![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Florin, din postările sale repetate reiese că Bianca nu cere opinii despre "sensul uciderii cu bestialitate a unui copil nevinovat"
ci despre SENSUL SUFERINȚEI în situații de extremă/bestială violență asupra unor copii. Să păstrăm subiectul logic al discuției, te rog (altminteri ne încurcăm în vorbe): sensul suferinței. Aceasta e tema, acesta e titlul topicului. Are suferința acestor copii vreun sens? Dacă are, care ar fi acela? - asta cred că ne întreabă Bianca, dacă nu cumva mă înșel. Eu aș aborda problema pe două direcții: - ce sens are pentru copiii respectivi această suferință (nu știm, putem face doar presupuneri; iar eu sper că psihoterapeutul și duhovnicul îl ajută pe copil să elaboreze un sens folositor pentru personalitatea și viața copilului, întru mântuirea lui) - ce sens are pentru ceilalți oameni suferința copiilor (în primul rând mă gândesc la părinți, rude, prieteni precum și la orice alt om, de pildă mă gândesc la sensul pe care îl are suferința acelor copii pentru noi, cei care discutăm aici). Last edited by Ioan_Cezar; 08.08.2014 at 00:23:20. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Citind aceste framantari, ma gandeam: cu adevarat, suferinta este o taina. O taina pe care, poate, nu o vom deslusi de-a lungul intregii vieti. Pentru suferinta ticalosilor putem gasi repede explicatii facile, dar suferinta dreptului: aceea care ridica probleme de intelegere.
Dar pe cine stiu eu sa fie drept si nevinovat ? Si asa am ajuns la Isus. La suferinta Lui. Pentru ce a suferit El, drept si nevinovat, ATAT de mult ? Teoria ca a facut-o ca sa rascumpere pacatele oamenilor nu tine decat pana la un punct. Fiind Dumnezeu, adica insusi Infinitul, cea mai mica suferinta pe care oamenii i-ar fi provocat-o Fiului Omului ar fi fost destul ca sa rascumpere intreaga omenire. Este un "fenomen de limita" aici. Putea foarte bine sa fi suferit mai putin decat a facut-o. Biciuirea din Pretoriu era arhisuficienta. Chiar si un scuipat aruncat de ai Lui, ca sa nu mai vorbesc de mistocareala soldatilor romani care L-au imbracat in purpura era destul. Putea sa nu urce Calvarul. Putea sa nici nu moara, ci sa treaca la capitolul urmator, direct la Inaltare. Cel putin, daca a ales sa moara, putea sa nu o faca asa cum a facut-o. Agonizand, lent, pe cruce. Ca un talhar, intre talhari. Taina suferintei oricarui copil, ca si a oricarui om drept, nu isi poate gasi ecoul decat in taina suferintei Domnului nostru. Si, fara indoiala, acolo isi poate gasi si rostul. Vedem in jurul nostru cat de multi oameni sufera. Sensul suferintei lor si-l pot gasi intr-un singur fel: sapand la piciorul Crucii. A Crucii pe care Domnul a luat-o. Pe care a sarutat-o. Sub povara careia a cazut si s-a ridicat. Sapand la piciorul Crucii, acolo vor afla craniul si oasele vechiului Adam, acela plamadit din pamant, peste care au fost turnate sangele si lacrimile lui Dumnezeu. Si numai atunci cuvintele pe care le spune Dumnezeu capata sens: "Veniți la Mine toți cei osteniți și împovărați și Eu vă voi odihni pe voi. Luați jugul Meu asupra voastră și învățați-vă de la Mine, că sunt blând și smerit cu inima și veți găsi odihnă sufletelor voastre. Căci jugul Meu e bun și povara Mea este ușoară". Sa fie vreo legatura intre aceste trei versete si cele de imediat dinainte, in care Domnul ne spune: "nimeni nu cunoaște pe Fiul, decât numai Tatăl, nici pe Tatăl nu-L cunoaște nimeni, decât numai Fiul și cel căruia va voi Fiul să-i descopere" ? Sa nu ne iluzionam, crezand ca vom impartasi gloria lui Dumnezeu, dar fara sa impartasim suferinta lui. Aici trebuie sa fie sensul suferintei: descoperirea lui Dumnezeu. Numai punand suferinta noastra la piciorul Crucii si amestecand sangele si lacrimile noastre cu sangele si lacrimile lui Dumnezeu putem fi una cu El.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 08.08.2014 at 02:52:32. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Cain l-a omorat pe Abel.
De ce ? De invidie, zice clar in Scriptura. Omul ESTE LIBER PE PAMANT, sa faca dreptate sau PACAT. Dumnezeu are grija de noi, dar noi, oamenii avem si libertatea de a pacatui sau de a face dreptate. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Exista situatii in care noi oamenii pur si simplu nu gasim un sens logic al suferintei. Si totusi, la Dumnezeu toate au un sens:
http://ortodox.md/articole/despre-ne...-lui-dumnezeu/ |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Uitasem de astea
http://www.librariasophia.ro/carti-E...V-so-7424.html http://www.librariasophia.ro/carti-D...V-so-1234.html http://www.librariasophia.ro/carti-P...V-so-2275.html http://www.librariasophia.ro/carti-G...V-so-3371.html Pacatele parintilor se rasfrang asupra copiilor, de exemplu daca tata a fost un alcoolic, sau un drogat si copii pot deveni asta, ei mostenesc inclinatia spre acest pacat sau catre alte dependente, dar nu inseamna ca vor deveni la fel , aici sunt vorba de mai multi factori: situatia familiala, grupul de prieteni, scoala, biserica, educatia s.a.m.d
__________________
,,Cu Dumnezeu nu-i nevoie să fii politicos; pur și simplu, varsă-ți inima ta în fața Lui." Pr Sofronie Saharov |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pentru noi, oamenii post-Decartes, logica a devenit un fel de zeu. Unul cu multe fețe, adaptabil la mintea fiecăruia, la logica personală.
Tindem ca urmare, în mod firesc, să considerăm sensul unui lucru ca pe ceva legat de logică. Dacă nu e logic, nu e bun sau nu există. Și totuși, realitatea arată că multe lucruri și sensuri sunt bune și există, deși scapă logicii noastre momentane - a unora dintre noi sau a tuturor împreună. Bunăoară dogmele creștine: nu sunt logice, iar dacă ar fi nu s-ar mai odihni neliniștita minte omenească în limanul lor. Asta o confirmă experiența tainică și descoperirea Dumnezeiască. Și dimpotrivă, când crezi că ai "găsit" logica unei dogme tocmai atunci te afli cel mai departe de adevăr și de Adevăr, pentru că ai "închis" Necuprinsul în cămara minții și ai acoperit Lumina cu luminița, Oceanul cu picătura. Te situezi astfel în gândirea luciferică, cu tot calabalâcul mândriei și ignoranței personale. Cred că fiecare dintre noi a experimentat aceasta... Cunoașterea nu se reduce la logică. Creștinismul nu e logic, e nebunesc față de ceea ce numim îndeobște logic sau rațional. Raționalismul nu e compatibil cu sensul tainic și cu bogăția Ireductibilului, oricât de "luminat" ar fi el. Inutil să mai cităm pe toți cugetătorii creștini în legătură cu acest aspect fundamental. Sfântul Pavel punctează odată pentru totdeauna că propovăduirea lui Iisus Cel Răstignit și Înviat este nebunie pentru unii, sminteală pentru alții... Tainele nu sunt logice ci, înaintînd înlăuntrul lor, viind în ele, descoperim lucruri precum acesta: vezi Răstignitul pe lemn și înțelegi, complet ilogic dar cu adâncul cutremurat al sufletului, mântuirea oamenilor, Iubirea lui Dumnezeu pentru noi, viață veșnică. Vezi înfrângere (într-un plan) și înțelegi victorie, izbândă definitivă în alt plan. Vezi moarte și înțelegi Viață. Nu-i așa că-i nebunesc și cam fără logică? Când încercăm să elaborăm un sens al unui lucru, de pildă sensul suferinței, avem nevoie de harul Dumnezeiesc și de un anumit mod de așezare sufletească, nu de logică omenească. Iubirea lui Hristos dă sens în mod infinit mai roditor decât logica lui Ion. Să nu ne poticnim, așadar, de logică în căutarea sensului suferinței, că riscăm să ne învârtim în cerc la infinit... A descoperi și trăi sensul nu înseamnă a face logică. Cocoțat doar pe calul logicii, făt-frumos face un salt, ce-i drept, însă unul nedeplin (nesalvator) către cer și astfel îl cam prinde și îl papă gheonoaia...:) Mai trebe ceva de aruncat peste umăr - un pieptene, o batistuță udată cu lacrimi și lavandă fină, o aripioară de furnicuță salvată de la înec, oleacă de lemne sparte pe la Maica Vineri etc..... Last edited by Ioan_Cezar; 13.08.2014 at 14:07:39. |
|