Citat:
În prealabil postat de Nastya
E normal ca Sfanta Fecioara Maria sa se impartaseasca cu Duhul Invierii dupa ce se savarseste Invierea.
|
Asta spuneam și eu, asta spun de fapt și Sfinții Apostoli și Sfinții Părinți; dar se găsesc unii, superstițioși, care își fac ei singuri obiectul credinței lor, fără să asculte de revelația Apostolilor și nici de călăuzirea Părinților, pentru că este mai facil, mai popular, mai simplu, mai fără bătăi de cap. Eu acest duh al Învierii, lucrător după Învierea Domnului și după trimiterea Duhului, îl consider cu adevărat harul interior sau în legătură cu acesta; asta nu înseamnă că Maica Domnului era o simplă femeie, cu un copil, sau că era moartă duhovnicește, dar nu avea plenitudinea de har pe care numai după Înviere putea să o aibă.
Cei care cred altfel sunt pur și simplu în afara Sfintei Tradiții, iar învățătura lor este superstiție și greșeală. Ei au impresia că teologia se face cu pietisme și sentimentalisme, nu cu Duhul Sfânt, nu pe baza revelației divine și a învățăturii călăuzite de Duhul adevărului.
Citat:
În prealabil postat de Nastya
Asta inseamna, intre altele, ca ar fi corect sa spunem carei credinte apartinem (macar prin botez daca nu si prin traire duhovniceasca) pentru a intelege ce punct de vedere sustinem si de ce.
|
Păi cred că am spus de la bun început prin acel "ortodox" din câmpul Religie de la profil.
Citat:
În prealabil postat de Nastya
Daca dvs. citati si din Sfinti ortodocsi si din Sfinti Parinti ortodocsi, asta nu inseamna ca gandirea dvs. este crestin ortodoxa. Un ortodox de putine ori o sa spuna Maria (in loc de Maica Domnului) baptismal [in loc de: despre botez, in legatura cu botezul, botez), Pentecost in loc de sarbatoarea Rusaliilor, Rusaliile, Pogorarea Sfantului Duh, sau sarbatoarea Cincizecimii (crestine)].
|
Dar ce, vă considerați cumva competentă să evaluați dumneavoastră dacă gânditrea mea este sau nu creștin ortodoxă? Nu vi se pare că mergeți cam departe, mai ales după ceea ce dați dovadă chiar în această postare? Botez și baptismal au aceeași originea greacă, baptizo; dacă ați fi citit mai multă literatură teologică ortodoxă ați fi întâlnit cu certitudine acest termen și mulți alții cu care sunt absolut convins că nu sunteți familiară; să înțeleg că toată teologia ortodoxă nu mai este ortodoxă pentru că nu se înscrie în niște "standarde" cu substanță mai mult pășunistă decât ortodoxă? Pentecost și Cincizecime este același lucru, doar că pentecost este în limba greacă, iar celălalt în română. Iar Rusalii nu este un termen corespunzător din punct de vedere teologic cu Cincizecimea; rusaliile erau o sărbătoare păgână, iar în momentul în care în acele societăți tradiționale stratul creștin s-a suprapus peste stratul păgân a substituit sărbătorile păgâne cu cele creștine, dar la unele a mai păstrat denumiri păgâne, probabil din strategie misionară, pentru ca unii oameni să nu fie prea șocați de schimbarea de paradigmă, așa cum de exemplu la țară s-au mai păstrat tot felul de obiceiuri de pe vremea păgânismului. După cum vedeți această trecere de la păgânism la creștinism a fost foarte delicată, inclusiv la noi la români se vede foarte mare diferență între "creștinismul" poporal, pășunist, câmpenesc și creștinismul Sfintelor Scripturi și al Sfinților Părinți. Dar toată această diluare a creștinismului pe care au făcut-o politicienii și marketerii lui religioși își are și își va avea plata ei corespunzătoare la nivel istoric, pentru că nu se poate să falsifici în asemenea hal creștinismul autentic pentru a avea "stăpânire peste popoare" și să nu existe răsplata; și iată răsplata a venit și va veni, protestantismul, sectele și ecumenismul, asta ca să nu mai pomenesc de pseudo-creștinimsul multora dintre români ori de raportarea unor largi pături de români "ortodocși" față de Biserica Ortodoxă ca față de o cooperativă câmpenească de prestări de nunți, botezuri, înmormântări și parastase. În cazul în care nu știați, din ce se consideră la ora actuală ca fiind creștinism la nivel global, Biserica Ortodoxă are un procent de aprox. 10% din creștinism, restul 90% sunt heterodocși.
Citat:
În prealabil postat de Nastya
Daca “Duhul Sfant i-a botezat pe ucenici in clipa in care S-a pogorat asupra lor" (la Rusalii) si “intreaga casa s-a umplut de Duh Sfant si s-a facut cristelnita duhovniceasca” cum spune Sf. Grigorie Palama, citat de Mitropolitul Hierotheos Vlachos, atunci cand Duhul Sfant S-a pogorat asupra Fecioarei Maria la Intruparea Mantuitorului, aceasta nu S-a umplut de acelasi Duh Sfant?
Adica, o casa devine ”CRISTELNITA DUHOVNICEASCA” doar pentru ca Duhul Sfant a pogorat in mod egal peste toti ucenicii, iar trupul Maicii Domnului care –L poarta pe Mantuitorul Iisus Hristos(care e unit cu Duhul Sfant) nu are parte de sfintire?
|
La toate astea deja am răspuns atât prin ceea ce am scris cât și prin citatele pe care le-am dat de la sfântul Chiril al Alexandriei. Pentru lămurirea dumneavoastră, reluați postările mele anterioare.