s-au refugiat pe Capitoliu și au refuzat să se predea. După alungarea galilor Roma s-a înălțat din propriile ruine și a luptat mai bine de șaizeci de ani pentru independența sa. Ea a reușit să dejoace acțiunilor latinilor, ale samniților, ale lui Pyrrhus și să cucerească toată Italia. Ea a făcut mai mult decât atât, ea a dat exemplu de probitate, de disciplină și de curaj. Consulii au refuzat aurul străinilor spunând că nu vor să-l aibă ci să le poruncească celor care-l au. Războaiele punice au fost o serie de trei războaie grele purtate de Roma împotriva Cartaginei între 264 - 146 î.Hr.. S-au numit punice după numele de puni dat de romani cartaginezilor. După războaiele punice romanii au cucerit Egiptul, Grecia, Macedonia, Epirul, Iliriumul, Spania, Galia, Asia Mică etc.. Eufratul, Dunărea, Rinul, oceanul și deșerturile Africii deveneau hotarele Romei. Era prea mult. Triumfurile i-au orbit pe romani. Armata romană atât de eficientă a ajuns instrumentul câtorva ambițioși venali. Orașul s-a transformat întru-un focar de intrigi. Uneltirea, corupția și luptele sângeroase au luat locul libertății de opinie și mijloacelor legitime de acțiune. Domnia legii a facut loc forței tiranice. Ineresul național a trecut pe planul doi. Cei puternici sfâșiau Patria pentru a-și satisface lăcomia și ambiția. În timp ce legionarii invadau lumea, învinșii invadau Roma și, ca pentru a se răzbuna, o contaminau cu toate viciile lor. Poporul roman s-a metisat, Senatul s-a umplut de străini. Aceștor oameni veniți de departe puțin le păsa de Roma și de ce reprezenta ea. Grecii erau cei care solicitau cel mai insistent cetățenia romană și în schimbul ei aduceau moravurile, artele, ideile unui lumi în plină decadență. Ei răspândeau peste tot scepticismul, disprețul pentru sentimentele nobile și distrugeau sub influența corupătoare a doctrinelor lor iubirea profundă, respectul religios pe care romanii le aveau pentru Patria lor, pentru legile lor și pentru libertățile lor. Odată cu viciile și pentu a le susține bogății imense au ajuns în Italia. S-au creat averi colosale capabile să cumpere orice conștiință. Se facea negoț cu conștiințele. Dacă mie mi-e bine, ce mai contează restul? Sub împărați iubirea de Patrie nu se mai putea manifesta decât opunând libertatea și bunele moravuri tiraniei și depravării generale. Dar nimeni nu a făcut nimic ca să schimbe lucrurile. Bunii cetățeni se resemnaseră gemând în tăcere. Doar autorii de satire mai aruncau o privire spre trecut și-și bateau joc amar de mârșăviile care au urmat frumoaselor obiceiuri de odinioară. Nu toți împărații romani au fost scelerați sau demenți. Mulți dintre ei au fost înțelepți, drepți și buni. Din această categorie fac parte Titus, Nerva, Traian, Antoninus și Marcus Aurelius. Poporul roman fusese cândva solid ca un bloc de granit. Apoi, iubirea de Patrie, patriotismul dispărând, Națiunea s-a dezagregat și nu au mai rămas decât elementele ei componente, adică oamenii. Numele de Roma, de romani continua să apară în actele publice, dar nu mai avea corespondent în idei, nu mai răsuna în inimi. Dar cui îi păsa? Lăcomia, egoismul primau. Până și armata își pierduse coeziunea. Împăratul Constantin și-a însemnat soldații cu fierul roșu, ca pe asasini, pentru a-i împidica să dezerteze. Romanii și-au reamintit că sunt un Popor doar după ce barbarii s-au așezat definitiv în Italia și le-au luat tot ce aveau. Abia atunci au înțeles că nu poți să-ți aperi intereserle personale fără să aperi interesul național. Predescu Virgil
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ajutati o famile aflata intr-um mare necaz!! | gadescum | Umanitare | 1 | 24.01.2009 19:48:25 |
|