Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 17.12.2013, 21:09:11
Florinvs Florinvs is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.12.2012
Locație: Husi, judetul Vaslui
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.893
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anita Vezi mesajul
Deci ai ajuns la concluzia ca era mai bine atunci.
Industria folosea tehnologii depasite ,productivitatea era mica.
Nu capitalismul e rau ci sleahta care s-a instalat dupa '90 la conducere
O mica precizare: licentele pentru produsele industriale, achizitionate in anii 60'- 70' din tarile dezvoltate industrial, erau atunci numai tehnologii noi, de top, la nivelul tehnicii mondiale:

-licenta de la firma elvetiana Sulzer pentru locomotivele diesel-electrice de 2100 cp, achizitionata in 1956-1960;
-licenta de la firma suedeza ASEA pentru locomotivele electrice de 5100 Kw, achizitionata in 1966-1967;
-licenta pentru motoare diesel de la MAN si Saviem, din RFG, achizitionata in 1969;
-licente in petrochimie de la firma italiana Pireli;
-colaborara cu firme britanice pentru productia avionului Rombac-1-11;
-colaborararea cu firma franceza Renault- Dacia 1100 (IN 1968) si Dacia 1300
-licente pentru motoare diesel navale, cumparate din Japonia si aplicate de UCM Resita

Imediat după învestirea sa în funcția de secretar general al partidului (martie 1965), Nicolae Ceaușescu s-a preocupat să dezvolte fabrica de locomotive din cadrul Uzinei Electroputere. De exemplu, în planul de dezvoltare a economiei naționale pe perioada 1966-1970, discutat la 22 aprilie 1965, s-a prevăzut dotarea Căilor Ferate Române cu 630 de locomotive Diesel-electrice, 1.100 vagoane de călători și 23.250 de vagoane de marfă cu patru osii, precum și electrificarea a 430 km de linie de cale ferată. În documentul respectiv s-a precizat astfel: "În scopul creșterii capacității de transport și a reducerii cheltuielilor de exploatare se prevăd dotarea cu 630 locomotive Diesel și electrificarea a 430 km linii și se va ajunge ca în 1970 circa 70% din totalul traficului să se efectueze cu tracțiune Diesel și 9% cu tracțiune electrică, ponderea tracțiunii cu aburi scăzând de la 60% în 1965 la 21% în 1970. Prin această acțiune se va realiza pe întreaga perioadă 1966-1970 o economie de aproape 5 milioane tone de combustibil convențional.
Pentru o bună utilizare a puterii de remorcare a locomotivelor Diesel și electrice prin mărirea tonajului trenurilor, parcul de vagoane se va înzestra cu 23.250 de vagoane de marfă/4 osii de mare capacitate și 1.100 vagoane de călători/4 osii cu un confort sporit. Ponderea vagoanelor de marfă de mare capacitate în parcul total va crește de la 16% în 1965 la 43% în 1970". Investiția totală se cifra la 7.406 milioane de lei, din care 5.943 milioane de lei pentru realizarea vagoanelor de marfă.
Totodată, s-a propus electrificarea liniei duble de cale ferată dintre București și Brașov pe o porțiune de 140 km până în anul 1968. Pentru acel proiect s-a preconizat cheltuirea a 605 milioane de lei, din care 230 milioane de lei în anii 1966-1970. De asemenea, s-a propus electrificarea liniei Craiova-Caransebeș-Câlnic pe o porțiune de 265 km până în anul 1970, investiția fiind în valoare de 420 milioane de lei.
În același timp, Nicolae Ceaușescu a aprobat dezvoltarea Uzinei Electroputere în scopul construirii la Craiova, începând din anul 1967, a locomotivei electrice tip CoCo, seria 060-EA (o variantă îmbunătățită a locomotivei suedeze Rb 1). De asemenea, au fost adoptate măsuri pentru producerea de aparataj de înaltă tensiune și motoare electrice (circa 3.000 de bucăți pe an) și realizarea a 360 de locomotive Diesel-electrice tip 060 DA și 89 de locomotive electrice tip CoCo. În consecință, la sfârșitul anului 1969, uzina de la Craiova a atins ritmul maxim de fabricație de 150 de locomotive Diesel-electrice și electrice pe an.
Investiția totală de la Electroputere s-a cifrat la 950 milioane de lei, din care 450 milioane de lei pentru anii 1966-1970, iar rezultatele pozitive au apărut curând. Până în anul 1989 au fost construite peste 1.400 de locomotive Diesel-electrice și aproape 1.000 de locomotive electrice.
În același timp, Nicolae Ceaușescu a aprobat dezvoltarea Uzinei de Construcții de Mașini de la Reșița, a Uzinei 23 August din București, precum și a fabricii de vagoane de la Arad. La Reșița au fost fabricate anual 170 de motoare pentru locomotivele Diesel-electrice realizate la Craiova. În cazul 23 August, ritmul maxim anual de producție a fost stabilit la 80 de locomotive Diesel-hidraulice (tip BB, seria 040-DHC) și 400 de motoare Diesel (de 350 și 700 CP).
 

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Familia in regimul comunist florinbrasov0 Generalitati 40 12.09.2016 00:24:09
Fiara bolșevică, Holocaustul roșu, Genocidul comunist doctor_faustus Generalitati 28 12.02.2013 10:39:16
Imi cer iertare ca am laudat fostul regim ateisto-comunist mihailt Generalitati 44 29.09.2010 16:33:34
Profetii despre romania IonelS Intamplari adevarate 74 22.09.2010 14:46:09
Materiale despre Romania coralina Generalitati 15 12.10.2009 10:23:01