Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.02.2013, 00:05:05
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Eu, dupa toata aceasta discutie, am ramas nelamurit: de ce sustin ortodocsii ca ar fi esential ca momentul Confirmarii sa fie imediat dupa Botez ?
Intrucat are legatura cu Sfanta Euharistie.
" Mirungerea este participarea personală a celui botezat la Pogorârea Duhului Sfânt. [...] în Biserica Ortodoxă mirungerea este aplicată în mod normal copiilor imediat după botez și imediat (sau la scurt timp) înainte de primirea primei Sfinte Împărtășanii de către o persoană."
http://ro.orthodoxwiki.org/Mirungere
http://ro.wikipedia.org/wiki/Mir_%28tain%C4%83%29

"Treptat practica ungerii cu Sfantul Mir s-a generalizat in Rasarit, fiind savarsita nu numai de episcopi, ci si de preot indata dupa botez, asa cum se savarseste pana astazi, iar in Apus, adica in Biserica Romano-Catolica, practica punerii mainilor (confirmatiunea), savarsita de episcop nu indata dupa botez, ci dupa un timp, intre varsta de 7-14 ani, inainte in tot cazul de prima impartasire cu Sfanta Euharistie. In cazuri extreme, Taina confirmarii poate fi savarsita si de preot."
http://www.crestinortodox.ro/botez/t...rii-69129.html

Doamne ajuta
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";

Last edited by Eugen7; 08.02.2013 at 00:13:49.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 08.02.2013, 00:45:17
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Intrucat are legatura cu Sfanta Euharistie.
Cine ? Mirungerea ? Tainele toate desigur ca au o legatura. Presupunand ca Sf Euharistie nu se poate administra fara Mirungere, intrebarea se transfera la forma: pentru ce este esential ca Sf Euharistie sa fie administrata indata dupa Botez ?

Citat:
" Mirungerea este participarea personală a celui botezat la Pogorârea Duhului Sfânt. [...] în Biserica Ortodoxă mirungerea este aplicată în mod normal copiilor imediat după botez și imediat (sau la scurt timp) înainte de primirea primei Sfinte Împărtășanii de către o persoană."
Acest citat arata ordinea in care se fac cele trei Taine in Biserica Ortodoxa. Dar nu spun nimic despre care ar fi motivul esential pentru care trebuie facute laolalta.

Citat:
"Treptat practica ungerii cu Sfantul Mir s-a generalizat in Rasarit, fiind savarsita nu numai de episcopi, ci si de preot indata dupa botez, asa cum se savarseste pana astazi, iar in Apus, adica in Biserica Romano-Catolica, practica punerii mainilor (confirmatiunea), savarsita de episcop nu indata dupa botez, ci dupa un timp, intre varsta de 7-14 ani, inainte in tot cazul de prima impartasire cu Sfanta Euharistie. In cazuri extreme, Taina confirmarii poate fi savarsita si de preot."
Ca in Rasarit s-a ajuns ca sa se faca Mirungerea imediat dupa Botez, asta stim. Ce nu inteleg, iar citatul nu ma lamureste: nu ca acest lucru se practica, ci din ce motiv se considera esential sa se practice astfel.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #3  
Vechi 08.02.2013, 07:21:23
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Nimic în afară de ce considerați voi, dragilor, nu e esențial. Nu te mai forța.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.02.2013, 09:14:16
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Ca in Rasarit s-a ajuns ca sa se faca Mirungerea imediat dupa Botez, asta stim. Ce nu inteleg, iar citatul nu ma lamureste: nu ca acest lucru se practica, ci din ce motiv se considera esential sa se practice astfel.
Multe lucruri nu cunoastem... multe nu le intelegem. De multe ori avem impresia ca stim, dar nu stim mai nimic. Ne lansam in certuri si polemici care in loc sa ne zideasca... ne darama. Ne pierdem in formalisme inutile... sau ignoram lucruri esentiale. Toate acestea le facem pentru ca noi avem impresina ca nu suntem orbi (duhovniceste)... ne mintim pe noi insine si cautam "ridicarea nostra" prin coborarea (directa sau indirecta) a celorlalti.

Sa ne rugam Domnului precum orbul Bartimeu: "Doamne vrem sa Te vedem" caci "intru lumina Ta vom vedea lumina" (Psalmi, Iacov)

Recomand colegilor romano-catolici, percum si fratilor crestin-ortodocsi cateva lucrari de mistica (autori ortodocsi), care prezinta atat mistica ortodoxa cat si cea apuseana. Sunt de parere ca trebuie sa ne cunoastem reciproc...

Iar daca dorim sa ne luam la intrecere... sa ne intrecem in hristificare, in sfintenie, in a face voia lui Dumnezeu ("care nu voieste moartea pacatosului ci sa ne intoarca si sa fie viu", care "vrea ca toti oamneii la cunostinta (cognitie, intelegere) Adevarului sa ajunga").

Mistica apuseana. Mistica si ascetica ortodoxa - Savin, Ioan Gh.
http://www.librariasophia.ro/carti-M....-so-1212.html

Cursurile de mistica: I. Teologie mistica; II. Mistica germana - Crainic, Nichifor
http://www.librariasophia.ro/carti-C...r-so-5419.html


De asemenea ii rog pe colegii romano-catolici daca au cunostita de lucrari similare provenite din mediul romano-catolic, care sa prezinte inechivoc si obiectiv atat mistica rasariteana cat si cea apunseana, sa le recomande.
Sunt de parere ca astfel vom putea intelege notiunile de baza: pacat stramosesc, har, soteriologie, antropologie, marilogie...

Sa ne ajute Dumnezeu sa facem voia LUI si nu pe a noastra...
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";

Last edited by Eugen7; 08.02.2013 at 09:16:35.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 08.02.2013, 11:34:09
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
De asemenea ii rog pe colegii romano-catolici daca au cunostita de lucrari similare provenite din mediul romano-catolic, care sa prezinte inechivoc si obiectiv atat mistica rasariteana cat si cea apunseana, sa le recomande.
Sunt de parere ca astfel vom putea intelege notiunile de baza: pacat stramosesc, har, soteriologie, antropologie, marilogie...

Sa ne ajute Dumnezeu sa facem voia LUI si nu pe a noastra...
Nu cunosc decat un autor care a scris despre mistica ortodoxa, se numeste Tomas Spidlick. Din pacate nu am reusit sa gasesc lucrarile lui pe net, insa eu am doua din cartile lui, traduse in romaneste, Izvoarele Luminii si Mari Mistici Rusi. Daca doriti vi le dau cu placere.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 08.02.2013, 12:57:23
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Nu cunosc decat un autor care a scris despre mistica ortodoxa, se numeste Tomas Spidlick.
Multumesc pentru recomandare.
Lucrarile dumnealui sunt cunoscute si apreciate atat de catre romano-catolici cat si de ortodocsi.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tom%C3%...%A0pidl%C3%ADk

Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #7  
Vechi 08.02.2013, 12:53:16
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.250
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul

Ca in Rasarit s-a ajuns ca sa se faca Mirungerea imediat dupa Botez, asta stim. Ce nu inteleg, iar citatul nu ma lamureste: nu ca acest lucru se practica, ci din ce motiv se considera esential sa se practice astfel.
În în primul mileniu în Răsărit, ca și în Apus până prin secolul VII, Botezul, Mirungerea și Euharistia erau secvențe mistagogice ale unei singure taine, Taina Bisericii.
După secolul VII latinii "au ajuns" să le separe și să le privească "în sine", dezvoltând tot felul de teorii raționaliste în jurul lor, în prima fază sub influența concepției augustiniene asupra conștiinței păcatului și a ispășirii. Concomitent cu fragmentarea inițierii creștine se răspândește practica miselor celebrate fără comunitate, fapt care trimite la alienarea conștiinței liturgice în general.

Iată ce notează teologul benedictin Ghislain Lafont în a sa "Istorie teologică a Bisericii" despre felul cum apusenii s-au înstrăinat de Tradiție prin ruperea unității sacramentale :

"Dar individualizarea practicii sacramentale ține și de alți factori. Primul ar fi ruptura treptată în cursul Evului Mediu timpuriu a procesului inițierii creștine. Această ruptură este legată de mai mulți factori; de exemplu, modelul roman pe care se întemeiază liturghia imperială insistă pe rolul episcopului în inițiere; absența acestuia, care nu poate fi la un moment dat în toate parohiile, va izola Taina Confirmării de dinamica inițierii creștine; pesimismul augustinian cu privire la osândirea oricărui nebotezat va încuraja nerespectarea , ca măsură de siguranță, a timpilor liturgici ai vechii inițieri. Avatarele controverselor privitoare la prezența reală, ca și suprimarea împărtășirii laicilor din potir va produce la separația dintre Botez și Euharistie. Ne vom găsi astfel într-un mod mult mai net decât altădată în fața a trei Taine distincte în plus față de cele care nu sunt legate de inițiere, ceea ce va conduce mai târziu la definirea unei teorii a Tainelor în general, fiecare din ele putând fi primită, în condiții definite, de orice creștin în particular. Secvența comunitate- timp liturgic-inițiere-preoție încetează de a mai fi vie și percepută ca atare" (Ghislain Lafont - O istorie teologică a Bisericii pg. 122)
http://www.librariasophia.ro/carti-O...an-so-126.html

Practica îmbisericirii pruncilor este o moștenire a eclessiei încă de la începuturile ei apostolice, și nu avem niciun fel de dovadă scrisă sau transmisă prin predanie că primii creștini ar fi operat diferențieri rituale pe criterii de vârstă... Dacă un prunc este apt ființial pentru a primi botezul, adică "îmbrăcarea cu Hristos" atunci va fi la fel de apt pentru a primi pecetea Duhului Sfânt prin Mir și unirea desăvârșită cu Hristos și Biserica Lui în Euharistie.

Întemeri scripturistice:

"Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt." (Fapte 2:38)

"Și auzind ei, s-au botezat în numele Domnului Iisus. Și punându-și Pavel mâinile peste ei, Duhul Sfânt a venit asupra lor și vorbeau în limbi și prooroceau." (Fapte 19:5,6)

Întemeieri canonice:


"Se cuvine ca cei botezați să se ungă și cu cereasca Ungere (Sfântul Mir); căci acesta, fiind sfințit prin rugăciuni și prin chemarea Sfântului Duh, sfințește și pe cei ce se ung cu el și‑i face părtași cereștii împărății a lui Hristos, dacă lenevirea vieții și răutatea faptelor nu ne vor îndepărta pe noi de ea." (Canonul 48 Laodiceea 343 e.n)

În Constituțiile Apostolilor prin Clement, text de referință pentru identitatea liturgică a Bisericii Universale, în capitolele VII și IX din cartea a doua, este prescris în mod foarte limpede atât legătura indisolubilă dintre Botez- Mirungere-Euharistie, cât și primirea acestora de către prunci. Cele două capitole recomandate sunt foarte lungi și n-am timp să le copiez.

De asemenea, în Canoanele lui Ipolit Romanul găsim mărturia ritului protocreștin a inițierii în Taina Bisericii, foarte apropiat de ritul practicat astăzi în unele Biserici Ortodoxe dintre care se evidențiază, prin acuratețea urmării Tradiției, Biserica Ortodoxă Antiohiană.

Prin urmare, tatonarea arogantă și ignorantă a lui Mihnea Dragomir (Ca in Rasarit s-a ajuns ca sa se faca Mirungerea imediat dupa Botez, asta stim...) n-are niciun temei, orideunde ai privi problema.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 08.02.2013 at 13:27:09.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana mihailt Biserica Ortodoxa Romana 54 05.03.2014 21:17:15
Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică Decebal Biserica Romano-Catolica 1 18.08.2012 14:36:50
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic oana_dinisoni Biserica Romano-Catolica 34 21.04.2011 00:18:17
Imperiul Romano-Bulgar sovidiu Generalitati 3 13.12.2006 15:14:03