Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 12.05.2014, 20:24:24
CosteaN CosteaN is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.05.2014
Mesaje: 20
Lightbulb Doctrina neo-ortodocșilor despre dragoste

Redacția noastră are din nou bucuria de a vă oferi una dintre cărțile de referință pentru înțelegerea diferenței dintre teologia Ortodoxă tradiționalistă și pseudo-teologia modernistă, cea din urmă fiind o filosofie umanistă cu elemente teologice.

Nu întâmplător, școlile teologice ale Bisericilor oficiale sunt infestate de această pseudo-teologie modernistă ce servește de minune implementării – ca să folosim un termen „din peisaj” – ereziei ecumenismului în mințile tinerilor dornici să se apropie de Ortodoxie. Astfel, acestora li se servește un surogat, o contrafacere în adevăratul sens al cuvântului.

Una dintre fațetele pseudo-teologiei moderniste este și curentul neo-ortodox. Acesta este mai puternic decât orice altă erezie, pentru că are o aparență de Ortodoxie. Deși unii dintre adepții acestuia nu susțin fățiș ecumenismul, se vădește că neo-ortodoxia este un produs subtil al ereziei ecumenismului care acționează viclean prin atacul dinlăuntru al dogmei și al valorilor ortodoxe.

Se pornește de la subminarea dogmei despre chipul lui Dumnezeu din om, învățătură cu implicații adânci în antropologia ortodoxă, centrată pe întruparea lui Hristos, jertfa Sa pe cruce, moartea și Învierea Sa, prin care firea omenească a fost restaurată. Prin moartea și învierea lui Hristos, omul a redobândit posibilitatea de a-și căpăta și asemănarea cu Dumnezeu, a chipului schimonosit de păcate. Redobândirea asemănării, adică îndumnezeirea, este încununarea împreună-lucrării dintre harul Duhului Sfânt și nevoința omului într-o viață de post, rugăciune și înfrânare.

„Neo-ortodocșii” înțelegând prin chipul lui Dumnezeu din om androginitatea acestuia și susținând că restaurarea chipului se face prin împreunarea trupească dintre bărbat și femeie (!), atacă și batjocoresc însuși sensul întrupării lui Hristos! Această „teologie a erosului”, o adevărată hulă împotriva Duhului Sfânt, potrivnică duhului Scripturii și al Sfinților Părinți, deși modernistă, își are rădăcinile în tradiții vechi, inspirându-se direct din păgânismul greco-roman, gnosticism și cabala, după cum vom putea înțelege citind cartea.

Acest curent își propune și o reformă a monahismului ortodox considerat inferior căsătoriei. Se relativizează asceza și înfrânarea, de vreme ce prin eros omul își recapătă integritatea dinainte de cădere.

O categorie aparte a neo-ortodocșilor este și cea a neo-atoniților, care se înscriu pe aceeași linie de modernizare a ortodoxiei, de schimbare a sensului spiritualității ortodoxe sublimate în viața monahală. Misionarismul Bisericii în lume este înlocuit cu un activism social de sorginte papistă și protestantă, preocupat de bioetică sau de acțiuni de caritate, în timp ce adevărații apărători ai învățăturii și trăirii ortodoxe sunt izgoniți cu poliția armată din Sfântul Munte.

Aparent fără legătură, curentul hulitor al „teologiei erosului” și prigonirea monahilor ziloți din Sfântul Munte au în comun același cadru al luptei împotriva adevăratei Ortodoxii, fie ea subtilă sau fățișă. (A se vedea cartea Părintelui Patric Ranson, Prigonirea Monahilor din Muntele Athos de către Patriarhia de Constantinopol).

În lucrarea sa Doctrina neo-ortodocșilor despre dragoste, pururea-pomenitul Părinte Patric Ranson, ucenic al Părintelui Arhimandrit Ambrozie Fontrier – numit pe drept cuvânt Nou Apostol al Franței – analizează impecabil învățătura eretică a exponenților acestor erezii – Yannaras, Evdokimov, O. Clément, Soloviov, Berdiaev – folosind citate esențiale, prin care relevă sistemul ideatic al fiecăruia, pentru a face la sfârșitul cărții o expunere a învățăturii orthodoxe bogat argumentată cu citate din Sfinții Părinți. Diferențele dintre învățătura ortodoxă și cele eretice sunt astfel foarte clar evidențiate.

Stilul cărții este când acela al unui studiu științific obiectiv, când unul dinamic, cititorul fiind adesea invitat să compare, să tragă singur concluzii. Notele de subsol dezvăluie demersul cercetătorului, al filologului, al jurnalistului și chiar al detectivului în demascarea adevăratelor origini ale „teologiei erosului”, o otravă ce a infestat în profunzime mediile intelectualității ortodoxe oficiale, cu sprijinul mass-mediei.

Ar mai fi poate de adăugat că pururea-pomenitul Părinte Patric Ranson a trecut la Domnul în 1992, împreună cu fiica sa cea mică, Fotinia, și cu citețul Mihail, în urma unui accident al automobilului cu care se aflau în pelerinaj în Grecia – circumstanțele acestui accident rămânând până astăzi învăluite în mister…

Mulțumim celor ce au mijlocit ca și această lucrare de importanță deosebită să poată fi tradusă în Românește, mai cu seamă Preasfințitului Filaret al Franței (ierarh al Sinodului Bisericii Orthodoxe Tradiționaliste (vechi-calendariste) a Greciei de sub omoforul Î.P.S. Macarie al Petrei), pentru dragostea cu care ne-a oferit dreptul și binecuvântarea sa pentru a traduce și publica în limba Română lucrările pururea-pomeniților părinți Ambrozie Fontrier și Patric Ranson și ale Frăției Sfântului Grigorie Palama din Paris.

Dumnezeu să-i întărească pe toți pe calea cea foarte anevoioasă a mărturisirii Adevăratei Orthodoxii, atât de greu încercată pretutindenea, iar Părinților Ambrozie Fontrier și Patric Ranson veșnică pomenire!

Cartea se poate descarca de aici - http://traditiaortodoxa.files.wordpr...e-dragoste.pdf

Last edited by CosteaN; 12.05.2014 at 20:42:40.
 

Thread Tools
Moduri de afișare