![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Runda a treia, tot definiții ale Sfântul Grigorie Teologul.
Lentoarea e mișcarea cu anevoie spre ceva. Zelul e, pe de o parte, imitare, iar, pe de altă parte, un chin. Când afecțiunea este furată spre un străin dorit, cei vechi o numesc gelozie. Mândria știu că e o umflare a inimii, iar orgoliul este o aprindere pe care o trezește ușurătatea. Trufaș este pentru mine cel ce vrea să pară, iar aroganța spun că e complăcere de sine. Smerita-cugetare înseamnă a nu te socoti vrednic, iar aparența acesteia e ironia. Generozitatea e dăruirea simplă a lucrurilor proprii, iar risipirea lor știu că e destrăbălarea. Zgârcenia spun că e lipsă de generozitate. Măreția e strălucirea faptelor, iar meschinăria înseamnă a gândi mic despre cele mari. Propriu unui suflet mare este să poarte toate ușor, iar faptul de a nu suporta nici măcar cele mici e propriu unui suflet mic.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
E rândul meu, acum, să te rog a-mi tâlcui aceasta. Aparența smeritei-cugetări este ironia?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ironia socratică, adică a folosi cuvintele în așa fel încât să se înțeleagă exact opusul lor. Când Socrate se plângea că nu înțelege ceva, de fapt vroia să spună că el înțelege cel mai bine.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 14.04.2014 at 20:20:34. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Acum înțeleg. Mulțumesc.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Alte definiții ale Sfântului Grigorie Teologul
Înomenirea lui Hristos e o altă plămădire a mea, întrucât Dumnezeu a pătimit trupește pentru patima mea, iar în schimbul celor ale mele a dat tuturor toate. A venit dintr-o femeie pentru Eva, dar dintr-o Fecioară, El, care mai înainte vine numai din Tatăl, nenuntit din nenuntiți. Încrierea Lui prefigura înscrierea noastră dumnezeiască. Înfășarea lui în scutece a fost în locul dezbrăcării lui Adam. Omorârea pruncilor era desființarea prefigurărilor copilărești. Steaua care a alergat era închinarea creației. Magii care au alergat și ei erau intrarea păgânilor în Biserică. Baia botezului Său a fost curățirea apelor mele. Duhul arătat a fost înrudirea Lui mărturisită. Postirea lui a fost ungerea pentru lupta cu vrășmașul. Ispitirea din Ghețimani a fost o punere la încercare a unirii Sale cu Dumnezeu. Cununa de spini și haina de purpură au fost prădarea prin lupte a puterii vrășmașului. Crucea a fost un lemn înalțat în semn de triumf asupra lemnului pomului din rai. Piroanele au fost fixarea păcatului meu; înăuntrul mâinilor Sale întinse sunt toate. Gustarea fierii s-a opus gustării din pomul raiului. Tâlharul care crezând s-a mântuit a fost Adam; celălalt însă a perseverat în rău, măcar că era și el răstignit. Întunericul de la ceasul al șaselea a fost doliul lumii pentru Cel ce pătimea, despicarea pietrelor a fost pentru pietrele inimilor, iar scularea morților și intrarea lor în cetate e mutarea adormiților la cele de sus. Coasta din care curge sânge și apă a fost dublul botez: al înnoirii și a pătimirii, atunci când vremea prigoanei aduce cu ea primejdie. Moartea Lui e desființarea morții mele. Învierea Lui din morți e dezlegarea mea din iad, iar suirea Sa la cele de sus mă poartă sus și pe mine.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 18.04.2014 at 14:13:12. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mereu m-am intrebat ce ar fi putut simti Lazar daca l-a vazut pe Fiul Omului ucis si ingropat,el,cel inviat,sa-l vada cuprins de moarte pe Cel care-l inviase.,,Iubitorul de oameni ucis de oameni" dupa cum spunea Sfantul Nicolae Velimirovici.Este un abis infricosator si sinistru in fata caruia mintea umana se retrage timida in tacere,moarte ne sperie,nu este deloc naturala,este un dusman hidos,pe care poetii il inobileaza adeseori,dandu-i o haina pe care nu o merita.Cu atat mai putin iti poti imagina acest monstru infigandu-si coltii si puterea in insasi Viata.Si totusi s-a intimplat,undeva intr-un colt de lume,intr-o zi care,pentru multi,a fost o zi ca oricare alta.Si totusi lumea nu a mai fost niciodata la fel din acel moment despre care Teodor Studitul,percepandu-i profunda cauza spunea:,,Cu cat mai mare este dragostea cu atat mai mare este suferinta.".Noi,in general,nu dorim sa murim pentru nimeni,am dori sa fim vesnici,fara moarte si suferinta si un scriitor spunea odata,imaginandu-si un dialog cu EL: ,,Te-ai simtit vreodata singur?".Inclin sa cred ca si daca astazi s-ar fi suit pe cruce tot la fel de singur ar fi fost in incercarea ce-i ranjea intunecat.Dar acum,ca si atunci,nu ar fi ezitat nici o clipa.Quo vadis Domine?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
În non-timpul divin, cînd Tatăl a propus ”să facem om”, Fiul era deja sus pe Cruce. Cel Care este Amin S-a supus smerit dorinței creatoare. În veșnicia Lui Dumnezeu, Crucea și suferințele devin și ele fără de sfîrșit. Nu de patimile fizice îl doare pe Domnul, ci din cauză că omul alege să se îndepărteze de El. Nu chinurile L-au îngrozit pe Hristos, ci faptul că în 6 ore a fost martor direct nevăzut la toate relele comise de toți oamenii. De mine, de tine, de oricine, orice grozăvenii abominabile am făcut. Dar cred că Duhul Sfînt suferă cel mai mult, pentru că El este Cel Care menține în existența EEEEEEEEE-TEEEEEEEEEERRRRR-NĂĂĂĂĂĂĂ atît oamenii păcătoși cît și pe demonii răzvrătiți.
Toate astea fac parte dintr-o taină pe care nici Îngerii nu cred c-o înțeleg pe deplin. Ce să mai zic de diavoli, căzuți din toate ierarhiile cerești, care nu au fost în stare să realizeze ce se întîmplă cu Iadul lor dacă Hristos e omorît pe Cruce.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deosebirea dintre Lazar si Iisus a fost ca Lazar a fost inviat ,iar Hristos a inviat ! Nu se zice usual despre Hristos ca a fost inviat ,ci ca a inviat. A inviat odata cu viata cea noua . Lazar a murit de boala. Iar Hristos a murit special ca sa omoare moartea. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Viata Sfantului Simeon cel Nebun dupa Hristos | Nestiut | Generalitati | 4 | 10.04.2014 19:58:59 |
Mihai Viteazul - o viata inchinata lui Hristos | mirelat | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 23 | 25.09.2013 03:44:16 |
Dogmatica Patristica Ortodoxa | myself00 | Generalitati | 7 | 10.09.2012 19:23:37 |
Despre trupurile inviate in patristica | Mihnea Dragomir | Sfinti Parinti (Patrologie) | 99 | 29.05.2012 14:09:59 |
Acatistul Domnului nostru Iisus Hristos Calea, Adevarul si Viata | tatolivia | Intrebari utilizatori | 0 | 09.10.2011 15:10:56 |
|