![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru ca este o afirmatie grava aceasta si as vrea sa stiu ce acoperire ai sa faci asemenea afirmatii.
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nu îmi aduc aminte exact, probabil în cartea despre Liturghia ortodoxă și comuniune, dar pagina nu mi-o aduc aminte. Oricum afirmațiile "grave" pe care le-am făcut vă asigur că mi le pot susține oricând cu argumente serioase ortodoxe; cât despre cele ortodoxiste, să ne fie cu iertare.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cat timp dvs nu sinteti in stare sa puneti baza nici pe memoria dvs si sa dati vreo referinta clara, retractati va rog afirmatiile pe care in mod fals le atribuiti parintelui Staniloaie. Explicati ca sint opiniile si vorbele dvs, nu ale parintelui Staniloaie.
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 13.08.2013 at 09:49:17. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Faptul că nu îmi aduc aminte exact referința bibliografică asta nu înseamnă că ceea ce a spus părintele Stăniloae, iar eu doar am citat din memorie, nu ar fi adevărat sau nu i-ar aparține părintelui. Și nu este deci în niciun caz vorba despre o părere personală de-a mea, pe care să o argumentez prin apelul la o autoritate recunsocută de ortodocși. Faptul că era preot și teolog nu înseamnă nicidecum că nu putea să facă astfel de afirmații; asta este doar o prejudecată de-a dumneavoastră, iar aici văd că de fapt dumneavoastră sunteți cel sau cea care face afirmații fără acoperire, bazate numai pe presupoziții și prejudecăți, iar de data asta chiar și fără vreo referire la cuvintele cuiva, ale părintelui Stăniloae sau ale altcuiva.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nu domnule Decebal, dvs cel care faceti afirmatii personale, iar apoi afirmati ca pr Staniloaie a spus acele lucruri fara a putea da nici o referinta care sa dovedeasca o asemenea afirmatie.
Cand sustineti ceva (de ex ca pr Staniloaie a spus un anume lucru - cand puneti dvs vorbe si le atribuiti parintelui Staniloaie, o autoritate ortodoxa, preot), atunci DVS aveti obligatia sa demonstrati cu dovezi ceea ce sustineti, nu ceilalti ca nu aveti dreptate. Spuneti ca pr Staniloaie a spus ceva, atunci dovediti-o! Sau daca nu sinteti in stare sa dovediti ce afirmati, ci doar aruncati cu vorbe despre un om care nu poate sa va raspunda/infirme aici in mod public, putand strica imaginea publica serioasa a dansului prin afirmatiile pe care le faceti, atunci retractati-va vorbele, explicati ca sint afirmatiile dvs personale (asa ar face orice om cinstit si demn care nu poate sustine prin dovezi ceva), si sustineti-vi-le pe ce argumente doriti atata timp cat fie faceti precizarea ca sint de la dvs putere, fie aduceti dovezi reale si precise, iar nu punand vorbele dvs in carca unui mare teolog pentru a le da/ a va folosi de autoritatea personalitatii dansului in mod fals.
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 13.08.2013 at 10:29:11. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
„Din cele tocmai spuse se desprinde dubla misiune a preotului: de a administra Sfintele Taine și de a-i tămădui pe oameni, astfel încât aceștia să se poată apropia cu vrednicie de Sfânta Euharistie. Am arătat, de asemenea, că numeroși preoți sunt „preoți” doar cu numele și că deși săvârșesc Sfintele slujbe nestingheriți, ei prihănesc de fapt preoția - lucru dovedit de incapacitatea lor de a tămădui pe cineva. Deși administrează Sfintele Taine, deși sfințesc cinstitele Daruri, astfel de preoți nu vindecă pe nimeni și nici propriile lor suflete nu și le mântuiesc. Pe de altă parte, există mireni sau monahi care cu toate că nu au primit Sfânta Taină a Hirotonirii, pot vindeca bolile sufletești, învrednicindu-se de preoția duhovnicească.” (Mitropolit Hierotheos Vlachos, Psihoterapia ortodoxă, Editura Învierea, 1998, pag. 102) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Nu stiu daca tu ai sustinut in totalitate opinia formulata de Decebal, intrucat exista o diferenta fundamentala!
Din citatul pe care il dai tu aici al episcopului Hierotheos Vlachos, dansul face referire fix numai la preoti. Din toata ierarhia clericala, mitropolitul arhiereu face referire numai la treapta preoteasca. Spre deosebire, Decebal face referire la "ierarhia sacramentala" - adica la INTREAGA ierarhie sacramentala, atunci cand atribuie in mod fals cuvintele sale personale in carca parintelui Staniloaie. Ori in priviinta Harului, preotii pot savarsii numai Sfintele Taine in mod valid - pentru care au fost investiti cu Har la hirotonia intru preotie (si Sf Liturghie preotul o savarseste de fapt in numele episcopului), orice alta ierurgie (rugaciune) depinzand de vrednicia preotului ce o savarseste (de sfintenia vietii sale personale) nu are automat har sa le savarseasca in mod valid pe toate - de aceea vindecarile, harismele, dezlegarile, ierurgiile preotilor depind de vrednicia lor personala, nu sint valide (nu au efect) automat, in timp ce Episcopii au Harul deplin al Apostolilor si de aceea TOATE rugaciunile savarsite de episcopi sint valide si nu depind de vrednicia lor personala - de aceea doar episcopii au puterea de a sfintii bisericile, de a face Sfantul si Marele Mir (cu care preotii au voie apoi sa savarseasca Taina Mirungerii - insa preotii nu pot face si Marele Mir cu care ei au voie sa savarseasca slujba). Orice rugaciune face episcopul are putere deplina si nu depinde de vrednicia personala. ti amintesc ca in Biblie este un pasaj in care Hristos ii trimite pe cei 12 Apostoli sa tamanduiasca ORICE boala si suferinta in popor. Iar acest Har il au episcopii nostrii in mod deplin, prin succesiunea Apostolica. Vezi, aici apare subtila, dar in acelasi timp uriasa diferenta, intre afirmatia ta si cea a lui Decebal. Decebal introduce ideea eretica cum ca intreaga ierarhie sacramentala (inclusiv episcopii) ar fi in vreun fel supusa posibilitatii vicierii, sugerand ca ar fi necesara o alta (?) ierarhie paralela a sfinteniei (astfel sugerand neascultarea fata de puterea sfintitoare cu care au fost investiti de Hristos apostolii si urmasii acestora, episcopii), in timp ce mitropolitul (episcop) Hierotheos Vlachos atrage atentia asupra faptului ca fiind investiti cu o putere limitata fata de episcopi, preotii trebuie sa fie constienti si responsabili de importanta si responsabilitatea sfinteniei vietii pe care o duc, pentru a se ridica la inaltimea sfinteniei necesare pentru a savarsi in mod valid, astfel incat sa aiba efect, acele rugaciuni care nu sint Sfintele Taine pentru care au fost investiti. Vezi, episcopul vorbeste doar despre preoti: Citat:
Citat:
Nu domnule Decebal, episcopii NU sint preoti! Preotii sint hirotoniti de catre episcopi in biserica ortodoxa! Nu stiu carei confesiuni apartineti de aveti o asemenea intelegere gresita si folositi termeni straini de ortodoxie, care sint mai des intalniti in alte confesiuni
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 13.08.2013 at 11:32:27. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
O periada voi pleca si nu stiu daca/cat voi avea acces la internet sa raspund pe acest thread. Insa consider ca am cam spus punctul de vedere.
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. |
|