![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In cazul pomenit de tine, bine e ca au rezistat si cele 30 de minute. Spune-mi, stii cumva cati dintre ei au venit, poate pentru prima data la Inviere? Sau stii tu cumva cat vor sta ei anul viitor la Slujba de Inviere? Daca vor sta 31 de minute e deja un mare castig, nu-i asa? Citat:
Si cursul acesta firesc al vietii crestinului ortodox fara cramponari si puncte de inversiune este fiintial primit de la Sf.Botez. Citat:
El nici nu va simti ca ceea ce e cladit in sine este un "sistem de valori" sterp, legalist si static, cu care se interactioneaza doar pe doua cai - una afirmativa si cealalata negativa -, ci ceea ce simte in el este o COMUNIUNE. Iar comuniune inseamna implicare fiintiala, dinamica si iubitoare. Adica inseamna VIATA cladita pe credinta sa daruita la Sf.Botez si hranita prin impartasirea cu Sf.Taine. Normal ca in acest caz il va percepe pe cel de alta religie ca fiind eretic, dar diferenta e ca erezia celuilat este perceputa ca pe o piedica ce sta in calea comuniunii omului cu Dumnezeu, ca pe un intuneric de care se va feri cu toata fiinta sa. Nu ai remarcat ca printre primele masuri luate de Luther a fost desfiintarea Sf.Taine, cele care il ajuta pe omul credincios sa intre in Comuniune? Erezia celuilalt este privita de un ortodox nu in mod orgolios - ca pe o comparatie intre ceea ce are, poseda el si ceea ce poseda celalalt - pentru ca ortodoxul nu compara in sine doua doctrine diferite, ci ortodoxul simte invatatura eretica in sine ca fiind un atentat la comuniunea sa cu Dumnezeu. De aceea, pe un ortodox angajat cat de cat pe calea Bisericii nu va reusi vreodata un sectar sa-l converteasca. Aici cred ca faci o confuzie intre credinta si filosofie. Nimeni nu poate fi neutru, toti aderam la o filosofie. Dar provocarea existentiala este aderarea la O COMUNIUNE. Ori cel care gaseste aceasta comuniune il va privi cu mila pe cel care nu o gaseste. Iar COMUNIUNEA prin excelenta se gaseste DOAR in Biserica. Insa cel care nu a reusit in cursul vietii sa se hraneasca din aceasta comuniune, dorul sau si cautarea sa cred eu ca-l vor ajuta in ziua infricosata a judecatii. Insa cei care nu numai ca nu au ascultat cuvantul Bisericii, dar au si luptat impotriva lui ce crezi, vor trece cu bine peste Judecata sau nu? Tocmai asta am incercat sa spun mai-sus: ortodoxul nu va avea constiinta ca ce este in el este al lui, ci toate le-a primit de sus. Ca urmare, ortodoxul nu va declara ca mantuirea vine doar prin Ortodoxie din orgoliu, ci el stie si cunoaste ca Adevarul cladit in sine se sprijina pe dogmele cele adevarate. Dogmele Bisericii l-au calauzit spre comuniunea cu Dumnezeu. Credinta in dogmele Bisericii au avut pentru el O FINALITATE ABSOLUTA. De aceea, pentru un ortodox comuniunea cu Dumnezeu este atotsuficienta. Insa, tocmai apartenenta la o simpla filosofie care nu poate sa aiba ca finalitate dobandirea comuniunii cu Dumnezeu nu il va multumi pe om si orgoliul si nelinistile sale il vor determina sa-si faca adepti, sa-si creeze propria sa pseudo-comuniune. In concluzie, nu cred ca vei intalni vreodata ortodocsi-atacanti care sa-si faca prozeliti. Intotdeauna ortodocsii vor sta "in aparare", iar pseudo-credintele intotdeauna vor ataca.
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7. "Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!" Last edited by Illuminatu; 22.04.2014 at 10:53:18. |
|