Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 14.10.2014, 23:03:31
AndraEu AndraEu is offline
Member
 
Data înregistrării: 11.10.2014
Mesaje: 62
Implicit

Hmmmmmm....

Last edited by AndraEu; 01.12.2014 at 02:21:48.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 14.10.2014, 23:04:43
AndraEu AndraEu is offline
Member
 
Data înregistrării: 11.10.2014
Mesaje: 62
Implicit

hmmmmmm,,,

Last edited by AndraEu; 01.12.2014 at 02:11:54.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 15.10.2014, 09:29:41
Corinusha's Avatar
Corinusha Corinusha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.09.2009
Locație: Mures
Mesaje: 1.231
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AndraEu Vezi mesajul
Unde e Dumnezeu?
Dumnezeu este acolo unde este viata. Dumnezeu este preturindeni. Asa vad eu lucrurile...
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau.
Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare.
Iubeste si nu astepta nimic in schimb.
Daruieste si vei primi la randul tau.
Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 15.10.2014, 15:02:39
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

Sfantul Ioan Damaschin,Dogmatica: http://www.biserica-luzern.ch/Dogmat...0Damaschin.pdf

"Pe Dumnezeu nimeni nu L-a văzut vreodată; Fiul, Unul-Născut, care este în sânurile Tatălui, acela L-a făcut cunoscut€. Prin urmare, Dumnezeirea este inefabilă si incomprehensibilă, €žcăci nimeni nu cunoaște pe Tatăl afară de Fiul si nici pe Fiul afară de Tatăl€. Sfântul Duh, însă, cunoaște cele ale lui Dumnezeu, în chipul în care duhul omului cunoaște cele ce sunt în el. In afară de prima si fericita fire, nimeni n-a cunoscut vreodată pe Dumnezeu, decât numai acela căruia ea i s-a descoperit. Nimeni, nu numai dintre oameni, dar nici dintre puterile suprapământesti, adică chiar dintre Heruvimi si Serafimi.
Dumnezeu, însă, nu ne-a lăsat în completă neștiință, deoarece cunoștința existenței lui Dumnezeu este însămânțată de El în chip firesc în toți oamenii."

.."este evident că există Dumnezeu. Ființa si natura Lui, însă, este cu totul incomprehensibilă[care nu poate fi înt›eles, cuprins cu mintea;] și incognoscibilă.[Care nu poate fi cunoscut de rat›iunea omenească] Este evident că Dumnezeu este necorporal. Căci, cum ar avea corp ceea ce este infinit, nemărginit, fără de formă, impalpabil, nevăzut, simplu si necompus?

Dacă Dumnezeu ar fi corporal, cum se va putea respecta dictonul că Dumnezeu străbate prin toate si umple toate, dup ă cum spune Scriptura:
€ž"Nu umplu Eu, oare, cerul și pământul, zice Domnul?"€.[Ieremia XXIII, 24.]


"Cel care voiește sa definească ființa cuiva trebuie să spună ce este ființa aceluia, nu ceea ce nu este. Cu privire la Dumnezeu, însă, este cu neputiță să spunem ce este ființa Sa.

Dumnezeu nu face parte din existențe. Asta nu înseamnă că Dumnezeu nu există, ci că el este mai presus de toate existențele si mai presus de însăși existența. Și dacă cunoștințele sunt în legătură cu existențele, urmează că ceea ce este mai presus de cunoștință va fi negreșit si mai presus de existen ță, si din contră, ceea ce este mai presus de existență, va fi si mai presus de cunoștință.
Prin urmare, Dumnezeirea este infinită si incomprehensibilă. Și numai aceasta putem înțelege cu privire la ființa sa, anume nemărginirea și incomprehensibilitatea Sa. Toate câte le spunem in chip afirmativ cu privire la Dumnezeu nu indica natura Lui, ci cele in legatura cu natura Sa. Chiar dacă vom spune că Dumnezeu este bun, că este drept, că este înțelept, sau orice altceva, nu indicăm natura lui Dumnezeu, ci pe acelea în legătură cu natura Lui.

Este cu neputință să se găsească în lume o imagine care să exemplifice în ea însăși în chip exact modul de existență al Sfintei Treimi. Căci cum este cu putință ca ceea ce este făcut, compus, stricăcios, schimbător, circumscris, care are formă si este coruptibil, să arate în chip clar ființa dumnezeiască cea mai presus de ființă și liberă de toate acestea? "

Last edited by cristirg; 15.10.2014 at 19:23:49.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 15.10.2014, 20:22:18
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
Sfantul Ioan Damaschin,Dogmatica: http://www.biserica-luzern.ch/Dogmat...0Damaschin.pdf

"Pe Dumnezeu nimeni nu L-a văzut vreodată; Fiul, Unul-Născut, care este în sânurile Tatălui, acela L-a făcut cunoscut€. Prin urmare, Dumnezeirea este inefabilă si incomprehensibilă, €žcăci nimeni nu cunoaște pe Tatăl afară de Fiul si nici pe Fiul afară de Tatăl€. Sfântul Duh, însă, cunoaște cele ale lui Dumnezeu, în chipul în care duhul omului cunoaște cele ce sunt în el. In afară de prima si fericita fire, nimeni n-a cunoscut vreodată pe Dumnezeu, decât numai acela căruia ea i s-a descoperit. Nimeni, nu numai dintre oameni, dar nici dintre puterile suprapământesti, adică chiar dintre Heruvimi si Serafimi.
Dumnezeu, însă, nu ne-a lăsat în completă neștiință, deoarece cunoștința existenței lui Dumnezeu este însămânțată de El în chip firesc în toți oamenii."

.."este evident că există Dumnezeu. Ființa si natura Lui, însă, este cu totul incomprehensibilă[care nu poate fi înt›eles, cuprins cu mintea;] și incognoscibilă.[Care nu poate fi cunoscut de rat›iunea omenească] Este evident că Dumnezeu este necorporal. Căci, cum ar avea corp ceea ce este infinit, nemărginit, fără de formă, impalpabil, nevăzut, simplu si necompus?

Dacă Dumnezeu ar fi corporal, cum se va putea respecta dictonul că Dumnezeu străbate prin toate si umple toate, dup ă cum spune Scriptura:
€ž"Nu umplu Eu, oare, cerul și pământul, zice Domnul?"€.[Ieremia XXIII, 24.]


"Cel care voiește sa definească ființa cuiva trebuie să spună ce este ființa aceluia, nu ceea ce nu este. Cu privire la Dumnezeu, însă, este cu neputiță să spunem ce este ființa Sa.

Dumnezeu nu face parte din existențe. Asta nu înseamnă că Dumnezeu nu există, ci că el este mai presus de toate existențele si mai presus de însăși existența. Și dacă cunoștințele sunt în legătură cu existențele, urmează că ceea ce este mai presus de cunoștință va fi negreșit si mai presus de existen ță, si din contră, ceea ce este mai presus de existență, va fi si mai presus de cunoștință.
Prin urmare, Dumnezeirea este infinită si incomprehensibilă. Și numai aceasta putem înțelege cu privire la ființa sa, anume nemărginirea și incomprehensibilitatea Sa. Toate câte le spunem in chip afirmativ cu privire la Dumnezeu nu indica natura Lui, ci cele in legatura cu natura Sa. Chiar dacă vom spune că Dumnezeu este bun, că este drept, că este înțelept, sau orice altceva, nu indicăm natura lui Dumnezeu, ci pe acelea în legătură cu natura Lui.

Este cu neputință să se găsească în lume o imagine care să exemplifice în ea însăși în chip exact modul de existență al Sfintei Treimi. Căci cum este cu putință ca ceea ce este făcut, compus, stricăcios, schimbător, circumscris, care are formă si este coruptibil, să arate în chip clar ființa dumnezeiască cea mai presus de ființă și liberă de toate acestea? "

Intrucatva, este surprinzator ca ortodoxia a acceptat punctul de vedere al Sf. Ioan Damaschin.
__________________

Reply With Quote
  #6  
Vechi 15.10.2014, 22:17:38
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Intrucatva, este surprinzator ca ortodoxia a acceptat punctul de vedere al Sf. Ioan Damaschin.
-de ce e surprinzator?
Reply With Quote
  #7  
Vechi 16.10.2014, 18:38:38
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristirg Vezi mesajul
-de ce e surprinzator?
Pentru ca ortodoxia, in general, pune un mare accent pe forma, pe expresie - bogatia motivului, fie in arhitectura, pictura sau vesmintele clerului.

Invataturile publice, in cea mai mare parte a lor, sunt iconografice, axate pe corporal: fie Dumnezeu, sfinti sau ingeri.

Dumnezeu este dezvaluit, in principal, prin calitatile sale. Calitati care pot fi intelese prin relatie, prin fenomen.

Dar natura/fiinta lui Dumnezeu este dincolo de orice calitate, expresie sau fenomen.

Invatatura crestina nu este familiara cu aceasta abordare profunda.

Nu sunt furnizate explicatii clare.

Nici cum aceasta se impaca cu reprezentarile iconografice.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 16.10.2014 at 19:15:23.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare