Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Postul in Biserica Ortodoxa > Postul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 19.09.2013, 23:08:58
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Salut Florin, ma bucur daca acel info ti-a fost de folos. Pe viitor voi tine cont de sugestiile tale, multumesc frumos. Intradevar exista o intreaga istorie a detaliilor biblice, fiecare dintre ele, integrate in contextul acelor vremuri, aducand la viata o imagine vie, in miscare as spune, deloc statica, a acelor oameni si a timpului in care au trait. Problema postului in perioada de inceput a crestinismului ma intereseaza si pe mine, era in modalitatea aratata de tine (cert influentat in caracterul sau de contextul iudaic) si din ce stiu la inceput se postea luni si joi (cel putin fariseii convertiti la crestinism dar care pastrasera totusi o abordare iudaica pe multe aspecte, vezi Fapte 15:5), abia spre finele sec I devenind zile de post miercuri si vineri, pe fondul unei rupturi tot mai accentuate intre iudaism si crestinism.Aici merg pe ideea ca Didahia (unde deja la pct VIII.2 se observa transformarea) este scrisa in perioada 90-100 AD (Siria Occidentala) desi exista opinii care o plaseaza si in jurul anului 50 AD (si atunci perioada transformarii se comprima si mai mult). In perioada de inceput, nefiind sistematic organizat se putea termina si la amiaza, si, daca imi aduc bine aminte abia din sec II se tin doua zile de post intens ca pregatire pentru Paste. In perioada de inceput exista o diversitate destul de mare din punct de vedere al modalitatii de practicare, multe aspecte abia incepand drumul spre cristalizare ca si forma. Poate pe viitor discutam mai multe pe aceasta tema, mai trebuie sa verific si eu niste info :) Numai bine si o seara placuta in continuare !

Last edited by Pelerin spre Rasarit; 19.09.2013 at 23:55:04.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.09.2013, 18:55:04
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Si ce este cu ungerea ca rege/imparat? Ce explicatie exista?
Se pare ca li se punea mir pe cap. Nu stiu daca si azi se mai practica.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.09.2013, 19:33:54
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Azi ii unge parlamentul.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #4  
Vechi 22.09.2013, 19:13:20
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Si ce este cu ungerea ca rege/imparat? Ce explicatie exista?
In cadrul ritualurilor religioase descrise in Vechiul Testament ungerea cu undelemn semnifica atat consacrarea pentru preotie dar si pentru indatoriri regale. Ea semnifica alegerea si numirea de catre Dumnezeu si prin urmare implica actiunea divina in pregatirea pentru slujire in calitate de preot sau rege. Ungerea implica binecuvantarea si ocrotirea lui Dumnezeu, iar dupa ungere se rosteau binecuvantari cu privire la cel uns. Regii primeau si avertismente sa nu faca vreun rau profetilor unsi ai lui Dumnezeu. In Psalmi ungerea cu undelemn a unei persoane regale este considerata a fi o ungere cu undelemn al bucuriei iar in alte sectiuni ale VT ungerea este asociata cu primirea Duhului lui Dumnezeu, cu schimbarea inimii si cu promisiunea prezentei lui Dumnezeu.

Pentru o analiza si pe alte aspecte cu privire la ungerea cu undelemn la evrei poti citi AICI despre ritualuri funerare la evrei.Textul de mai sus este o scurta parafrazare dupa un articol mai amplu al lui Wilhoit pe aceasta tema,in continuare poti citi, AICI , despre incoronarea si ungerea imparatilor in Biserica Ortodoxa.

Last edited by Pelerin spre Rasarit; 22.09.2013 at 19:32:07.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 23.09.2013, 19:24:44
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pelerin spre Rasarit Vezi mesajul
In cadrul ritualurilor religioase descrise in Vechiul Testament ungerea cu undelemn semnifica atat consacrarea pentru preotie dar si pentru indatoriri regale. Ea semnifica alegerea si numirea de catre Dumnezeu si prin urmare implica actiunea divina in pregatirea pentru slujire in calitate de preot sau rege. Ungerea implica binecuvantarea si ocrotirea lui Dumnezeu, iar dupa ungere se rosteau binecuvantari cu privire la cel uns. Regii primeau si avertismente sa nu faca vreun rau profetilor unsi ai lui Dumnezeu. In Psalmi ungerea cu undelemn a unei persoane regale este considerata a fi o ungere cu undelemn al bucuriei iar in alte sectiuni ale VT ungerea este asociata cu primirea Duhului lui Dumnezeu, cu schimbarea inimii si cu promisiunea prezentei lui Dumnezeu.

Pentru o analiza si pe alte aspecte cu privire la ungerea cu undelemn la evrei poti citi AICI despre ritualuri funerare la evrei.Textul de mai sus este o scurta parafrazare dupa un articol mai amplu al lui Wilhoit pe aceasta tema,in continuare poti citi, AICI , despre incoronarea si ungerea imparatilor in Biserica Ortodoxa.
Multumesc mult Pelerinule!
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare