![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar romanul ortodox, indiferent cum se manifesta la suprafata, el este credincios in inima lui. Ca este nevoie de catehizare, este adevarat. Sa remarcam totusi, ca si in lipsa acestei catehizari romanul isi indreapta gandul spre Dumnezeu in momentele grele. Expresiile: Doamne fereste! Doamne ajuta! Fereasca Sfantul! Doamne nu ma lasa! etc sunt in fapt rugaciuni scurte, pe care le auzim ca fiind folosite spontan de catre romani, in vreme ce altii il cheama invariabil pe satana ( de ex. in Scandinavia, dar nu numai). In rest este valabil ce este scris: Intrați prin poarta cea strâmtă, că largă este poarta și lată este calea care duce la pieire și mulți sunt cei care o află. Și strâmtă este poarta și îngustă este calea care duce la viață și puțini sunt care o află. Matei 7, 13-14 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
E ca si cand ai spune: "talantul ramane talant, indiferent daca il cheltui prosteste, fara nici un profit, il ingropi in pamant sau il investesti cu un profit bun".
Restul nu mai comentez ca este cel putin la fel de superficial.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Noi avem liberul arbitru si doar ne dam acceptul. Restul face Dumnezeu. Inceputul il constituie botezul, prin care primim Duhul. Spre deosebire de botez, talantul il primim cu totii si vom da socoteala ce am facut cu el, daca l-am ingropat sau l-am inmultit. Botezul, spre deosebire de talant, este o Sfanta Taina a Bisericii. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am o cunostinta a carei nepoata din America nu vrea sa isi boteze copilul ,ca sa nu isi supere sotul asiatic Matusa ei vrea sa treaca acest copil de 3 ani la sf.Liturghie si nu are cum. Nici la psaltire nu as sfatui-o sa il treaca ,poate la acatist |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Biserica nu se roaga decat pentru cei din Biserica. Sa ne amintim ca nici catehumenii, care si-au declarat intentia de a deveni ortodocsi si se pregatesc in acest sens, nu stau la Sf. Liturghie, ci sunt poftiti afara pana cand se boteaza. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
<<Ectenia catehumenilor Prima parte a Sfintei Liturghii se încheie cu o ectenie în care rugăciunea se concentrează asupra celor care nu au primit botezul. Este vorba despre catehumeni, cei chemați să devină creștini, care au dreptul să participe la slujba numai până în acest moment. >> <<În zilele noastre mulți liturgiști au pus problema scoaterii ecteniei catehumenilor din Sfânta Liturghie argumentând prin aceea că, catehumenatul a dispărut încă din secolul al VI-lea și ca urmare această ectenie se adresează unei „categorii inexistente de asistenți”. Liturghierul prevede de altfel posibilitatea de a o lăsa afară „la nevoie” și în practică acest lucru se întâmplă des. Și totuși catehumenii nu mai sunt „o categorie inexistentă de asistenți”. Se întâmplă azi ca oameni maturi să-și asume calitatea de catehumeni în vederea botezului. Chiar mai mult, după căderea comunismului, în unele Biserici Ortodoxe (Sârba, Rusa etc) a început organizarea catehumenatului pentru cei nebotezați în perioada de ateism și care doresc să devină creștini ortodocși. În aceste condiții ectenia catehumenilor devine foarte actuală.>> Puteti citit tot articolul pe: http://www.dervent.ro/resurse/liturghia/index-D-27.html Referitor la intocmirea unui pomelnic cred ca cel mai bine e sa vorbiti cu preotul slujitor (sau daca e parintele dvs. duhovnioc e si mai bine) si sa-i spuneti pe cine doriti sa treceti in pomelnic. Asta pentru ca, asa cum o sa vedeti din cateva link-uri pe care o sa le dau mai jos, nu e chiar asa alb/negru. Stiu ca la Proscomidie se pomenesc si se scot particele doar pentru crestinii ortodcsi spovediti, fara patimi (sa nu fie betivi, sa nu fie fumatori etc.), doar pentru crestinii ortodocsi cununati in Sfanta Biserica etc. E adevarat ca respectand aceste cerinte, (si treb uie sa le respectam) cred ca mai toate pomelnicile vor fi cam goale. Putini dintre noi indeplinesc aceste cereri. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
<<79. Sfanta Liturghie se aduce numai pentru iertarea celor pomeniti, vii si morti, sau si pentru iertarea si mantuirea tuturor oamenilor ?
Sfanta Liturghie se aduce ca jertfa numai pentru cei dreptcredinciosi. In prima parte a Sfintei Liturghii pot sa stea la biserica si cei nebotezati, adica catehumenii. In cadrul Sfintei Liturghii se fac rugaciuni de obste pentru mantuirea „tuturor oamenilor " cum ne invata Sfantul Apostol Pavel. Nominal insa, la Sfanta Liturghie se pomenesc numai cei dreptcredinciosi si cei carora le ingaduie Sfintele Canoane, care nu au oprire canonica de a li se scoate miride ( Invatatura de Credinta Ortodoxa, ed. 1952, cap. 278; Pavila Bisericeasca a lui Nicodim Sachelarie ).>> http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/convorbiri4.htm <<43. Putem să-i trecem în pomelnicul de la Sfânta Liturghie pe cei sinuciși, necredincioși, necununați ? Ce putem face pentru ei ? Nu se trec în pomelnicul de la Sfânta Liturghie cei sinuciși (spânzurați, otrăviți, cei care și-au curmat viața singuri) și nici cei care trăiesc necununați sau în desfrânări. Se pot trece la acatiste, paraclise sau parastase fără Liturghie.>> http://popasduhovnicesc.ro/Links/Par_InRs.htm <<Putem trece în pomelnicul de la Sfânta Liturghie pe cei sinuciși, necredincioși, necununați? Ce putem face pentru ei? Se pot plăti pomelnice anuale? Nu se trec pe pomelnicul de la Sfânta Liturghie cei sinucisi și nici cei care trăiesc necununați sau în desfrânare. Cei vii se pot trece la acatiste și paraclise. Se poate da un pomelnic anual, dar să nu uităm să-i spunem preotului care este situația, pentru ca preotul să știe și să nu-i pomenească la Sfânta Liturghie.>> http://www.parohiamacin4.org/biserica.htm Cuviosul Paisie Aghioritul despre SFANTA LITURGHIE, IMPARTASIRE si pomenirea la PROSCOMIDIE <<Nume de catolici, de martori ai lui Iehova etc. nu este bine sa-i pomenesti la Sfanta Proscomidie. Pentru acestia nu se pot scoate miride si nici parastas nu se poate face. Pentru sanatatea si luminarea lor ne putem ruga, chiar si paraclis putem face.>> http://www.razbointrucuvant.ro/2012/...e-impartasire/ |
#8
|
|||
|
|||
![]()
<<1. Despre pomenirea numelor
Prin pomenire, adică prin rostirea în cadrul unei rugăciuni către Dumnezeu a numelui propriu sau al altor persoane, se dorește împărtășirea harului și atragerea milostivirii lui Dumnezeu pentru cei pomeniți, după cuvântul tâlharului de pe cruce: „Pomenește mă, Doamne, când vei veni întru împărăția Ta” și al Sfântului Apostol Pavel, care zice: „Rugați-vă unii pentru alții”. Când persoana pomenită nu este prezentă fizic la locul pomenirii, prin rostirea numelui ei, credem că harul și mila lui Dumnezeu se revarsă indiferent de locul unde se află ea la acel moment. 2. Forme și modalități de pomenire Pomenirea se poate face atât de clerici, în cadrul sfintelor slujbe sau în rugăciunea lor par¬ticulară, cât și de laici, în rugăciunile personale. Privitor la pomenirea la sfintele slujbe, în practica de zi cu zi a credincioșilor s-au împământenit mai multe feluri de pomenire. Corect se poate vorbi de următoarele feluri de pomenire: • Sfânta Liturghie – este pomelnicul de vii și de morți care se pomenește în taină de către preot la rânduiala proscomidiei din cadrul Sfintei Liturghii; • Acatistul – este pomelnicul de vii care se pomenește la ecteniile acatistului cu scopul strict de mulțumire sau îndeplinire a unor cereri (sănătate, izbăvirea de închisoare, îmblânzirea dușmanilor etc.); • Sfântul Maslu – este pomelnicul numai de vii care se pomenește în cadrul tainei Sfântului Maslu, pentru sănătatea trupească și iertarea de păcate a celor pomeniți; • Sărindarul – vine de la grecesul saranda care înseamnă 40 și este pomelnicul numai pentru morți, de regulă pentru o singură persoană, recent decedată, care se pomenește la Sfânta Liturghie până la parastasul de 40 de zile al răposatului. 3. Cum scriem un pomelnic • Pe pomelnic se trec doar numele de botez și fără detalierea problemelor și dorințelor pentru care cerem sprijinul lui Dumnezeu; • pe pomelnic se trec numai ortodocșii practicanți (cei care se spovedesc și participă regulat la Sfânta Liturghie), pentru că harul lui Dumnezeu nu lucrează împotriva voinței libere a necredinciosului; • pe pomelnic credinciosul trebuie să scrie la ce fel de slujbă dorește să fie pomenit pomelnicul, iar pentru Sfânta Liturghie pomelnicul trebuie făcut pe două coloane distincte, una pentru vii și una pentru răposați, cu mențiunea „Vii” și „Adormiți”; • ordinea înscrierii pe pomelnic este următoarea: preotul care a săvârșit botezul celui care dă pomelnicul; preotul duhovnic; nașii (de la botez și cununie); soț/ soție și copii; alte rude și apropiați. 4. Ce nu este permis la scrierea unui pomelnic • Nu se pomenesc persoanele nebotezate, deci nici copiii avortați; • nu se pomenesc vrăjitorii, descântătorii, ghicitorii sau cei ce practică magia albă; • nu se pomenesc sinucigașii, apostații, ereticii, schismaticii, ateii sau masonii; • nu se pomenesc la răposați dispăruții despre care nu avem certitudinea morții lor; • nu se scriu nume de persoane vii pe pomelnicul celor răposați cu părerea că așa s-ar provoca moartea persoanei respective; • nu se cere pedepsirea sau răul vreunei persoane considerate dușman; • pe pomelnicul de la Sfântul Maslu nu se trec răposați; • scrisul numelui pe toacă, pe limba clopotului etc. sunt lucruri vrăjitorești, care atrag osânda celor ce le practică.>> ________________________________________ Lumea Credintei, anul VI, nr. 7 (48) Iulie 2007 http://turnu.ro/invataturi_catehetice.htm |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Oare avem cum sti anumite lucruri, chiar si despre cei din famila noastra? Mie aceasta cerinta mi se pare prea grea, ca sa o pot indeplini. Dumnezeu oricum ne vede asa cum suntem, nu trebuie sa judecam noi in locul Lui. Dar daca e sau nu ortodox, asta putem sti. Inca nu am citit linkul postat, dar il voi citi. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Referitor la cat de crestini suntem (spovediti, fara pacate, fara... fara...) asta mi se pare aproape de nerealizat. Am vazut cerintele la mai multe biserici si am evitat sa las pomelnice, pentru ca nu stiu toate datele despre toti ai familiei mele(ma refer rude, matusi, veri, nepoti) sau prieteni si nici nu cred ca poti sa-i intrebi. Cred ca sfatul duhovnicului si cuvantul acestuia sunt singurele care ne pot ajuta. Dar, accesand link-urile o sa vedeti ca nu e totul doar alb sau doar negru. Bineinteles ca nu e negociere, dar o discutie curata cu parintele e de folos. Si oricum, in rugaciunea noastra particulara, e loc pentru toata lumea. Asta n-o interzice nimeni.(Sper!!!) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mărturisire de credinta impotriva Ecumenismului (!!) | colaps | Generalitati | 72 | 27.12.2015 02:21:26 |
articol marturisire evreu | E_my | Iudaismul | 172 | 26.02.2012 11:20:47 |
Marturisire impotriva ecumenismului pana la mucenicie | andrei_im | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 170 | 21.11.2010 20:57:23 |
Despre spovedanie sau marturisire-mihail florin | ionut12 | Generalitati | 1 | 21.11.2010 13:59:40 |
|