![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Citatele de mai sus au fost extrase din cartea ortodoxa:
"Taina omului si Taina Cununiei - despre castitatea unirii conjugale" pe care o puteti procura de aici: http://www.libraria-liliana.ro/cumpa...jugale-4319738 O selectie cu fragmente din acesta carte sunt aici - http://www.theosis.ro/fragmente/Tain...i-fragment.pdf Last edited by CosteaN; 12.05.2014 at 19:51:20. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
AlinB, aceste postari nu sunt puse pentru grupul indivizilor din care singur ai spus ca faci parte (cei 5) ci pentru oamenii normali, interesati de acest subiect.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Modelul traditional al vieții de cuplu presupunea existenta unui ansamblu de obiceiuri, credinte și reguli care erau intens apărate si sustinute atât prin viata practică, cât si juridic si cutumiar. Printre caracteristicile de bază ale acestui model pot fi incluse :
1. virginitatea la căsătorie, în special a tinerelor femei; 2. nonacceptarea vietii premaritale, a uniunilor libere sau concubinajului; 3. interzicerea relatiilor sexuale si erotice extraconjugale; 4. supunerea femeii în raport cu bărbatul Pe de altă parte, modelul nou, modern al vieții de cuplu se deosebeste semnificativ de modelul traditional prin mai multe caracteristici: 1. reducerea semnificativă a puterii de influențare a tinerilor de către părinți privind accesul la statutul matrimonial; 2. reducerea, până la anulare, a „mitului virginității” la căsătorie; 3. promovarea activă a întreținerii înainte de căsătorie a relațiilor sexuale; 4. extinderea liberalizării vieții sexuale, atât înainte de căsătorie, cât și după încheierea căsătoriei; 5. egalizarea drepturilor și obligațiilor celor doi soți privitor la viața de familie; 6. acceptarea și promovarea activă a unor forme alternative ale vieții de cuplu (uniuni libere sau concubinaj, în special); 7.creșterea interesului pentru viața sexuală, pentru obținerea unor „competențe”; Urmărind cu atenție întreaga perioadă postdecembristă din Romania am putea constata că una dintre trăsăturile de bază o constituie tendința de înlocuire a modelului tradițional de către modelul nou, modern al vieții de cuplu. Cele de mai sus au fost extrase din Teza de Doctorat "RELAȚIILE DE CUPLU ÎNTRE MODERN ȘI TRADIȚIONAL" pe care o puteti descarca de aici: http://www.unibuc.ro/studies/Doctora...ORAT%20_2_.pdf |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Redacția noastră are din nou bucuria de a vă oferi una dintre cărțile de referință pentru înțelegerea diferenței dintre teologia Ortodoxă tradiționalistă și pseudo-teologia modernistă, cea din urmă fiind o filosofie umanistă cu elemente teologice.
Nu întâmplător, școlile teologice ale Bisericilor oficiale sunt infestate de această pseudo-teologie modernistă ce servește de minune implementării – ca să folosim un termen „din peisaj” – ereziei ecumenismului în mințile tinerilor dornici să se apropie de Ortodoxie. Astfel, acestora li se servește un surogat, o contrafacere în adevăratul sens al cuvântului. Una dintre fațetele pseudo-teologiei moderniste este și curentul neo-ortodox. Acesta este mai puternic decât orice altă erezie, pentru că are o aparență de Ortodoxie. Deși unii dintre adepții acestuia nu susțin fățiș ecumenismul, se vădește că neo-ortodoxia este un produs subtil al ereziei ecumenismului care acționează viclean prin atacul dinlăuntru al dogmei și al valorilor ortodoxe. Se pornește de la subminarea dogmei despre chipul lui Dumnezeu din om, învățătură cu implicații adânci în antropologia ortodoxă, centrată pe întruparea lui Hristos, jertfa Sa pe cruce, moartea și Învierea Sa, prin care firea omenească a fost restaurată. Prin moartea și învierea lui Hristos, omul a redobândit posibilitatea de a-și căpăta și asemănarea cu Dumnezeu, a chipului schimonosit de păcate. Redobândirea asemănării, adică îndumnezeirea, este încununarea împreună-lucrării dintre harul Duhului Sfânt și nevoința omului într-o viață de post, rugăciune și înfrânare. „Neo-ortodocșii” înțelegând prin chipul lui Dumnezeu din om androginitatea acestuia și susținând că restaurarea chipului se face prin împreunarea trupească dintre bărbat și femeie (!), atacă și batjocoresc însuși sensul întrupării lui Hristos! Această „teologie a erosului”, o adevărată hulă împotriva Duhului Sfânt, potrivnică duhului Scripturii și al Sfinților Părinți, deși modernistă, își are rădăcinile în tradiții vechi, inspirându-se direct din păgânismul greco-roman, gnosticism și cabala, după cum vom putea înțelege citind cartea. Acest curent își propune și o reformă a monahismului ortodox considerat inferior căsătoriei. Se relativizează asceza și înfrânarea, de vreme ce prin eros omul își recapătă integritatea dinainte de cădere. O categorie aparte a neo-ortodocșilor este și cea a neo-atoniților, care se înscriu pe aceeași linie de modernizare a ortodoxiei, de schimbare a sensului spiritualității ortodoxe sublimate în viața monahală. Misionarismul Bisericii în lume este înlocuit cu un activism social de sorginte papistă și protestantă, preocupat de bioetică sau de acțiuni de caritate, în timp ce adevărații apărători ai învățăturii și trăirii ortodoxe sunt izgoniți cu poliția armată din Sfântul Munte. Aparent fără legătură, curentul hulitor al „teologiei erosului” și prigonirea monahilor ziloți din Sfântul Munte au în comun același cadru al luptei împotriva adevăratei Ortodoxii, fie ea subtilă sau fățișă. (A se vedea cartea Părintelui Patric Ranson, Prigonirea Monahilor din Muntele Athos de către Patriarhia de Constantinopol). În lucrarea sa Doctrina neo-ortodocșilor despre dragoste, pururea-pomenitul Părinte Patric Ranson, ucenic al Părintelui Arhimandrit Ambrozie Fontrier – numit pe drept cuvânt Nou Apostol al Franței – analizează impecabil învățătura eretică a exponenților acestor erezii – Yannaras, Evdokimov, O. Clément, Soloviov, Berdiaev – folosind citate esențiale, prin care relevă sistemul ideatic al fiecăruia, pentru a face la sfârșitul cărții o expunere a învățăturii orthodoxe bogat argumentată cu citate din Sfinții Părinți. Diferențele dintre învățătura ortodoxă și cele eretice sunt astfel foarte clar evidențiate. Stilul cărții este când acela al unui studiu științific obiectiv, când unul dinamic, cititorul fiind adesea invitat să compare, să tragă singur concluzii. Notele de subsol dezvăluie demersul cercetătorului, al filologului, al jurnalistului și chiar al detectivului în demascarea adevăratelor origini ale „teologiei erosului”, o otravă ce a infestat în profunzime mediile intelectualității ortodoxe oficiale, cu sprijinul mass-mediei. Ar mai fi poate de adăugat că pururea-pomenitul Părinte Patric Ranson a trecut la Domnul în 1992, împreună cu fiica sa cea mică, Fotinia, și cu citețul Mihail, în urma unui accident al automobilului cu care se aflau în pelerinaj în Grecia – circumstanțele acestui accident rămânând până astăzi învăluite în mister… Mulțumim celor ce au mijlocit ca și această lucrare de importanță deosebită să poată fi tradusă în Românește, mai cu seamă Preasfințitului Filaret al Franței (ierarh al Sinodului Bisericii Orthodoxe Tradiționaliste (vechi-calendariste) a Greciei de sub omoforul Î.P.S. Macarie al Petrei), pentru dragostea cu care ne-a oferit dreptul și binecuvântarea sa pentru a traduce și publica în limba Română lucrările pururea-pomeniților părinți Ambrozie Fontrier și Patric Ranson și ale Frăției Sfântului Grigorie Palama din Paris. Dumnezeu să-i întărească pe toți pe calea cea foarte anevoioasă a mărturisirii Adevăratei Orthodoxii, atât de greu încercată pretutindenea, iar Părinților Ambrozie Fontrier și Patric Ranson veșnică pomenire! Cartea se poate descarca de aici - http://traditiaortodoxa.files.wordpr...e-dragoste.pdf Last edited by CosteaN; 12.05.2014 at 20:42:40. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Cartea lui Danion Vasile Tinerii si sexualitatea este, prin tema pe care o tratează, o carte rară în literatura bisericească. Autorul mărturiseste că a reflectat îndelung si s-a sfătuit cu duhovnici renumiti despre oportunitatea abordării acestui subiect care tine, prin natura lui, de viata intimă a omului, având un caracter cvasi-sacru. Totusi decăderea morală fără precedent a lumii de astăzi, care si-a făcut aproape un scop din căutarea plăcerii (Părintele Stăniloae vorbeste despre un „pansexualism dizolvant”, iar Părintele Sofronie de la Essex de o adevărată „cultură a păcatului”), ca si necunoasterea voii lui Dumnezeu în legătură cu viata conjugală (nestiinta fiind, după Sfintii Părinti, primul din cei trei uriasi - alături de trândăvie si uitare - care ucide sufletul omului) fac necesară o astfel de carte.
Valorile s-au schimbat Nu cu multă vreme în urmă, o profesoară îi scria unei fete de 16 ani, a cărei mamă se supărase aflând că fiica ei si-a pierdut fecioria: „Eu sunt mămică spirituală, sunt diriginta a peste 30 de adolescenti fix de vârsta ta (ba chiar mai mari, că intră acum în clasa a XI-a), asa că sunt îndreptătită să te sfătuiesc asa cum îmi sfătuiesc si puii mei de la scoală care sunt tare năzdrăvani. Lăsăm la o parte persoana ta si ne gândim la mama, cu care, asa cum spui si tu, ai avut o relatie minunată până să se întâmple «bucuria». Îti este greu să o întelegi acum, esti la vârsta la care diferenta între generatii este de dimensiuni maxime, si conflictele permanente din cauza faptului că tu ai o personalitate în formare, iar părintii devin obsesivi de posesivi cu odrasla lor. Multe din mamele noastre au trăit exact ca si mama ta, cu prejudecăti, conceptii înguste, ghidate de «valorile morale» ale perioadei respective. Ceea ce trebuie tu să faci, ca o fiică matură (deh, te consideri adult din moment ce ai făcut pasul ăsta), este să încerci să-i deschizi putin orizontul mamei tale, să discuti cu ea si să încerci să îi explici că ăsta e firul vietii, că vremurile nu mai sunt asa, si că e mai bine ca voi două să fiti prietene si să te ajute si să te ghideze de acum înainte, decât – doamne, fereste – să te trezesti într-o zi cu vreo sarcină nedorită. Îi poti explica si faptul că moralitatea unei prietene nu este dată de calitatea de virgină si că asa ai simtit tu si asa ai făcut la acel moment. Ba poti să-i explici că de multe ori în viată este mai bine să ai aceste experiente înainte de căsătorie tocmai pentru că de multe ori… compatibilitatea caracterială nu înseamnă si compatibilitate fizică, si mai devreme sau mai târziu multe din cuplurile de virgini… se destramă tocmai din acest motiv… Spune-i că în vremurile pe care le trăim calitatea de virgină nu mai este un avantaj, o virtute, ci de multe ori poate fi chiar o problemă si nici nu-ti va garanta o viată bună în viitor. Oamenii s-au schimbat, relatiile s-au schimbat, valorile sau schimbat. Munca este altfel si ceea ce contează este să îti faci o carieră si să răzbesti prin propriile forte, să-ti câstigi independenta si să-ti găsesti în viată bărbatul care te merită, fără a-i mai aduce pe tavă ca ofrandă virginitatea… Cei interesati de subiect pot descarca intreaga carte aici - http://prosistemhaha.files.wordpress...ate-vechii.pdf Last edited by CosteaN; 12.05.2014 at 21:03:39. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nici vorbă!
Referințele din mintea ta s-au schimbat; valorile, pe care le ignori spre paguba ta, au rămas aceleași.Iisus Hristos e singura valoare și nu Se va schimba niciodată. Citat:
Citat:
Pe cine crezi că interesează rătăcirea propovăduită pe forumul ortodox de cartea ta?
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
|