Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.01.2013, 23:04:55
Catalin Radu Catalin Radu is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 01.10.2011
Mesaje: 1
Implicit Nu sunt de acord biseica adevarata clamata de fiecare confesiune:(

Aud mereu la orice biserica (indiferent care este) ca ea este cea adevarata. O prostie. Asa zic catolicii, ortodocsii, martorii lui Iehova, penticostalii, babtistii, pocaitii, etc, etc. Nu exista o biserica adevarata. Am vazut ca Biblia este gresit tradusa pe alocuri, in toate confesiunile. Acum 2 mii de ani a fost Biserica lui Cristos probovaduita de apostolii care au fost martori al invierii fiului Lui Dumnezeu, care cu adevarat era prima biserica autentica. Azi confesiunile au propriile reguli crestine si chiar traditii si obiceiuri omenesti, in care se indeparteaza de Biblie care este radacina bisericii in general. Eu sunt botezat ortodox, dar sunt dezamagit de invataturile ortodoxiei care in loc sa aduca cuvantul Lui Dumnezeu in integritatea lui asa cum este scris in Sfanta Scriptura, este pur si simplu lalait si mormait in biserici in asa zis slujbe. Sa-mi fie iertat gandul, dar este un adevar. In Biblie se spune sa nu te inchini sau sa te rogi icoanelor, dar ortodocsi si catolicii tolereaza astfel de practici de idolatrie asupra unui lucru sau obiet facut de mana omului. Religia trebuie sa fie unica. Eu cred unirea confesiunilor in Biserica Unita la care doctrina crestina autentica sa fie regula si stil de viata.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.01.2013, 00:06:32
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Catalin Radu Vezi mesajul
Eu cred unirea confesiunilor in Biserica Unita
In afara de cazul in care va referiti la Biserica Greco-Catolica (Unita), inseamna ca aveti in vedere inca o bisericuta facuta de oameni.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #3  
Vechi 19.01.2013, 10:22:33
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
In afara de cazul in care va referiti la Biserica Greco-Catolica (Unita), inseamna ca aveti in vedere inca o bisericuta facuta de oameni.
Stimate dnule Mihnea Dragomir, va respect punctul de vedere si opiniile. Cosider ca unele dintre ele sunt pertinente, altele cam "prea radicale" din punct de vedere teologic in favoarea viziunii romano-catolice... mai ales ca va aflati "in vizita" pe un forum ortodox.
In acest sens sunt de parere ca stiti destul de bine cat de sensibil pentru ortodocsii romani este sibiectul uniatiei din trasilvania, modul inadecvat in care a fost "implementat".

Din fericire la nivel oficial astazi BC considera ca uniatia este inadecvata in ceea ce priveste relatiile cu BO si se recunoaste ca este unul din marile impedimente in dialogul onest.

De asemnea doresc sa subliniez faptul ca BO cosidera ca Sfanta Euharistie este cauza Bisericii, deci comuniunea euharistica asigura unitatea. In BO Biserica nu este vazuta ca o instituie, noi nu avem conceptul de "Biserica particulara si Biserica universala".

Va propun lectura afirmatiilor unuia din marii teologi ortodocsi romani contemporanicare este implicat profund si in dialogul oneste intre BOR si BC:
"Pr. Prof. Univ. Dr. Ioan Ică Jr.:
Da, este într-adevăr punctul care ne privește, într-un fel, în mod direct. Dacă Bisericile Răsăritene, Ortodoxe, sunt socotite drept Biserici particulare față de Biserica universală. Aici este într-un fel divergența sau diferendul, dezacordul dogmatic și eclesiologic între viziunea Răsăriteană despre Biserică, ortodoxă, și viziunea Occidentală, romano catolică, despre Biserică și ea poate fi exprimată, poate fi redusă la esențial în următoarea formă: Biserica Romei se consideră a fi Biserică nu doar Biserică particulară dintr-un teritoriu ci, în același timp și Biserică universală, deci Roma invocă pentru ea însăși două calificative, deci este Biserică locală a Romei și în același timp Biserică locală față de care toate celelalte Biserici (pe care noi le numim Biserici locale, iar ei le numesc Biserici particulare). Concepția ortodoxă despre Biserică este că Biserica universală există și subzistă în diversitatea Bisericilor locale. Noi nu avem această terminologie de Biserică particulară. Noi vorbim despre Biserică universală în sens de sobornicească, catolică, în sensul simbolului de credință constantinopolitan, care subzistă în diversitatea Bisericilor locale, a Patriarhiilor, a Mitropoliilor, a Bisericilor Autocefale. Noi nu avem această noțiune de Biserici particulare, pentru că noțiunea de Biserică particulară este pusă în ecuație cu noțiunea de Biserică universală, așa cum este ea înțeleasă ea de Biserica Romei. Noi nu avem aceste noțiuni în eclesia noastră de Biserică universală și particulară, ci doar de Biserică sobornicească, catolică, în sensul, încă o dată spun, nu romano-catolic, ci în sensul tradițional al Simbolului de credință din 381 și Biserică locală, deci, într-un fel, cei doi termeni teologici, cele două ecuații, deci Biserică universală și particulară, pe de o parte, care sunt tipici pentru concepția romano-catolică și celălalt tip de Biserică, sobornicească, Biserică locală, exprimă într-un fel diferența de abordare între cele două tradiții: Răsăriteană, Ortodoxă și Occidentală, cu privire la relația dintre universal și local în Biserică, este o relație cheie, într-un fel, pentru organizarea ei și figura ei instituțională și canonică."

http://theologhia.wordpress.com/2007...ina-credintei/

Concluizionand, consider pertinenta pozitia BO care este de parere ca "uniatia" este inadecvata, precum a fost si recunoasterea de catre papa in 1204 a Regatului latin de Constantinopol precum si a episcopului latin de Constantinopol.
Desigur papa a fost supus unor mari presiuni politice in 1204 (mai ales din partea venetienilor) dar a cedat... de asemnea si uniatia a fost realizata sub mari presiuni politice, dar s-a acceptat.

Astazi BO nu mai este nici sub jugul otoman si nici sub atacul nimicitor al comunismului.
Dupa cum spuneam consider ca in prezent teologii ortodocsi trebuie sa depaseasca angoasele si frustrarile trecutului si sa se angajeze in discutii oneste pe pozitii de egalitate.

Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #4  
Vechi 19.01.2013, 11:17:44
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul

Astazi BO nu mai este nici sub jugul otoman si nici sub atacul nimicitor al comunismului.
Dupa cum spuneam consider ca in prezent teologii ortodocsi trebuie sa depaseasca angoasele si frustrarile trecutului si sa se angajeze in discutii oneste pe pozitii de egalitate.

Doamne ajuta.
asa si? Ce ar trebui sa faca BO? Sa-l accepte pe Benedict ca vicar al lui Hristos? Ca papa este infailibil? Cam asta zici tu? Ei nici macar nu au o dovada ca Petru ar fi fost la Roma...afara de treditia lor
Reply With Quote
  #5  
Vechi 20.01.2013, 17:11:42
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
asa si? Ce ar trebui sa faca BO? Sa-l accepte pe Benedict ca vicar al lui Hristos? Ca papa este infailibil? Cam asta zici tu?
Nicidecum (nu insinuez asa ceva).
Ceea ce spun este in deplin acord cu:
http://theologhia.wordpress.com/2007...ina-credintei/

Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #6  
Vechi 20.01.2013, 21:18:15
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Nicidecum (nu insinuez asa ceva).
Ceea ce spun este in deplin acord cu:
http://theologhia.wordpress.com/2007...ina-credintei/

Doamne ajuta.
asadar tu esti de cord cu traditia care spune ca Petru a fost papa la Roma?
Reply With Quote
  #7  
Vechi 20.01.2013, 21:49:48
NeInocentiu's Avatar
NeInocentiu NeInocentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.02.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 302
Implicit

Cine este antihristul: http://www.youtube.com/watch?v=H0jvJzQQMXA
Fugiti din babilon !
Reply With Quote
  #8  
Vechi 21.01.2013, 10:20:08
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
asadar tu esti de cord cu traditia care spune ca Petru a fost papa la Roma?
Sunt de acord cu:
"Primul dintre episcopi este egalul confraților săi, pe când în tradiția romană episcopul Romei revendică o harismă specială, un primat în virtutea unei așa zise succesiuni petrine, care s-ar concretiza numai în persoana lui în calitate de urmaș al Romei. Aici sunt o sumă întreagă de erori care trebuie nuanțate, este faptul că în tradiția răsăriteană toți episcopii sunt urmașii apostolilor și orice episcop este urmașul lui Petru în eparhia sa și, într-un fel, orice creștin care mărturisește credința lui Petru este în descendența petrină. Prin aceasta Biserica Ortodoxă a contestat această monopolizare a harismei petrine de către un singur scaun, cel al Romei, sau de titularul său, persoana Papei. Acesta este punctul nevralgic al dialogului și al tensiunilor existate în trecut între cele două Biserici. Pentru că la noi primatul, primul în Biserică, fie că este Mitropolit sau Patriarh, este tot timpul condiționat de către Sinod. Deci, nici Sinodul fără Patriarh, deci fără primat, nici primatul fără Sinod, pe când, în tradiția Occidentală, primatul, primul dintre episcopi, episcopul Romei, este considerat într-un fel deasupra sau în afara colegiului episcopal, deci are putere de a se distanța și de a se exprima fără consensul și acordul restului colegiului episcopal. Acesta este principalul punct care a stat și la originea schismei (1054) este și o temă principală pe agenda viitoarelor reuniuni ale Comisiei Internaționale de Dialog. "
http://theologhia.wordpress.com/2007...ina-credintei/

Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #9  
Vechi 18.01.2013, 00:23:42
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.931
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Catalin Radu Vezi mesajul
Aud mereu la orice biserica (indiferent care este) ca ea este cea adevarata. O prostie. Asa zic catolicii, ortodocsii, martorii lui Iehova, penticostalii, babtistii, pocaitii, etc, etc. Nu exista o biserica adevarata. Am vazut ca Biblia este gresit tradusa pe alocuri, in toate confesiunile. Acum 2 mii de ani a fost Biserica lui Cristos probovaduita de apostolii care au fost martori al invierii fiului Lui Dumnezeu, care cu adevarat era prima biserica autentica. Azi confesiunile au propriile reguli crestine si chiar traditii si obiceiuri omenesti, in care se indeparteaza de Biblie care este radacina bisericii in general. Eu sunt botezat ortodox, dar sunt dezamagit de invataturile ortodoxiei care in loc sa aduca cuvantul Lui Dumnezeu in integritatea lui asa cum este scris in Sfanta Scriptura, este pur si simplu lalait si mormait in biserici in asa zis slujbe. Sa-mi fie iertat gandul, dar este un adevar. In Biblie se spune sa nu te inchini sau sa te rogi icoanelor, dar ortodocsi si catolicii tolereaza astfel de practici de idolatrie asupra unui lucru sau obiet facut de mana omului. Religia trebuie sa fie unica. Eu cred unirea confesiunilor in Biserica Unita la care doctrina crestina autentica sa fie regula si stil de viata.
Diferenta dintre icoana si idol in perspectiva biblica- cititi acest studiu care cred ca va va mai lumina

http://www.teologie.net/data/pdf/PP-...dol-biblie.pdf

"Scriptura Vechiului Testament interzice totuși reprezentarea lui
Dumnezeu și ne spune și de ce: „Țineți dar bine minte că în ziua aceea, când
Domnul v-a grăit din mijlocul focului, de pe muntele Horeb, n-ați văzut nici un chip.
Să nu greșiți dar și să nu vă faceți chipuri cioplite, sau închipuiri ale vreunui idol, care
să înfățișeze bărbat sau femeie, sau închipuirea vreunui dobitoc de pe pământ, sau
închipuirea vreunei păsări ce zboară sub cer, sau închipuirea vreunei jivine, ce se
târăște pe pământ, sau închipuirea vreunui pește din apă, de sub pământ; sau, privind la cer și văzând soarele, luna, stelele și toată oștirea cerului, să nu te lași amăgit ca să
te închini lor, nici să le slujești, pentru că Domnul Dumnezeul tău le-a lăsat pentru
toate popoarele de sub cer” (Deuteronom 4:15-19). Deci pentru că Dumnezeu nu
fusese văzut, evreii nu aveau voie să-L reprezinte în vreun fel, mai ales după
obiceiul păgânilor, care reprezentau divinitățile prin diferite creaturi.
Dumnezeul evreilor este Creatorul cerului și al pământului și nu poate fi
reprezentat ca o creatură. Totul este clar.

Dar oare în Noul Testament s-a
schimbat ceva? Evanghelia după Ioan (cap. 1: 18) spune „Pe Dumnezeu nimeni
nu L-a văzut vreodată” – ceea ce este adevărat, numai că Scriptura, contrar
practicii sectare, nu se oprește aici, ci spune în același verset: „Fiul cel UnulNăscut, Care este în sânul Tatălui, Acela L-a făcut cunoscut.” În aceeași Evanghelie
(Ioan 12:45) Însuși Hristos dezvăluie această învățătură spunând: „Cel ce Mă
vede pe Mine vede pe Cel ce M-a trimis pe Mine”. Deci odată cu întruparea Fiului
lui Dumnezeu care S-a făcut văzut și pipăit (cf. I Ioan 1:1-3), cel puțin unul din
Ipostasele divine poate fi reprezentat, pentru că a fost văzut, iar această
reprezentare se numește „icoană”. Înțelesul ei este total diferit de cel de „idol”
sau „chip cioplit”, iar argumentul central al posibilității redării iconice este cel
enunțat de Ioan Teologul: „În aceasta să cunoașteți duhul lui Dumnezeu : orice duh
care mărturisește că Iisus Hristos a venit în trup, este de la Dumnezeu. Și orice duh,
care nu mărturisește pe Iisus Hristos, nu este de la Dumnezeu, ci este duhul lui
antihrist, despre care ați auzit că vine și acum este chiar în lume”(I Ioan 4:2-3), iar la
sfârșitul Epistolei tot Sfântul Ioan spune: „Știm iarăși că Fiul lui Dumnezeu a
venit și ne-a dat nouă pricepere, ca să cunoaștem pe Dumnezeul cel adevărat ; și noi
suntem în Dumnezeul cel adevărat, adică întru Fiul Său Iisus Hristos. Acesta este
adevăratul Dumnezeu și viața de veci. Fiilor, păziți-vă de idoli” (I Ioan 5:21-22). De
aici se vede clar că Fiul lui Dumnezeu întrupat – Hristos: Dumnezeu și Omul poate fi pictat, iar o eventuală reprezentare a Lui nu poate fi considerată idol.
Idoli sunt zeitățile păgâne care ne abat de la credința în Dumnezeu cel
adevărat.

Iar acum să vedem ce spune Biblia despre icoană.
În primul rând dorim să înlăturăm fobia sectară față de cuvântul „icoană”,
întâlnit de mai multe ori în Sfânta Scriptură, și care înseamnă „chip”. Trebuie
să mai precizăm că pentru noțiunea generală de „imagine” limba greacă
folosește și alți termeni precum: εἶδος, σχῆμα, χαρακτήρ, τύπος, μορφή,
ἄγαλμα și chiar γραφή (folosit în I/III Regi 6:29), dar termenul εἰκών este în
mod deosebit preferat pentru a reda ideea de imagine sacră sau sacralizată,
care nu se referă la o realitate finită (deși Biblia folosește uneori acest termen și
cu referire la realități obișnuite). Vom reda două din cele mai importante texte
care folosesc acest termen, pentru a înțelege sensul lui și de ce Biserica l-a ales
anume pe acesta pentru a desemna imaginea Fiului lui Dumnezeu făcut Om.
- Facere 1:26
Și a zis Dumnezeu: "Să facem om după chipul și după asemănarea Noastră, ca să
stăpânească peștii mării, păsările cerului, animalele domestice, toate vietățile ce se
târăsc pe pământ și tot pământul!"
Καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ποιήσωμεν ἄνθρωπον κατ’ εἰκόνα (~l,c, [șelem])
ἡμετέραν καὶ καθ’ ὁμοίωσιν, καὶ ἀρχέτωσαν τῶν ἰχθύων τῆς θαλάσσης καὶ
τῶν πετεινῶν τοῦ οὐρανοῦ καὶ τῶν κτηνῶν καὶ πάσης τῆς γῆς καὶ πάντων
τῶν ἑρπετῶν τῶν ἑρπόντων ἐπὶ γῆς γῆς.
Altfel spus, noi suntem icoană a lui Dumnezeu
, iar despre sensurile și
implicațiile teologice ale acestui fapt nu-i momentul să vorbim, dar ele sunt
cele mai profunde posibile.

Coloseni 1:15
Acesta [Fiul] este chipul lui Dumnezeu celui nevăzut, mai întâi născut decât
toată făptura.
Ὅς ἐστιν εἰκὼν τοῦ Θεοῦ τοῦ ἀοράτου, πρωτότοκος πάσης κτίσεως.
Deci Fiul lui Dumnezeu, nevăzut până la întrupare, dar văzut după aceea,
este icoana lui Dumnezeu (Tatăl) Cel nevăzut. Văzându-L pe Hristos pictat îl
vedem pe Tatăl, așa cum Însuși Domnul i-a spus lui Filip, precizând că nu este
altă modalitate de a-L vedea pe Tatăl decât prin Fiul (Ioan 14:9). Atunci de
unde fobia sectară față de cuvântul icoană? Nu găsim decât două explicații:
necunoașterea sau reaua voință (eretică)!
Desigur textele biblice care conțin termenii vizați nu se limitează la cele
date de noi, dar am vrut să demonstrăm terminologic că „icoana” și „idolul /
chipul cioplit”, chiar și din perspectivă biblică, nu sunt același lucru, iar cei
care încearcă să demonstreze contrariul nu fac decât să speculeze în gol și încă
pe baza unor traduceri proaste a textelor biblice. " Ieromonah Petru Pruteanu

Va rog citit studiul , este foarte interesant, explicit si logic
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #10  
Vechi 18.01.2013, 00:50:21
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.931
Implicit

Mai revin cu un citat totusi, pentru cei care nu au rabdare sa intre pe link.

"Icoana (în înțelesul pe care-l are acum acest termen în creștinism) este ceea
ce ne duce cu gândul, credința și doxologia la Dumnezeu, iar idolul este ceea
ce se interpune (ca un zid) între noi și Dumnezeu. În acest sens, chiar și ceea ce
numim noi icoană poate fi idol, dacă ne oprim gândirea, adorarea și închinarea
la lemn, sticlă, vopsele și nu mergem mai departe, la persoana pictată. Deci, cel
puțin în anumite situații, simplul obiect nu poate fi numit simplu, idol sau
icoană, căci totul depinde de abordarea noastră asupra respectivului obiect.

Obiectele religioase care fac trimitere la Dumnezeu și Sfințenia Sa sunt sau cel
puțin ar trebui să fie "ferestre spre Dumnezeu" și „manifestări ale slavei Lui”. (Apropo, acest lucru este valabil și în cazul Sfintei Scripturi, când ne limităm la literă și nu vedem duhul. Nu
de puține ori chiar neoprotestanții idolatrizează Biblia, ne mai gândindu-se la Dumnezeu care stă în spatele ei.).


Iar cât privește necesitatea reprezentărilor sacre, vrem noi sau nu vrem,
omul, a cărui gândire este formată cu precădere din imagini, are nevoie de așa
ceva..., mai ales în anumite sau chiar în cele mai multe momente.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana mihailt Biserica Ortodoxa Romana 54 05.03.2014 22:17:15
Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică Decebal Biserica Romano-Catolica 1 18.08.2012 15:36:50
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic oana_dinisoni Biserica Romano-Catolica 34 21.04.2011 01:18:17
Imperiul Romano-Bulgar sovidiu Generalitati 3 13.12.2006 16:14:03