![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Majoritar ortodoxa dupa traditia devenita cvasi-laica, a botezului.
De ce cvasi-laica? Pentru ca in general ortodoxia majoritatii se opreste undeva prin zona asta.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iar romanul ortodox, indiferent cum se manifesta la suprafata, el este credincios in inima lui. Ca este nevoie de catehizare, este adevarat. Sa remarcam totusi, ca si in lipsa acestei catehizari romanul isi indreapta gandul spre Dumnezeu in momentele grele. Expresiile: Doamne fereste! Doamne ajuta! Fereasca Sfantul! Doamne nu ma lasa! etc sunt in fapt rugaciuni scurte, pe care le auzim ca fiind folosite spontan de catre romani, in vreme ce altii il cheama invariabil pe satana ( de ex. in Scandinavia, dar nu numai). In rest este valabil ce este scris: Intrați prin poarta cea strâmtă, că largă este poarta și lată este calea care duce la pieire și mulți sunt cei care o află. Și strâmtă este poarta și îngustă este calea care duce la viață și puțini sunt care o află. Matei 7, 13-14 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
E ca si cand ai spune: "talantul ramane talant, indiferent daca il cheltui prosteste, fara nici un profit, il ingropi in pamant sau il investesti cu un profit bun".
Restul nu mai comentez ca este cel putin la fel de superficial.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Noi avem liberul arbitru si doar ne dam acceptul. Restul face Dumnezeu. Inceputul il constituie botezul, prin care primim Duhul. Spre deosebire de botez, talantul il primim cu totii si vom da socoteala ce am facut cu el, daca l-am ingropat sau l-am inmultit. Botezul, spre deosebire de talant, este o Sfanta Taina a Bisericii. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Am o cunostinta a carei nepoata din America nu vrea sa isi boteze copilul ,ca sa nu isi supere sotul asiatic Matusa ei vrea sa treaca acest copil de 3 ani la sf.Liturghie si nu are cum. Nici la psaltire nu as sfatui-o sa il treaca ,poate la acatist |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Biserica nu se roaga decat pentru cei din Biserica. Sa ne amintim ca nici catehumenii, care si-au declarat intentia de a deveni ortodocsi si se pregatesc in acest sens, nu stau la Sf. Liturghie, ci sunt poftiti afara pana cand se boteaza. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
<<Ectenia catehumenilor Prima parte a Sfintei Liturghii se încheie cu o ectenie în care rugăciunea se concentrează asupra celor care nu au primit botezul. Este vorba despre catehumeni, cei chemați să devină creștini, care au dreptul să participe la slujba numai până în acest moment. >> <<În zilele noastre mulți liturgiști au pus problema scoaterii ecteniei catehumenilor din Sfânta Liturghie argumentând prin aceea că, catehumenatul a dispărut încă din secolul al VI-lea și ca urmare această ectenie se adresează unei „categorii inexistente de asistenți”. Liturghierul prevede de altfel posibilitatea de a o lăsa afară „la nevoie” și în practică acest lucru se întâmplă des. Și totuși catehumenii nu mai sunt „o categorie inexistentă de asistenți”. Se întâmplă azi ca oameni maturi să-și asume calitatea de catehumeni în vederea botezului. Chiar mai mult, după căderea comunismului, în unele Biserici Ortodoxe (Sârba, Rusa etc) a început organizarea catehumenatului pentru cei nebotezați în perioada de ateism și care doresc să devină creștini ortodocși. În aceste condiții ectenia catehumenilor devine foarte actuală.>> Puteti citit tot articolul pe: http://www.dervent.ro/resurse/liturghia/index-D-27.html Referitor la intocmirea unui pomelnic cred ca cel mai bine e sa vorbiti cu preotul slujitor (sau daca e parintele dvs. duhovnioc e si mai bine) si sa-i spuneti pe cine doriti sa treceti in pomelnic. Asta pentru ca, asa cum o sa vedeti din cateva link-uri pe care o sa le dau mai jos, nu e chiar asa alb/negru. Stiu ca la Proscomidie se pomenesc si se scot particele doar pentru crestinii ortodcsi spovediti, fara patimi (sa nu fie betivi, sa nu fie fumatori etc.), doar pentru crestinii ortodocsi cununati in Sfanta Biserica etc. E adevarat ca respectand aceste cerinte, (si treb uie sa le respectam) cred ca mai toate pomelnicile vor fi cam goale. Putini dintre noi indeplinesc aceste cereri. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
<<79. Sfanta Liturghie se aduce numai pentru iertarea celor pomeniti, vii si morti, sau si pentru iertarea si mantuirea tuturor oamenilor ?
Sfanta Liturghie se aduce ca jertfa numai pentru cei dreptcredinciosi. In prima parte a Sfintei Liturghii pot sa stea la biserica si cei nebotezati, adica catehumenii. In cadrul Sfintei Liturghii se fac rugaciuni de obste pentru mantuirea „tuturor oamenilor " cum ne invata Sfantul Apostol Pavel. Nominal insa, la Sfanta Liturghie se pomenesc numai cei dreptcredinciosi si cei carora le ingaduie Sfintele Canoane, care nu au oprire canonica de a li se scoate miride ( Invatatura de Credinta Ortodoxa, ed. 1952, cap. 278; Pavila Bisericeasca a lui Nicodim Sachelarie ).>> http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/convorbiri4.htm <<43. Putem să-i trecem în pomelnicul de la Sfânta Liturghie pe cei sinuciși, necredincioși, necununați ? Ce putem face pentru ei ? Nu se trec în pomelnicul de la Sfânta Liturghie cei sinuciși (spânzurați, otrăviți, cei care și-au curmat viața singuri) și nici cei care trăiesc necununați sau în desfrânări. Se pot trece la acatiste, paraclise sau parastase fără Liturghie.>> http://popasduhovnicesc.ro/Links/Par_InRs.htm <<Putem trece în pomelnicul de la Sfânta Liturghie pe cei sinuciși, necredincioși, necununați? Ce putem face pentru ei? Se pot plăti pomelnice anuale? Nu se trec pe pomelnicul de la Sfânta Liturghie cei sinucisi și nici cei care trăiesc necununați sau în desfrânare. Cei vii se pot trece la acatiste și paraclise. Se poate da un pomelnic anual, dar să nu uităm să-i spunem preotului care este situația, pentru ca preotul să știe și să nu-i pomenească la Sfânta Liturghie.>> http://www.parohiamacin4.org/biserica.htm Cuviosul Paisie Aghioritul despre SFANTA LITURGHIE, IMPARTASIRE si pomenirea la PROSCOMIDIE <<Nume de catolici, de martori ai lui Iehova etc. nu este bine sa-i pomenesti la Sfanta Proscomidie. Pentru acestia nu se pot scoate miride si nici parastas nu se poate face. Pentru sanatatea si luminarea lor ne putem ruga, chiar si paraclis putem face.>> http://www.razbointrucuvant.ro/2012/...e-impartasire/ |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Oare avem cum sti anumite lucruri, chiar si despre cei din famila noastra? Mie aceasta cerinta mi se pare prea grea, ca sa o pot indeplini. Dumnezeu oricum ne vede asa cum suntem, nu trebuie sa judecam noi in locul Lui. Dar daca e sau nu ortodox, asta putem sti. Inca nu am citit linkul postat, dar il voi citi. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ca despre asta era vorba. Botezati: 85%. Credinciosi 5% (poate).
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Mărturisire de credinta impotriva Ecumenismului (!!) | colaps | Generalitati | 72 | 27.12.2015 03:21:26 |
| articol marturisire evreu | E_my | Iudaismul | 172 | 26.02.2012 12:20:47 |
| Marturisire impotriva ecumenismului pana la mucenicie | andrei_im | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 170 | 21.11.2010 21:57:23 |
| Despre spovedanie sau marturisire-mihail florin | ionut12 | Generalitati | 1 | 21.11.2010 14:59:40 |
|
|