![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Nu stiu daca tu ai sustinut in totalitate opinia formulata de Decebal, intrucat exista o diferenta fundamentala!
Din citatul pe care il dai tu aici al episcopului Hierotheos Vlachos, dansul face referire fix numai la preoti. Din toata ierarhia clericala, mitropolitul arhiereu face referire numai la treapta preoteasca. Spre deosebire, Decebal face referire la "ierarhia sacramentala" - adica la INTREAGA ierarhie sacramentala, atunci cand atribuie in mod fals cuvintele sale personale in carca parintelui Staniloaie. Ori in priviinta Harului, preotii pot savarsii numai Sfintele Taine in mod valid - pentru care au fost investiti cu Har la hirotonia intru preotie (si Sf Liturghie preotul o savarseste de fapt in numele episcopului), orice alta ierurgie (rugaciune) depinzand de vrednicia preotului ce o savarseste (de sfintenia vietii sale personale) nu are automat har sa le savarseasca in mod valid pe toate - de aceea vindecarile, harismele, dezlegarile, ierurgiile preotilor depind de vrednicia lor personala, nu sint valide (nu au efect) automat, in timp ce Episcopii au Harul deplin al Apostolilor si de aceea TOATE rugaciunile savarsite de episcopi sint valide si nu depind de vrednicia lor personala - de aceea doar episcopii au puterea de a sfintii bisericile, de a face Sfantul si Marele Mir (cu care preotii au voie apoi sa savarseasca Taina Mirungerii - insa preotii nu pot face si Marele Mir cu care ei au voie sa savarseasca slujba). Orice rugaciune face episcopul are putere deplina si nu depinde de vrednicia personala. ti amintesc ca in Biblie este un pasaj in care Hristos ii trimite pe cei 12 Apostoli sa tamanduiasca ORICE boala si suferinta in popor. Iar acest Har il au episcopii nostrii in mod deplin, prin succesiunea Apostolica. Vezi, aici apare subtila, dar in acelasi timp uriasa diferenta, intre afirmatia ta si cea a lui Decebal. Decebal introduce ideea eretica cum ca intreaga ierarhie sacramentala (inclusiv episcopii) ar fi in vreun fel supusa posibilitatii vicierii, sugerand ca ar fi necesara o alta (?) ierarhie paralela a sfinteniei (astfel sugerand neascultarea fata de puterea sfintitoare cu care au fost investiti de Hristos apostolii si urmasii acestora, episcopii), in timp ce mitropolitul (episcop) Hierotheos Vlachos atrage atentia asupra faptului ca fiind investiti cu o putere limitata fata de episcopi, preotii trebuie sa fie constienti si responsabili de importanta si responsabilitatea sfinteniei vietii pe care o duc, pentru a se ridica la inaltimea sfinteniei necesare pentru a savarsi in mod valid, astfel incat sa aiba efect, acele rugaciuni care nu sint Sfintele Taine pentru care au fost investiti. Vezi, episcopul vorbeste doar despre preoti: Citat:
Citat:
Nu domnule Decebal, episcopii NU sint preoti! Preotii sint hirotoniti de catre episcopi in biserica ortodoxa! Nu stiu carei confesiuni apartineti de aveti o asemenea intelegere gresita si folositi termeni straini de ortodoxie, care sint mai des intalniti in alte confesiuni
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 13.08.2013 at 11:32:27. |
|