Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.01.2014, 00:46:23
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Da, din păcate, mulți dintre creștini sunt prea puțin pregătiți, din punct de vedere spiritual și psihologic, pentru a accepta o eventuală reunificare într-un timp extrem de scurt.
Tu chiar crezi ca e o problema strict de ordin "psihologic"?

Pentru ala care crede ca icoanele sunt idolatrie sa accepte ca idolatrul e crestin si invers, pentru cei care stiu ca iconoclastii au pierdut lupta cu ortodoxia, sa-i accepte ca un fel de "altfel de ortodocsi" e doar o chestiune de ordin "psihologic"?

Eu zic ca tine mai degraba de psihiatrie, trebuie toti injectati cu ceva astfel incat sa capete o perspectiva schizofrenica asupra a ceea ce este adevarat, astfel incat si o propozitie si contrariul ei sa fie privite in egala masura

Nu ti se pare ca asta seamana cu "dublethink" din "1984"?

"Doublethink is basically the power of holding two contradictory beliefs in one's mind simultaneously, and accepting both of them."

Citat:
Cred că de aceea se avansează greu, cu pași mici și progresele par nesemnificative.
Dacă mișcarea ecumenică și-ar atinge scopul imediat, ar suferi, poate, o înfrângere dureroasă prin faptul că, încercând să vindece dezbinările Bisericii, ar provoca, în mod indirect, alte schisme (a se vedea exemplul schismei stiliștilor, despre care ați amintit și dvs).
Si stii de ce?
Pentru ca nu incearca, cum ar fi corect si cum Biserica mereu a incercat, sa-i aduca la credinta pe cei rataciti.

Ci numind ratacirea "credinta" si oferindu-i chiar o cvasi-deplina autenticitate.

O astfel de perspectiva nu poate fi acceptata pe scara larga, nici macar de cei rataciti care si in ratacirea lor sunt deplin constienti ca nu pot ramane atat la valorile lor cat si imbratisa pe ale celuilalt ca fiind depline si adevarate asa cum le sustine el.

De asta si asa zisa "miscare ecumenica" se propaga insiduos, in umbra, fara a-si declara deplin scopurile, asa cum a facut pe acest topic de exemplu, pentru ca pusa in lumina ar face oamenii (chiar din ambele parti) sa fuga de ea ca de ciuma.

Citat:
Este important ca, mai întâi, creștinii să aibă prilejul de a intra în conteact mult timp unii cu alții, de a stabili dialoguri pe diverse teme (teologice și nu numai), de a se cunoaște bine, cu scopul de a înțelege singuri (fără să li se țină discursuri propagandistice sterile) că toți sunt iubitori ai lui Hristos, chiar dacă perspectivele lor în privința credinței sunt, în anumite privințe, atât de diferite.
Din fericire nu suntem toti chiar atat de sentimentali.

Pot sa accept ca respectivul este dedicat unei anumite idei de Hristos, dar in acelasi timp sa-l deplang ca nu poate merge nici spre deplinitatea credintei, nici a Harului.

Si din pacate, stiu ca si celalalt priveste lucrurile la fel.

Miscarea ecumenica in schimb isi propune sa predice amnezia si ipocrizia.
Ne facem ca anumite lucruri nu le vedem, nu exista, etc.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 26.01.2014, 00:55:46
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Tu chiar crezi ca e o problema strict de ordin "psihologic"?

Pentru ala care crede ca icoanele sunt idolatrie sa accepte ca idolatrul e crestin si invers, pentru cei care stiu ca iconoclastii au pierdut lupta cu ortodoxia, sa-i accepte ca un fel de "altfel de ortodocsi" e doar o chestiune de ordin "psihologic"?

Eu zic ca tine mai degraba de psihiatrie, trebuie toti injectati cu ceva astfel incat sa capete o perspectiva schizofrenica asupra a ceea ce este adevarat, astfel incat si o propozitie si contrariul ei sa fie privite in egala masura

Nu ti se pare ca asta seamana cu "dublethink" din "1984"?

"Doublethink is basically the power of holding two contradictory beliefs in one's mind simultaneously, and accepting both of them."



Si stii de ce?
Pentru ca nu incearca, cum ar fi corect si cum Biserica mereu a incercat, sa-i aduca la credinta pe cei rataciti.

Ci numind ratacirea "credinta" si oferindu-i chiar o cvasi-deplina autenticitate.

O astfel de perspectiva nu poate fi acceptata pe scara larga, nici macar de cei rataciti care si in ratacirea lor sunt deplin constienti ca nu pot ramane atat la valorile lor cat si imbratisa pe ale celuilalt ca fiind depline si adevarate asa cum le sustine el.

De asta si asa zisa "miscare ecumenica" se propaga insiduos, in umbra, fara a-si declara deplin scopurile, asa cum a facut pe acest topic de exemplu, pentru ca pusa in lumina ar face oamenii (chiar din ambele parti) sa fuga de ea ca de ciuma.



Din fericire nu suntem toti chiar atat de sentimentali.

Pot sa accept ca respectivul este dedicat unei anumite idei de Hristos, dar in acelasi timp sa-l deplang ca nu poate merge nici spre deplinitatea credintei, nici a Harului.

Si din pacate, stiu ca si celalalt priveste lucrurile la fel.

Miscarea ecumenica in schimb isi propune sa predice amnezia si ipocrizia.
Ne facem ca anumite lucruri nu le vedem, nu exista, etc.
Domnule Alin, unde am spus eu ceva legat de psihiatrie??? Vă rog frumos să vă abțineți de a-mi mai răstălmăci cuvintele și ideile atât de grav!
Cum era să spun așa ceva?
Doamne apără și păzește!
Am spus că unii dintre noi nu sunt pregătiți SPIRITUAL și psihologic de a se accepta unii pe alții, în sensul că au o altă mentalitate.
Ce legătură are cu psihiatria? Va citi cineva cu neatenție mesajul dvs și va înțelege că eu am numit pe cineva "nebun" sau mai știu eu ce...
Repet, vă rog să nu-mi mai atribuiți, nici chiar în mod ironic, idei care nu-mi aparțin, așa încât să putem continua un dialog constructiv.
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca

Last edited by laurastifter; 26.01.2014 at 01:01:15.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 26.01.2014, 00:59:51
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Domnule Alin, unde am spus eu ceva legat de psihiatrie??? Vă rog frumos să vă abțineți de a-mi mai răstălmăci cuvintele și ideile atât de grav!
Cum era să spun așa ceva?
Doamne apără și păzește!
Am spus că unii dintre noi nu sunt pregătiți SPIRITUAL și psihologic de a se accepta unii pe alții, în sensul că au o altă mentalitate.
Ce legătură are cu psihiatria? Va citi cineva cu neatenție și va înțelege că eu am numit pe cineva "nebun" sau mai știu eu ce...
Repet, vă rog să nu-mi mai atribuiți, nici chiar în mod ironic, idei care nu-mi aparțin, pentru a putea continua un dialog constructiv.
Esti o fetita care se crede inteligenta.
Am fost eu chiar asa criptic in ce am spus?

Nu am afirmat ca TU ai numi pe cineva nebun, ci ca ceea ce TU ceri, nu este posibil fara o doza de nebunie, ignoranta, spune-i cum vrei.
"Pregatirea psihologia" pe care o ceri, este similara cu "innebunirea" si am si explicat si de ce.

Am dat si exemple clare, ajuta-ma te rog sa inteleg cum vezi tu lucrurile, la concret:

Cum as putea sa fiu "ecumenic" cu cel care spune ca icoanele sunt idolatrie si trebuie puse pe foc? Desi si el tipareste imagini religioase, inclusiv cu chipul (zic ei) al Mantuitorului?

Cum as putea fi "ecumenic" cu o episcopesa lesbiana sau cei care o vad ca urmas(a??) a Sfintilor Apostoli?

Cum as putea fi "ecumenic" cu un penticostal pentru care circul cu vorbirea in limbi este pus in seamna "Duhului Sfant"?
Dupa tine este totusi un miracol autentic sau hula la adresa Duhului Sfant?


Si exemplele ar putea continua, dar ma multumesc si cu atat.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 26.01.2014 at 01:11:46.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.01.2014, 01:15:14
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Esti o fetita care se crede inteligenta.
Am fost eu chiar asa criptic in ce am spus?

Nu am afirmat ca TU ai numi pe cineva nebun, ci ca ceea ce TU ceri, nu este posibil fara o doza de nebunie, ignoranta, spune-i cum vrei.
"Pregatirea psihologia" pe care o ceri, este similara cu "innebunirea" si am si explicat si de ce.

Am dat si exemple clare, ajuta-ma te rog sa inteleg cum vezi tu lucrurile, la concret:

Cum as putea sa fiu "ecumenic" cu cel care spune ca icoanele sunt idolatrie si trebuie puse pe foc? Desi si el tipareste imagini religioase, inclusiv cu chipul (zic ei) al Mantuitorului?

Cum as putea fi "ecumenic" cu o episcopesa lesbiana sau cei care o vad ca urmas(a??) a Sfintilor Apostoli?

Cum as putea fi "ecumenic" cu un penticostal pentru care circul cu vorbirea in limbi este pus in seamna "Duhului Sfant"?
Dupa tine este totusi un miracol autentic sau hula la adresa Duhului Sfant?
Cred ca iti permiti, Alin, termeni prea duri pentru multi dintre noi, 'Laura este o fetita care se crede desteapta', iar Anca Miha o 'bunicuta frustrata care cauta atentie' - doar doua exemple. Nu este un mod prea crestinesc (fie el si neecumenic) de a dialoga.

Nu stiu daca stii ca nu toti acestia de care vorbesti fac parte din miscarea ecumenica.
Cei care ard icoanele nu fac parte de exemplu.
Sunt si dintre cellalti destul de multi care sunt antiecumenici, nu stiu daca stii asta.

Dar sigur, sunt si unii din cei de care zici care fac parte, de ex. anglicanii. De altfel nu stiu daca stii ca de cand ei au episcopi femei si homosexuali ortodocsii s-au distantat foarte mult de anglicani in cadrul miscarii ecumenice. De unde inainte era o mare apropiere, s-a produs o mare ruptura.

Nu stiu ce vrea exact sa zica Laura prin unirea de care vorbea.
Daca am inteles bine ce vroia sa spuna, eu nu as fi numit asta unire, ci un anume respect castigat, o anume pace - pace in dialog si cu pastrarea divergentelor, dar si cu recunoasterea punctelor comune. Nu suntem in comuniune, nu avem in multe puncte (uneori esentiale, din pacate) aceeasi credinta, dar nu ne insultam, vorbim civilizat intre noi, recunoastem la ceilalti un anume grad de participare la har (la unii poate mai mare, la altii poate mai mica). Facem impreuna unele lucruri - de ex. actiuni caritative.
Putem sa ne rugam impreuna pana la un punct. Putem de exemplu sa ne rugam cu cuvintele Mantuitorlui (Tatal nostru), sau al psalmilor. Ele sunt comune tuturor.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 26.01.2014, 00:56:29
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Nu ti se pare ca asta seamana cu "dublethink" din "1984"?

"Doublethink is basically the power of holding two contradictory beliefs in one's mind simultaneously, and accepting both of them."
Nu ti se pare ca aceasta fraza este si o caricatura a gandirii antinomice, atat de importanta pentru ortodoxie?
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 26.01.2014, 01:23:24
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Nu ti se pare ca aceasta fraza este si o caricatura a gandirii antinomice, atat de importanta pentru ortodoxie?
Chiar deloc.
Prin anumite antinomii ortodoxia incearca sa "ajute" neputinta limbajului de a exprima ceea ce e mai presus de fire.

In ceea ce priveste "doublethinking" este, pe scurt, o forma de ipocrizie, o tentativa de a legitima la nivelul manipularii verbale ascultarea neconditionata fata de sistem.

Singura idee care se vrea inteleasa altfel este urmatoarea: ce spune Partidul este bine, moral, corect.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.01.2014, 01:40:15
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Chiar deloc.
Prin anumite antinomii ortodoxia incearca sa "ajute" neputinta limbajului de a exprima ceea ce e mai presus de fire.

In ceea ce priveste "doublethinking" este, pe scurt, o forma de ipocrizie, o tentativa de a legitima la nivelul manipularii verbale ascultarea neconditionata fata de sistem.

Singura idee care se vrea inteleasa altfel este urmatoarea: ce spune Partidul este bine, moral, corect.
Am spus caricatura.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 26.01.2014, 00:58:51
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
De asta si asa zisa "miscare ecumenica" se propaga insiduos, in umbra, fara a-si declara deplin scopurile, asa cum a facut pe acest topic de exemplu, pentru ca pusa in lumina ar face oamenii (chiar din ambele parti) sa fuga de ea ca de ciuma.

Din fericire nu suntem toti chiar atat de sentimentali.

Pot sa accept ca respectivul este dedicat unei anumite idei de Hristos, dar in acelasi timp sa-l deplang ca nu poate merge nici spre deplinitatea credintei, nici a Harului.

Si din pacate, stiu ca si celalalt priveste lucrurile la fel.

Miscarea ecumenica in schimb isi propune sa predice amnezia si ipocrizia.
Ne facem ca anumite lucruri nu le vedem, nu exista, etc.
Nu nsunt de acord ca asta se intampla in miscarea ecumenica. Din toate experientele pe care le-am avut cu ea, nu cred ca asa se petrec lucrurile.
Tu ai participat la ceva?
Dar uitasem, tu niciodata nu spui ceva personal despre tine. Esti un spirit neincarnat. :-)
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #9  
Vechi 26.01.2014, 01:08:00
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Nu nsunt de acord ca asta se intampla in miscarea ecumenica. Din toate experientele pe care le-am avut cu ea, nu cred ca asa se petrec lucrurile.
Tu ai participat la ceva?
Dar uitasem, tu niciodata nu spui ceva personal despre tine. Esti un spirit neincarnat. :-)
Pai binenteles ca nu se intampla asa ceva.

Romano-Catolicul nu o sa zica ca pentru el esti crestin de mana a doua.
Nici nu o sa recunoasca ca pentru el nu exista deplinitatea credintei in biserica ta.

Desi asta gandeste, asta predica in biserica lui.

Dar o sa te cheme sa te rogi impreuna, sa-ti arate ca el este crestin, ca sa-l accepti ca atare, ca vreti sa fiti in unitate, etc.
O sa-ti faca cunostinta cu oameni de a-i lor, foarte de treaba, nimic de zis - iti merg la suflet. Ca oameni.
Tot respectul pentru ei, i-am ajutat si i-as ajuta oricand.
Dar adevarul de credinta e mai presus decat ce face cutare sau cum pare cutare, judecati din perspectiva noastra, de oameni sensibilosi si afectuosi.

Dar nu o sa-ti spuna niciodata verde in fatza ce gandeste, ca el vede unitatea nu coborandu-l pe Papa de pe piedestal, ci ducandu-te pe tine la picioarele lui.

De asta spun, ca in spatele aparentelor nobile intentii declarate, se ascunde multa ipocrizie, si practic totul se rezuma la aceasta mare ipocrizie, orice pas in plus nu poate inseamna decat convertirea unuia la credinta celuilalt.

Sau mai rau, o adevarata blasfemie, ar fi comuniunea euharistica in acesta ipocrizie.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 26.01.2014 at 01:11:00.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 26.01.2014, 01:19:59
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Pai binenteles ca nu se intampla asa ceva.

Romano-Catolicul nu o sa zica ca pentru el esti crestin de mana a doua.
Nici nu o sa recunoasca ca pentru el nu exista deplinitatea credintei in biserica ta.

Desi asta gandeste, asta predica in biserica lui.

Dar o sa te cheme sa te rogi impreuna, sa-ti arate ca el este crestin, ca sa-l accepti ca atare, ca vreti sa fiti in unitate, etc.
O sa-ti faca cunostinta cu oameni de a-i lor, foarte de treaba, nimic de zis - iti merg la suflet. Ca oameni.
Tot respectul pentru ei, i-am ajutat si i-as ajuta oricand.
Dar adevarul de credinta e mai presus decat ce face cutare sau cum pare cutare, judecati din perspectiva noastra, de oameni sensibilosi si afectuosi.

Dar nu o sa-ti spuna niciodata verde in fatza ce gandeste, ca el vede unitatea nu coborandu-l pe Papa de pe piedestal, ci ducandu-te pe tine la picioarele lui.

De asta spun, ca in spatele aparentelor nobile intentii declarate, se ascunde multa ipocrizie, si practic totul se rezuma la aceasta mare ipocrizie, orice pas in plus nu poate inseamna decat convertirea unuia la credinta celuilalt.

Sau mai rau, o adevarata blasfemie, ar fi comuniunea euharistica in acesta ipocrizie.
Si la ortodoci este ipocrizie in miscarea ecumenica. Si ei zambesc adesea pe fata si dupa aia vorbesc cam ca voi. Asta nu este un lucru bun, desigur. Ar fi mai bine sa se vorbeasca mai deschis, in multe cazuri.

Pe de alta parte, modul diferit in care catolicii si ortodocsii (ca sa vorbim acum numai de ei) vad unirea posibila nu este un secret pentru miscarea ecumenica; este chiar unul din subiectele de discutie. Exista diverse documente in acest sens.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
Răspunde

Tags
catolicism, credinta, papa