![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru ala care crede ca icoanele sunt idolatrie sa accepte ca idolatrul e crestin si invers, pentru cei care stiu ca iconoclastii au pierdut lupta cu ortodoxia, sa-i accepte ca un fel de "altfel de ortodocsi" e doar o chestiune de ordin "psihologic"? Eu zic ca tine mai degraba de psihiatrie, trebuie toti injectati cu ceva astfel incat sa capete o perspectiva schizofrenica asupra a ceea ce este adevarat, astfel incat si o propozitie si contrariul ei sa fie privite in egala masura Nu ti se pare ca asta seamana cu "dublethink" din "1984"? "Doublethink is basically the power of holding two contradictory beliefs in one's mind simultaneously, and accepting both of them." Citat:
Pentru ca nu incearca, cum ar fi corect si cum Biserica mereu a incercat, sa-i aduca la credinta pe cei rataciti. Ci numind ratacirea "credinta" si oferindu-i chiar o cvasi-deplina autenticitate. O astfel de perspectiva nu poate fi acceptata pe scara larga, nici macar de cei rataciti care si in ratacirea lor sunt deplin constienti ca nu pot ramane atat la valorile lor cat si imbratisa pe ale celuilalt ca fiind depline si adevarate asa cum le sustine el. De asta si asa zisa "miscare ecumenica" se propaga insiduos, in umbra, fara a-si declara deplin scopurile, asa cum a facut pe acest topic de exemplu, pentru ca pusa in lumina ar face oamenii (chiar din ambele parti) sa fuga de ea ca de ciuma. Citat:
Pot sa accept ca respectivul este dedicat unei anumite idei de Hristos, dar in acelasi timp sa-l deplang ca nu poate merge nici spre deplinitatea credintei, nici a Harului. Si din pacate, stiu ca si celalalt priveste lucrurile la fel. Miscarea ecumenica in schimb isi propune sa predice amnezia si ipocrizia. Ne facem ca anumite lucruri nu le vedem, nu exista, etc.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cum era să spun așa ceva? Doamne apără și păzește! Am spus că unii dintre noi nu sunt pregătiți SPIRITUAL și psihologic de a se accepta unii pe alții, în sensul că au o altă mentalitate. Ce legătură are cu psihiatria? Va citi cineva cu neatenție mesajul dvs și va înțelege că eu am numit pe cineva "nebun" sau mai știu eu ce... Repet, vă rog să nu-mi mai atribuiți, nici chiar în mod ironic, idei care nu-mi aparțin, așa încât să putem continua un dialog constructiv.
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca Last edited by laurastifter; 26.01.2014 at 01:01:15. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am fost eu chiar asa criptic in ce am spus? Nu am afirmat ca TU ai numi pe cineva nebun, ci ca ceea ce TU ceri, nu este posibil fara o doza de nebunie, ignoranta, spune-i cum vrei. "Pregatirea psihologia" pe care o ceri, este similara cu "innebunirea" si am si explicat si de ce. Am dat si exemple clare, ajuta-ma te rog sa inteleg cum vezi tu lucrurile, la concret: Cum as putea sa fiu "ecumenic" cu cel care spune ca icoanele sunt idolatrie si trebuie puse pe foc? Desi si el tipareste imagini religioase, inclusiv cu chipul (zic ei) al Mantuitorului? Cum as putea fi "ecumenic" cu o episcopesa lesbiana sau cei care o vad ca urmas(a??) a Sfintilor Apostoli? Cum as putea fi "ecumenic" cu un penticostal pentru care circul cu vorbirea in limbi este pus in seamna "Duhului Sfant"? Dupa tine este totusi un miracol autentic sau hula la adresa Duhului Sfant? Si exemplele ar putea continua, dar ma multumesc si cu atat.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 26.01.2014 at 01:11:46. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu stiu daca stii ca nu toti acestia de care vorbesti fac parte din miscarea ecumenica. Cei care ard icoanele nu fac parte de exemplu. Sunt si dintre cellalti destul de multi care sunt antiecumenici, nu stiu daca stii asta. Dar sigur, sunt si unii din cei de care zici care fac parte, de ex. anglicanii. De altfel nu stiu daca stii ca de cand ei au episcopi femei si homosexuali ortodocsii s-au distantat foarte mult de anglicani in cadrul miscarii ecumenice. De unde inainte era o mare apropiere, s-a produs o mare ruptura. Nu stiu ce vrea exact sa zica Laura prin unirea de care vorbea. Daca am inteles bine ce vroia sa spuna, eu nu as fi numit asta unire, ci un anume respect castigat, o anume pace - pace in dialog si cu pastrarea divergentelor, dar si cu recunoasterea punctelor comune. Nu suntem in comuniune, nu avem in multe puncte (uneori esentiale, din pacate) aceeasi credinta, dar nu ne insultam, vorbim civilizat intre noi, recunoastem la ceilalti un anume grad de participare la har (la unii poate mai mare, la altii poate mai mica). Facem impreuna unele lucruri - de ex. actiuni caritative. Putem sa ne rugam impreuna pana la un punct. Putem de exemplu sa ne rugam cu cuvintele Mantuitorlui (Tatal nostru), sau al psalmilor. Ele sunt comune tuturor.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nu ti se pare ca aceasta fraza este si o caricatura a gandirii antinomice, atat de importanta pentru ortodoxie?
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Prin anumite antinomii ortodoxia incearca sa "ajute" neputinta limbajului de a exprima ceea ce e mai presus de fire. In ceea ce priveste "doublethinking" este, pe scurt, o forma de ipocrizie, o tentativa de a legitima la nivelul manipularii verbale ascultarea neconditionata fata de sistem. Singura idee care se vrea inteleasa altfel este urmatoarea: ce spune Partidul este bine, moral, corect.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tu ai participat la ceva? Dar uitasem, tu niciodata nu spui ceva personal despre tine. Esti un spirit neincarnat. :-)
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Romano-Catolicul nu o sa zica ca pentru el esti crestin de mana a doua. Nici nu o sa recunoasca ca pentru el nu exista deplinitatea credintei in biserica ta. Desi asta gandeste, asta predica in biserica lui. Dar o sa te cheme sa te rogi impreuna, sa-ti arate ca el este crestin, ca sa-l accepti ca atare, ca vreti sa fiti in unitate, etc. O sa-ti faca cunostinta cu oameni de a-i lor, foarte de treaba, nimic de zis - iti merg la suflet. Ca oameni. Tot respectul pentru ei, i-am ajutat si i-as ajuta oricand. Dar adevarul de credinta e mai presus decat ce face cutare sau cum pare cutare, judecati din perspectiva noastra, de oameni sensibilosi si afectuosi. Dar nu o sa-ti spuna niciodata verde in fatza ce gandeste, ca el vede unitatea nu coborandu-l pe Papa de pe piedestal, ci ducandu-te pe tine la picioarele lui. De asta spun, ca in spatele aparentelor nobile intentii declarate, se ascunde multa ipocrizie, si practic totul se rezuma la aceasta mare ipocrizie, orice pas in plus nu poate inseamna decat convertirea unuia la credinta celuilalt. Sau mai rau, o adevarata blasfemie, ar fi comuniunea euharistica in acesta ipocrizie.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 26.01.2014 at 01:11:00. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pe de alta parte, modul diferit in care catolicii si ortodocsii (ca sa vorbim acum numai de ei) vad unirea posibila nu este un secret pentru miscarea ecumenica; este chiar unul din subiectele de discutie. Exista diverse documente in acest sens.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|