![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
La catolici exista sau nu anafura in functie de ritul practicat. In ritul catolic bizantin exista anafura si se ofera la iesirea din biserica. In ritul catolic apusean nu exista anafura. Sa nu uitam ca anafura provine de la proscomidirea prescurilor: este restul rezultat din decuparea Agnetului. Proscomidie exista numai in ritul rasaritean. Dimpotriva, in ritul apusean materia prima pentru consacrare este data de chiar ostiile neconsacrate, altfel spus nu ramane vreun rest, prin urmare nici anafura.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dle fiindca tot sintem la intrebari si raspunsuri va intreb cu ce va suparat ortodoxia si cum de totusi sinteti cu zi cu noapte pe un forum orthodox? Acum la voi e ora 3 dimineata si sinteti pe forum.
__________________
Rugaciunea care-i plansa In a lacrimei parau, Te sfinteste si te-nalta Ca sa-l vezi pe Dumnezeu! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dar ortodoxia ca atare ? Depinde ce intelegeti exact. Daca intelegeti credinta si lucrarile Sfintilor Parinti, liturgica si practica lasata de ei, acelea nu m-au suparat de loc. Daca intelegeti derapajele de azi, talibanismele de azi, minciuna si ura de azi, superstitiile de azi, acelea, da, sunt suparatoare. Si totusi, poate ca as fi putut trai cu toate astea daca nu as fi aflat adevarul intreg, adica pe Isus intreg in Biserica Catolica. Si am sentimentul ca m-am intors acasa, dupa o lunga calatorie. Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Rugaciunea care-i plansa In a lacrimei parau, Te sfinteste si te-nalta Ca sa-l vezi pe Dumnezeu! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Un credincios nu trebuie sa foloseasca cuvantul "drac" ,"naiba".Ar fi de dorit ca nici o persoana sa nu foloseasca acest cuvant.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Romanii folosesc f mult cuvantul drac dracuiesc chiar si preoti am auzit in convorbirile (conferintele) lor si chiar ma intrebam cum asa. Cind eram mai tinara in Rom da aveam obicei de dracuiam acum nici din greseala nu-I pronunt numele.
__________________
Rugaciunea care-i plansa In a lacrimei parau, Te sfinteste si te-nalta Ca sa-l vezi pe Dumnezeu! |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Multi il folosesc din obisnuinta, fara macar sa se gandeasca la semnificatia lui ( care e mai grava hiar decat a englezescului " f***" sau a fr. " merd"). Copiii chiar aud si invata unele expresii, stiu , li se spune ca sunt nepermise, dar habar nu au ce inseamna, cu adevarat....sunt multe anecdote pe tema asta ; de ex, soacra-mea facea coliva, odata, si a venit la ea un vecin turc, sau arab, care a intrebat-o c pregateste acolo, iar ea a zis ca surent pt " sambata ( pomenirea) mortilor"; la care omul a ramas perplex, a zis " de ce vorbesti bre urat? Mortii (-lor) nu e o injuratura ???"
Probabil ca obiceiul de a trimite oameni si lucruri la necuratul e o mostenire ancestrala, pe care o preluam in necunostiinta de cauza de la cei mari, inca in copilarie. Spune par. Boca ca una din cauzele pt care o gospodarienu merge bine, pelanga alte pacate " consacrate"( dc ai mintit, inselat, pagubit, obtinut cu viclesug, etc) este acela de a dracui si blestema vitele; e de asteptat ca daca le dai necuratului, sau bolii, sa te astepti la rele; si asta intr-adevar, m-a uimit si socat si pe mine, in copilarie, dar mai mare de-acum, cum poate un om sa spuna sa dea boala in animalele lui ???( de unde mai bea lapte, cu ce mai se duce la munca campului, etc?).... Last edited by fallen; 21.08.2014 at 19:26:02. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Da, eu stiu, teologie.net, e superior calitativ, ca oameni, discutii, problema este ca acolo nu se permite din start nici o forma de propaganda romano-catolica, asa ca ati avea cu certitudine sentimentul ca va pierdeti timpul.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Insa nu reusesc sa inteleg 2 termeni 1. "Consacrare"( banuiesc ca e echivalentul epiclezei, adica transformarii painii in Trupul lui Cristos ?) 2. " ostiile neconsacrate" ? Acestea sunt cumva prescurile inainte de a fi " transformate "( prin lucrarea Duhului sfant) in Trupul Domnului? In cazul acesta, cuminecatura care se da credinciosilor la sfanta liturghie ( messa) are incarcatura spirituala mai mare decat anafura pe care o luam noi la fiecare slujba, daca vrem, chiar si cand nu ne impartasim, ea fiind Insusi trupul Domnului nostru Isus Cristos (desi am citit tot aici pe foru ca in liturghia catolica nu ar exista o rugaciune speciala de invocare a Duhului Sfant in scopul realizarii acestei transformari, ca in liturghia ortodoxa; insa nu stiu dc asta ar putea fi un impediment, deci in concluzie cei care consuma aceste sacramente trebuie sa fie oarecum pregatiti sufleteste si trupeste, prin post si rugaciune, eventual spovedanie periodica, la fel ca si noi , ortodocsii) |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Aplicand, acum, la Liturghie, consacrarea Darurilor inseamna prefacerea lor din Cinstitele Daruri (paine curata si vin curat) in Sfintele Daruri (trupul si sangele lui Cristos). Aceasta este esenta Liturghiei. Putem deci, ca il loc de "Consacrare" sa spunem "sfanta Prefacere" cand ne referim la ce se intampla pe Sf Masa. Epicleza este o parte a Liturghiei care consta in invocarea Sfantului Spirit. Orice Liturghie, fie ea ortodoxa, monofizita sau anglicana, are epicleza. Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 08.08.2014 at 14:11:37. |
|
|