![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Din punctul meu de vedere, am specificat cam în ce ar consta modul unei deschideri pravoslavnice spre ceilalți; nu am observat în ce ar consta deschiderea în cazul celorlalți, adică în ce ar consta la modul practic. În astfel de condiții consider atitudinea Laurei mai mult o propagandă, o lozincărie, însă sper că va reveni și va preciza lucrurile până la capăt, că de-astea cu "deschideri" știm și noi, poate are ceva mai mult de sus. Am spus foarte clar că lucrurile astea nu se pot face fără discernământ, ori din "entuziasmantele" Laurei nu reușesc să văd mai mult decât lozincărie fără garda discernământului necesar. Iar poziția lui N. Priceputu am arătat foarte clar cam cât este de "pravoslavnică".
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Decebal, simt nevoia unor clarificări, pentru că din felul în care am fost receptat înțeleg că am fost cam ambiguu.
Consider că ai arătat bine diferențele între cei ai lui Hristos și cei care nu-L cunosc sau îl resping. Nici eu n-am pus semnul egal între unii și alții, chiar dacă i-am numit „frați”; nu, însă, în Hristos, ci, după cum am precizat, pentru că purtăm cu toții chipul lui Dumnezeu. Există, în tot omul de pe pământ, acest chip sădit în el de când a fost creat, și făcut așa tocmai pentru a putea să fie într-o relație cu Dumnezeu. Deci ontologic fiind așa alcătuiți, purtăm în noi dorul după El, nevoia de a-L găsi, de a ne hrăni cu Viața Lui cea adevărată, în Duhul Sfânt. De când a căzut, omul de pretutindeni are această căutare. Este, însă, căutarea luminii de către cel aproape orb, care nu distinge clar formele. Fără Revelație și, mai ales, fără Jertfa lui Hristos, însă, n-are nimeni nicio putere de a se apropia, de a-L cunoaște și a se uni cu El. Ne putem, de aceea, întâlni și socoti că suntem la fel cu ceilalți în latura umană (umanistă, cum ai spus), pentru că nici pentru noi căutarea lui Dumnezeu nu încetează niciodată. Diferența o face faptul că „noi știm în cine am crezut” (Apostolul Pavel), pe când ei n-au răspuns încă chemării și darului mântuitor al lui Dumnezeu. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
foarte frumos a scris !
are ,cu siguranta talent literar ! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Este nevoie de curățire, precum spui, iar asta se face întâi de toate prin botez, când ne îmbrăcăm în Hristos. Dar, deși botezați, ajungem de multe ori să punem din nou zgura pe ochii, pe sufletul nostru, așa încât nu ne mai deosebim de necredincioși. Botezul în sine nu ne diferențiază, dacă nu este și lucrarea noastră. Nu este suficientă nici mâna omului întinsă către Creatorul său, nici doar mâna Lui către noi. Intenționalitatea pervertită de care spui, ascunsă în inconștient, nu este, cu siguranță, „sâmburele” omului, chiar dacă îl înconjoară, foarte aproape de el. Omul nu-i fundamental rău. Și numai dacă crezi în adâncul luminos din fiecare poți să i-l și scoți la suprafață. Naivitate ar fi nu să crezi în acest adânc dumnezeiesc, ci să negi că el ar fi acoperit de răutate. Citat:
Din nou mi se pare că ai spus în cuvinte puțin diferite cam același lucru. |
|
|