Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Intrebari utilizatori
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.08.2014, 19:53:22
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Pentru a lua anafura sau agheasma nu este strict necesara nicio conditie. Totusi, este foarte recomandabil ca lucrul acesta sa fie facut inainte de a manca si dupa o rugaciune.

Personal, iau agheasma in perioade de post si iau anafura atunci cand nu ma pot impartasi.


In ceea ce priveste impartasania, in afara de conditia de a ne afla in stare de har, mai exista conditia de nemancare. In Biserica Ortodoxa, aceasta inseamna a nu fi mancat nimic in ziua respectiva.

Este preferabil ca impartasania sa se faca in cadrul Liturghiei. Numai daca exista un impediment sau o urgenta se poate face in afara ei. Pentru ce vineri seara si nu duminica dimineata ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.08.2014, 20:55:19
Hartford's Avatar
Hartford Hartford is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.11.2005
Locație: USA
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.809
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Pentru a lua anafura sau agheasma nu este strict necesara nicio conditie. Totusi, este foarte recomandabil ca lucrul acesta sa fie facut inainte de a manca si dupa o rugaciune.

Personal, iau agheasma in perioade de post si iau anafura atunci cand nu ma pot impartasi.


In ceea ce priveste impartasania, in afara de conditia de a ne afla in stare de har, mai exista conditia de nemancare. In Biserica Ortodoxa, aceasta inseamna a nu fi mancat nimic in ziua respectiva.

Este preferabil ca impartasania sa se faca in cadrul Liturghiei. Numai daca exista un impediment sau o urgenta se poate face in afara ei. Pentru ce vineri seara si nu duminica dimineata ?
Acuma fara suparare dar vreu sa intreb la catolici este anafura sau impartasanie?eu stiu ca este numai pastila aia alba sau cum se cheama ca nu am cunostinte. Apa sfintita stiu ca este.
__________________
Rugaciunea care-i plansa
In a lacrimei parau,
Te sfinteste si te-nalta
Ca sa-l vezi pe Dumnezeu!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.08.2014, 22:40:02
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Hartford Vezi mesajul
la catolici este anafura sau impartasanie?eu stiu ca este numai pastila aia alba sau cum se cheama ca nu am cunostinte.
Se numeste azima sau (h)ostie.
La catolici exista sau nu anafura in functie de ritul practicat. In ritul catolic bizantin exista anafura si se ofera la iesirea din biserica. In ritul catolic apusean nu exista anafura. Sa nu uitam ca anafura provine de la proscomidirea prescurilor: este restul rezultat din decuparea Agnetului.
Proscomidie exista numai in ritul rasaritean.
Dimpotriva, in ritul apusean materia prima pentru consacrare este data de chiar ostiile neconsacrate, altfel spus nu ramane vreun rest, prin urmare nici anafura.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.08.2014, 03:10:26
Hartford's Avatar
Hartford Hartford is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.11.2005
Locație: USA
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.809
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Se numeste azima sau (h)ostie.
La catolici exista sau nu anafura in functie de ritul practicat. In ritul catolic bizantin exista anafura si se ofera la iesirea din biserica. In ritul catolic apusean nu exista anafura. Sa nu uitam ca anafura provine de la proscomidirea prescurilor: este restul rezultat din decuparea Agnetului.
Proscomidie exista numai in ritul rasaritean.
Dimpotriva, in ritul apusean materia prima pentru consacrare este data de chiar ostiile neconsacrate, altfel spus nu ramane vreun rest, prin urmare nici anafura.
Multumesc de raspuns.
Dle fiindca tot sintem la intrebari si raspunsuri va intreb cu ce va suparat ortodoxia si cum de totusi sinteti cu zi cu noapte pe un forum orthodox? Acum la voi e ora 3 dimineata si sinteti pe forum.
__________________
Rugaciunea care-i plansa
In a lacrimei parau,
Te sfinteste si te-nalta
Ca sa-l vezi pe Dumnezeu!
Reply With Quote
  #5  
Vechi 08.08.2014, 03:40:04
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Hartford Vezi mesajul
Dle fiindca tot sintem la intrebari si raspunsuri va intreb cu ce va suparat ortodoxia
Am mai spus si cu alte prilejuri. Pe mine nu m-a suparat ortodoxia. M-au suparat, e drept, niste ortodocsi, care m-au mintit ani si ani de zile. De la inventii aiuresti (daca nu ar fi dracesti) cum ca "Isus" cu un"I" inseamna magar, pana la chestii istorice, ca de exemplu aceea ca greco-catolicismul ar fi tradat pe romanii din Ardeal si inca si mai si, la chestii teologice.
Dar ortodoxia ca atare ? Depinde ce intelegeti exact. Daca intelegeti credinta si lucrarile Sfintilor Parinti, liturgica si practica lasata de ei, acelea nu m-au suparat de loc. Daca intelegeti derapajele de azi, talibanismele de azi, minciuna si ura de azi, superstitiile de azi, acelea, da, sunt suparatoare.
Si totusi, poate ca as fi putut trai cu toate astea daca nu as fi aflat adevarul intreg, adica pe Isus intreg in Biserica Catolica. Si am sentimentul ca m-am intors acasa, dupa o lunga calatorie.


Citat:
si cum de totusi sinteti cu zi cu noapte pe un forum orthodox?
Fiindca acesta a ramas singurul forum religios romanesc, in acelasi timp bine populat si pe care poti citi (in afara de maculatura virtuala) si multe postari de valoare. Altul, eu nu mai stiu. Dv stiti ?

Citat:
Acum la voi e ora 3 dimineata si sinteti pe forum.
2. In Franta e ora Romaniei minus 1. Si maine dimineata nu lucrez. In plus, mai ma bucur si de alte forumuri, de limba franceza si engleza. Cand ma vedeti conectat, nu inseamna ca eu chiar atunci citesc forumul acesta, ci ca am o fereastra deschisa spre el.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #6  
Vechi 10.08.2014, 02:47:01
Hartford's Avatar
Hartford Hartford is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.11.2005
Locație: USA
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.809
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Am mai spus si cu alte prilejuri. Pe mine nu m-a suparat ortodoxia. M-au suparat, e drept, niste ortodocsi, care m-au mintit ani si ani de zile. De la inventii aiuresti (daca nu ar fi dracesti) cum ca "Isus" cu un"I" inseamna magar, pana la chestii istorice, ca de exemplu aceea ca greco-catolicismul ar fi tradat pe romanii din Ardeal si inca si mai si, la chestii teologice.
Dar ortodoxia ca atare ? Depinde ce intelegeti exact. Daca intelegeti credinta si lucrarile Sfintilor Parinti, liturgica si practica lasata de ei, acelea nu m-au suparat de loc. Daca intelegeti derapajele de azi, talibanismele de azi, minciuna si ura de azi, superstitiile de azi, acelea, da, sunt suparatoare.
Si totusi, poate ca as fi putut trai cu toate astea daca nu as fi aflat adevarul intreg, adica pe Isus intreg in Biserica Catolica. Si am sentimentul ca m-am intors acasa, dupa o lunga calatorie.



Fiindca acesta a ramas singurul forum religios romanesc, in acelasi timp bine populat si pe care poti citi (in afara de maculatura virtuala) si multe postari de valoare. Altul, eu nu mai stiu. Dv stiti ?



2. In Franta e ora Romaniei minus 1. Si maine dimineata nu lucrez. In plus, mai ma bucur si de alte forumuri, de limba franceza si engleza. Cand ma vedeti conectat, nu inseamna ca eu chiar atunci citesc forumul acesta, ci ca am o fereastra deschisa spre el.
Nu eu nu stiu alte forumuri abia am timp sa intru pe aici sa mai citesc cite ceva in romaneste.
__________________
Rugaciunea care-i plansa
In a lacrimei parau,
Te sfinteste si te-nalta
Ca sa-l vezi pe Dumnezeu!
Reply With Quote
  #7  
Vechi 21.08.2014, 11:57:55
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Hartford Vezi mesajul
Nu eu nu stiu alte forumuri abia am timp sa intru pe aici sa mai citesc cite ceva in romaneste.
Un credincios nu trebuie sa foloseasca cuvantul "drac" ,"naiba".Ar fi de dorit ca nici o persoana sa nu foloseasca acest cuvant.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 23.07.2015, 17:31:41
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Fiindca acesta a ramas singurul forum religios romanesc, in acelasi timp bine populat si pe care poti citi (in afara de maculatura virtuala) si multe postari de valoare. Altul, eu nu mai stiu. Dv stiti ?
Da, eu stiu, teologie.net, e superior calitativ, ca oameni, discutii, problema este ca acolo nu se permite din start nici o forma de propaganda romano-catolica, asa ca ati avea cu certitudine sentimentul ca va pierdeti timpul.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 08.08.2014, 12:02:30
fallen fallen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.03.2011
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.250
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru fallen
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Se numeste azima sau (h)ostie.
La catolici exista sau nu anafura in functie de ritul practicat. In ritul catolic bizantin exista anafura si se ofera la iesirea din biserica. In ritul catolic apusean nu exista anafura. Sa nu uitam ca anafura provine de la proscomidirea prescurilor: este restul rezultat din decuparea Agnetului.
Proscomidie exista numai in ritul rasaritean.
Dimpotriva, in ritul apusean materia prima pentru consacrare este data de chiar ostiile neconsacrate, altfel spus nu ramane vreun rest, prin urmare nici anafura.
Interesant, chiar eram si eu curioasa.
Insa nu reusesc sa inteleg 2 termeni 1. "Consacrare"( banuiesc ca e echivalentul epiclezei, adica transformarii painii in Trupul lui Cristos ?)
2. " ostiile neconsacrate" ? Acestea sunt cumva prescurile inainte de a fi " transformate "( prin lucrarea Duhului sfant) in Trupul Domnului?
In cazul acesta, cuminecatura care se da credinciosilor la sfanta liturghie ( messa) are incarcatura spirituala mai mare decat anafura pe care o luam noi la fiecare slujba, daca vrem, chiar si cand nu ne impartasim, ea fiind Insusi trupul Domnului nostru Isus Cristos (desi am citit tot aici pe foru ca in liturghia catolica nu ar exista o rugaciune speciala de invocare a Duhului Sfant in scopul realizarii acestei transformari, ca in liturghia ortodoxa; insa nu stiu dc asta ar putea fi un impediment, deci in concluzie cei care consuma aceste sacramente trebuie sa fie oarecum pregatiti sufleteste si trupeste, prin post si rugaciune, eventual spovedanie periodica, la fel ca si noi , ortodocsii)
Reply With Quote
  #10  
Vechi 08.08.2014, 13:06:59
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de fallen Vezi mesajul
Insa nu reusesc sa inteleg 2 termeni 1. "Consacrare"( banuiesc ca e echivalentul epiclezei, adica transformarii painii in Trupul lui Cristos ?)
"Consacrare" in general inseamna sfintire in general. De exemplu, o biserica e un loc consacrat. Un felon este un vesmant consacrat, pe cand blugii sunt vesminte neconsacrate. Un Sfant Potir este consacrat. Cand l-a luat prima data preotul de la bijutierul care l-a facut, nu era consacrat. Dar pe urma a facut o slujba speciala, de sfintire a Potirului si de atunci a devenit obiect consacrat. ACEL Potir consacrat preotul il poate folosi numai la slujba, nu il poate folosi, de exemplu, in bucatarie la el acasa. In principiu, laicii nu pot nici atinge Potirul, ci numai preotul, fiindca mainile lui sunt consacrate.

Aplicand, acum, la Liturghie, consacrarea Darurilor inseamna prefacerea lor din Cinstitele Daruri (paine curata si vin curat) in Sfintele Daruri (trupul si sangele lui Cristos). Aceasta este esenta Liturghiei.

Putem deci, ca il loc de "Consacrare" sa spunem "sfanta Prefacere" cand ne referim la ce se intampla pe Sf Masa.

Epicleza este o parte a Liturghiei care consta in invocarea Sfantului Spirit. Orice Liturghie, fie ea ortodoxa, monofizita sau anglicana, are epicleza.

Citat:
2. " ostiile neconsacrate" ? Acestea sunt cumva prescurile inainte de a fi " transformate "( prin lucrarea Duhului sfant) in Trupul Domnului?
Au aceeasi functie ca prescurile. Doar ca, spre deosebire de prescuri, din care preotul ia numai o parte si o aseaza pe Sf Disc (cealalta parte devenind anafura), ostiile se pun integral. Ostiile au forma si marimea unei monezi subtiri.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 08.08.2014 at 13:11:37.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare