![]() |
![]() |
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Felicitari Domnule Ion! “I i s u s” ESTE O MANTRA Ce este cuvantul? Orice denominare (numire) este o unealta a mintii (mantra). Ce este denominarea? Denominarea este fundamentul proceselor mentale conceptuale. Un proces mental conceptual foloseste in mod necesar “intermediari mentali”/”procese mentale proxy”/”procese mentale agent”/”procese mentale de substitutie”. Procesul mental conceptual se desfasoara in conjunctie cu alte procese mentale pentru producerea cognitiei, clipa de clipa. O denominare, definita in sens clasic, este o reprezentare grafica cu sonoritate asociata. In limbajul nostru avem LITERE cu dubla asociere 'sonora-grafica'...care compun diferite CUVINTE. Un cuvant, ca sa fie cuvant, trebuie sa indice spre “altceva” decat este el insusi. Putem spune ca, un cuvant clasic este o tripla asociere “sonora-grafica-fenomen desemnat”. Pot fi si cuvinte cu dubla asociere, “tactil - fenomen desemnat”, fara grafie si sonoritate. Orice asociere a unui obiect/fenomen cu o amprenta senzoriala este un “cuvant”. Cuvintele nu sunt nimic in sine Cuvintele sunt simpli intermediari. Sunt doar semne de circulatie care indica spre “ceva”. Cuvintele nu sunt nimic in sine. Sunt simple nelinearitati mentale produse prin stimuli - vizuali/unde sonore. Ele sunt “prescurtari/shorcut-uri” catre diferite fenomene, recunoscute in mod conventional de un grup de indivizi. Cuvantul “m a s a” este un fenomen diferit de masa insasi. Cuvantul “D u m n e z e u” este un fenomen diferit de ceea ce desemneaza. Este doar o amprenta senzoriala in fluxul mental. Cuvantul “G-o-d” este un fenomen diferit de ceea ce desemneaza. Este o alta amprenta senzoriala in fluxul mental, care ar desemna ceea ce desemneaza amprenta “D-u-m-n-e-z-e-u”. Cuvantul “D-i-o-s” este un fenomen diferit de ceea ce desemneaza. Este o alta amprenta senzoriala in fluxul mental, care ar desemna ceea ce desemneaza amprenta “G-o-d”. Cuvantul “B-u-d-d-h-a” este un fenomen diferit de ceea ce desemneaza. Cuvantul “I-i-s-u-s” este un fenomen diferit de ceea ce desemneaza. Impuritatea primara a formatiilor intelectuale In procesul de formare al limbajului, initial este nevoie de un anumita doza de efort mental pentru a produce asocierea amprentei senzoriale cu fenomenul pe care il desemneaza. Prin consolidarea progresiva a legaturii neuronale (“proces de invatare”) - apare inerent si impresia ca amprenta este acelasi fenomen cu fenomenul pe care-l indica – asa-numitul produs secundar de izo-identitate. Pentru ca aceasta impresie este o falsitate se spune ca este o impuritate. Toate formele de fundamentalism (social, religios…) isi au originea in aceasta falsitate, in impuritatea de izo-identitate conceptuala. Trezvia conceptualitatii sau constientizarea impuritatii primare a formatiilor intelectuale Aceasta impresie de izo-identitate este un fenomen mental destul de subtil, care nu poate fi constientizat cu usurinta “in timp real". Ca amprenta este diferita de fenomenul asociat. Obtinerea acestei capabilitati de discriminare necesita un proces suplimentar de invatare prin care fiecarei legaturi ii este asociata constientizarea disocierii celor doua identitati. Cand devenim, in timp real, constienti de procesele de asociere si disociere conceptuale atingem un nivel superior de dezvoltare a mintii. O vigoare deosebita, o trezvie aparte pe care cei ce nu sunt antrenati astfel, nu o poseda. Mintea incepe sa devina constienta de procesele ei intime prin care se produce cognitia in aspect conceptual, procesul de denominare si distingerea clara a naturii fenomenelor mentale implicate in procesele de asociere. Deci, cuvantul “I i s u s” nu este Iisus. Cuvantul este o conventie. Dar dificil de constientizat ca este un proces mental separat de ceea ce indica.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 16.02.2014 at 16:22:26. |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Budism - Ce este Vacuitatea | florin.oltean75 | Alte Religii | 178 | 01.07.2016 21:08:39 |
Budism tantric - Vajrayana | florin.oltean75 | Alte Religii | 50 | 28.03.2015 11:50:49 |
Budism-Despre cauzalitate | florin.oltean75 | Alte Religii | 42 | 25.08.2012 22:22:25 |
Budism - Natura Mintii | florin.oltean75 | Alte Religii | 29 | 16.08.2012 08:54:01 |
Budism - Lamrim | florin.oltean75 | Alte Religii | 4 | 06.12.2011 12:40:18 |
|