![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pe de alta parte, desi nu e o greseala, schimbarea calendarului s-a facut din cauza ecumenismului. Patriarhia a dorit dupa primul razboi mondial sa faca unele concesii pentru a se uni (cum credea atunci) cu alte culte crestine. Adunarea teologica tinuta atunci a aprobat doar schimbarea calendarului, pentru ca era singura ce nu tinea de dogma sau canoane (se mai propusesera si altele, ca de exemplu schimbarea posturilor). |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Exista insa, sute de pagini de internet si probabil tot atatea carti (e usor sa le gasiti si pe Google) in care se vorbeste despre validitatea tainelor doar in bisericile care tin calendarul vechi, neindreptat. Vedeti: „Congresul pan-ortodox” sau cum l-au numit unii „Consfatuirea interortodoxa de la Constantinopol” (1923). Stim cate discutii se poarta si acum despre Patriarhul Meletie al Constantinopolului si cat de mult rău a facut ortodoxiei. Stiti doar, nu trebuie sa va mai spun eu, cat de controversata e aceasta problema. Stiti doar ca unii spun ca atunci, in anul 1923 „s-a lansat” Ecumenismul. Stiti doar, nu trebuie sa mai spun eu ce discutii urâte si defaimatoare au fost si sunt in continuare in legatura cu Parintele Ilie Cleopa care a avut o atitudine foarte ferma si deranjanta referitoare la „controversele” despre calendarul indreptat si toate care deacurg de aici. N-are rost s-o luam asa, cu usurinta. Sa va amintesc si de Conferintele Parintelui Danion Vasile in care defaimarea parintelui Ilie Cleopa si a Parintelui Arsenie Boca au fost (nu stiu daca mai sunt) un fel de mană cereasca? Aici e vorba de viclenie. Daca ni se recomanda site-uri care posteaza minuni care se petrec la sarbatori mari: Botezul Domnului si Schimbarea la față si Lumina de la Ierusalim, toate tinute dupa vechiul calendar, ce sa intelegem? |
|
#3
|
|||
|
|||
|
<<Cu toate acestea, nu toate Bisericile Ortodoxe și-au îndreptat calendarul. Intre acestea se numără: Patriarhia lerusalimului, Biserica Ortodoxă Rusă, Biserica Ortodoxă Sârbă și mânăstirile din Muntele Athos, cu excepția Vatopedului. Aceasta a încurajat apariția mișcării și grupării stiliste (care continuă să folosească vechiul calendar iulian), în special la greci și români. La noi stiliștii au sediul la Mânăstirea Slătioara în Moldova.
Cât privește Biserica Ortodoxă Română, aceasta folosește un dublu calendar: cel iulian, îndreptat la Constantinopol, pentru sărbătorile cu dată fixă, și cel vechi neîndreptat, pentru sărbătorile legate de Paști, a cărui dată este însă rotată după stilul nou.>> (BISERICA ȘI CULT pe înțelesul tuturor” Preot Prof. Dr. NICOLAE NECULA, Editura Europartner, ISBN 973-97175-5-1) http://www.parohiaortodoxabenidorm.c...xa_romana.html <<Cu toate ca in anul 1923, la un congres tinut la Constantinopol, majoritatea Bisericilor Ortodoxe a hotarat sa renunte la calendarul iulian si sa adopte calendarul gregorian, data Pastilor se calculeaza inca pe baza calendarului iulian, in care echinoctiul de primavara are loc cu 13 zile mai tarziu. De aici neconcordanta cu data Pastelui din Biserica Catolica. Intre timp, s-a constatat de catre astronomi ca si intre calendarul gregorian din 1582 si cel astronomic exista o diferenta anuala care, la 3500 de ani, ar face ca si calendarul gregorian sa ramana in urma cu o zi si o noapte. Calendarul ortodox, indreptat in 1924, va tine seama si de aceasta diferenta. Biserica noastra, facand parte din randul Bisericilor Ortodoxe, n-a purces singura la adoptarea calendarului gregorian, odata cu adoptarea lui de catre Stat, in 1919, ci abia dupa Consfatuirea interortodoxa de la Constantinopol din 1923, care a hotarat indreptarea calendarului si in Bisericile Ortodoxe, prin suprimarea diferentei de 13 zile cu care calendarul iulian ramasese in urma celui indreptat (adica 21 martie in loc de 8 martie unde ajunsese calendarul iulian).>> <<Adoptarea calendarului de Bisericile ortodoxe autocefale La Consfatuirea interortodoxa de la Constantinopol (1923) n-au participat toate Bisericile Ortodoxe autocefale sau nationale. De aceea, indreptarea calendarului adoptata aici a ramas sa fie introdusa de fiecare Biserica Ortodoxa la data pe care o va crede potrivita, pentru a nu da nastere la tulburari. Convinse de necesitatea si justetea indreptarii calendarului, din 1924 cele mai multe Biserici Ortodoxe au adoptat acest calendar astfel: Patriarhia Ecumenica de Constantinopol (1924), Patriarhia Antiohiei (1924), Patriarhia Alexandriei (1928), Arhiepiscopia Ciprului (1924), Biserica Greciei (1924) si Biserica Ortodoxa Romana (1924), socotind ziua de 1 octombrie drept 14 octombrie, sarind peste cele 13 zile cu care ramasese in urma calendarul iulian, Biserica Gruziei, Biserica Ortodoxa din Polonia (1924), Biserica Ortodoxa din Cehoslovacia (1951), Biserica Ortodoxa din Finlanda (1917, cu aprobarea Bisericii Ruse), Biserica Ortodoxa Bulgara (1968). Au ramas, insa, cateva Biserici Ortodoxe cu calendarul iulian neindreptat, ca: Patriarhia Ierusalimului, Biserica Rusa si Biserica Sarba, precum si Manastirile din Sf. Munte Athos, cu exceptia Vatopedului, care se numesc "pe stil vechi", pentru ca praznuiesc Pastile si toate sarbatorile dupa vechiul calendar, adica dupa "stilul vechi".>> http://www.crestinortodox.ro/religie...esc-69708.html |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
http://www.ecum.ro/infoecum/files/en..._ecumenice.pdf |
|
|