Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 12.06.2013, 08:50:39
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

<< Intruparea Fiului lui Dumnezeu Cuvantul, ca de altfel, intreaga lucrare a sfintei iconomii, nu s-a facut fara Duhul Sfant. Sfantul Vasile cel Mare este foarte expresiv in acest sens. El spune ca Duhul Sfant a anuntat si a dezvaluit sosirea lui Hristos in lume.

Duhul Sfant nu a fost despartit de Hristos nici atunci cand Acesta din urma Se afla in lume cu trupul. De asemenea, lucrarile puterii si vindecarile se fac tot prin lucrarea Duhului Sfant, demonii sunt alungati din oameni prin Duhul lui Dumnezeu, diavolul este starpit de acolo unde Se afla Duhul Sfant, iar iertarea pacatelor si invierea mortilor se fac tot prin lucrarea celei de-a treia Persoane a Sfintei Treimi.>>

(Din: Mitropolit Hierotheos Vlachos, Predici la Marile Sarbatori, Ed. Egumenita, 2008)
http://www.razbointrucuvant.ro/2012/...theos-vlachos/


”Duhul Sfant nu a fost despartit de Hristos nici atunci cand Acesta din urma Se afla in lume cu trupul.”
Deci, sa subliniem:
In Sfanta Scriptura sta scris:
„Duhul Sfânt Se va pogorî peste tine și puterea Celui-Preaînalt te va umbri f; pentru aceea și Sfântul Care Se va naște din tine Fiul lui Dumnezeu Se va chema.>> (Luca 1, 35)
- Duhul Sfant Se va pogoarî asupra Fecioarei Maria; puterea Celui- Preaînalt o va umbri si Fecioara Maria va zamisli si va naste un fiu care se va numi Iisus, care va fi Fiul Celui – Preaînalt.

Ce ar trebui sa mai comentam, sa mai talmacim aici ca sa se inteleaga ca Duhul Sfant S-a pogorat asupra Sfintei Fecioare Maria si cel zamislit este Fiul lui Dumnezeu; spune Sf. Vasile cel Mare (citat de Mitropolit Hierotheos Vlachos): ”Duhul Sfant nu a fost despartit de Hristos nici atunci cand Acesta din urma Se afla in lume cu trupul.”
- Duhul Sfant S-a pogorat peste Fecioara Maria
- Mantuitorul Hristos Intrupat in Fecioara Maria are in permanenta in El Duhul Sfant



Parintele Teofil Pârâian ne talmaceste Cuvantul Domnului din Evanghelia dupa Luca 1, 28-35

<<Maica Domnului a fost si este locas infrumusetat al Preasfintei Treimi. De unde stim? Cum am ajuns la gandul acesta? Am ajuns urmarind relatarea de la Bunavestire, pe care o face Sfantul Evanghelist Luca in Evanghelia sa.

Cand Preasfanta Fecioara Maria a intrebat: "Cum va fi aceasta?" (cum voi putea fi mama, de vreme ce nu stiu de barbat si nu am in vedere niste legaturi de felul acesta, care m-ar putea face mama?; cum pot sa-L nasc pe Fiul lui Dumnezeu?), ingerul binevestitor a zis asa:
"Duhul Sfant Se va pogori peste tine si puterea Celui Preainalt te va umbri; de aceea, Sfantul care Se va naste din tine Fiul lui Dumnezeu Se va chema" (Luca 1, 35).

Sunt cele trei persoane ale Preasfintei Treimi. Stiti ca noi credem in Dumnezeu unul in fiinta si intreit in persoana. E o taina de nepatruns, dar o taina in care noi credem. Si marturisim ca Fiul lui Dumnezeu S-a intrupat din Preasfanta Fecioara Maria de la Duhul Sfant si S-a facut om, fiind de fata si Dumnezeu Tatal, Care a umbrit-o ("puterea Celui Preainalt te va umbri"), si Dumnezeu Duhul Sfant, Care S-a pogorat peste Preasfanta Fecioara, si Dumnezeu Fiul, Care S-a intrupat si S-a nascut din Preasfanta Fecioara Maria.

Cele trei Persoane ale Sfintei Treimi au fost de fata in Preasfanta Fecioara Maria si raman de fata pana in vesnicia vesniciilor.

De ce? Pentru ca Maica Domnului nu L-a purtat pe Domnul Hristos numai in pantecele ei, ci L-a purtat si in inima ei. O mama nu se desparte de copil atunci cand il naste; desi copilul se desparte de mama, el ramane in inima mamei in vesnicie. O mama este mama in vesnicie, nu-i in vremelnicie.

Maica Domnului ramane locas al Preasfintei Treimi, pentru ca il poarta si in inima ei pe Domnul nostru Iisus Hristos, il are pe Duhul Sfant asupra ei si il are pe Tatal ceresc impreuna cu ea; asa incat Maica Domnului, fiind ea insasi locas al Preasfintei Treimi, ne poate ajuta sa venim si noi locas infrumusetat al Treimii celei dumnezeiesti.>>
(Părintele Teofil Pârâian, Maica Domnului in spiritualitatea ortodoxa)
http://www.crestinortodox.ro/sarbato...oxa-68630.html
Reply With Quote
  #2  
Vechi 12.06.2013, 08:56:07
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

<<Hristos le-a spus ucenicilor imediat dupa Inviere: Ioan a botezat cu apa, iar voi veti fi botezati cu Duhul Sfant nu mult dupa aceste zile (Fapte 1, 5).

Duhul Sfant i-a botezat pe ucenici in ceasul in care S-a pogorat asupra lor, iar intreaga casa unde se aflau acestia in asteptarea fagaduintei Tatalui s-a umplut de Duh Sfant si s-a facut cristelnita duhovniceasca (Sfantul Grigorie Palama).>>

(Din: Mitropolit Hierotheos Vlachos, Predici la Marile Sarbatori, Ed. Egumenita, 2008)
http://www.razbointrucuvant.ro/2012/...theos-vlachos/


Daca “Duhul Sfant i-a botezat pe ucenici in clipa in care S-a pogorat asupra lor" (la Rusalii) si “intreaga casa s-a umplut de Duh Sfant si s-a facut cristelnita duhovniceasca” cum spune Sf. Grigorie Palama, citat de Mitropolitul Hierotheos Vlachos, atunci cand Duhul Sfant S-a pogorat asupra Fecioarei Maria la Intruparea Mantuitorului, aceasta nu S-a umplut de acelasi Duh Sfant?

Adica, o casa devine ”CRISTELNITA DUHOVNICEASCA” doar pentru ca Duhul Sfant a pogorat in mod egal peste toti ucenicii, iar trupul Maicii Domnului care –L poarta pe Mantuitorul Iisus Hristos(care e unit cu Duhul Sfant) nu are parte de sfintire?


Toata ”teologia” cade cand e vorba de Fiul lui Dumnezeu Intrupat.

<<Dupa ce talcuieste canoanele tuturor praznicelor imparatesti, Sfantul Nicodim Aghioritul face unele extensii existentialiste, punand accentul asupra felului in care crestinul se poate invrednici sa traiasca in viata sa personala fiecare dintre aceste sarbatori.

In mod obisnuit, el foloseste exprimarea: „cum si in ce fel“.

Consider ca aceste cuvinte sunt foarte importante, deoarece, prin ele, propovaduirea Bisericii coboara de la nivel abstract la nivel concret.

Era nevoie de o asemenea abordare, pentru ca, de multe ori, chestiunile teologice sunt desprinse de realitate si nu ne mai ating sufletele.

Abordarea abstracta a teologiei nu este ortodoxa. Atunci cand citim predicile Sfintilor Parinti, constatam ca si acestia analizeaza faptele tot din perspectiva lui „cum si in ce fel”.>>

(Din: Mitropolit Hierotheos Vlachos, Predici la Marile Sarbatori, Ed. Egumenita, 2008)
http://www.razbointrucuvant.ro/2012/...theos-vlachos/




<<Limbile de foc s-au impartit si au sezut pe capetele Apostolilor.

Acest lucru este important, pentru ca vrea sa arate ca numai Hristos are intreaga putere si intreaga energie sfanta, pentru ca El este de aceeasi fiinta cu Tatal si cu Duhul Sfant.

Harul pe care il primesc sfintii nu este fiinta, ci energia lui Dumnezeu, Care ofera fiecarui om diferite daruri. Nimeni altcineva nu are intregul har sfant, decat numai Hristos, Care, dupa trup, are plinatatea harului sfant.>>
(Din: Mitropolit Hierotheos Vlachos, Predici la Marile Sarbatori, Ed. Egumenita, 2008)
http://www.razbointrucuvant.ro/2012/...theos-vlachos/
Reply With Quote
  #3  
Vechi 12.06.2013, 08:59:15
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

<<Venirea lui Dumnezeu printre oameni este chipul cel mai inalt al iubirii Lui de oameni, vestea celei mai mari bucurii pentru inima cea curata si a celui mai zguduitor eveniment pentru inima cea necurata.

Venirea lui Dumnezeu printre oameni este ca un stalp care arde in intunericul cel mai adanc.

Vestea acestei veniri a inceput cu un inger si o fecioara, cu o convorbire intre curatia cea cereasca si cea pamanteasca.

Cand o inima necurata sta de vorba cu o inima necurata, se isca un razboi. Cand o inima necurata sta de vorba cu una curata, se isca un razboi.

Doar atunci cand o inima curata sta de vorba cu o alta inima curata este veselie, pace si minune mare.

Dar, printr-o minune a acestor zile nemaipomenite, Elisabeta a zamislit la varsta ei inaintata. “Cum poate fi aceasta?“, se intreaba cei care trec ametitor peste suprafata lucrurilor ca peste gheata unui lac plin de putere si viata.

Chiar si cei care simt si recunosc ca lumea nu poate fi mantuita in nici un alt chip decat prin lucrarea minunata a lui Dumnezeu isi intorc capul in alta parte si nu primesc lucrul minunat, intrebandu-se cum se poate aceasta.

Daca Dumnezeu nu ar fi viu si atotputernic, atunci nu ar exista nimic si nu ar mai veni nimic la viata; nu s-ar putea intampla absolut nimic. Nu ar putea aduce viata pe lume nici o femeie roditoare, nici una stearpa.

Dar, intrucat Dumnezeu, Cel viu si Atotputernic, exista, atunci totul este cu putinta, mai ales pentru ca Dumnezeu nu este legat de legi ale firii pe care El le-a dat sa le lege, nu El Insusi, ci altii, nu pentru a-I opri puterea, ci pentru a lucra mila Sa trebuincioasa.

La fel cum un lucru facut de om nu opreste libertatea omului atunci cand il foloseste intr-un fel sau altul, tot asa lumea creata de Dumnezeu, cu legile ei firesti, nu opreste libertatea lui Dumnezeu de a lucra intr-un fel sau altul, dupa milostivirea Sa si dupa nevoile oamenilor. Ca si cum cei care aduc pe lume copii fac aceasta cu singura lor putere si nu prin cea a lui Dumnezeu! Dumnezeu are o grija aparte de viata si o da asa cum doreste El; dand rod acolo unde doreste El si oprind rodul acolo unde El nu doreste.

Omul asteapta minuni de la Dumnezeu, dar atunci cand minunea vine el nu crede in ea.

Firea a devenit pentru oameni pomul ispitei. Ascuns sub umbra firii din pricina goliciunii, omul asteapta sa-l viziteze Dumnezeu – si se teme de vizita lui Dumnezeu.

Cand Dumnezeu nu-l viziteaza, se plange; dar cand El o face, omul nu-L primeste.

Precum atunci, in Rai, Adam a fost asezat intre doi copaci: acela al vietii si al cunoasterii, tot asa si urmasii lui Adam sunt asezati intre doi copaci: Dumnezeu ca pom al vietii si firea ca pom al cunoasterii; intrucat libertatea, ascultarea si smerenia se pot incerca acum ca si atunci.

Trebuie puse la incercare intelepciunea omului, inima omului si vointa omului. Fara ispita nu exista libertate si fara libertate nu exista oameni, ci numai doua feluri de pietre – miscatoare si nemiscatoare.>>
(Bunavestire – inceputul mantuirii noastre. Predica Sfantului Nicolae Velimirovici)
http://www.razbointrucuvant.ro/2010/...rii-noastre-2/
Reply With Quote
  #4  
Vechi 12.06.2013, 09:03:46
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

<<Iar in a sasea luna a fost trimis ingerul Gavriil de la Dumnezeu intr-o cetate din Galileea, al carei nume este Nazaret, catre o fecioara logodita cu un barbat care se chema Iosif, din casa lui David; iar numele fecioarei era Maria.

“A sasea luna” se refera la rodul din pantecele Elisabetei, de la zamislirea lui Ioan Inaintemergatorul. De ce a sasea? De ce nu a treia, a cincea ori a saptea?

Pentru ca omul a fost zidit in a sasea zi, dupa zidirea intregii naturi. Hristos este Innoitorul intregii zidiri. El vine ca ziditor nou si Om nou. Totul se face nou in El.

In aceasta zidire, Ioan este Inaintemergatorul lui Hristos, cu toate ca intaia plasmuire a naturii de catre Dumnezeu a fost inaintemergatoare a vechiului Adam.

Ioan Ii prezinta lui Hristos Domnul, intreaga fiinta pamanteasca impreuna cu omul cel vechi, care vine la pocainta in el. El va merge inaintea Domnului, in numele oamenilor, ca traitor si propovaduitor al pocaintei.

Aceasta luna a sasea, in care pruncul Ioan a saltat in pantecele mamei sale, arata si al saselea veac in care S-a nascut Mantuitorul, si pecetea a sasea, din Apocalipsa Sfantului Ioan Teologul (6:12).

In luna a sasea, atunci, a fost trimis ingerul Gavriil. In marea drama a primei plasmuiri, ingerii se arata mai intai: La inceput a facut Dumnezeu cerul si pamantul (Facerea 1:1).

Prin “cerul” noi intelegem ingerii din toate cetele ierarhiei ceresti. Si aici iarasi, chiar la inceputul marii drame a noii plasmuiri, ingerii trebuie sa apara primii. Un inger, prin gura Proorocului Daniel, a hotarat vremea nasterii Imparatului imparatilor; un inger, prin gura Proorocului Isaia si ale altor Prooroci, au vorbit despre felul nasterii Lui; un inger i-a vestit lui Zaharia Inaltul Preot despre nasterea Inaintemergatorului si un inger vesteste acum nasterea lui Dumnezeu Insusi intrupat.

Cand se naste Dumnezeu intrupat, cete de ingeri canta deasupra pesterii din Betleem.>>
(Bunavestire – inceputul mantuirii noastre. Predica Sfantului Nicolae Velimirovici)
http://www.razbointrucuvant.ro/2010/...rii-noastre-2/
Reply With Quote
  #5  
Vechi 12.06.2013, 09:08:36
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

<<Cui ar trebui sa fie trimis marele Arhanghel Gavriil? Iata ce spune Sfantul Ioan Hrisostom in Omilia la Bunavestire:

“A fost trimis un razboinic sa dezvaluie taina imparatului, o taina care se cunoaste prin credinta dar nu se poate patrunde din iscodire; o taina in fata careia omul trebuie sa se plece cu smerenie, fara sa judece cu judecata omeneasca; o taina care se intelege cu intelegere Dumnezeiasca, nu omeneasca“.>>

<<"Nu te teme, Marie, caci ai aflat har la Dumnezeu“. Nu te teme, copila mea! Nu te teme, tu, fiica lui Dumnezeu cea plina de har!

Nu te teme, preabinecuvantata tuturor celor muritori, pentru ca binecuvantarea Domnului se va pogori prin tine peste toti oamenii!

Nu te teme, caci ai aflat har de la Dumnezeu! Aceste ultime cuvinte ale arhanghelului se impotrivesc unor teologi din apus, cu privire la “conceptia imaculata“, pe care o au ei; cu alte cuvinte, faptului ca Fecioara Maria s-a nascut din parinti care nu aveau nici o urma din pacatul lui Adam sau din urmarea acelui pacat.

Daca ar fi fost asa, de ce ar fi spus ingerul ca a aflat har de la Dumnezeu? Harul lui Dumnezeu, care are si intelesul de iertare, este aflat de catre cel caruia ii este de folos harul si de catre cel care il cauta. Preacurata Fecioara se ostenise cu vrednicie ca sa-si inalte sufletul la Dumnezeu si fusese intampinata de harul lui Dumnezeu pe calea acestei inaltari.

Sfantul Andrei Criteanul, cugetand prin insuflarea lui Dumnezeu, la menirea marelui Arhanghel, comenteaza la Bunavestire despre Preasfanta Fecioara:

“Nu te teme, Marie, caci ai aflat har la Dumnezeu, har pe care Sara nu l-a primit, nici Rebeca nu l-a simtit; ai aflat harul de care nici macar marea Ana nu a fost vrednica, nici Penina, potrivnica ei. Desi au ajuns mame, ele si-au pierdut fecioria, dar tu, ajungand mama, ti-ai pastrat fecioria intreaga. Asadar nu te teme, caci tu ai aflat har la Dumnezeu – har pe care numai tu l-ai aflat de la inceputul veacurilor si nimeni altcineva!“>>

<<“Duhul Sfant se va pogori peste tine si puterea Celui Preainalt te va umbri; pentru aceea si Sfantul care Se va naste din tine Fiul lui Dumnezeu Se va chema. Si iata Elisabeta, rudenia ta, a zamislit si ea fiu la batranetea ei si aceasta este a sasea luna pentru ea cea numita stearpa. Caci la Dumnezeu nimic nu este cu neputinta“.

Un raspuns intreg si deplin, care aduce multumire.

Dumnezeu, acolo unde El voieste, indeparteaza legile firii. Firea si randuiala firii sunt ca si cum nu ar exista, atunci cand Dumnezeu cel viu implineste voia Lui in lucrarea mantuirii omului.

“Harul nu intra in legea firii“, spune Grigorie din Neocezarea (La Bunavestire). El Insusi Innoitorul tuturor lucrurilor, Domnul Iisus, adevereste ca Duhul este cel ce da viata (Ioan 6:63).

Duhul da viata in chip nemijlocit si mijlocit.

Duhul lui Dumnezeu a dat viata in chip nemijlocit in Rai, inainte de pacat.

Dupa pacat, Duhul lui Dumnezeu a dat viata in chip mijlocit, prin zidirea sufletului si a trupului. Socotim ca aceasta lucrare mijlocita a Duhului este “fireasca“, potrivit legii firii.

Numai Duhului lui Dumnezeu I Se cuvine puterea nemarginita de a da viata in chip nemijlocit, dupa voia Sa cat si dupa voia lui Dumnezeu, pentru mantuirea oamenilor. Dar, in legatura cu darul mijlocit al vietii, Duhul este Domnul si Datatorul-de-viata. Firea, in sine, este numai o umbra, o perdea, prin care lucreaza Duhul.

Dar exista trepte de lucrare mijlocita, caci Duhul lucreaza uneori mai mult, alteori mai putin mijlocit.

Avem asemenea exemple la femeile cu rod si la cele fara rod. Cazul batranei Elisabeta a fost mijlocit, dar intr-o masura mai mica, la fel si cu mama lui Isaac, si a lui Samson, si a lui Samuel.

Zamislirea de catre o femeie mai varstnica nu se poate numi lucrare mijlocita a Duhului, ca si a tuturor femeilor de la Eva incoace, cu rod sau fara, care fac pacate, mai multe sau mai putine, legate de poftele si patimile lor pamantesti.

Singura zamislire printr-o bunavestire nemijlocita, prin lucrarea Duhului vietii, este zamislirea de catre Preacurata Fecioara Maria.

In istoria facerii de la Adam pana la Hristos nu fusese niciodata un asemenea caz. Acesta a fost singurul caz al tuturor veacurilor si singurul in vesnicie, apartinand atat acelei vremi, cat si vesniciei, acela al Domnului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos.>>
(Bunavestire – inceputul mantuirii noastre. Predica Sfantului Nicolae Velimirovici)
http://www.razbointrucuvant.ro/2010/...rii-noastre-2/
Reply With Quote
  #6  
Vechi 12.06.2013, 09:11:03
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

<<Continuarea dialogului este oarecum ciudată în sensul că protosul, repetând cuvintele îngerului de la Bunavestire (Lc. 1, 35) se roagă ca Duhul Sfânt să vină peste diacon: „Duhul Sfânt să vină peste tine și puterea Celui Preaînalt să te umbrească”.

La care diaconul răspunde „Același Duh să lucreze împreună cu noi în toate zilele vieții noastre”. O analiză istorică a evoluției textului vine să ne lamurească asupra situației actuale.

La origine acest dialog se desfasura între protos și împreună-slujitorii de rang cel puțin preoțesc ca un act al pregătirii duhovnicești pentru rostirea anaforalei ce va urma.

Protosul cerea rugăciunea împreună-slujitorilor care răspundeau spunând cuvintele îngerului: „Duhul Sfânt să vină peste tine și puterea Celui Preaînalt să te umbrească” (Lc. 1, 35) ulterior adăugându-se: „și să lucreze împreună cu tine”.

Unele manuscrise ne indică că protosul răspundea: „Același Duh să vină peste voi și puterea Celui Preaînalt să vă umbrească și să lucreze împreună cu voi”.

Liturghia arhierească slavă păstrează dialogul de acest tip între episcop și împreună-slujitori.
Rostirea cuvintelor îngerului se explică prin analogia pe care Sfântul Ioan Damaschin o face între pogorârea Sfântului Duh, invocat în anafora, pentru a preface pâinea și vinul în Trupul și Sângele Domnului și pogorârea asupra Fecioarei Maria la întruparea Mântuitorului:

”După cum toate câte a făcut Dumnezeu le-a făcut cu energia Sfântului Duh, tot astfel și acum, energia Duhului lucrează cele mai presus de fire, pe care nu le poate cuprinde nimic altceva decât credința.

"Cum îmi va fi mie aceasta, zice Sfânta Fecioară, pentru că eu nu cunosc bărbat";. Iar arhanghelul Gavriil îi răspunde:
"Duhul cel Sfânt se va pogorî peste tine și puterea Celui Preaînalt te va umbri".

Și acum mă întrebi cum pâinea se face Trupul lui Hristos și vinul și apa Sângele Lui? Ți-o voi spune eu. Sfântul Duh se pogoară peste ele și face pe acelea ce sunt mai presus de cuvânt și de cuget”.

Așa dar preoții împreună-slujitori se roagă ca, precum Duhul Sfânt s-a pogorât peste Fecioara Maria și puterea Tatălui a umbrit-o zămislind pe Hristos, tot așa la invocarea protosului, în timpul anaforalei care urmează a fi rostită, Tatăl să-l trimită pe Duhul să se pogoare peste daruri prefăcându-le în Trupul și Sângele Domnului.>>
http://www.dervent.ro/resurse/liturghia/index-D-35.html
Reply With Quote
  #7  
Vechi 12.06.2013, 09:15:32
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

<<Noi stim insa ca dogmele privitoare la Dumnezeirea-Omenitatea Domnului Iisus Hristos – si la intruparea Lui fara de samanta din Preasfanta Fecioara Maria alcatuiesc temeiul intregii noastre credinte crestinesti: caci daca nu am crede in faptul ca Domnul Iisus Hristos este cu adevarat Fiul lui Dumnezeu, Care S-a intrupat din Preasfanta Fecioara Maria, zadarnica ar fi nadejdea noastra in mantuire. Insusi Domnul Iisus Hristos spunea despre Sine ca este Fiul lui Dumnezeu, Painea cea Cereasca, pogorata din Cer. Noi primim acest adevar cu toata inima noastra si nu incercam a patrunde adancul fara fund al aratarii lui Dumnezeu in trup.

Faptul acesta – intruparea Fiului lui Dumnezeu – este nemasurat de mare, asa s-a cuvenit sa fie prevestit in chip minunat – prin aratarea Arhanghelului Gavriil catre Preasfanta Fecioara Maria: si binevestirea lui a fost cea mai mare dintre toate binevestirile pe care le-a auzit vreodata neamul omenesc.

In Nazaret, in locuinta saracacioasa a Preasfintei Fecioare Maria, au rasunat uluitoarele cuvinte: Bucura-Te, Ceea ce esti plina de har! Domnul este cu Tine. Binecuvantata esti Tu intre femei (Lc. 1, 28), adica mai binecuvantata decat oricare dintre femei.

Preasfanta Fecioara Maria tacea. Oare a fost cuprinsa de spaima si fiorul firesti pentru un om obisnuit la vederea unui Arhanghel?

Nu, nu spaima a cuprins-o, ci tulburarea datorata neobisnuitei heretisiri. Fecioara nu s-a inspaimantat de aratarea neobisnuita, fiindca Ea insasi era mai sfanta decat toti sfintii, si sufletul ei curat era asemanator ingerului prin curatia sa duhovniceasca.

Ea si-a vadit numai nedumerirea cu totul de inteles, intreband: Cum va fi aceasta, de vreme ce eu nu stiu de barbat? Si a primit raspunsul minunat: Duhul Sfant Se va pogori peste tine si puterea Celui Preainalt Te va umbri (Lc. 1, 34-35).

A fost vreodata o fecioara asemenea Preasfintei Maria in curatie si sfintenie? Nu. N-a fost nicicand si nu va fi. Negraita si uimitoare, invesmantata in dumnezeiasca slava e marea taina a intruparii Domnului nostru Iisus Hristos.

Si atunci, cum sa nu ne plecam cu toata inima inaintea Preasfintei Fecioare, Care a devenit organ al marii si nepatrunsei taine Dumnezeiesti? Cum sa nu o numim „Ceea ce esti mai cinstita decat heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat serafimii”?

Oare Maica imparatului Ceresc nu se cuvenea sa fie pusa de catre noi mai presus de toate Puterile Ceresti, mai presus de toate slugile Lui? Iar arhanghelii, heruvimii si serafimii sunt slugi ale lui Dumnezeu.>>

(BUNA VESTIRE. Predicile Sfantului Luca al Crimeei. “Astazi este incepatura mantuirii noastre si aratarea tainei celei din veac”)
http://www.razbointrucuvant.ro/2013/...-buna-vestire/
Reply With Quote
  #8  
Vechi 12.06.2013, 15:08:11
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Nastya Vezi mesajul
Ce ar trebui sa mai comentam, sa mai talmacim aici ca sa se inteleaga ca Duhul Sfant S-a pogorat asupra Sfintei Fecioare Maria si cel zamislit este Fiul lui Dumnezeu; spune Sf. Vasile cel Mare (citat de Mitropolit Hierotheos Vlachos): ”Duhul Sfant nu a fost despartit de Hristos nici atunci cand Acesta din urma Se afla in lume cu trupul.”
- Duhul Sfant S-a pogorat peste Fecioara Maria
- Mantuitorul Hristos Intrupat in Fecioara Maria are in permanenta in El Duhul Sfant.
Acelasi lucru l-am explicat si eu de la inceput, insusi sursa harului era in pantecele Fecioarei, cum ar fi putut sa fie harul doar exterior?
Decebal este ortodox, doar ca interpreteaza unele lucruri prin propriul rationament, si ajunge cateodata la concluzii personale, chiar daca sunt diferite de ce spune invatatura.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 12.06.2013, 15:25:24
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Decebal, jertfa Mantuitorului este mantuirea obiectiva a fost pentru iertarea pacatului stramosesc. Dar aceasta a fost facuta de Iisus si nu avea efect asupra oamenilor daca ramanea doar atat. Ca sa aiba efect si asupra oamenilor a fost trimis harul. Protestantii (sau unii din ei) spun ca jertfa are efect direct asupra oamenilor, chiar daca nu cred sau nu se boteaza.
In cazul Sfintei Fecioare prin Intrupare Iisus a avut legatura directa cu Sfanta Fecioara, nu doar cu ajutorul harului. Stergerea pacatului stramosesc (adica inaltarea firii cazute) a avut lor inainte de Cincizecime in cazul Sfintei Fecioare, la toti ceilalti numai dupa pogorarea harului si dupa Botez, tocmai de aceea.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 12.06.2013, 15:30:27
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.871
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Stergerea pacatului stramosesc (adica inaltarea firii cazute) a avut lor inainte de Cincizecime in cazul Sfintei Fecioare, la toti ceilalti numai dupa pogorarea harului si dupa Botez, tocmai de aceea.
stergerea pacatului stramosesc in cazul Maicii Domnului s-a facut in momentul in care Hristos a coborat in pantecele Fecioarei
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Slujba de Adormirea Maicii Domnului intrerupta de DNA Laura19 Stiri, actualitati, anunturi 51 21.08.2012 16:03:50
Adormirea Maicii Domnului dan73 Generalitati 3 05.07.2012 16:22:32
Adormirea Maicii Domnului partenie Diverse Sarbatori 20 15.08.2009 21:19:08
Adormirea Maicii Domnului Laurentiu Diverse Sarbatori 1 15.08.2008 20:25:15
adormirea maicii domnului Pupi Generalitati 1 12.08.2008 13:13:16