Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 12.06.2013, 10:05:21
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Nastya Vezi mesajul
E normal ca Sfanta Fecioara Maria sa se impartaseasca cu Duhul Invierii dupa ce se savarseste Invierea.
Asta spuneam și eu, asta spun de fapt și Sfinții Apostoli și Sfinții Părinți; dar se găsesc unii, superstițioși, care își fac ei singuri obiectul credinței lor, fără să asculte de revelația Apostolilor și nici de călăuzirea Părinților, pentru că este mai facil, mai popular, mai simplu, mai fără bătăi de cap. Eu acest duh al Învierii, lucrător după Învierea Domnului și după trimiterea Duhului, îl consider cu adevărat harul interior sau în legătură cu acesta; asta nu înseamnă că Maica Domnului era o simplă femeie, cu un copil, sau că era moartă duhovnicește, dar nu avea plenitudinea de har pe care numai după Înviere putea să o aibă. Cei care cred altfel sunt pur și simplu în afara Sfintei Tradiții, iar învățătura lor este superstiție și greșeală. Ei au impresia că teologia se face cu pietisme și sentimentalisme, nu cu Duhul Sfânt, nu pe baza revelației divine și a învățăturii călăuzite de Duhul adevărului.

Citat:
În prealabil postat de Nastya Vezi mesajul
Asta inseamna, intre altele, ca ar fi corect sa spunem carei credinte apartinem (macar prin botez daca nu si prin traire duhovniceasca) pentru a intelege ce punct de vedere sustinem si de ce.
Păi cred că am spus de la bun început prin acel "ortodox" din câmpul Religie de la profil.

Citat:
În prealabil postat de Nastya Vezi mesajul
Daca dvs. citati si din Sfinti ortodocsi si din Sfinti Parinti ortodocsi, asta nu inseamna ca gandirea dvs. este crestin ortodoxa. Un ortodox de putine ori o sa spuna Maria (in loc de Maica Domnului) baptismal [in loc de: despre botez, in legatura cu botezul, botez), Pentecost in loc de sarbatoarea Rusaliilor, Rusaliile, Pogorarea Sfantului Duh, sau sarbatoarea Cincizecimii (crestine)].
Dar ce, vă considerați cumva competentă să evaluați dumneavoastră dacă gânditrea mea este sau nu creștin ortodoxă? Nu vi se pare că mergeți cam departe, mai ales după ceea ce dați dovadă chiar în această postare? Botez și baptismal au aceeași originea greacă, baptizo; dacă ați fi citit mai multă literatură teologică ortodoxă ați fi întâlnit cu certitudine acest termen și mulți alții cu care sunt absolut convins că nu sunteți familiară; să înțeleg că toată teologia ortodoxă nu mai este ortodoxă pentru că nu se înscrie în niște "standarde" cu substanță mai mult pășunistă decât ortodoxă? Pentecost și Cincizecime este același lucru, doar că pentecost este în limba greacă, iar celălalt în română. Iar Rusalii nu este un termen corespunzător din punct de vedere teologic cu Cincizecimea; rusaliile erau o sărbătoare păgână, iar în momentul în care în acele societăți tradiționale stratul creștin s-a suprapus peste stratul păgân a substituit sărbătorile păgâne cu cele creștine, dar la unele a mai păstrat denumiri păgâne, probabil din strategie misionară, pentru ca unii oameni să nu fie prea șocați de schimbarea de paradigmă, așa cum de exemplu la țară s-au mai păstrat tot felul de obiceiuri de pe vremea păgânismului. După cum vedeți această trecere de la păgânism la creștinism a fost foarte delicată, inclusiv la noi la români se vede foarte mare diferență între "creștinismul" poporal, pășunist, câmpenesc și creștinismul Sfintelor Scripturi și al Sfinților Părinți. Dar toată această diluare a creștinismului pe care au făcut-o politicienii și marketerii lui religioși își are și își va avea plata ei corespunzătoare la nivel istoric, pentru că nu se poate să falsifici în asemenea hal creștinismul autentic pentru a avea "stăpânire peste popoare" și să nu existe răsplata; și iată răsplata a venit și va veni, protestantismul, sectele și ecumenismul, asta ca să nu mai pomenesc de pseudo-creștinimsul multora dintre români ori de raportarea unor largi pături de români "ortodocși" față de Biserica Ortodoxă ca față de o cooperativă câmpenească de prestări de nunți, botezuri, înmormântări și parastase. În cazul în care nu știați, din ce se consideră la ora actuală ca fiind creștinism la nivel global, Biserica Ortodoxă are un procent de aprox. 10% din creștinism, restul 90% sunt heterodocși.

Citat:
În prealabil postat de Nastya Vezi mesajul
Daca “Duhul Sfant i-a botezat pe ucenici in clipa in care S-a pogorat asupra lor" (la Rusalii) si “intreaga casa s-a umplut de Duh Sfant si s-a facut cristelnita duhovniceasca” cum spune Sf. Grigorie Palama, citat de Mitropolitul Hierotheos Vlachos, atunci cand Duhul Sfant S-a pogorat asupra Fecioarei Maria la Intruparea Mantuitorului, aceasta nu S-a umplut de acelasi Duh Sfant?

Adica, o casa devine ”CRISTELNITA DUHOVNICEASCA” doar pentru ca Duhul Sfant a pogorat in mod egal peste toti ucenicii, iar trupul Maicii Domnului care –L poarta pe Mantuitorul Iisus Hristos(care e unit cu Duhul Sfant) nu are parte de sfintire?
La toate astea deja am răspuns atât prin ceea ce am scris cât și prin citatele pe care le-am dat de la sfântul Chiril al Alexandriei. Pentru lămurirea dumneavoastră, reluați postările mele anterioare.

Last edited by Decebal; 12.06.2013 at 10:25:00.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 12.06.2013, 14:16:24
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Asta spuneam și eu, asta spun de fapt și Sfinții Apostoli și Sfinții Părinți; dar se găsesc unii, superstițioși, care își fac ei singuri obiectul credinței lor, fără să asculte de revelația Apostolilor și nici de călăuzirea Părinților, pentru că este mai facil, mai popular, mai simplu, mai fără bătăi de cap. Eu acest duh al Învierii, lucrător după Învierea Domnului și după trimiterea Duhului, îl consider cu adevărat harul interior sau în legătură cu acesta; asta nu înseamnă că Maica Domnului era o simplă femeie, cu un copil, sau că era moartă duhovnicește, dar nu avea plenitudinea de har pe care numai după Înviere putea să o aibă. Cei care cred altfel sunt pur și simplu în afara Sfintei Tradiții, iar învățătura lor este superstiție și greșeală. Ei au impresia că teologia se face cu pietisme și sentimentalisme, nu cu Duhul Sfânt, nu pe baza revelației divine și a învățăturii călăuzite de Duhul adevărului.


Păi cred că am spus de la bun început prin acel "ortodox" din câmpul Religie de la profil.


Dar ce, vă considerați cumva competentă să evaluați dumneavoastră dacă gânditrea mea este sau nu creștin ortodoxă? Nu vi se pare că mergeți cam departe, mai ales după ceea ce dați dovadă chiar în această postare? Botez și baptismal au aceeași originea greacă, baptizo; dacă ați fi citit mai multă literatură teologică ortodoxă ați fi întâlnit cu certitudine acest termen și mulți alții cu care sunt absolut convins că nu sunteți familiară; să înțeleg că toată teologia ortodoxă nu mai este ortodoxă pentru că nu se înscrie în niște "standarde" cu substanță mai mult pășunistă decât ortodoxă? Pentecost și Cincizecime este același lucru, doar că pentecost este în limba greacă, iar celălalt în română. Iar Rusalii nu este un termen corespunzător din punct de vedere teologic cu Cincizecimea; rusaliile erau o sărbătoare păgână, iar în momentul în care în acele societăți tradiționale stratul creștin s-a suprapus peste stratul păgân a substituit sărbătorile păgâne cu cele creștine, dar la unele a mai păstrat denumiri păgâne, probabil din strategie misionară, pentru ca unii oameni să nu fie prea șocați de schimbarea de paradigmă, așa cum de exemplu la țară s-au mai păstrat tot felul de obiceiuri de pe vremea păgânismului. După cum vedeți această trecere de la păgânism la creștinism a fost foarte delicată, inclusiv la noi la români se vede foarte mare diferență între "creștinismul" poporal, pășunist, câmpenesc și creștinismul Sfintelor Scripturi și al Sfinților Părinți. Dar toată această diluare a creștinismului pe care au făcut-o politicienii și marketerii lui religioși își are și își va avea plata ei corespunzătoare la nivel istoric, pentru că nu se poate să falsifici în asemenea hal creștinismul autentic pentru a avea "stăpânire peste popoare" și să nu existe răsplata; și iată răsplata a venit și va veni, protestantismul, sectele și ecumenismul, asta ca să nu mai pomenesc de pseudo-creștinimsul multora dintre români ori de raportarea unor largi pături de români "ortodocși" față de Biserica Ortodoxă ca față de o cooperativă câmpenească de prestări de nunți, botezuri, înmormântări și parastase. În cazul în care nu știați, din ce se consideră la ora actuală ca fiind creștinism la nivel global, Biserica Ortodoxă are un procent de aprox. 10% din creștinism, restul 90% sunt heterodocși.


La toate astea deja am răspuns atât prin ceea ce am scris cât și prin citatele pe care le-am dat de la sfântul Chiril al Alexandriei. Pentru lămurirea dumneavoastră, reluați postările mele anterioare.


Nu cred ca a spus cineva ca Maica Domnului S-a impartasit de Duhul Invierii, inainte de Invierea Mantuitorului Hristos.

Ce nu vreti dvs. sa acceptati, (sau poate este doar un mod de a zapaci lumea) e ca Maica Domnului a primit Duhul Sfant atunci cand „Duhul S-a pogorat asupra Sa si puterea Prea Inaltului a umbrit-o.” ; aici nu e loc de har exterior/interior sau mijlocit/nemijlocit. E Duhul Sfant care, asa cum spun Sfintii ortodocsi si Sfintii Parinti ortodocsi (vedeti citatele de mai sus) nu L-a parasit pe Mantuitorul Hristos.

<<De aceea spune Simbolul despre El insusi ca "S-a intrupat", adica Si-a alcatuit din Fecioara Maria firea omeneasca. Dar Duhul Sfant i-a dat putere Mariei sa-L primeasca pe Fiul lui Dumnezeu in ea, ca pe cel ce incepe sa-si alcatuiasca trupul din ea. Caci Dumnezeu lucreaza asupra oameni-lor totdeauna prin Duhul Sfant.

Sf. Ioan Damaschin spune:Duhul Sfant S-a pogorat peste ea... dandu-i puterea de a primi Dumnezeirea Cuvantului si puterea de a naste. Atunci a umbrit-o intelepciunea ipostatica si Puterea Prea inaltului Dumnezeu, adica Fiul lui Dumnezeu, Cel de o fiinta cu Tatal, ca o samanta dumnezeiasca si Si-a alcatuit Lui-si din sangiurile ei trup insufletit;180 (Dogmatica, cartea III, cap. 2, trad. cit., p. 147).>>
http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism09.html

Discutia era despre pogorarea Sfantului Duh asupra Sfintei Fecioare Maria.

Eu n-am pretentia sa cititi ce-am postat eu; dar nadajduiam ca din toate citatele din Sfintii ortodocsi si Sfintii Parinti ortodocsi, sa aveti o imagine adevarata despre lucrarea Sfantului Duh.
E optiunea dvs. sa credeti ce vreti.


Referitor la limbajul pe care-l folositi, la discursul dvs.
Nu e greu sa intelegi daca un om este sau nu crestin ortodox. Limbajul il reprezinta.

Eu v-am spus (dar probabil ca e greu sa recunoasteti) ca in scrierile Sfintilor ortodocsi si Sfintilor parinti ortodocsi (din care cateodata citati) n-o sa gasiti spunandu-se Maria (de obicei asa vorbesc neoprotestantii), in loc de Fecioara Maria sau Maica Domnului, sau Preacurata; sau baptismal sau Pentecost.

Crestinul ortodox o sa spuna Botez sau Taina Sfantului Botez, o sa spuna sarbatoarea Cincizecimii (cea crestina , nu cea iudaica) sau Rusaliile – Pogorarea Sfantului Duh.
Nu era nevoie de explicatii; poate ati vrut sa va convingeti pe dvs. insiva; iar tonul jignitor nu e ceva nou in postarile care va reprezinta.

Daca-i cereti lui Google: Baptismal, sau Pentecost sau etc. o sa vedeti pe ce site-uri ajungeti.

N-o sa gasiti niciodata aceste cuvinte la Parintele Ilie Cleopa, Parintele Teofil Pârâian, la Parintele Arsenie Papacioc, la Sfantul Siluan Athonitul, Sfantul Nicolae Velimirovici, Sfantul Nectarie de Eghina , Sf. Serafim de Sarov sau Sf. Teofan Zavoratul, Parintele Gheorghe Calciu sau Printele Sofronie Saharov, sau Parintele Bartolomeu Anania sau Parintele Patriarh Nicodim Munteanu etc.

Intr-o singura lucrare a Parintelui Arsenie Boca am gasit o exprimare: sa ne rugam impreuna cu Maria. Nu cred ca asa a spus Parintele Arsenie Boca. Cand o sa aflu ceva in plus, o sa scriu pe forum.


Forumul crestin ortodx este deschis tuturor opiniilor si religiilor/ confesiunilor cu conditia folosirii unui ton civilizat si fara sa fie denigrata credinta ortodoxa.`

V-am sugerat sa spuneti cu adevarat carei credinte ii apartineti pentru ca din ceea ce postati – un amestec de gandire catolica, neoprotestanta, atee etc. asezonata (cateodata) cu citate din Sfintii ortodocsi si din Sfintii Parinti ortodocsi- omul, oricat de scolit sau teologhisit (vedeti ca Andrei Plesu spune „a teologhisi”)ar fi, nu mai intelege nimic.

Asta e o metoda, care de multe ori da roade, sa-i faci pe oameni sa nu mai inteleaga nimic, sa se indoiasca de orice etc. Deci, in final: sa nu mai creada in Dumnezeu.

Pentru ca nici macar dumneavoastra nu mai sunteti sigur carei credinte ii apartineti, va spun urmatoarele:

1. Prima data cand m-a socat ce scrieti si m-am dus sa vad ce religie afisati, a fost cand ati spus undeva: Biserica trupul Mistic al lui Hristos. Atunci in rubrirca „religie” era scris ortodox. Nu v-am crezut; dar asta e doar problema mea.

2. O perioada, n-ati mai scris nimic la rubrica respectiva. Si am crezut ca ati ajuns la concluzia ca trebuie sa mai reflectati in acest sens.

3. Deja de pe la jumatatea lui mai, sunteti din nou :ortodox.

Nu v-am urmarit, chiar n-ar merita efortul; n-am veleitati de securist, politist, detectiv. Si oricum, nici asta nu e problema.

Asa cum va amestecati discursul cu tot ce gasiti in mai multe confesiuni, produceti sminteala; si e pacat mare. Si nu cred ca ceea ce faceti este intamplator.

Si domnule, ce crestin ortodox ati vazut dvs. sa nu se inchine Sfintei Cruci si Maicii Domnului, sa nu le dea cinstea cuvenita? Sa va amintesc ce ati spus, la un moment dat, despre Sfanta Cruce si despre Acatistul Sfintei Cruci?

Va doresc succes. Dumnezeu sa va ajute sa va stabiliti la o credinta anume si sa credeti cu adevarat.

In privinta Maicii Domnului, Mama noastra a tututor, Ea nu se supara cand unii crestini o jignesc; inima unei mame este deschisa vesnic pentru copiii ei. De acolo, nimeni nu ne poate alunga niciodata.

Indiferent ce ati spune nu va mai raspund; e pierdere de timp si de credinta. Si ma obligati sa fac mai multe pacate.
Dumnezeu sa ne ajute sa nu gresim.
Amin.

Last edited by Nastya; 12.06.2013 at 14:22:47.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 12.06.2013, 19:21:23
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Nastya Vezi mesajul
Nu cred ca a spus cineva ca Maica Domnului S-a impartasit de Duhul Invierii, inainte de Invierea Mantuitorului Hristos.

Ce nu vreti dvs. sa acceptati, (sau poate este doar un mod de a zapaci lumea) e ca Maica Domnului a primit Duhul Sfant atunci cand „Duhul S-a pogorat asupra Sa si puterea Prea Inaltului a umbrit-o.” ; aici nu e loc de har exterior/interior sau mijlocit/nemijlocit. E Duhul Sfant care, asa cum spun Sfintii ortodocsi si Sfintii Parinti ortodocsi (vedeti citatele de mai sus) nu L-a parasit pe Mantuitorul Hristos.

(...) Discutia era despre pogorarea Sfantului Duh asupra Sfintei Fecioare Maria.
Dumneavoastră nu faceți o interpretare corectă cuvintelor Scripturii, ci o faceți după ureche, că așa vi se pare dumneavoastră, că așa ați auzit la alții, că așa vedeți tot felul de superstițioși preumblându-se nestingheriți prin Biserica Ortodoxă.

Vă rog deci să studiați interpretările Sfinților Părinți, nu ale unor forumiști care sunt departe foarte de nivelul spiritual și teologic al Părinților.

<< Deci ni s-a dat nouă Duhul înnoitor, adică cel Sfânt, cauzatorul vieții veșnice, după ce S-a preaslăvit Hristos, adică după învierea Lui, când, rupând legăturile morții și arătându-Se mai presus de toată stricăciunea, a revenit iarăși ca om la viață, având în Sine întreaga noastră fire, întrucât era și Unul dintre noi. Cercetând și mai mult cauza pentru care nu înainte de Înviere, ci după ea, s-a produs revărsarea Duhului, vei auzi iarăși aceasta: Hristos S-a făcut pârgă a firii înnoite (I Cor. 15, 20), atunci când, nemaifiind împiedicat de lanțurile morții, a venit iarăși la viață, precum am spus adineauri. Cum deci ar putea fi readuși la viață înainte de începutul ei, cei de după acest început?

<< Căci, precum nu va odrăsli din pământ o plantă înainte de-a se forma rădăcina ei, fiindcă începutul plantei este din rădăcină, așa este cu neputință ca noi să avem pe Domnul nostru Iisus Hristos ca rădăcină a nestricăciunii noastre înainte de-a se vedea El formându-Se ca rădăcină. Deci arătând venit timpul pogorârii Duhului la noi după învierea Lui din morți, a suflat asupra Ucenicilor, zicând: „Luați Duh Sfânt” (In 20, 22). Căci atunci era cu adevărat la uși, mai bine-zis înlăuntrul ușilor, timpul înnoirii. Și să vadă iarăși iubitorul de învățătură dacă nu este adevărat și cuvântul despre acestea. Căci la început, cum ne-a spus purtătorul de Dumnezeu Moise, luând Creatorul tuturor țărână din pământ și alcătuind pe om, a suflat în fața lui suflare de viață. Și ce este altceva suflarea de viață decât Duhul lui Hristos, Care zice: „Eu sunt viața și învierea” (In 11, 25)? Iar deoarece S-a despărțit de umanitate Duhul cel Sfânt, Care ne poate menține și modela potrivit caracterului dumnezeiesc, Mântuitorul ni-L dăruiește iarăși pe Acesta, ridicându-ne spre demnitatea de la început și remodelându-ne după chipul Său. De aceea și Pavel zice către unii: „Copiii mei, pentru care sufăr iarăși durerile nașterii până ce Hristos va lua chip în voi” (Gal. 4, 19). (Sfântul Chiril al Alexandriei)
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Slujba de Adormirea Maicii Domnului intrerupta de DNA Laura19 Stiri, actualitati, anunturi 51 21.08.2012 16:03:50
Adormirea Maicii Domnului dan73 Generalitati 3 05.07.2012 16:22:32
Adormirea Maicii Domnului partenie Diverse Sarbatori 20 15.08.2009 21:19:08
Adormirea Maicii Domnului Laurentiu Diverse Sarbatori 1 15.08.2008 20:25:15
adormirea maicii domnului Pupi Generalitati 1 12.08.2008 13:13:16