![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tu ai participat la ceva? Dar uitasem, tu niciodata nu spui ceva personal despre tine. Esti un spirit neincarnat. :-)
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Romano-Catolicul nu o sa zica ca pentru el esti crestin de mana a doua. Nici nu o sa recunoasca ca pentru el nu exista deplinitatea credintei in biserica ta. Desi asta gandeste, asta predica in biserica lui. Dar o sa te cheme sa te rogi impreuna, sa-ti arate ca el este crestin, ca sa-l accepti ca atare, ca vreti sa fiti in unitate, etc. O sa-ti faca cunostinta cu oameni de a-i lor, foarte de treaba, nimic de zis - iti merg la suflet. Ca oameni. Tot respectul pentru ei, i-am ajutat si i-as ajuta oricand. Dar adevarul de credinta e mai presus decat ce face cutare sau cum pare cutare, judecati din perspectiva noastra, de oameni sensibilosi si afectuosi. Dar nu o sa-ti spuna niciodata verde in fatza ce gandeste, ca el vede unitatea nu coborandu-l pe Papa de pe piedestal, ci ducandu-te pe tine la picioarele lui. De asta spun, ca in spatele aparentelor nobile intentii declarate, se ascunde multa ipocrizie, si practic totul se rezuma la aceasta mare ipocrizie, orice pas in plus nu poate inseamna decat convertirea unuia la credinta celuilalt. Sau mai rau, o adevarata blasfemie, ar fi comuniunea euharistica in acesta ipocrizie.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 26.01.2014 at 01:11:00. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pe de alta parte, modul diferit in care catolicii si ortodocsii (ca sa vorbim acum numai de ei) vad unirea posibila nu este un secret pentru miscarea ecumenica; este chiar unul din subiectele de discutie. Exista diverse documente in acest sens.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Imi place omul din fata mea. Il menajez. N-am sa-i spun ce cred despre credinta lui, pentru ca stiu ca nu-l pot convinge, nu-l pot face sa inteleaga. Desigur, cel mai bine sa nu te duci acolo, dar daca il intalnesti in viata de zi cu zi, procedezi ca mai sus. Citat:
Se stie foarte bine cum o vad. Sigur, exista mai multe variante. De ex. sunt ortodocsi carora nu le pasa de adevarul de credinta. Sunt cu ochii bulbucati la potirul si biscuitul lor, si o data ce au gustat de acolo gata, uite unirea, vedeti ca se poate? Ce a fost asa greu? Pe de alta parte romano-catolicii ar putea tolera de ex. pe unii fara prea mare consideratie fata de Papa si doctrina catolica oficiala. Au de ai lor suficienti din astia (sedevecantisti si altii), "inovatori" care au ajuns sa faca din Liturghie un fel de circ, dansatori mistici, curente feministe, nu mai zic de tot felul miscari "harismatice" care ii smintesc pana si pe ai lor. Dar tolereaza, ca na, unitate, alea alea. Pe langa circul de mai sus, ortodocsii chiar si cu punctele lor anti-catolice cu tot, ar putea fi chiar un ideal.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar uite ca nu se mai poate. Ne-a amestecat prea mult istoria. Trebuie sa ne vedem unii pe altii. Nu stiu daca ai citit enciclicile patriarhale de Constantinopol de la nceputul sec. 20 care au lansat participarea ortodoxa la miscarea ecumenica. Unul din argumentele necesitatii ei era faptul ca acum multi ortodocsi traiesc printre neortodocsi. Si ce facem, lasam omului de rand toata responsabilitatea? Nu este bine sa fie si un dialog organizat?
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Desigur, pot fi si exceptii, depinde de caracterul fiecaruia, si mai ales gradul personal de implicare vizavi de propria credinta, in general cu cat e mai profund cu atat astfel de confruntari sunt mai riscante. Sigur, daca celelalt doreste sincer sa cunoasca ortodoxia, ai chiar obligatia sa-l ajuti, dar altfel nu vad care e rostul. Sigur, si dorinta celuilalat de a o critica poate fi valorificata pozitiv, dar cum spuneam, rezultatul final s-ar putea sa nu prea favorizeze relatia sub latura ei umana.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 26.01.2014 at 02:40:32. |
|