![]() |
![]() |
|
#471
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asta pe de o parte. Pe de alta parte, cercetati putin ce inseamna botezul si ce inseamna spovada. La botez actioneaza Duhul Sfant, nu eu; eu sunt incredintata Domnului de catre parintii si nasii mei. La spovada sunt eu insami, fata in fata cu Isus Hristos caruia-I marturisesc pacatele mele si ma caiesc pentru ele. Eu imi fac cercetarea cugetului, eu Il rog pe Duhul Sfant sa ma lumineze sa inteleg ce e pacat si ce nu, eu marturisesc pacatele etc. Spovada si Sfanta Impartasanie sunt sacramente in care mintea, cugetul, inima mea se indreapta catre Creator si Mantuitor; este un dialog pe care-l avem cu Domnul nostru. Botezul e un sacrament in care noi suntem incredintati Domnului, iar El ne primeste. Nasii si parintii se angajeaza sa-l invete pe noul membru al Bisericii viata de credinta. Deci, daca aveti argumente ca punctele insirate de initiatorul topicului sunt erezii am putea continua. Pana acum avem 2 minciuni: cea referitoare la Neprihanita Zamislire si cea referitoare "nici un fel de spovada". Last edited by nutucutu; 07.02.2013 at 08:18:08. |
#472
|
||||
|
||||
![]()
Doamna nutucutu, eu nu intentionez sa demonstrez "erezii", eu am pus o intrebare, din moment ce am vazut ca d-voastra contestati sau puneti la indoiala practica mirungerii imediat dupa botez. Am dorit sa stiu de ce romano-catolicul considera ca e o dovada de responsabilitate sa-si boteze pruncul, sa-l introduca in sfera Duhului prin botez si o posibila dovada de iresponsabilitate sa-i sadesti pruncului capacitatea de a actualiza darurile botezului prin mirungere, imediat dupa botez. De ce n-ar fi bine ca pruncul sa-si insuseasca mirungerea in esenta ei specifica,la fel cum isi insuseste botezul? Noi nu iesim de sub incidenta canonului 48 de la Laodiceea (343d.Hr), deci domnul Mihnea Dragomir sau altii pot sa ne acuze cat vor de "inovatii", inovatie insemnand pentru dansul mirungerea imediat dupa botez, ceea ce s-a practicat dintotdeauna.
Nici macar n-am folosit cuvantul erezie pe topicul acesta. Ereziile nu le stabileste Daniel, eu sau altii, ci le semnaleaza Biserica. Prin comportament de "hiena", ma refer la atitudinea de a sari rapid, fara a digera corespunzator un raspuns. Toti am inteles la ce s-a referit Daniel cand a spus "impartasire fara nicio spovada", mai putin userii catolici. Este normal sa va aparati credinta si practica cultului din care faceti parte si la fel de firesc sa cerem si noi lamuriri suplimentare atunci cand altii ne ataca, contesta sau pun la indoiala credinta Bisericii si practica bisericeasca. Last edited by ioanna; 07.02.2013 at 08:48:05. |
#473
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Iar referitor la textul din primele posturi, am si eu o nelamurire: l-am citit in mai multe randuri si locuri, mereu m-am intrebat cine l-a scris. Pentru ca nu e semnat de nimeni. |
#474
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu am explicat data trecuta, dar daca doriti va pot arata inca odata. In multe articole o sa cititi si ca, Pentru ca Taina Mirungerii se face imediat dupa botez sunt considerate legate. Asadar cand se vorbeste de Botez de multe ori e vorba si de Mirungere, pentur ca nu se pot face separat niciodata. Tot din catehismul Bisericii Ortodoxe, la capitolul despre Mirungere: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...rii-79747.html "Pentru ca botezul cu apa inseamna curatire, iar Mirungerea inseamna sfintirea prin Sfantul Duh. Cititi aceste texte: I Ioan II, 20-27; II Corinteni I, 21-22; Fapte VII, 14-16. Botezul si Mirungerea nu pot fi despartite una de cealalta, (cititi si cartea Iesirii XXIX, 4-7). " Iar pasajul din Sfanta Scriptura care confirma ce spun si infirma afirmatia ca Biserica a procedat ca in cazul catolicilor dintotdeauna: Faptele Apostolilor, cap. 8 "15. Care, coborând, s-au rugat pentru ei, ca să primească Duhul Sfânt. 16. Căci nu Se pogorâse încă peste nici unul dintre ei, ci erau numai botezați în numele Domnului Iisus. 17. Atunci își puneau mâinile peste ei, și ei luau Duhul Sfânt. " Cum vedeti e destul de clar pasajul, acele persoane erau botezate cu Botezul Domnului Iisus. Si e singurul paaj in care botezul e separat de punerea mainilor, deci diferit de practica de la catolici, care probabil dupa Schisma a aparut, la fel ca toate celelalte. |
#475
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Last edited by ioanna; 07.02.2013 at 09:37:08. |
#476
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În Faptele Apostolilor ni se arată deasemenea o identitate oarecum între ceea ce uneori e numit botez în Duhul, iar alteori darul Duhului Sfânt. Aceste lucruri însă erau mult mai valabile în perioada bisericii primare (asta neînsemnând că nu ar putea fi valabile și azi), în Tradiția Bisericii Ortodoxe ajungându-se a se pune accent pe acel al doilea Botez, sau Botezul lacrimilor, care este unul în stare de conștiență și apelează la o transformare reală a omului, iar nu doar la una potențială, la o încreștinare reală, practică, cu roade ale Duhului Sfânt care se văd mai devreme sau mai târziu. |
#477
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Multi oameni si chiar unii credinciosi cred nu numai ca nu fac pacate multe, dar ca nu au pacate. Chiar preotul ne mai spune ca mai vin persoane la spovedanie care spun ca nu au pacate si el ii mustra. Asadar cineva poate sa se impartaseasca sa spuna ca nu are pacate prea mari, mai ales in zilele noastre unele pacate nici nu mai sunt vazute ca si pacate. In cateva ore credinciosul nu are timp efectiv sa faca pacate prea mari, in timp ce intr-o luna sau mai multe chiar si cele mici se tot aduna. De aceea niciun preot ortodox nu poate impartasi pe cineva care nu s-a spovedit daca are peste 7 ani. Cum vedeti limita de 7 ani e aceeasi si la catolici, pentru ca atunci se considera ca un copil are si discernamant. Citat:
Catolicii spun ca Sfanta Fecioara s-a nascut fara pacatul stramosesc, desi toti oamenii au urmarile acestui pacat. Singurul care S-a nascut fara acest pacat este Iisus, pentru ca S-a nascut din Duhului Sfant. Singura concluzie e ca si Fecioara S-ar fi nascut din Duhul Sfant, asa cum spune si paragraful referitor la Neprihanita Zamislire. Asadar nu sunt minciuni in acele puncte, iar despre impartasirea fara spovdanie vad ca dvs. continuati sa spuneti ca e o minciuna, desi incercati sa explicati chiar impartasirea fara spovedanie. In cazul in care cineva nu se spovedeste inainte de a primi Sfanta Impartasanie cel putin cu cateva ore inaitne se numeste impartasirea fara spovedanie. |
#478
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In Rasarit s-a continuat traditia sa se faca mirungere dupa botez, astfel ca episcopii au transmis acest drept preotilor, prin mijlocirea Mirului sfintit de ei, in Apus s-a continuat traditia sa se faca mirungerea de catre episcop (nu doar sfintirea mirului cat si savarsirea tainei), astfel ca a crescut intervalul. Episcopii faceau mirungerea dupa botez, ceea ce nu se mai putea odata cu numarul mare de crestini, deci fiecare a ales o cale, in functie de ce a considerat ca e mai important: e mai important sa o savarseasca episcopul sau e mai important ca pruncul botezat sa beneficieze de ea. Last edited by ioanna; 07.02.2013 at 10:20:18. |
#479
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#480
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Despre punctul 17...fara cuvinte... Este o inventie incalificabila. Este un neadevar faptul ca sustineti ca ne impartasim FARA NICI UN FEL DE IMPARTASANIE. Sa spunem ca nu e exprimarea cea mai potrivita. Minciuna sta in definirea acestei practici ca fiind erezie. Last edited by nutucutu; 07.02.2013 at 11:46:47. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 54 | 05.03.2014 21:17:15 |
Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică | Decebal | Biserica Romano-Catolica | 1 | 18.08.2012 14:36:50 |
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic | oana_dinisoni | Biserica Romano-Catolica | 34 | 21.04.2011 00:18:17 |
Imperiul Romano-Bulgar | sovidiu | Generalitati | 3 | 13.12.2006 15:14:03 |
|