Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.05.2013, 02:02:45
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lady Brightside Vezi mesajul
Romania tara majoritara ortodoxa
Majoritar ortodoxa dupa traditia devenita cvasi-laica, a botezului.

De ce cvasi-laica? Pentru ca in general ortodoxia majoritatii se opreste undeva prin zona asta.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 17.05.2013, 03:19:53
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Majoritar ortodoxa dupa traditia devenita cvasi-laica, a botezului.

De ce cvasi-laica? Pentru ca in general ortodoxia majoritatii se opreste undeva prin zona asta.
Botezul ramane botez, indiferent cum e perceput de cei multi.
Iar romanul ortodox, indiferent cum se manifesta la suprafata, el este credincios in inima lui.
Ca este nevoie de catehizare, este adevarat. Sa remarcam totusi, ca si in lipsa acestei catehizari romanul isi indreapta gandul spre Dumnezeu in momentele grele. Expresiile: Doamne fereste! Doamne ajuta! Fereasca Sfantul! Doamne nu ma lasa! etc sunt in fapt rugaciuni scurte, pe care le auzim ca fiind folosite spontan de catre romani, in vreme ce altii il cheama invariabil pe satana ( de ex. in Scandinavia, dar nu numai).
In rest este valabil ce este scris:
Intrați prin poarta cea strâmtă, că largă este poarta și lată este calea care duce la pieire și mulți sunt cei care o află.
Și strâmtă este poarta și îngustă este calea care duce la viață și puțini sunt care o află. Matei 7, 13-14
Reply With Quote
  #3  
Vechi 17.05.2013, 13:09:16
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Botezul ramane botez,
E ca si cand ai spune: "talantul ramane talant, indiferent daca il cheltui prosteste, fara nici un profit, il ingropi in pamant sau il investesti cu un profit bun".

Restul nu mai comentez ca este cel putin la fel de superficial.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 17.05.2013, 23:12:55
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
E ca si cand ai spune: "talantul ramane talant, indiferent daca il cheltui prosteste, fara nici un profit, il ingropi in pamant sau il investesti cu un profit bun".

Restul nu mai comentez ca este cel putin la fel de superficial.
Poate tocmai din cauza botezului, pe care cel botezat il ignora o vreme, la o mare ispita din viata lui, ortodoxul, pasiv pana atunci, se intoarce cu fata spre Dumnezeu, recunoscandu-se drept rob al lui Dumnezeu.
Noi avem liberul arbitru si doar ne dam acceptul. Restul face Dumnezeu. Inceputul il constituie botezul, prin care primim Duhul.
Spre deosebire de botez, talantul il primim cu totii si vom da socoteala ce am facut cu el, daca l-am ingropat sau l-am inmultit.
Botezul, spre deosebire de talant, este o Sfanta Taina a Bisericii.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 20.05.2013, 11:28:23
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
E ca si cand ai spune: "talantul ramane talant, indiferent daca il cheltui prosteste, fara nici un profit, il ingropi in pamant sau il investesti cu un profit bun".

Restul nu mai comentez ca este cel putin la fel de superficial.
Cei care au botezul ortodox au un punct de pornire ,pot fi pomeniti la sfintele slujbe ,mai ales cand sunt copii .
Am o cunostinta a carei nepoata din America nu vrea sa isi boteze copilul ,ca sa nu isi supere sotul asiatic
Matusa ei vrea sa treaca acest copil de 3 ani la sf.Liturghie si nu are cum.
Nici la psaltire nu as sfatui-o sa il treaca ,poate la acatist
Reply With Quote
  #6  
Vechi 20.05.2013, 11:53:47
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anita Vezi mesajul
Cei care au botezul ortodox au un punct de pornire ,pot fi pomeniti la sfintele slujbe ,mai ales cand sunt copii .
Am o cunostinta a carei nepoata din America nu vrea sa isi boteze copilul ,ca sa nu isi supere sotul asiatic
Matusa ei vrea sa treaca acest copil de 3 ani la sf.Liturghie si nu are cum.
Nici la psaltire nu as sfatui-o sa il treaca ,poate la acatist
Corecta remarca, anita. Nici pe copiii, care sunt botezati catolici sau de alta religie, din familie nu ii putem pomeni la Sf. Liturghie.
Biserica nu se roaga decat pentru cei din Biserica. Sa ne amintim ca nici catehumenii, care si-au declarat intentia de a deveni ortodocsi si se pregatesc in acest sens, nu stau la Sf. Liturghie, ci sunt poftiti afara pana cand se boteaza.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 20.05.2013, 14:51:50
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Corecta remarca, anita. Nici pe copiii, care sunt botezati catolici sau de alta religie, din familie nu ii putem pomeni la Sf. Liturghie.
Biserica nu se roaga decat pentru cei din Biserica. Sa ne amintim ca nici catehumenii, care si-au declarat intentia de a deveni ortodocsi si se pregatesc in acest sens, nu stau la Sf. Liturghie, ci sunt poftiti afara pana cand se boteaza.


<<Ectenia catehumenilor
Prima parte a Sfintei Liturghii se încheie cu o ectenie în care rugăciunea se concentrează asupra celor care nu au primit botezul. Este vorba despre catehumeni, cei chemați să devină creștini, care au dreptul să participe la slujba numai până în acest moment. >>

<<În zilele noastre mulți liturgiști au pus problema scoaterii ecteniei catehumenilor din Sfânta Liturghie argumentând prin aceea că, catehumenatul a dispărut încă din secolul al VI-lea și ca urmare această ectenie se adresează unei „categorii inexistente de asistenți”. Liturghierul prevede de altfel posibilitatea de a o lăsa afară „la nevoie” și în practică acest lucru se întâmplă des.

Și totuși catehumenii nu mai sunt „o categorie inexistentă de asistenți”. Se întâmplă azi ca oameni maturi să-și asume calitatea de catehumeni în vederea botezului. Chiar mai mult, după căderea comunismului, în unele Biserici Ortodoxe (Sârba, Rusa etc) a început organizarea catehumenatului pentru cei nebotezați în perioada de ateism și care doresc să devină creștini ortodocși. În aceste condiții ectenia catehumenilor devine foarte actuală.>>
Puteti citit tot articolul pe:
http://www.dervent.ro/resurse/liturghia/index-D-27.html


Referitor la intocmirea unui pomelnic cred ca cel mai bine e sa vorbiti cu preotul slujitor (sau daca e parintele dvs. duhovnioc e si mai bine) si sa-i spuneti pe cine doriti sa treceti in pomelnic. Asta pentru ca, asa cum o sa vedeti din cateva link-uri pe care o sa le dau mai jos, nu e chiar asa alb/negru.

Stiu ca la Proscomidie se pomenesc si se scot particele doar pentru crestinii ortodcsi spovediti, fara patimi (sa nu fie betivi, sa nu fie fumatori etc.), doar pentru crestinii ortodocsi cununati in Sfanta Biserica etc.
E adevarat ca respectand aceste cerinte, (si treb uie sa le respectam) cred ca mai toate pomelnicile vor fi cam goale. Putini dintre noi indeplinesc aceste cereri.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 20.05.2013, 14:58:33
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

<<79. Sfanta Liturghie se aduce numai pentru iertarea celor pomeniti, vii si morti, sau si pentru iertarea si mantuirea tuturor oamenilor ?

Sfanta Liturghie se aduce ca jertfa numai pentru cei dreptcredinciosi. In prima parte a Sfintei Liturghii pot sa stea la biserica si cei nebotezati, adica catehumenii. In cadrul Sfintei Liturghii se fac rugaciuni de obste pentru mantuirea „tuturor oamenilor " cum ne invata Sfantul Apostol Pavel. Nominal insa, la Sfanta Liturghie se pomenesc numai cei dreptcredinciosi si cei carora le ingaduie Sfintele Canoane, care nu au oprire canonica de a li se scoate miride ( Invatatura de Credinta Ortodoxa, ed. 1952, cap. 278; Pavila Bisericeasca a lui Nicodim Sachelarie ).>>

http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/convorbiri4.htm



<<43. Putem să-i trecem în pomelnicul de la Sfânta Liturghie pe cei sinuciși, necredincioși, necununați ? Ce putem face pentru ei ?
Nu se trec în pomelnicul de la Sfânta Liturghie cei sinuciși (spânzurați, otrăviți, cei care și-au curmat viața singuri) și nici cei care trăiesc necununați sau în desfrânări. Se pot trece la acatiste, paraclise sau parastase fără Liturghie.>>

http://popasduhovnicesc.ro/Links/Par_InRs.htm

<<Putem trece în pomelnicul de la Sfânta Liturghie pe cei sinuciși, necredincioși, necununați? Ce putem face pentru ei? Se pot plăti pomelnice anuale?
Nu se trec pe pomelnicul de la Sfânta Liturghie cei sinucisi și nici cei care trăiesc necununați sau în desfrânare. Cei vii se pot trece la acatiste și paraclise. Se poate da un pomelnic anual, dar să nu uităm să-i spunem preotului care este situația, pentru ca preotul să știe și să nu-i pomenească la Sfânta Liturghie.>>

http://www.parohiamacin4.org/biserica.htm


Cuviosul Paisie Aghioritul despre SFANTA LITURGHIE, IMPARTASIRE si pomenirea la PROSCOMIDIE
<<Nume de catolici, de martori ai lui Iehova etc. nu este bine sa-i pomenesti la Sfanta Proscomidie. Pentru acestia nu se pot scoate miride si nici parastas nu se poate face. Pentru sanatatea si luminarea lor ne putem ruga, chiar si paraclis putem face.>>
http://www.razbointrucuvant.ro/2012/...e-impartasire/
Reply With Quote
  #9  
Vechi 20.05.2013, 15:02:00
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Nastya Vezi mesajul
Stiu ca la Proscomidie se pomenesc si se scot particele doar pentru crestinii ortodcsi spovediti, fara patimi (sa nu fie betivi, sa nu fie fumatori etc.), doar pentru crestinii ortodocsi cununati in Sfanta Biserica etc.
E adevarat ca respectand aceste cerinte, (si treb uie sa le respectam) cred ca mai toate pomelnicile vor fi cam goale. Putini dintre noi indeplinesc aceste cereri.
Am mai auzit spuse aceste lucruri, dar mie mi se pare ca mi se cere sa stiu totul despre cei, pe care ii pun pe acatist, ceea ce implica si judecarea lor.
Oare avem cum sti anumite lucruri, chiar si despre cei din famila noastra? Mie aceasta cerinta mi se pare prea grea, ca sa o pot indeplini. Dumnezeu oricum ne vede asa cum suntem, nu trebuie sa judecam noi in locul Lui.
Dar daca e sau nu ortodox, asta putem sti.
Inca nu am citit linkul postat, dar il voi citi.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 22.05.2013, 13:18:34
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anita Vezi mesajul
Cei care au botezul ortodox au un punct de pornire ,pot fi pomeniti la sfintele slujbe ,mai ales cand sunt copii .
Si care e impactul social, efectiv?
Ca despre asta era vorba.

Botezati: 85%.
Credinciosi 5% (poate).
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Mărturisire de credinta impotriva Ecumenismului (!!) colaps Generalitati 72 27.12.2015 03:21:26
articol marturisire evreu E_my Iudaismul 172 26.02.2012 12:20:47
Marturisire impotriva ecumenismului pana la mucenicie andrei_im Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 170 21.11.2010 21:57:23
Despre spovedanie sau marturisire-mihail florin ionut12 Generalitati 1 21.11.2010 14:59:40