Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.08.2014, 10:24:02
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.350
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Bianca1994 Vezi mesajul
Doamne-ajuta! As vrea ,va rog ,sa ma ajutati cu pareri sau cu exemple de carti care m-ar putea ajuta in clarificarea subiectului care nu imi da pace si anume sensul suferintei.Si nu ma refer aici la boala,care este data ca o indreptare pentru om,pentru a-si vedea neputinta ci la prezenta suferintei in cazul persoanelor nevinovate care au de suferit din cauza actiunilor diabolesti ale altora .Ma refer aici la cei care au de suferit de pe urma pedofililor, a violatorilor,a criminalilor ,etc.Cum sa inteleg,dpdv crestin ,sensul suferintei in aceste cazuri ?
Nu știu dacă în orice suferință se poate găsi sens. Pentru că cele pe care le descrii mai sus sunt distrugătoare de suflet. Chiar dacă este mântuitoare, suferința nu este un dar al lui Dumnezeu, ci o consecință a căderii omului, a neascultării de Tatăl său și a adoptării, în consecință ca tată pe însuși diavolul, cum spune Mântuitorul: „Voi îl aveți drept tată pe diavolul”.

Aceste suferințe de care scrii sunt provocate de cei aflați sub inspirația diavolului, care Îl urăște pe Dumnezeu și creația lui, vrând s-o distrugă sub aspect spiritual. Și reușește să distrugă suflete în acest fel. Unele victime poate se vindecă chiar și de astfel de suferințe, dacă reușesc, prin harul lui Dumnezeu, să ierte, dacă întâlnesc oameni care să le poată ajuta.

Când Hristos a fost între oameni i-a fost milă de ei și i-a vindecat. Nu i-a lăsat să-și poarte suferințele și bolile ca fiind mântuitoare. El este mântuitor și i-a mântuit de orice durere și boală.

Paradoxal, însă, nu i-a scutit de suferință pe cei care L-au cunoscut cel mai bine, pe ucenicii săi, precum și pe toți credincioșii ce I-au urmat ulterior, până în zilele noastre. Pe aceștia i-a lăsat să-L cunoască și prin Cruce.

Dar Crucea nu este orice suferință. E una în care nu ești singur, ci cu Cel răstignit pentru tine și care te înviază și pe tine după ce mori, prin acea durere, păcatului, egoismului, ție însuți. După ce, prin suferință, rămâi fără nimic, fără nicio putere, atârnând doar de Făcătorul tău.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.08.2014, 13:04:19
Bianca1994 Bianca1994 is offline
Member
 
Data înregistrării: 05.10.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 33
Implicit

Multumesc tuturor pentru indrumari si lamuriri!Voi incepe sa citesc cartile recomandate ,pentru a-mi face o imagine mai clara asupra problemei.Ma intereseaza acest subiect in special pentru ca nu stiu ce sa ii raspund unei persoane care ma intreaba unde este pronia divina in cazul copiilor ucisi cu bestialitate .
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.08.2014, 14:09:44
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.350
Implicit

Dumnezeu poartă de grijă făpturii Sale, dar nu încalcă libertatea niciunui om. Inclusiv pe aceea de a face rău cu bestialitate. Dumnezeu nu este un guvernator al lumii. Prin pronie el îl cheamă pe om la conlucrarea cu Sine; să facă, adică, binele, să creeze. În orice lucru bun pe care omul și-l propune, Îl are dinainte partener pe Dumnezeu.

Atunci, însă, când alege să facă rău, este părăsit de Dumnezeu (sau el Îl părăsește, mai bine spus). Dumnezeu nu participă, evident, la răul pe care omul alege să-l facă. Lumea i-a fost dată omului. Dumnezeu îl asistă pe acesta dacă este rugat. Dacă nu, urmările sunt tragice. Dar asta este din cauză că fără El nu putem face nimic, după cum a spus Hristos.

Nu suntem noi autori ai binelui („Bun este Unul Dumnezeu”). Răul pe care-l facem este consecința despărțirii noastre de El. Și îl suportăm în solidar, nu individual, inclusiv copiii nevinovați. Pentru răul pe care cineva îl comite asupra unui semen suntem vinovați cu toții, prin înrâuririle felurite exercitate asupra celui ce comite fapta. Toată răutatea, nepăsarea, necredința noastră ajunge să se reverse asupra unui nevinovat, după cum s-a revărsat asupra lui Hristos
Reply With Quote
  #4  
Vechi 07.08.2014, 21:53:54
Marcel_Ionut's Avatar
Marcel_Ionut Marcel_Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 400
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Bianca1994 Vezi mesajul
Multumesc tuturor pentru indrumari si lamuriri!Voi incepe sa citesc cartile recomandate ,pentru a-mi face o imagine mai clara asupra problemei.Ma intereseaza acest subiect in special pentru ca nu stiu ce sa ii raspund unei persoane care ma intreaba unde este pronia divina in cazul copiilor ucisi cu bestialitate .
Poti sa-i recomanzi sa se uite la filmul Letters to God, e foarte bun e facut dupa un caz real :)

Film inspirat dupa fapte reale . Un tânar băiat (Tyler Doherty), care suferă de cancer, îi scrie scrisori lui Dumnezeu, zilnic . El este iubit de comunitatea in care traiește și de catre familia sa. Scrisorile sale ajung in mâna poștașului Brady McDaniels care crede că scrisorile nu sunt o coincidența deși la început era confuz și nu știa ce să facă cu ele . Brady se imprietenește cu familia băiatului si totul ia un efect miraculos, împotriva tuturor șanselor.
__________________
,,Cu Dumnezeu nu-i nevoie să fii politicos; pur și simplu, varsă-ți inima ta în fața Lui."
Pr Sofronie Saharov

Last edited by Marcel_Ionut; 07.08.2014 at 22:47:54.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 15.08.2014, 19:00:54
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

Raspuns la postarea lui Marcel Ionut:

Poti sa-i recomanzi sa se uite la filmul Letters to God, e foarte bun e facut dupa un caz real :)

Film inspirat dupa fapte reale . Un tânar băiat (Tyler Doherty), care suferă de cancer, îi scrie scrisori lui Dumnezeu, zilnic . El este iubit de comunitatea in care traiește și de catre familia sa. Scrisorile sale ajung in mâna poștașului Brady McDaniels care crede că scrisorile nu sunt o coincidența deși la început era confuz și nu știa ce să facă cu ele . Brady se imprietenește cu familia băiatului si totul ia un efect miraculos, împotriva tuturor șanselor. __________________

Cred ca este vorba despre cartea lui E. Em. Schmitt - Oscar si tanti Roz, in care un baietel de zece ani, condamnat sa moara de cancer pentru ca nu ii reusise operatia, se intreaba si el care e sensul acestei suferinte. Indemnat de o asistenta inimoasa, ii scrie zilnic scrisori unui Dumnezeu in care nu era invatat sa creada si incearca sa dea sens celor catorva zile pe care le mai are de trait.

Cartea se gaseste pe internet, are pana in 100 de pagini - https://www.google.ro/?gws_rd=ssl#q=...+tanti+roz+pdf
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.

Last edited by glykys; 15.08.2014 at 19:03:16.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 15.08.2014, 21:23:36
Bianca1994 Bianca1994 is offline
Member
 
Data înregistrării: 05.10.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 33
Implicit

Citat:
În prealabil postat de glykys Vezi mesajul
__________________

Cred ca este vorba despre cartea lui E. Em. Schmitt - Oscar si tanti Roz, in care un baietel de zece ani, condamnat sa moara de cancer pentru ca nu ii reusise operatia, se intreaba si el care e sensul acestei suferinte. Indemnat de o asistenta inimoasa, ii scrie zilnic scrisori unui Dumnezeu in care nu era invatat sa creada si incearca sa dea sens celor catorva zile pe care le mai are de trait.

Cartea se gaseste pe internet, are pana in 100 de pagini - https://www.google.ro/?gws_rd=ssl#q=...+tanti+roz+pdf
Multumesc de recomandare! O sa incep sa o citesc; am reusit sa vad si jumatate din film :)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 16.08.2014, 04:33:27
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit Sensuri și sensuri

Suferința fiind un ingredient nelipsit din compoziția vieții omenești pe pământ, cred că nu e om care să nu fi fost pus în fața problemei suferinței. Când conștiința omului se înfiripă apar, probabil, și primele provocări ale suferinței. Iar omul, avînd vocația de ființă cugetătoare, începe deîndată, în mod spontan, să "rumege" bobul tare al suferinței pe măsura puterilor lui înțelegătoare și simțitoare.
Care să fi fost răspunsurile omenirii la problema suferinței, înainte de Hristos?
Pesemne că întreaga istorie a culturii și a civilizației constituie un răspuns.
Fiecare familie, fiecare comunitate, fiecare popor dă un set de răspunsuri la problema suferinței, teoretic și practic.
Așa se face, de pildă, că unii văd în suferință un rău ce trebuie imediat alungat, fie și prin opusul ei - plăcerea, ori surorile ei. Oameni care își "tratează" suferința, în prelungirea unei lungi tradiții, cu alcool, cu variate patimi, cu opiul pestriț al paliativelor de tot soiul...
Alții văd în suferință o ... plăcere. Caută suferința cu lumânarea și dezvoltă varii mecanisme de a se delecta cu suferința. A lor sau a altora...

Dintre căile (pe care îmi tot repet că sunt firești, sănătoase ale) răspunsului la suferință, prețuiesc în special două: munca și creația, căi care dealtfel se și împletesc.
Creația îmi pare activitatea cea mai uimitoare de "metabolizare" ori transfigurare a suferinței. Capodoperele omenirii în materie de artă (deși nici știința ori tehnica nu sunt de lepădat) au folosit, fără excepție, combustibilul suferinței.
Cântecele de dragoste ori de jale, prohodirile, doinele ...
Marea poezie a lumii...
Pictura, dansul, etc.
Acceptăm îndeobște că arta își extrage seva din iubire-suferință. Altminteri nu depășește stadiul de făcătură.

Atât arta cât și munca împlinesc, atunci când omul a învățat alchimia prelucrării suferinței, funcția de înălțare a sufletului de la pământ la cer. Omul care bate suferința integrînd-o unui sens mai înalt decât ea în sine, se înalță deasupra condiției terestre (telurice) și prinde zbor sufletesc. Se simte liber și împlinit. Se simte așa cum dealtfel și este: frumos!

Și totuși... acestea sunt doar prefigurări ori manifestări nedepline ale posibilităților omenești.
Găsim prin Hristos că în mod minunat omul poate trăi o experiență transfiguratoare a suferinței care îl duce în văzduhurile deplinătății, ale desăvârșirii și Veșniciei.
Ceea ce cred că oferă specificul acestui travaliu aparte, cu totul excepțional, este că sensul suferinței nu îl mai dă, acum, omul. De data aceasta sensul este dat din afara omului, mai precis sensul este revelat. Dumnezeu Omul îi predă Atotomului făclia tainei suferinței.

A trebuit să avem parte de Hristos Răstignit și Înviat pentru a recupera deplinul și bunul sens al suferinței.
După Hristos, cred că picăm în mare ratare și cădere dacă ne mai batem capul cu problema sensului suferinței. Sarcina aceasta a aparținut omenirii când încă se afla în răspăr cu Dumnezeu.
Dar când Dumnezeul nostru, din Marea lui Milă și Iubire Jertfelnică, a intervenit în istorie prin Întruparea Fiului și prin Lucrarea Lui, atunci Iubirea a făcut ceea ce omul nu reușea în ruptul capului să facă: din suferință a născut învierea și înfierea noastră. Și tot drumul primenirii noastre întru Lumină, întru Sfânta Pace, întru Ființă ne-a devenit fiecăruia accesibil și totodată poruncă. "Fiți sfinți...!"

Suferinței îi șade bine cu Harul. Altminteri e ca rubinul într-un rât de porc.
Doar dacă omul se arată cu totul dispus să conlucreze cu Harul, renunțînd la orice alte concubinaje urât mirositoare înaintea Domnului, el primește rostuirea fecundă a suferinței întru devenire și împlinire. Operă și destin.

Dar cine ne învață să primim suferința și sensul ei nou, transfigurator? Cine ne poartă de mână de la abecedar la desăvârșire?
Maica noastră Biserica, Sfânta Biserică, păstrătoarea tuturor Tainelor - a porților și meșteșugului îndumnezeirii omului. Cea care ne arată un cosmos nou și care ni-l păstrează nealterat, prin Sfânta ei Tradiție, înaintea ochilor sufletului: Cosmosul Hristocentric.

Mare e taina suferinței și fericiți sunt cei care se țin cu bărbăție smerită înlăuntrul ei!

Last edited by Ioan_Cezar; 16.08.2014 at 06:14:04.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 17.08.2014, 02:37:50
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit Suferința - tâlcuire a Părintelui Galeriu

http://www.crestinortodox.ro/sarbato...lui-96535.html

"Suferinta este consecinta raului, a rupturii, a despartirii de Dumnezeu. Dar suferinta nu e raul in ea insasi.
De aceea a si luat-o Hristos, purtand Crucea. A luat suferinta si a descoperit atunci - taina a Dumnezeirii - calea iesirii din rau, facand din suferinta un mijlocitor, un leac, un inger vestitor care iti arata, te anunta ca a patruns in tine riscul distrugerii; te anunta ca viata ta e opera divina si trebuie s-o aperi.
Si daca tu in suferinta iesi din ruptura, ai iesit din lucrul demonului; pentru ca demonul este ruptura si faramitare, sfasiere, stricaciune si moarte.
..........
Dar daca tu, in suferinta ta lupti sa refaci legatura cu Dumnezeu, sa ajungi din nou la nedespartire de Dumnezeu, sa strigi, sa te rogi, tu ai iesit atunci din lumea stricaciunii, din lumea demonului. Atunci suferinta te poate inalta."

Last edited by Ioan_Cezar; 17.08.2014 at 02:50:38.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare