Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Pocainta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.08.2013, 23:59:03
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Este argumetul care ar trebui să combată citatele din Sfîntul Ioan Gură de Aur și ce am scris mai sus?

De mai multe ori am confirmat că trebuie să spunem tot duhovnicului, ca el să fie la zi cu starea noastră, indiferent dacă acele păcate sînt iertate prin rugăciunile directe sau prin alte metode. Dar, pînă la Spovedanie, nu ne oprește nimeni să ne împărtășim dacă duhovnicul și propria conștiință ne dau voie. Ăsta e mesajul meu, nu negarea Spovedaniei sau ascunderea păcatelor la mărturisire.
Nu exista iertare fara spovedanie.
Nu combat pe Sf. Ioan Gura de Aur si nici Par. Paisie nu combate pe Sf. Ioan Gura de Aur. Tu intelegi gresit pe Sf. Ioan Gura de Aur.

Eu zic sa mai porti o discutie cu duhovnicul tau ca tare ma tem ca smintesti oameni.

Stii , spuneai mai sus ca trebuie sa taci ca sa arati smerenie. Insa cand credinta ortodoxa este intoarsa invers, ca asa interpreteaza unii ce citesc ei din sfinti atunci daca tac ma fac smintitor ca si aceia.
Nu te supara pe mine Florine, nu vreau sa te supar, vad ca esti incapatanat, insa iti spun , crede-ma orice pacat cat de mic trebuie spovedit. De impartasit te impartasesti cand spune duhovnicul, ca nevrednici suntem oricum.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #2  
Vechi 03.08.2013, 00:05:05
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Nu exista iertare de pacate prin rugaciuni directe, intelege Florine, ti-am citat mai sus din Par. Cleopa. in plus ce spune in Scriptura : ce dezlegati voi aici vor fi dezlegate si in Cer ce tineti legat voi aici vor fi legate si in Cer. Prin punerea mainilor pe capul penitentului preotul dezleaga omul de pacat, fara aceasta nu poti fi iertat.
Toate pacatele trebuie sa treaca pe la scaunul spovedaniei prin marturisire ca sa poata fi dezlegate.

de fapt, crezi ce vrei, e alegerea ta, dar macar nu mai sminti si pe altii. Nu stiu de ce tii mortis sa inveti pe altii credintele tale. cand vor venii preotii sa ne spuna ca nu mai este necesara spovedania pentru pacatele care nu sunt mari, atunci vom face asa, ascultand.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #3  
Vechi 03.08.2013, 00:23:21
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Intelege ca de aceea spovedania este taina sfanta. Pentru ca atunci cand preotul pune mainile pe capul nostru, Duhul Sfant insusi dezleaga prin mainile preotului. Pentru aceasta este preotul sfintit, pentru aceasta este hirotesit de episcop duhovnic.
Nu exista deosebire intre pacate, privind modul de iartare. In Scriptura nu spune nicaieri ca pacatele mici se iarta prin rugaciune directa.

In plus ceea ce spui tu cu marturisire directa la Dumnezeu nu neaparat duhovnicului, iti spun ca duhovnicul meu mi-a zis: bine, du-te in padure si spovedeste-te langa un copac, cu gandul la Dumnezeu, fireste, si vezi daca te smeresti. Niciodata.

Te inteleg foarte bine, Situatia in care esti, si eu am trecut prin acestea. Eu zic roaga-te la Dumnezeu , cere-I sa iti trimita duhovnic care sa stie limba romana, dar sa ai incredere deplina in Dumnezeu, si credinta deplina si te asigur ca Dumnezeu iti va darui duhovnicul de care ai nevoie.
Nu cauta rezolvari tu, ci cere rezolvarea de la Dumnezeu. Nu te increde in tine, increde-te deplin in Dumnezeu.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #4  
Vechi 03.08.2013, 00:33:08
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Te inteleg foarte bine, Situatia in care esti, si eu am trecut prin acestea. Eu zic roaga-te la Dumnezeu , cere-I sa iti trimita duhovnic care sa stie limba romana
Duhovnicul meu e român, preot-călugăr la mănăstirea Timișeni. Acum sînt temporar departe, dar în scurt timp mă voi întoarce în țară.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 03.08.2013, 00:54:17
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Sfîntul Nicodim Aghioritul - Deasa Împărtășanie

”Dar fiindcă suntem oameni trupești și slabi și ne întinăm cu multe păcate, Dumnezeu ne-a dat diferite jertfe spre iertarea păcatelor, pe care dacă I le aducem Lui, ne curăță și ne fac vrednici să ne împărtășim.
Astfel, milostenia este jertfă, care curăță pe om de păcate. Este și altă jertfă mântuitoare, spre iertarea păcatelor despre care zice proorocul David: "Jertfă plăcută lui Dumnezeu este duhul umilit, inima înfrântă și smerită Dumnezeu nu o va urgisi".
Dacă acest fel de jertfe aducem lui Dumnezeu și dacă avem, ca oameni, oarecare mici greșeli, putem să ne apropiem de Sfânta împărtășanie, cu frică, cu cutremur și cu umilință, așa cum s-a apropiat de Hristos, femeea ce avea curgere de sânge, plângând și tremurând. Pentru că este și păcat de moarte, este și păcat nu de moarte și păcat pentru tămăduire. Totuși pocăința cea adevărată pe toate le poate tămădui. ”
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 03.08.2013, 01:34:52
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Sfîntul Nicodim Aghioritul - Deasa Împărtășanie

”Dar fiindcă suntem oameni trupești și slabi și ne întinăm cu multe păcate, Dumnezeu ne-a dat diferite jertfe spre iertarea păcatelor, pe care dacă I le aducem Lui, ne curăță și ne fac vrednici să ne împărtășim.
Astfel, milostenia este jertfă, care curăță pe om de păcate. Este și altă jertfă mântuitoare, spre iertarea păcatelor despre care zice proorocul David: "Jertfă plăcută lui Dumnezeu este duhul umilit, inima înfrântă și smerită Dumnezeu nu o va urgisi".
Dacă acest fel de jertfe aducem lui Dumnezeu și dacă avem, ca oameni, oarecare mici greșeli, putem să ne apropiem de Sfânta împărtășanie, cu frică, cu cutremur și cu umilință, așa cum s-a apropiat de Hristos, femeea ce avea curgere de sânge, plângând și tremurând. Pentru că este și păcat de moarte, este și păcat nu de moarte și păcat pentru tămăduire. Totuși pocăința cea adevărată pe toate le poate tămădui. ”
intelege ca interpretezi dupa cum te aseaza pe tine bine.
aici se refera si la canon. de pilda femeia ce avorteaza datoare este sa imbrace si sa hraneasca copii. iar omul care este avar primeste canon sa faca milostenie. de aceea spune ca milostenia curata omul de pacate si acestea sunt jertfe spre iertarea pacatelor. acestea sunt jertfele adica faptele facute pentru a ne indrepta si apoi pentru a prisosi prin virtuti.

Si sigur ca facem pacate cu gandul in fiecare zi si de aceea spune de micile greseli, si aceasta se refera si la faptul ca daca noi ne simtim nevrednici dar duhovnicul spune sa ne impartasim, atunci sa o facem , cu teama si cutremur insa sa nu ne lispim de medicament.

De fapt Sf. Nicolae Cabasila in lucrarea sa "Talcuirea Dumnezeistii Liturghii" nu vine sa anuleze spovedania pentru pacatele mici ci vine sa ne arate cat de importanta este Liturghia si cat de folositoare pentru sufletul nostru.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #7  
Vechi 03.08.2013, 01:37:09
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
De fapt Sf. Nicolae Cabasila in lucrarea sa "Talcuirea Dumnezeistii Liturghii" nu vine sa anuleze spovedania pentru pacatele mici ci vine sa ne arate cat de importanta este Liturghia si cat de folositoare pentru sufletul nostru.
Îți recomand să o citești în întregime.

Doamne ajută și weekend plăcut!
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 04.08.2013, 12:06:05
adam000 adam000 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.09.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 719
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Si sigur ca facem pacate cu gandul in fiecare zi si de aceea spune de micile greseli, si aceasta se refera si la faptul ca daca noi ne simtim nevrednici dar duhovnicul spune sa ne impartasim, atunci sa o facem , cu teama si cutremur insa sa nu ne lispim de medicament.
Da. Pt ca de fapt nu duhovnicul ca om ne spune sa ne impartasim, ci Dumnezeu prin duhovnic ne spune.
Iar a nu ne impartasi intr-o asemenea circumstanta, este ca si cand ni s-a oferit Hristos, noua personal, iar noi l-am refuzat.
Desigur, daca intre timp iti mai aduci aminte de vreun pacat si nu te simti vrednic iar asta te sminteste, poti sa ii spui duhovnicului oricand pacatul pe care ti l-ai adus aminte, pina in ultima clipa, chiar in dimineata aceea inainte de liturghia la care te impartasesti, si sa il intrebi daca te impartasesti sau nu. Nu cred ca se va supara, pt ca duhovnicii isi cunosc foarte bine fii si ficele duhovnicesti care au o viata consecventa spre Dumnezeu (merg in fiecare duminica la biserica, se spovedesc regulat si cu dorinta si straduinta sa pacatuiasca cat mai putin - din ce in ce mai putin - din acele pacate care nu sint opritoare de la impartasanie, incearca sa isi pazeasca si gandurile de pacat, nu numai faptele, etc) si cand dau o dezlegare la impartasanie la un anumit interval de timp, o fac in cunostiinta de cauza.
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor
Amin.

Last edited by adam000; 04.08.2013 at 12:15:29.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 03.08.2013, 00:26:55
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Nu exista iertare de pacate prin rugaciuni directe, intelege Florine, ti-am citat mai sus din Par. Cleopa. in plus ce spune in Scriptura : ce dezlegati voi aici vor fi dezlegate si in Cer ce tineti legat voi aici vor fi legate si in Cer. Prin punerea mainilor pe capul penitentului preotul dezleaga omul de pacat, fara aceasta nu poti fi iertat.
Toate pacatele trebuie sa treaca pe la scaunul spovedaniei prin marturisire ca sa poata fi dezlegate.
Uite, o să citez din Sfinții mari dascăli și Teologi ai Bisericii și tu vei trage singură concluzia, dacă iertarea este posibilă numai prin Spovedanie sau numai prin Taine (Botez, Spovedanie, Maslu, Împărtășanie). Ca să nu mai poți spune că eu interpretez strîmb ceea ce au scris ei drept.

NICOLAE CABASILA - Tâlcuirea dumnezeieștii Liturghii
CAPITOLUL I
Despre scopul Sfintei Liturghii în general

Se cuvine deci ca, la primirea Sfintelor Taine, sa ne înfatisam pregatiti si
cu vrednicie. De aceea, trebuie sa existe si în slujba Sfintei Liturghii mijloace de
pregatire în acest scop: sunt rugaciunile, cântarile si tot ce se savârseste sau se
rosteste într-însa
, dupa rînduiala sfânta. Acestea ne sfintesc si ne fac în stare, pe
de o parte ca sa primim cu vrednicie sfintirea, iar pe de alta ca sa o putem pastra
si sa ramânem cu ea.
Ele ne sfintesc într-un îndoit schip.
In primul rând ne sfintesc prin însasi puterea pe care o au rugaciunile,
cântarile si citirile. Astfel, rugaciunile ne întorc gândul catre Dumnezeu,
mijlocindu-ne iertarea pacatelor; cântarile, de asemenea, îl fac sa Se
milostiveasca si sa Se îndure de noi
, precum ne spune Psalmistul: „~nalta lui
Dumnezeu jertfa de lauda (cântare)... si te voi izbavi si Ma vei preamari”;3 în
sfârsit, citirile din Sfânta Scriptura, care ne învata atât bunatatea si iubirea de
oameni a lui Dumnezeu cât si dreptatea si judecata Lui, sadesc si aprind în sufletele noastre nu numai iubirea ci si teama fata de El, facându-ne astfel mai
zelosi întru pazirea poruncilor Sale. Iar toate la un loc, îmbunatatesc sufletul si apropie de Dumnezeu atât pe preot cât si pe popor, facând si pe unul si pe
celalalt destoinici pentru primirea si pastrarea cinstitelor daruri care este scopul
Sfintei Liturghii.
Dar ele pregatesc îndeosebi pe preot sa savârseasca cu
vrednicie Jertfa (sfintirea darurilor), care este efectul Sfintei Liturghii, dupa cum
am spus; de aceea vedem, în multe din rugaciunile sfintei slujbe, cum preotul se
roaga în taina ca sa nu fie socotit nevrednic de a aduce Jertfa ci sa slujeasca
Tainei cu suflet curat, cu limba si mâini curate. Iata deci cum suntem pregatiti
pentru lucrarea sfânta de însasi puterea cuvintelor rostite si cântate.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 03.08.2013, 01:12:05
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Da. Insa unde aici in acest text spune ca nu trebuie sa te spovedesti pentru pacatele mai mici?
Interpretezi gresit.

Prin cuvintele "acestea ne sfintesc" se refera ca putem sa ne bucuram de har si in acest mod , nu se refera la faptul ca gata suntem curatati de pacate si putem sa nu mai spovedim pacatele mici, ca ne-au fost iertate in acest mod.

Vreau sa iti spun ceva. Poti avea simtiri de har chiar fiind pacatos, de fapt pacatosi suntem si totusi poti avea simtiri ale harului. Asta nu inseamna ca gata suntem sfintiti si avem iertate pacatele, tot trebuie sa alergam la scaunul spovedaniei, marturisind smerit.
Simtirile de har, la liturghie, sunt pentru sporire de credinta, pentru vederea pacatelor, pentru a ne pocai permanent, pentru a ne smeri. felurita si deosebita este lucrarea lui Dumnezeu si deosebit si felurit lucreaza pentru fiecare suflet in parte. caci Dumnezeu stie toate ale fiecarui suflet si daruieste exact ce are nevoie fiecare.

Cand spune "Astfel, rugaciunile ne întorc gândul catre Dumnezeu,
mijlocindu-ne iertarea pacatelor; cântarile, de asemenea, îl fac sa Se
milostiveasca si sa Se îndure de noi," nu spune pacate nemarturisite, in Biserica Spovedania nu se face de azi.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare