![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Dragă Mishule, păi tu acuma-ți ceri iertare tuturor, și chiar simți că ai greșit și se vede bine că ți-ai schimbat atitudinea și limbajul, un lucru pozitiv ai aplicat prin metanoia asta asumându-ți în public o îmbunătățire evidentă de comportament care pare umilitoare, dar eu nu te-am acuzat pe tine de nimic și nu m-am supărat dacă m-ai criticat constructiv și nu ți-am cerut ceva neaparat decât am încercat să gLumesc un pic cu tine pentru ca să-ți descrețești încruntarea și să-ți liniștești încordarea... însă rămânând la subiect pentru că asta ne frige.
Și încercând să te fac pe tine să pricepi eu băteam defapt în urechile surzilor care și-au astupat urechile să nu audă și și-au acoperit ochii să nu vadă ca nu cumva să creadă și să vină să-I vindec. Nu io, ci ''ălalaltu', celălaltu', unicool''... ști tu. Deci căutați Haremanuel să faceți în voi din fetițe și femei și fecioare și nu Haremamona&Tatulio... privindu-le de pe trotuarele vieții în timp ce pe voi înșivă să vă închipuiți purcelași pofticioși plini de basmele măririi mincinoase de sine și viclene ca loviți de cretinită acută: lăcomie zgârcită și fricoasă și necredincioasă venită dintr-o pismă prostească a întietății privilegiilor unui viitor bogat și fericit ca rod al încrederii numai în puterile proprii în contra lui Dumnezeu. (Ca pe iconițe pe sticlă să le priviți iar pe voi ca pe drăcușori cu 4 cornițe însă care arătați gLumii numa' două din ele.) Te rog să mă ierți și tu dacă iar m-am dat mare și lucios, strălucind de sănătate, înțelepciune și grozăvie... nu era decât o pură lăudăroșenie deșartă plină de înțelepră și înțelepciudă așa ca o bășină care zice una-într-una Domnului că ea n-are nicio vină. Și sărmana chiar are dreptate, ce vină poate să aibă ea? Păi ea a mâncat fasole cu 'ciolan'? Ea a asezonat porția respectivă cu ceapă spartă cu pumnul și usturoi ca egiptenii și a pudrat-o cu piper, piparcă și semințe de muștar? Ea a mâncat oare nu una ci 3-4 porții cu pită moale și caldă și apoi a udat-o cu bere sau vin roșu? Ea s-a uitat apoi pe TV la toate goliciunile sorbindu-le din ochi și învoindu-se cu toate trădările pentru banii de pe urmă? Ea s-a jmecherit și s-a puturoșit încât să se scape mereu pe sine de tot greul și de toată crucea vieții? Unii ar zice că da, ca să prindem dracool și să-i scoatem ochii... dar după ce-l prinzi pe dracool și-i scoți ochii, apoi rândul cui vine? Păi nu cu năravul meu ar fi trebuit să încep? Uite plâng cu tine la Dumnezeu ca să mi-l scoată iară... și El îl scoate mereu însă eu mă lupt cu El mai ceva ca Iacov, mai ceva ca Iuda... ca să-l mai lase. Apropo, voi știați că Dumnezeu a zis că fiul pierzării a pățit-o pentru ca să se împlinească scriptura? Hai, ia ziceți ce înțelegeți voi marii cugetători vicleni, de aici? Păi el, sărmanul Iuda, era încurcat rău la minte din pricina lăcomiei de bani și de averi intelectuale pervertite, slujind la prea mulți stăpâni, căci el a crezut că l-a vândut pe Hristos cu 30 de arginți și de aia i-a aruncat înapoi în templu strigând 'am vândut sânge nevinovat', când defapt el Îl vânduse doar cu o sărutare pe Domnul său iar cu 30 de arginți și-a vândut propriile lui servicii de a-i duce pe soldați și farisei în plină noapte și taină la locul unde obijnuia să se odihnească Domnul cu ucenicii. Deci chiar dacă Iuda s-a tulburat și s-a spânzurat de frica fariseilor și s-a rupt craca apoi cu el de s-au deșertat mațele lui împrăștiindu-se în țarina aia a blestemului... prin asta Domnul a zis că s-au împlinit scripturile, deci a dat lui bătaia pe care ar fi trebuit s-o ia poporul Israelului cel vechi așa cum era scris în scriptură că va fi dacă astfel de fapte rele vor avea, deci iată că Dumnezeu l-a răsplătit cu ceva bun pentru sincera strâmbă și greșită auto-judecată proprie chiar dacă pocăința lui a fost una smintită și chiar dacă a ajuns în iad după moarte... însă Iuda chiar dacă era un ucenic mai nebun, el Îl iubea pe Hristos iar Domnul nu l-a abandonat nici azi ci chiar în iad îl mai vizitează lucrând mereu la scurtarea timpului său sortit chinurilor și suferințelor de neînchipuit rânduite pentru că nu a primit dreapta pocăință și judecățile cele drepte ale lui Dumnezeu pentru faptele sale. Uite cum am deraiat și eu de la subiect și ca un al treilea iuda, că al doilea a fost Arie-nebunul care nu socotea că Iisus avea și haină sfântă, am ajuns în bălării, în păpuriș și prin mocirlele haremamonicelor sfaturi venite din pârga minții lui tatulio cel foodool și credool ca dracool... vreau iar să ne păcălesc și să mă amăgesc mai ceva ca dobitocool dobitoacelor, cu nume de cod: sharp-e... că cică o să scap mai ușor. Viclenia cea rea nu te scapă ci te-ngroapă de tot. Asta-i situația... (vezi e vorba și de un anumit fatalism în păcătuire, că nu e fatalismul ăla din Miorița prin care ciobănașul cel bun împacă neliniștea oiței năzdrăvane care a văzut și a auzit ce pun la cale frații, prietenii și vecinii... odată ce ajung ciobani) Last edited by vsovivivi; 06.02.2013 at 13:10:14. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
DESPRE CĂSĂTORIA
Iată ce spune Sf. Ioan Gură de Aur: ,Jar Adam a cunoscut pe Eva, femeia lui.Uită-te când s-a întâmplat asta! După călcarea poruncii, după scoaterea din rai! Atunci a luat început unirea trupească dintre Adam și Eva. înainte de călcarea poruncii duceau viață îngerească și n-a fost vorba deloc de unire trupească. Cum putea să fie vorba de așa ceva, când nu erau supuși nici nevoilor trupești?" {Omilii la Facere, omilia XVIII, III, în col. PSB, voi. 21, p. 213)„Să nu opriți datoria unul altuia, fără numai din bună înțelegere (1 Cor. 7, 5). Dar ce vrea să spună el aici? Să nu se înfrâneze femeia, zice, dacă bărbatul nu voiește, și nici bărbatul, dacă nu voiește femeia. Și pentru ce? Fiindcă din astfel de înfrânare se nasc mari rele, căci și preacurviile, și curviile, și chiar stricarea caselor de aici se trag de multe ori. Dacă având pe femeile lor și încă cúrvese, apoi cu atât mai mult vor face așa dacă sunt lipsiți de această mângâiere. Și bine a zis: Să nu opriți datoria, adică să nu vă lipsiți de datoria voastră conjugală. Cu alte cuvinte, el numește lipsă acum ceea ce mai sus a numit-o datornica dragoste, ca astfel să arate însemnătatea stăpânirii. A se înfrâna unul din doi fără voia celuilalt, aceasta este lipsă, aceasta înseamnă a opri datoria, pe când dacă este cu voia lui, nu se poate numi lipsă sau oprire de datorie. Deci trebuie a prefera buna-înțelegere înaintea tuturor, fiindcă este și mai însemnată decât toate. Și de voiești, să cercetăm acest fapt mai de aproape. Fie, de pildă, o femeie și un bărbat, și înfrânându-se femeia, fără ca bărbatul să voiască. Deci pentru ce te miri dacă el din această pricină curvește, sau dacă nu curvește, apoi este posomorât, veșnic tulburat, veșnic în luptă și pricinuind femeii mii de neajunsuri? Care este folosul postului și al înfrânării, dacă dragostea este sfâșiată? Nici unul. Câte batjocuri nu ies de aici, câte vorbe proaste și câtă luptă nu se desfășoară în asemenea împrejurări! Când într-o casă bărbatul și femeia sunt dezbinați, apoi acea casă nu se găsește mai bine decât corabia cea purtată de valurile mării, fiindcă și aici căpitanul vasului se află în neînțelegere cu cârmaciul. Pentru aceea zice: Să nu opriți datoria unul altuia, fără numai din buna înțelegere până la o vreme, ca să vă îndeletniciți în post și rugăciune - vorbind aici de rugăciunea cea cu multă sârguință. Că dacă împiedică pe cei uniți de a se ruga împreună pentru un timp, apoi a se ruga necontenit cum s-ar putea? Deci se poate ca cineva să fie și însurat cu femeie, și în același timp să fie cu băgare de samă și la rugăciune; însă asemenea rugăciune se face mai cu amănunțime prin înfrânare. Căci nu a zis simplu ca să vă rugați, ci să vă îndeletniciți cu rugăciunea, punând aceasta ca o ocupație, iar nu ca fiind vreo necurățenie. Și iarăși să vă împreunați, ca să nu ispitească pre voi Satana. Ca să nu creadă că aceasta este o legiuire din parte-i, apoi adaogă și pricina. Și care este acea pricină? Ca să nu ispitească pre voi Satana, zice. Și ca să afli că cele ale curviei nu le mrejește diavolul singur, a adăogat: pentru neînfrânarea voastră.'" {Comentariile sau Tâlcuirea Epistolei întâi către Corinteni, omilia XIX, pp. 189-190) „Pavel spune: Nu poruncesc celor necăsătoriți să îmbrățișeze fecioria; mă tem că fecioria este greu de îndeplinit. Nu poruncesc nici celor căsătoriți să aibă necontenit legături cu femeile lor. Nu vreau să fiu legiuitorul nemfrânării. Am spus: Să fiți împreună, ca să vă împiedic de a cădea într-un păcat mai mare, dar n-am avut de gând de a vă împiedica de a trăi în înfrânare chiar căsătoriți fiind. Prin urmare, Pavel n-a avut de gând să sfătuiască pe omul căsătorit să aibă necontenit legături cu femeia sa. Nu, ci neînfrânare celor desfrânați au dat o astfel de interpretare cuvintelor lui Pavel. Dar dacă vrei să cunoști gândul lui Pavel, ascultă-1: - Vreau, spune el, ca toți oameni să fie ca și mine la înfrânare (I Cor., 7, 7). - Prin unnare, dacă vrei ca toți să trăiască în înfrânare, vrei ca să nu se mai căsătorească nici unul. - Nicidecum! Nu-i împiedic deloc pe ceia care vor să se căsătorească și nici nu-i țin de rău! Doresc însă și mă rog ca toți să fie ca mine. Căsătoria însă o îngădui, pentru ca să feresc pe oameni de adulter și desfrânare." {Despre Feciorie, 34, în voi. Despre Feciorie, Apologia vieții monahale, Despre creșterea copiilor..., pp. 55-56) CĂSĂTORIA (împreunarea trupească a soților -înfrânarea la bună vreme) „Chiar dacă nunta e cinstită (Evrei 13, 4), totuși căsătoria nu reușește să scape de pângărire pe cel căsătorit, adică să nu facă să cadă în desfrânare; nu stă însă în puterea căsătoriei să facă sfinți. Asta stă în puterea fecioriei. Nu numai Moise sau numai Pavel poruncește acestea, ci și alții. Ascultă ce spune Ioil: Sfințiți postul, gătiți posturile sfinte, prăznuiți sărbătoarea ... vestiți o adunare sfântă, strângeți laolaltă pe bătrâni (Ioil 2, 15-16). Dar poate ai să mă întrebi: Unde se vorbește aici ca să nu avem legături cu femeile noastre? Ascultă ce spune profetul mai departe: Să iasă mirele din camera sa de culcare și mireasa din camera ei (Ioil 2, 16). Cuvintele lui Ioil merg mai departe decât cele a lui Moise. Dacă nu trebuie să trăiască împreună în timp de post și de rugăciune, mirele și mireasa, în care dorințele sunt puternice, în care tinerețea este în floare, în care pofta este de nestăpânit, cu atât mai mult trebuie să facă asta ceilalți, care nu au atâta nevoie de împreunare. Cel care se roagă cum se cuvine, cel care postește trebuie să arunce de la el toată pofta lumească, toată grija, toată voioșia, să-și adune gândurile din împrăștiere și să se adune în sine însuși. Așa să se apropie de Dumnezeu! Pentru asta e postul, pentru că taie toate grijile sufletului, pentru că împiedică mintea de a mai trândăvi, de a mai umbla încoace și încolo și o face să se întoarcă spre ea însăși. Această idee o strecoară cu dibăcie și Pavel, pentru a-i face pe credincioși să se abțină de la împreunare, folosindu-se de cuvinte foarte potrivite. N-a mai spus: Să nu vă lipsiți unul de altul ca să nu vă pângăriți, ci: ca să vă îndeletniciți cu postul și cu rugăciunea. Prin urinare, Pavel, prin aceste cuvinte arată că legătura trupească a unui bărbat cu femeia sa nu-1 duce la necurăție, ci-1 face să nu se mai îngrijească de cele duhovnicești. Diavolul încearcă să ne pună piedici în timpul rugăciunii chiar când luăm atât de mari măsuri de siguranță. Ce nu va reuși să facă prin înflăcărarea ochilor minții noastre, dacă ne va găsi sufletul lenevit și slăbit de dragostea noastră pentru femeie? Ca să nu pățim aceasta și ca să nu supărăm pe Dumnezeu printr-o rugăciune atât de deșartă, mai cu seamă atunci când ne sârguim să atragem asupra noastră mila lui Dumnezeu, Pavel ne poruncește să ne depărtăm de patul căsniciei în vremea rugăciunii." {Despre Feciorie, 30-31, în voi. Despre Feciorie, Apologia vieții monahale, Despre creșterea copiilor..., pp. 48-49) „Vreau, exclamă bărbatul, să propășesc în virtute; vreau să zbor în înaltul cerului; vreau ca prin stăruința mea continuă, în post și rugăciune, să-mi curăț murdăria sufletului; dar dacă femeia mea nu vrea să fie de aceeași părere cu mine, sunt silit să ajung robul desfrânării ei! Pentru ca să scape pe bărbat de a scoate astfel de exclamații de durere, Pavel spune chiar la începutul sfătuinlor sale: Bine este pentru om să nu se atingă de femeie! (I Cor., 7, 1). Pentru aceasta și ucenicii spuneau Domnului: Dacă este așa pricină omului cu femeia, nu este de folos să se însoare (Matei 19, 10). Au vorbit așa pentru că-și dădeau seama că este foarte greu să se înțeleagă soții în privința timpului hotărât postului și rugăciunii și că au să-și facă mult sânge rău din pricina acestor neînțelegeri. Pavel repetă necontenit această idee, spre a-i convinge pe corinteni: Fiecare să-și aibă femeia sa (I Cor., 7, 2). Bărbatul să-i dea femeii iubirea datorată (I Cor., 7, 3). Femeia nu este stăpână pe trupul său (I Cor., 7, 4). Să nu vă lipsiți unul pe altul (I Cor., 7, 5). Să fiți împreună mereu (I Cor., 7, 5). Last edited by tot-Laurentiu; 16.07.2016 at 13:34:50. |
|
#3
|
||||
|
||||
Last edited by tot-Laurentiu; 06.02.2017 at 04:58:15. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Amice, ai citit catehismul ortodox înainte de a pune întrebări atât de ”profunde”? Sau iarăși ne trântim de ideologia ta sectară că numai ce îți convine ție de la un sfânt e bun, iar dacă ți se expune poziția unui sfânt contrară cu ideologia ta, acel sfânt nu mai e sfânt.
Convorbiri cu pr Cleopa: 12. Cum s-ar inmultit neamul omenesc si ce soarta ar fi avut daca nu gresea Adam in rai ? ”Sfantul Maxim Marturisitorul spune ca " scopul de mai inainte al lui Dumnezeu a fost sa nu ne nastem prin legatura nuntii, din stricaciune " . Dar calcarea poruncii a facut ca oamenii sa se inmulteasca prin nunta, intrucat Adam a nesocotit legea data de Dumnezeu. Deci, toti cei ce se nasc din Adam " se zamislesc intru faradelegi " , cazand sub osanda protoparintelui. Aceasta o spune proorocul David zicand : " in pacate m-a nascut maica mea " . Deci Eva, maica noastra, a tuturor, a nascut in pacat, adica din placere. De aceea, si noi cazand sub osanda maicii noastre Eva, zicem ca ne nastem in pacate ( Filocalia, vol. II, pag. 210 ) . Unii Sfinti Parinti afirma ca, daca Adam nu ar fi gresit, neamul omenesc s-ar fi inmultit prin cuvant. In aceasta privinta spune Sfantul Vasile cel Mare : " Ce zici, omule ? Este oare vreun lucru cu neputinta la Dumnezeu ? Oare Dumnezeu, Care inmulteste neamul multor feluri de pasari fara impreunare, nu putea face acest lucru si cu neamul omenesc ?... " ( Exaimeron, Cuvantul 8 ) . Iar daca intrebi ce soarta ar fi avut Adam daca nu gresea in rai, la aceasta zic ca " Dumnezeu l-a facut pe om pentru ca sa se impartaseasca de bucuria de a fi in preajma lui Dumnezeu si de fericirea de a cunoaste, de a-L slavi pe Dumnezeu " . El este incununarea intregii zidiri, este o lume mica, cum spun Sfintii Parinti. Prin trupul sau, omul face legatura cu lumea vazuta, iar prin suflet el face legatura cu Dumnezeu. Omul a fost facut sa fie faptura aleasa a slavei dumnezeiesti. Rostul sau in rai era sa implineasca porunca lui Dumnezeu si sa lucreze prin harul Duhului Sfant la desavarsirea sa, ajungand prin participare sa fie dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu ( Invatatura de credinta Ortodoxa, pag. 71-73)”. Last edited by ovidiu b.; 19.09.2013 at 13:47:33. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Iarta-ma, sora, dar Domnul e Unul, Maica Sa Una. Cine, in istorie, a mai fost nascut din fecioara si de la Duhul Sfint?! Noi toti, de la marii tilhari, pardon personulitati, ai politicii, pina la cei mai socialmente umili dintre semeni, procream si ne nastem cu/din femi in modurile cunoscute. Chiar si referindu-te la situatia dinainte de Caderea Omului, sa spui ca oamenii s-ar fi inmultit in acelasi fel in care Domnul S-a intrupat...mie imi suna, te rog sa ma ierti, a mare greseala!
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
ideea ta are o hiba. Fecioara Maria NU a avut barbat, pe cand Eva in Eden l-a avut pe Adam.Fecioara a zamislit de la Duhul Sfant, pe cand omul...Cand Dumnezeu i-a binecuvantat pe primii oameni, dupa creatie, spus: "Creșteți și vă înmulțiți și umpleți pământul și-l supuneți...".A spus ceva de genul: "Eu va voi inmulti pe voi si ce veti naste v-a fi zamislit de la Duhul Sfant", asa cum a fost in cazul Fecioarei Maria? Eu nu am gasit asa ceva in Biblie. Nu inteleg cum poate cineva sa creada o invatatura pe care nici Hristos si nici un apostol nu a promovat-o. Nici macar Dogmatica ortodoxa nu pomeneste de asa ceva
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
ps: de folos ți-ar fi cele două capitole Sf Scriptură și Sf Tradiție: http://www.credo.ro/catehism.php Citat:
Citat:
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 21:09:21 |
| Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 14:18:21 |
| Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 20:42:24 |
| Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 22:30:02 |
|
|