![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Atenție însă, în lumea misterelor de care Eliade era atât de îndrăgostit (ca orice ins sedus zdravăn), circulă multe scorneli care servesc drept "argumente", al căror scop este unul singur: să susțină un mort ca să stea drept, în picioare, iar dacă se poate chiar și țanțoș-foc. Tare mi-ar plăcea să te ții o vreme de rugăciunea lui Iisus, în condițiile pe care le precizam și să stăm de vorbă după aceea. Nu te mira de capacitățile mele de a prevedea viitorul: opinia îți va fi considerabil modificată...:) Toate cele bune! P.S. Dragul meu, de ce dai atâta importanță argumentelor vechimii? Oare yoghinii cei dintru început, de pildă discipolii lui Patanjali, se lăudau cu vechimea sistemului yoga? Și totuși îl practicau, credeau în maestrul lor și în ceea ce făceau. Similar, despre primii creștini, despre Apostoli și episcopii puși de ei prin cetăți, ce poți spune: că se bazau pe o credință și o practică din vechime? Biserica își trăia primii ei zori... Dacă e să vorbim de argumentul rădăcinilor, al timpului imemorial, atunci sper să credem amândoi că Sursa, Izvorul este Dumnezeu. Și atunci, cel care se întemeiază pe Dumnezeu este cel mai în măsură să fie crezut și urmat. Și cine Altul este mai vrednic de crezare dacă nu Domnul? Iar noi, crezînd și trăind în El, cum n-an putea să fim vrednici de crezare, comparativ cu urmașii altor rădăcini, de data aceasta strict pământene. Deci, dacă crezi că Fiul lui Dumnezeu S-a întrupat și a trăit printre noi oamenii ca să recăpătăm viața veșnică și asemănarea cu Dumnezeu, avînd acum prin El refacerea chipului Lui în noi, ce mai poate fi yoga? Iar dacă nu crezi în Hristos, yoga e lucru mare, desigur... În fine, te rog să dai atenție o clipă și faptului că Dumnezeu a recuperat pe om după un Plan al mântuirii, deplin prin Iisus Hristos, prin Jertfa Lui pe Cruce, urmată de Înălțare, lucrarea Bisericii și toate celelalte. Înainte de Hristos au fost, desigur, și alte căutări ale oamenilor, au fost intuiții, presimțiri, preînchipuiri chiar. Așa sunt și cele scrise în VT, așa sunt și cele din religiile orientale, grecești, egiptene etc. Cu diferența că în VT se petrece o parte din Revelația supranaturală, prin prooroci și alți oameni aleși de Dumnezeu, prin care a grăit Duhul Sfânt, pe când în celelalte religii totul s-a rezumat la căutarea și intuiția omului natural. Religiile orientale sunt, așadar, etape timpurii ale omenirii care, poate în virtutea chipului lui Dumnezeu care nu a putut fi distrus în om, plăsmuiau diverse fantezii, nu lipsite de oarecare înțelepciune și frumusețe, însă strict naturale, omenești, fără participarea lui Dumnezeu, fără Revelație supranaturală. Deci ceea ce a studiat și sistematizat Eliade e istoria unor căutări omenești, iar nu conținutul Revelației divine, deplină prin Iisus Hristos. Și nici istoria mântuirii creștinilor nu a studiat el, ci tot felul de lucruri lumești, conjuncturale ei. De altfel, dacă răsfoim un tratat scris de Mircea Eliade, precum chiar Tratatul de Istorie a Religiilor, constatăm două lucruri semnificative pentru un creștin: Eliade acordă extrem de puține pagini creștinismului, respectiv consideră că creștinismul e o credință oarecare, închipuită, într-un mântuitor oarecare, așa cum întâlnim în mai toate religiile. Acestea fiind clare, în ceea ce-l privește pe Eliade, nu pot lua în serios opinia acestui om atunci când ne prezintă creștinismul sau orice alt lucru pe care îl compară cu unele conținuturi ale vieții creștine. Studiile lui sunt folositoare, însă, când vrem să înțelegem căutările istorice ale unor oameni din toate timpurile și din toate locurile, cărora nu li Se dezvăluise Dumnezeu. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mulțumesc, Cezar, că ai adus puțină lumină în problema asta.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Yoga (mai precis Guru Yoga) poate fi un compendiu de instructiuni psihologice care indica cum trebuie privit Hristos. Cum trebuie inteles Chipul Lui in noi. Esenta Guru yoga formala (pentru ca opereaza psihologic cu impresii iconice care se succed ritualic de mai multe ori) are cinci elemente de meditatie cheie: 1. Guru este Suprem (mintea aprofundeaza progresiv conceptul de “suprem” asociind / cunoscand /recunoscand calitati – acesta este procesul de sfintire al conceptului – Sursa Unica, Salvator Atotputernic, Atotprezent, Atotcunoscator, Aparator, Unic Salvator, Izvorator a Toate, Bine Perpetuu, Adevar… Sfintirea devine efectiva pentru noi atunci cand incepem sa CREDEM) 2. Guru “priveste” cu dragoste netarmurita catre privitor / Guru tanjeste sfasiat de dragoste sa se uneasca cu privitorul 3.Privitorul “priveste” cu dragoste netarmurita catre Guru / Privitorul tanjeste sfasiat de dragoste sa se uneasca cu Guru 4.Prin cele doua priviri incarcate cu dragoste si cele doua doruri inflacarate, Guru pogoara in inima privitorului, unde dragostea arde cu mare intensitate. 5.Mintea radacina (cea mai subtila minte – “sufletul”) a privitorului este preschimbata in natura Gurului care este Adevar si Bucurie Vesnica. Ce aduce in plus Guru Yoga? Instructiuni psihologice despre modul cum “arata” Adevarul (extatic) – Chipul - dincolo de chipuri.
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Salut Florin,
Citat:
Citat:
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Guru Yoga este o forma de practica ritualizata care apartine sistemului budist Vajrayana. Are radacinile in practicile hinduse care au exportat-o in Tibet (calugarii indieni Tilopa, Naropa). Este practicata de calugarii tibetani Mahayana care are au primit imputernicirea sa practice Vajrayana. Vajrayana are trei componente sudate: Guru Yoga, Stadiul de Generare si Stadiul de Finalizare. Stadiile de Generare si Finalizare sunt expresii ale Guru Yoga. "Guru" = Invatator Mantuitor "Yoga" = unire inlauntru Din punct de vedere formal, are diferite reprezentari pentru diferite forme de Vajrayana, toate utilizand, fara exceptii, aceleasi functii si tipare psihologice. Poate fi Buddha Tara, Buddha Vajradhara, Buddha Vairocana, Buddha Vajrayogini......Aspectul formal este important doar din punct de vedere al atributiilor. Sunt "icoane" a caror functie de baza este sustinarea procesului de intelegere esential. Etapele descrise mai sus ( credinta, dragostea reciproca, unirea) sunt practicate zilnic de calugarii tibetani de cel putin patru ori pe zi in cadrul unor practici liturgice destul de elaborate.
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mai sus spuneai de acel Guru Unic Salvator. Nu mi-ai răspuns cine e acest Guru, pentru că dacă e unic, nu pot fi mai mulți. Eu sînt sigur că acești călugări budiști nu știu nimic despre Iisus Hristos nici acum, nici înainte de zorii creștinismului cînd a apărut budismul tradițional (nu știu cînd a luat ființă ramura Mahayana). Deci doar tu și poate încă vreo cîțiva teosofi sau antroposofi aveți dorința de a sincretiza creștinismul cu budismul. Mai știi pe altcineva care a optat pentru forma asta de credință?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Realizez acum, pentru prima dată, ce diferență este între Serafim 1 și.... Serafim 7.
Vreo șase mâini, se pare. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Vorbesti despre aceeiasi persoana sau despre alt membru?
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Controversa consta in faptul ca noi presupunem ca stim bine ce inseamna "persoana" - "identitate personala". Mintea obisnuita concepe reflex un "eu trupesc" atunci cand cauta sa surprinda “identitatea”. Cine? Identitatea “eului –trupesc” este conceputa prin insusiri trupesti, geometrice, psihologice si afective. Gurul Unic Mantuitor este Dumnezeu. Budistii mahayana (ramura traditionala “iubirista” ) nu ii spun astfel. In rugaciunile lor iL acceseaza tot prin prisma conceperii ca “persoana”. Nu pronunta cuvantul Dumnezeu, Iehova, Tata… Nu-l asociaza cu o etnie (Israel…) De altfel, cum am mai scris, teologul Sf. Damaschin spune: “Este mult mai potrivit să vorbim despre Dumnezeu facand abstractie de toate existentele, căci El nu face parte din existente.” Deci, in fapt, este incorect sa-L percepm in sfera masculinitatii sau feminitatii. Insa, reprezentarea mentala a “persoanei” cade inevitabil in una din cele doua categorii. Acestea sunt intipariri si forme. Dumnezeu nevazut fiind de ochii trupesti, pentru ca nu are nicio insusire in sensul existentei concepute de noi, se dezvaluie oamenilor prin trupuri, vorbind despre El Insusi, despre cum poate fi “vazut direct”, dincolo de orice plasmuire. Putini sunt cei care nu plasmuiesc in rugaciune. Pentru ca orice inteles, simtire, traire, oricat de fina, inainte de a fi pe deplin curatiti, este insotita de plasmuiri. Icoanele sunt chintesente de virtuti care impodobesc progresiv mintea contemplativa si o pregatesc pentru sondarea Necuprinsului si Nevazutului. Orice “Buddha” din pantheonul lor, indiferent de particularitatile somatice, este perceput ca expresie a Adevarului Ultim. Este o icoana care indica spre Adevar. Nu are o identitate in sine, separata, intrinseca. Identitatea lumeasca este conceputa asa cum concepem identitati in forme care se succed pe fuioare de fum. Cel ce se mantuie isi deschide identitatea lumeasca in “Odihna”. Capata o supraidentitate – infinit extinsa - dincolo de insusiri trupesti (cu forma). Dumnezeu este miezul oricarui “cine” si “ce”. Orice punct al realitatii se deschide in El. Nimic nu este separat de El. Chemarea noastra este sa-L vedem, sa scapam de necunoastere si astfel sa intram in bucuria peste fire, fara sfarsit.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 17.07.2013 at 23:01:56. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
In religiile orientale guru este un om, vedem ca este considerat aproape zeu de catre adeptii lui.
|
|